Наукові статті кафедри О та Ф
Permanent URI for this collectionhttps://eir.zp.edu.ua/handle/123456789/517
Browse
Recent Submissions
Item Accounting and analytical support of management of production inventories of the enterprise in the conditions of transition to IFRS(Запорізький національний університет, 2020) Панченко, Ольга Михайлівна; Panchenko, Olga M.; Лейко, Аліна Олександрівна; Leiko, Alina O.UK: У статті розглянуто питання формування обліково-аналітичного забезпечення управління виробничими запасами підприємства в умовах переходу до МСФЗ. Розкрито та схарактеризовано поняття сталий обліково-аналітично забезпечення управління виробничими запасами в умовах МСФЗ. Визначено, що обліково-аналітичне забезпечення управління виробничими запасами є системою, що утворюється з сукупності елементів: облікової підсистеми, підсистеми контролю, підсистеми аналізу. Всі три підсистеми перебувають у взаємозв’язках та взаємозалежності один з одним для досягнення мети – формування своєчасної, достовірної, обґрунтованої, комплексної обліково-аналітичної інформації щодо виробничих запасів для зовнішніх та внутрішніх користувачів. Доведено, що система обліково-аналітичного забезпечення управління виробничими запасами базується, у першу чергу, на даних бухгалтерського обліку, який складається з підсистем фінансового та управлінського обліку. Фінансовий облік призначений для узагальнення фінансових даних у формі фінансових звітів різним користувачам. Підсистема управлінського обліку щодо виробничих запасів вбудована в підсистему фінансового обліку завдяки процедурам аналітичного та оперативного обліку та генерує інші види інформації для здійснення прогнозів, формування кошторисів, бюджетів тощо. Сформульовані основні завдання для обліково-аналітичного забезпечення управління запасами на підприємстві. Обґрунтовано заходи, які необхідні для функціонування механізму обліково-аналітичного забезпечення управління виробничими запасами в умовах МСФЗ. До них відносяться: формування робочий план рахунків з урахуванням вимог до складання звітності за МСФЗ та завдань аналітичного, управлінського обліку; організація та оптимізація облікового процесу таким чином, щоб якісно виконувався кожний з етапів функціонування обліково-аналітичного забезпечення щодо виробничих запасів. EN: The article considers the formation of accounting and analytical support for the management of production stocks of the enterprise in the transition to IFRS. The concept of sustainable accounting and analytical support of inventory management in terms of IFRS is revealed and characterized. It is determined that the accounting and analytical support of inventory management is a system formed from a set of elements: accounting subsystem, control subsystem, analysis subsystem. All three subsystems are interconnected and interdependent with each other to achieve the goal is the formation of timely, reliable, sound, comprehensive accounting, and analytical information on inventories for external and internal users. In the first place, on accounting data, which consists of subsystems of financial and management accounting. Financial accounting is designed to summarize financial data in the form of financial statements to different users. The subsystem of management accounting for inventories is built into the subsystem of financial accounting through the procedures of analytical and operational accounting and generates other types of information for forecasts, estimates, budgets, and more. The main tasks for accounting and analytical support of inventory management at the enterprise are formulated. The measures necessary for the functioning of the mechanism of accounting and analytical support of inventory management in terms of IFRS are substantiated. These include the formation of a working chart of accounts, taking into account the requirements for reporting under IFRS and analytical tasks, management accounting; organization, and optimization of the accounting process so that each of the stages of the functioning of accounting and analytical support for inventoriesItem Financial analysis of the sustainable development of a small business sub-industry(Запорізький національний університет, 2020) Панченко, Ольга Михайлівна; Panchenko, Olga M.; Косенко, Вікторія Володимирівна; Kosenko, Viktory.V.UK: У статті розглядається використання методів фінансового аналізу для забезпечення сталого розвитку суб'єкта малого підприємництва. Описано та охарактеризовано поняття сталого розвитку суб'єкта малого підприємництва. Сталий розвиток суб'єкта малого підприємництва визначено як взаємопов'язану сукупність взаємоузгоджених змін в економічній, екологічній, соціальній та інших підсистемах підприємства, зумовлених впливом різних факторів зовнішнього та внутрішнього середовища, з урахуванням існуючих та майбутніх потреб. Визначено три прошарки суб'єктів малого бізнесу: малий бізнес проти бідності; традиційний (стабільний) малий бізнес, тигри малого бізнесу. Обґрунтовано доцільність застосування різних підходів у проведенні фінансового аналізу для представників різних прошарків сектору малого бізнесу залежно від специфіки управління. Для першої групи боротьби з бідністю вирішальним є аналіз показників, що характеризують зростання добробуту власників бізнесу в грошовій та негрошовій формі. Для другої групи аналіз має бути зосереджений на оцінці ділової активності з урахуванням ризиків конкурентоспроможності. Для аналізу діяльності третьої групи компаній увага була приділена показникам, що відображають фактори впливу інновацій на фінансову стійкість. Запропоновано аналізувати здатність суб'єкта малого бізнесу до сталого розвитку за групою фінансових показників у п'ять етапів. Основним завданням цього аналізу є характеристика причин змін фінансового стану досліджуваного підприємства з метою створення можливостей для управління змінами. Отже, результатом аналізу здатності суб'єкта малого бізнесу до сталого розвитку має бути формування прогнозної фінансової звітності. EN: The article deals with the use of financial analysis methods in ensuring the sustainable development of a small business entity. The concept of sustainable development of a small business entity has been described and characterized. The sustainable development of a small business entity has been defined as an interconnected set of mutually agreed changes in the economic, environmental, social and other subsystems of an enterprise due to the influence of various factors of the external and internal environment, taking into account existing and future needs. Three layers of small business entities have been identified: small business against poverty; traditional (stable) small business, tigers of small business. The feasibility of applying different approaches in conducting financial analysis for representatives of different layers of the small business sector depending on the specifics of management has been substantiated. For the first anti-poverty group, the analysis of indicators is crucial, characterizing the growth of the well-being of business owners in monetary and non-monetary form. For the second group, the analysis should focus on the assessment of business activity, taking into account the risks of competitiveness. To analyse the activities of the third group of companies, attention has been paid to indicators that reflect the factors of the impact of innovation on financial sustainability. It has been proposed to analyse the ability of a small business entity to develop sustainably by a group of financial indicators in five stages. The main task of this analysis is to characterize the causes of changes in the financial condition of the studied enterprise in order to create opportunities for change management. Therefore, the result of an analysis of the ability of a small business entity to develop sustainably should be the generation of forward-looking financial statements.Item Фінансова звітність та план рахунків: напрямки гармонізації в умовах впровадження МСФЗ(Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ «ДКС Центр», 2023) Панченко, Ольга Михайлівна; Panchenko, Olga M.; Мельник, Олександра Миколаївна; Melnyk, Oleksandra.M.UK: У статті проаналізована існуюча в Україні модель обліку порівняно з вимогами міжнародних стандартів фінансової звітності. Визначені недоліки, суперечності, нормативно існуючі неузгодженості у регламентації порядку складання форм фінансової звітності та Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій. Визначено, що менша гнучкість у можливостях розкриття інформації у фінансовій звітності принципово відрізняє українську облікову модель від практики розвинених країн. Запропоновані напрямки гармонізації плану рахунків зі статтями фінансової звітності, додаткові розділи форм фінансової звітності. Обґрунтовано доцільність розробки чітких, докладних рекомендацій для складання нефінансової звітності з метою створення єдиних підходів для вимірювання показників соціальної, екологічної та етичної діяльності підприємства. EN: The article analyses the existing accounting model in Ukraine in comparison with the requirements of international financial reporting standards. Determined disadvantages, contradictions, regulatory existing inconsistencies in the regulation of the procedure for preparing the forms of financial statements and accounting procedures. Increasing the transparency of financial reporting of Ukrainian enterprises is a necessary condition for further integration of Ukraine into the global business community. Such transparency requires the preparation of public financial statements in a format that is understandable to both Ukrainian and international stakeholders. The current Ukrainian chart of accounts is becoming increasingly outdated in relation to international practice, and domestic forms of financial reporting need to be transformed to meet the information needs of foreign stakeholders. It is also worthwhile to harmonise Ukrainian terminology with international standards of financial reporting. One of the options for improving reporting form the Balance Sheet may be disclosure of information on significant changes in the financial condition of the enterprise. For this, it is proposed to include in the reporting form an additional chapter "Significant changes in financial condition", where it will be given detalisation of reasons for changes in reporting items that had a significant impact on the financial condition of the enterprise as of the reporting date. To ensure proper quality of accounting, the chart of accounts is preferably maximally harmonised with the items of the financial reporting. The less legally regulated the requirements are to the procedure of preparation of financial reports, the less legally unified the chart of accounts should be. In this case, the main instrument for classification of accounting information using the chart of accounts becomes the professional opinion of an accountant and the accepted by the enterprise accounting policy. The feasibility of developing clear, detailed recommendations for the preparation of non-financial reporting with the purpose of creating a single set of indicators for measuring the indicators of social, ecological and ethical activities of an enterprise was justified.Item Організація обліку запасів: аспекти облікової політики для ефективного управління в умовах переходу до МСФЗ(Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ «ДКС Центр», 2024) Панченко, Ольга Михайлівна; Panchenko, Olga M.; Горох, Анна Олександрівна; Horokh, Anna. O.UK: Розглянуто поняття та мету організації бухгалтерського обліку запасів. Визначені основні завдання організації обліку в частині облікової політики, оцінки, документування, аналітичного та синтетичного обліку, калькулювання, інвентаризації, звітності, контролю, надання обліково-аналітичної інформації для управління запасами. Ядром правильної та ефективної організації обліку запасів є облікова політика. Елементи облікової політики щодо запасів формалізують у вигляді спеціального розпорядчого документу. Обґрунтовано, що до облікової політики стосовно запасів відносяться лише ті методи та процедури обліку, які відповідають двом умовам: які використовуються підприємством для складання і подання фінансової звітності; щодо яких існує можливість вибору серед альтернатив. Проаналізовано переваги та недоліки методів вибуття запасів. Доведено, що при прийнятті рішення щодо вибору серед альтернатив елементів облікової політики щодо запасів крім прямого впливу на величину витрат, слід звертати увагу на інші фактори, пов’язані з ефективністю управління. Облікова категорія «запаси» має складну структуру, отже, доцільно застосовувати окремі підходи до формування облікової політики для різних груп запасів. Запропоновано форму додатку до розпорядчого документа про облікову політику: «Розрахунок – обґрунтування елементів облікової політики стосовно витрат, пов’язаних з вибуттям запасів». У цьому додатку відображується критерії вибору елементів облікової політики серед альтернативних варіантів, з урахуванням прямих та опосередкованих факторів впливу на витрати (доходи) як ц фінансовому, так й у податковому обліку. EN: The organization of inventory accounting is a system of conditions, methods, procedures for structuring and arranging the accounting process with the purpose of obtaining complete, qualitative, reliable and timely information on the receipt and movement of inventories at an enterprise to prepare reliable reports and ensure efficient inventory management. It is substantiated that the organization of inventory accounting should solve a whole complex of tasks. The core of the correct and efficient organization of inventory accounting is the accounting policy, which is formalized in the form of a special administrative document, most commonly, the Order on Accounting Policy at an enterprise. Accounting policies may be formed only with regard to those aspects of an enterprise's business life that can be reflected in monetary terms. The accounting policy for inventories formed at the enterprise is the result of management decisions regarding choosing options of accounting reflection of business transactions among the alternatives permitted by law. The term "accounting policy" is used to generate information for the preparation of financial statements, and is not used when preparing other types of enterprise reporting, in particular, tax, internal economic (management), statistical, although, of course, the chosen accounting policy also affects the indicators of the items of these types of reporting. It is determined that in this aspect there are disagreements between the requirements of national Ukrainian accounting standards and IFRS. This is due to the traditions of cost regulation. From the taxation point of view, it is important to clearly allocate between expenses that are part of the initial cost of an asset and those that are expenses of the reporting period. In the National Regulation (Standard) 9 "Inventories", such cost allocation is clearly regulated and is not an element of accounting policy, unlike the corresponding practice in developed countries. It considers the formation of the accounting policy in the part of selection of methods of disposal of inventories. The factors of choice of methods of disposal of inventories are characterized in view of ensuring efficient management. It is proved that it is reasonable to choose exactly that method, which will allow for the most accurate assessment of the enterprise's activities. Given that inventories consist of various groups that differ from each other (raw materials, goods, current low-value items, combustible materials, packaging, etc.), it is not only reasonable to apply to each of them individual approaches of forming an accounting policy. This applies not only to the methods of disposal, creation of reserves for natural loss, establishment of the procedure for the distribution of transport procurement costs, but also to the construction of a working plan of accounts in accordance with the conceptual requirements of IFRS. The instrument for grounding professional judgement may become a special annex to the administrative document on accounting policy. In this annex, it reflects the selection criteria for accounting policy elements among alternative options, taking into account their impact on financial results and taxation.Item Analysis of financial statements as a business management tool(Чеська Республіка, Асоціація MAGNANIMITAS ЧСА 300 500 03 Градець Кралове, 2024) Панченко, Ольга Михайлівна; Panchenko, Olga M.; Балазюк, Оксана; Портоварас, Тетяна; Андрєева, Віта; Котковский, Володимир; Balazyuk, Oksana; Portovaras, Tetіana; Andrieieva, Vita; Kotkovskyy, VolodymyrUK: У сучасному динамічному бізнес-середовищі та загостреній конкуренції між компаніями вивчення фінансової стабільності та ефективності управління є вирішальним для успішної організації. Тому аналіз фінансової звітності є необхідним інструментом для підприємств, щоб приймати раціональні управлінські рішення та досягати стратегічних цілей. Крім того, фінансовий аналіз є важливим в умовах зростаючої конкуренції та волатильності ринку. Здатність оперативно реагувати на зміни в економічному середовищі та адаптувати стратегії є все більш важливою для забезпечення ефективності підприємства. Аналіз фінансової звітності, зокрема, дозволяє компаніям оцінювати свою фінансову стійкість, визначати оптимальні стратегії розвитку та приймати обґрунтовані рішення в умовах мінливого ринкового середовища. Аналіз фінансової звітності є вирішальним аспектом успішного управління. Він передбачає систематичний аналіз фінансово-економічної діяльності підприємства, включаючи його структуру, динаміку та ефективність. У науковій літературі, розглянутій у цій статті, підкреслюється значення аналізу фінансової звітності як інструменту для виявлення ризиків, формулювання стратегій управління та підвищення фінансової стабільності. Зокрема, у статті розглядаються різні аспекти аналітичного підходу, методи та інструменти аналізу, які можуть допомогти компаніям приймати обґрунтовані управлінські рішення. Ця стаття має на меті дослідити роль та значення аналізу фінансової звітності в управлінні бізнесом. Вона охоплює різні аспекти аналітичного підходу, методи та інструменти аналізу, щоб визначити, як цей інструмент може стати вирішальним для прийняття обґрунтованих стратегічних та операційних рішень. EN: In today's dynamic business environment and intensified competition among companies, the study of financial stability and management efficiency is crucial for any successful organization. Therefore, the analysis of financial statements is a necessary tool for enterprises to make rational management decisions and achieve strategic goals. Additionally, financial analysis is essential in the context of increasing competition and market volatility. The capacity to promptly respond to changes in the economic environment and adapt strategies is increasingly crucial for ensuring enterprise efficiency. Financial statement analysis, in particular, enables companies to assess their financial strength, determine optimal development strategies and make informed decisions in a changing market environment. Financial statement analysis is a crucial aspect of successful management. It involves a systematic analysis of an enterprise's financial and economic activities, including its structure, dynamics, and effectiveness. The scientific literature reviewed in this paper emphasizes the significance of financial statement analysis as a tool for identifying risks, formulating management strategies, and enhancing financial stability. In particular, the article discusses various aspects of the analytical approach, methods and tools of analysis that can help companies make informed management decisions. This article aims to explore the role and importance of financial statement analysis in business management. It covers various aspects of the analytical approach, methods, and implements of analysis to determine how this tool can become crucial for making informed strategic and operational decisions.Item Формування облікової політики щодо виробничих запасів в умовах переходу до МСФЗ(ПП «Інститут економіки, технологій і підприємництва», 2017) Панченко, Ольга Михайлівна; Panchenko, Olga M.; Гончаренко, Наталія Георгіївна; Honcharenko, Natali H.UK: Проведено порівняний аналіз методологічних підходів до формування облікової політики щодо виробничих запасів згідно з МСФЗ та П(С)БО. Уточнено склад елементів облікової політики щодо виробничих запасів. Обґрунтовані особливості формування облікової політики підприємства у частині організації обліку виробничих запасів в умовах переходу до МСФЗ. Обґрунтовано особливості формування облікової політики українських підприємств щодо виробничих запасів в умовах переходу до МСФЗ. Запропоновано встановлювати елементи облікової політики окремо для кожного виду виробничих запасів з урахуванням особливостей їх споживання під час господарської діяльності, спираючись на вимоги як національних, так і міжнародних стандартів бухгалтерського обліку та професійні судження при наявності розходжень між стандартами. Отримані результати даного дослідження у формі практичних рекомендацій можуть бути використані суб’єктами господарювання для удосконалення підходів до формування облікової політики у частині організації обліку виробничих запасів з метою підвищення ефективності їх використання EN: A comparable analysis of methodological approaches to formation of accounting policy for inventories under IFRS and P (S). Specifies the composition of elements of accounting policy for inventory. Grounded features of formation of accounting policy in the organization of inventory accounting in the transition to IFRS. Originality lies in justifying the features of formation of accounting policy Ukrainian enterprises to inventory in the transition to IFRS. It is proposed to establish the elements of accounting policies for each type of inventory allowing for the consumption during economic activity, based on the requirements of both national and international accounting standards and judgment in the presence of the differences between the standards. Practical value is that the main provisions of the study in the form of practical recommendations can be used by entities to improve approaches to the formation of accounting policies in the organization of inventory accounting to improve the efficiency of their use.Item Формування облікової політики підприємства щодо розрахунків за страхуванням(ПП «Інститут економіки, технологій і підприємництва», 2017) Панченко, Ольга Михайлівна; Panchenko, Olga M.; Гура, Інна Георгіївна.; Hura Inna N.UK: Проведено порівняльний аналіз підходів до класифікації розрахунків за страхуванням для формування облікової політики. Уточнено склад елементів облікової політики щодо розрахунків за страхуванням. Обґрунтовано особливості формування облікової політики підприємства у частині організації обліку розрахунків за особистим страхуванням працівників підприємства. Обґрунтовані особливості формування облікової політики українських підприємств щодо розрахунків за страхуванням. Запропоновано встановлювати елементи облікової політики у частині розрахунків за страхуванням окремо для двох основних підсистем: обов’язкового страхування та корпоративного страхування. Визначено доцільним здійснювати у межах кожної підсистеми відокремлені розрахунки за кожним видом страхування: особисте/соціальне, майнове, відповідальність перед третіми особами. Основні положення дослідження можуть бути використані суб’єктами господарювання для удосконалення підходів до формування облікової політики у частині організації обліку розрахунків за страхуванням. EN: A comparative analysis of approaches to the classification of payments for insurance for the formation of accounting policies was conducted. Composition of elements of accounting policy regarding payments for insurance was updated. The features of formation of accounting policy in the organization of the payments for personal insurance employees were grounded. The peculiarities of formation of the accounting policy of Ukrainian enterprises for calculating insurance are substantiated. It is proposed to establish the elements of the accounting policies for insurance payments separately for two main subsystems: compulsory insurance and corporate insurance. It is considered expedient to carry out, within each subsystem, separate calculations for each type of insurance: personal / social, property, liability to third parties. The main provisions of the study can be used by entities to improve approaches to the development of the accounting policy of accounting for insurance payments.Item Особливості формування облікової політики в частині соціального пакету в системі соціально-орієнтованого обліку підприємства(ПП «Інститут економіки, технологій і підприємництва», 2017) Панченко, Ольга Михайлівна; Panchenko, Olga M.; Оденець, Анастасія Павлівна; Odenets, Anastasia.P.UK: Встановлено, що облікова політика у частині соціального пакету є складовою загальної системи стратегічного управління соціально-орієнтованої діяльності підприємства. Обґрунтовано доцільність формування облікової політики в частині соціального пакету при організації соціально-орієнтованого обліку. Визначено, що об’єктом облікової політики у частині соціального пакету є витрати на виплати працівникам у грошовій та негрошовій формі та джерела для здійснення цих виплат. Встановлено класифікаційні ознаки для визначення переліку та складу виплат соціального пакету в обліку. Обґрунтовано пропозиції для формування облікової політики підприємства у частині організації обліку соціального пакету. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні пропозицій для формування облікової політики підприємства у частині організації обліку соціального пакету, зокрема методичних та організаційно-управлінських елементів формування облікової політики. Основні положення дослідження у формі практичних рекомендацій можуть бути використані суб’єктами господарювання для удосконалення підходів до формування облікової політики у частині організації обліку виплат працівникам у складі соціального пакету з метою підвищення ефективності соціальновідповідальної діяльності. EN: It was established that the accounting policy in the part of the social package is an integral part of the overall system of strategic management of the socially oriented activity of the enterprise. The expediency of formation of the accounting policy in the part of the social package during the organization of socially-oriented accounting was substantiated. It was determined that the object of the accounting policy in the part of the social package is the expenses for employee payments in cash and non-monetary form and sources for the implementation of these payments. Classification features for determining the list and composition of social package payments in the account were established. The proposals for the formation of the accounting policy of the enterprise in the part of the organization of accounting of the social package were substantiated. Originality consists in substantiating the proposals for forming the accounting policy of the enterprise in the part of organization of accounting of the social package, in particular methodological and organizational and managerial elements of accounting policy formation. The main provisions of the study in the form of practical recommendations can be used by business entities to improve approaches to the formation of accounting policies in terms of the organization of accounting for employee benefits as part of the social package in order to increase the effectiveness of socially responsible activities.Item Особливості формування облікової політики в частині інноваційної діяльності підприємства(ПП «Інститут економіки, технологій і підприємництва», 2017) Панченко, Ольга Михайлівна; Panchenko, Olga M.; Шелудько Дар’я Василівна; Sheludko Dariy.V.UK: Розглянуто особливості інноваційної діяльності як об’єкта обліку. Обґрунтовано науково-методичні рекомендації по удосконаленню формування облікової політики у частині інноваційної діяльності на підприємстві. Визначено, що облікова політика у частині інноваційної діяльності має включати організаційні, методичні та технічні аспекти фінансового, управлінського та податкового обліку всіх об’єктів інноваційної діяльності. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні методичних положень щодо визначення завдань формування облікової політики у частині інноваційної діяльності підприємства. Запропоновано при формуванні облікової політики включати організаційні, методичні та технічні аспекти фінансового, управлінського та податкового обліку всіх об’єктів інноваційної діяльності та здійснювати розробку робочого плану рахунків на засадах відокремлення центрів відповідальності за витратами та доходами інноваційної діяльності з урахуванням особливостей кожного окремого етапу інноваційного циклу. Практична значущість полягає в тому, що основні положення даного дослідження у формі практичних рекомендацій можуть бути використані суб’єктами господарювання для удосконалення формування облікової політики у частині інноваційної діяльності. EN: Features of innovation activity as an object of accounting were considered. The scientific and methodical recommendations for improvement of formation of accounting policy in the part of innovation activity at the enterprise were substantiated. It has been determined that the accounting policy in the part of innovation activity should ОБЛІК, АНАЛІЗ І АУДИТ 125 include organizational, methodological and technical aspects of financial, managerial and tax accounting of all objects of innovation activity. Originality consists in substantiation of methodical positions on the definition of the tasks of formation of the accounting policy in the part of the innovation activity of the enterprise. It was proposed to include organizational, methodological and technical aspects of financial, managerial and tax accounting of all objects of innovation activity in the formation of the accounting policy and to develop a working plan of accounts on the principles of separation of responsibility centers for expenses and revenues of innovation activity, taking into account the peculiarities of each individual stage of the innovation cycle. Practical value is that the main provisions of this study in the form of practical recommendations can be used by business entities to improve the formation of accounting policies in the part of innovation activities.Item Удосконалення обліку витрат інноваційної діяльності(ПП «Інститут економіки, технологій і підприємництва», 2016) Панченко, Ольга Михайлівна; Panchenko, Olga M.; Воронова, Наталія Володимирівна; Voronova, Natalia V.UK: Розглянуто підходи науковців до класифікації витрат інноваційної діяльності за різними ознаками. Проаналізовано запропоновані науковцями методичні підходи щодо відображення витрат інноваційної діяльності в обліку. Обґрунтовано науково-методичні рекомендації по удосконаленню обліку витрат інноваційної діяльності за допомогою кодування рахунків восьмого класу «Витрати за елементами» за класифікаційними ознаками, залежно від цілей управління та особливостей здійснення інноваційної діяльності на підприємстві. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні методичних положень щодо принципів управлінського кодування рахунків восьмого класу відповідно до інноваційної спрямованості діяльності підприємства. Пропонується при кодуванні управлінських рахунків щодо витрат інноваційної діяльності поєднувати класифікаційні ознаки центру відповідальності, статті витрат, виду витрат та інші ознаки на розсуд керівництва залежно від цілей управління та особливостей здійснення інноваційної діяльності на підприємстві. Практична значущість полягає в тому, що основні положення даного дослідження у формі практичних рекомендацій можуть бути використані суб’єктами господарювання для удосконалення ведення обліку витрат інноваційної діяльності EN: It was considered scientific approaches to classification of expenditure innovation activity on different grounds. Scientists analyzed the proposed methodological approaches to display innovation in cost accounting. Grounded scientific guidelines to improve cost accounting innovation via coding invoices eighth grade "Expenses on elements" for the classifications, depending on management objectives and characteristics of innovation activities in the enterprise. Originality is a substantiation of methodical provisions on administrative coding principles accounts eighth grade under the innovative direction of the company. Proposed encoding management accounts for expenditures innovation combined classification attributes responsibility center, expenditure, type of costs and other indicators at the discretion of management based on management objectives and characteristics of innovation activities in the enterprise. Practical value is that the main provisions of the study in the form of practical recommendations can be used by business entities to improve cost accounting innovation.Item Оцінка розвитку ринку інноваційних фінансових технологій(Наука онлайн: Міжнародний електронний науковий журнал, 2023) Пахомова, Ірина Георгіївна; Pakhomova, Iryna G.UK: У статті досліджено провідний досвід функціонування ринку фінансових технологій та виявлені тренди його розвитку: високий світовий рівень впровадження фінансових технологій, зростання інновацій у фінансові технології, найпопулярніші сектори інвестування коштів. Досліджено хронологію розвитку та сучасний стан глобального ринку фінансових технологій, а саме: глобальний обсяг транзакцій у ключових фінтех-сферах; глобальна інвестиційна активність у фінтех; рівень проникнення фінтех-послуг у світі; розподіл фінтех-ініціатив за напрямком. На основі оцінки тенденцій функціонування фінансових технологій у розвинутих країнах світу запропоновані основні напрями його розвитку в Україні, а саме: інтеграція різних каналів комунікації та продажу з метою формування єдиного комунікацйного середовища та напрями персоніфікації у фінансовому секторі. EN: The article examines the leading experience of the functioning of the financial technology market and reveals the trends of its development: the high global level of implementation of financial technologies, the growth of innovations in financial technologies, the most popular sectors of investing funds. The chronology of development and the current state of the global market of financial technologies were studied, namely: the global volume of transactions in key fintech areas; global fintech investment activity; the level of penetration of fintech services in the world; distribution of fintech initiatives by direction. Based on the evaluation of the trends in the functioning of financial technologies in the developed countries of the world, the main directions of its development in Ukraine are proposed, namely: integration of various communication and sales channels with the aim of forming a unified communication environment and directions of personalization in the financial sector.Item Методи підвищення рівня боргової безпеки України(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Шарова, Світлана Василівна; Sharova, Svitlana V.UK: В тезі розглядається сутність вибору методики оцінки виробничих запасів на промислових підприємствах в умовах війни EN: The thesis examines the essence of choosing a methodology for estimating production stocks at industrial enterprises in wartime conditionsItem Управління рентабельністю та конкурентоспроможністю підприємства як суб’єкта економічної діяльності країни(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Шарова, Світлана Василівна; Sharova, Svitlana V.UK: В тезі розглядається сутність понять рентабельності та конкурентоспроможності підприємства, методи ефективного управління цими явищами. EN: The thesis examines the essence of the concepts of profitability and competitiveness of the enterprise, methods of effective management of these phenomena.Item Ризики державного боргу та їх вплив на боргову безпеку країни(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Шарова, Світлана Василівна; Sharova, Svitlana V.UK: В тезі розглядається сутність державного боргу, його ризики та їх вплив на боргову безпеку країни. EN: The thesis examines the nature of public debt, its risks and their impact on the country's debt security.Item Підвищення рівня життя населення України(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Шарова, Світлана Василівна; Sharova, Svitlana V.UK: В тезі розглядається сутність рівня життя населення та шляхи його підвищення для населення України. EN: The thesis examines the essence of the standard of living of the population and ways to increase it for the population of Ukraine.Item Використання міжнародного досвіду забезпечення фінансово-економічної безпеки підприємства(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Шарова, Світлана Василівна; Sharova, Svitlana V.UK: В тезі розглядається сутність визначень фінансової безпеки. Вважається, що фінансова безпека як поняття включає комплекс заходів, методів та коштів із захисту економічних 250 інтересів держави на макрорівні, а також корпоративних структур та фінансової діяльності суб'єктів господарювання на мікрорівні. EN: The thesis examines the essence of definitions of financial security. It is believed that financial security as a concept includes a set of measures, methods and funds to protect economic 250 interests of the state at the macro level, as well as corporate structures and financial activities of business entities at the micro level.Item Вибір методики оцінки виробничих запасів на промислових підприємствах в умовах війни(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Шарова, Світлана Василівна; Sharova, Svitlana V.UK: В тезі розглядається сутність вибору методики оцінки виробничих запасів на промислових підприємствах в умовах війни EN: The thesis examines the essence of choosing a methodology for estimating production stocks at industrial enterprises in wartime conditionsItem Аналіз фінансового стану підприємства в контексті відновлення економіки України(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Шарова Світлана Василівна; Sharova, Svitlana V.UK: В тезі розглядається сутність визначень фiнансового стану пiдпpиємства – це комплексне поняття, яке є pезультатом взаємодiї всiх елементiв системи фiнансових вiдносин пiдпpиємства, визначається сукупнiстю виpобничо-господаpських фактоpiв i хаpактеpизується системою показникiв, що вiдобpажають наявнiсть, pозмiщення i викоpистання фiнансових pесуpсiв EN: The thesis examines the essence of the importance of the financial system of enterprise - this is a complex concept, as the result of the interaction of all elements of the financial system of enterprises, is determined by the totality of the financier-government All factors are characterized by a system of indicators that represent the visibility, allocation and sourcing of financial resources.Item Стан фінансового сектору України та заходи НБУ з підтримки його безперебійного функціонування в умовах воєнного стану(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Шарова Світлана Василівна; Sharova, Svitlana V.UK: В тезі розглядається стан фінансового сектору України та заходи НБУ з підтримки його безперебійного функціонування в умовах воєнного стану EN: The thesis examines the state of the financial sector of Ukraine and the NBU's measures to support its smooth functioning in the conditions of martial lawItem Сучасний стан національної безпеки України в глобальному середовищі(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Шарова, Світлана Василівна; Sharova, Svitlana V.; Міхова, М.Р.; Mihova, M.R.UK: В тезі розглядається сучасний стан національної безпеки України в глобальному середовищі EN: The thesis examines the current state of Ukraine's national security in the global environment