Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/3773
Title: Закон розподілу потокозчеплення тягового асинхронного двигуна у часі для задачі корегування графіка руху поїзда
Other Titles: The law of the distribution of the traction asynchronous engine's torque in time for the task of adjusting the train motion schedule
Закон распределения потокосцепления тягового асинхронного двигателя во времени для задачи корректировки графика движения поезда
Authors: Кулагін, Дмитро Олександрович
Kulagin, Dmytro O.
Кулагин, Дмитрий Александрович
Keywords: timetable for movement
car driving
traction asynchronous motor
motor-vehicle rolling stock
management
flow coupling
traction power
графік руху
автоведення
тяговий асинхронний двигун
моторвагонний рухомий склад
керування
потокозчеплення
потужність тяги
график движения
автоведення
тяговый асинхронный двигатель
моторвагонный подвижной состав
управления
потокосцепления
мощность тяги
Issue Date: 2014
Publisher: Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут залізничного транспорту
Abstract: UK: Робота присвячена математичному описанню задачі визначення закону розподілу потокозчеплення тягового асинхронного двигуна у часі для випадку корегування графіка руху моторвагонного поїзда. Проведена математична постановка алгоритму керування тяговим асинхронним двигуном для раціонального подолання відхилення від графіка руху. EN: The work is devoted to the mathematical description of the problem definition of the distribution of the traction induction motor flux in time for the event timetable adjustment motor-wagon train. The mathematical formulation of the control algorithm traction induction motor for efficient overcome deviations from the timetable. As a result of using the law of distribution of traction induction motor flux over time for a given task enables, through a search of rational values should work to minimize fuel consumption while closing the timetable. Directly control the parameters of a power induction motor minimize consumption of primary energy and provide the necessary traction control law process. Thus, depending on many factors, to determine optimum modes of multiple units train on sloping profiles railways to achieve the angular velocity of rotation of the traction motors above par, while optimizing the energy characteristics of traction electric transmission depending on the load on the traction gear, and in the optimization dynamic characteristics of the train driver or a system of train-driving have traction engines to doing the work area with a low value of the module of the vector flux of the rotor. RU: Работа посвящена математическому описанию задачи определения закона распределения потокосцепления тягового асинхронного двигателя во времени для случая корректировки графика движения моторвагонного поезда. Проведена математическая постановка алгоритма управления тяговым асинхронным двигателем для рационального преодоления отклонения от графика движения.
Description: Кулагін Д. О. Закон розподілу потокозчеплення тягового асинхронного двигуна у часі для задачі корегування графіка руху поїзда / Д. О. Кулагін // Залізничний транспорт України. – 2014. – № 5 (108). – С. 20–22.
URI: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/3773
Appears in Collections:Наукові статті кафедри ЕПП

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kulagin_The_law.pdfНаукова стаття268.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.