Please use this identifier to cite or link to this item:
http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/3773
Title: | Закон розподілу потокозчеплення тягового асинхронного двигуна у часі для задачі корегування графіка руху поїзда |
Other Titles: | The law of the distribution of the traction asynchronous engine's torque in time for the task of adjusting the train motion schedule Закон распределения потокосцепления тягового асинхронного двигателя во времени для задачи корректировки графика движения поезда |
Authors: | Кулагін, Дмитро Олександрович Kulagin, Dmytro O. Кулагин, Дмитрий Александрович |
Keywords: | timetable for movement car driving traction asynchronous motor motor-vehicle rolling stock management flow coupling traction power графік руху автоведення тяговий асинхронний двигун моторвагонний рухомий склад керування потокозчеплення потужність тяги график движения автоведення тяговый асинхронный двигатель моторвагонный подвижной состав управления потокосцепления мощность тяги |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут залізничного транспорту |
Abstract: | UK: Робота присвячена математичному описанню задачі визначення закону розподілу потокозчеплення тягового асинхронного двигуна у часі для випадку корегування графіка руху моторвагонного поїзда. Проведена математична постановка алгоритму керування тяговим асинхронним двигуном для раціонального подолання відхилення від графіка руху. EN: The work is devoted to the mathematical description of the problem definition of the distribution of the traction induction motor flux in time for the event timetable adjustment motor-wagon train. The mathematical formulation of the control algorithm traction induction motor for efficient overcome deviations from the timetable. As a result of using the law of distribution of traction induction motor flux over time for a given task enables, through a search of rational values should work to minimize fuel consumption while closing the timetable. Directly control the parameters of a power induction motor minimize consumption of primary energy and provide the necessary traction control law process. Thus, depending on many factors, to determine optimum modes of multiple units train on sloping profiles railways to achieve the angular velocity of rotation of the traction motors above par, while optimizing the energy characteristics of traction electric transmission depending on the load on the traction gear, and in the optimization dynamic characteristics of the train driver or a system of train-driving have traction engines to doing the work area with a low value of the module of the vector flux of the rotor. RU: Работа посвящена математическому описанию задачи определения закона распределения потокосцепления тягового асинхронного двигателя во времени для случая корректировки графика движения моторвагонного поезда. Проведена математическая постановка алгоритма управления тяговым асинхронным двигателем для рационального преодоления отклонения от графика движения. |
Description: | Кулагін Д. О. Закон розподілу потокозчеплення тягового асинхронного двигуна у часі для задачі корегування графіка руху поїзда / Д. О. Кулагін // Залізничний транспорт України. – 2014. – № 5 (108). – С. 20–22. |
URI: | http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/3773 |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри ЕПП |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kulagin_The_law.pdf | Наукова стаття | 268.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.