Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/5452
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТкаченко, Алла Михайлівна-
dc.contributor.authorTkachenko, Alla M.-
dc.contributor.authorТкаченко, Алла Михайловна-
dc.date.accessioned2020-02-11T12:38:54Z-
dc.date.available2020-02-11T12:38:54Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/5452-
dc.descriptionTkachenko A. (2019) Energy Saving as a Component of the Strategic Development of the Tire Enterprises. // International Journal of Recent Technology and Engineering. Vol.8, Issue 3С. - Р. 51-57. URL:https:// www.ijrte.org › wp-content › uploadsuk
dc.description.abstractUK: Стаття присвячена формуванню науково-методичного забезпечення на основі оцінки конкурентоспроможності продукції для енергозбереження як компонента стратегічного розвитку підприємств шинних підприємств. Оскільки автомобіль споживає 10% палива за рахунок шин, доцільно враховувати енергоефективність як фактор впливу на виробничі та споживчі характеристики шин при оцінці конкурентоспроможності продукції шиномонтажних підприємств. Кількісне оцінювання рівня конкурентоспроможності шинних виробів за інтегральним показником, що розраховується як середній арифметичний показник, зважений відповідно до умов продажу на ринках кожної групи шин на основі складних показників конкурентоспроможності для кожного. У цій дослідницькій роботі запропонована модель стандартних розмірів шин в умовах виробництва та споживання. Такий підхід до оцінки конкурентоспроможності продукції дозволяє шиномонтажним підприєм-ствам враховувати аспекти енергоефективності при виробництві та споживанні моделі стандартних розмірів шин, а також зробити позиціонування на енергозберігаючих шинах на ринку. Запропоновано розглянути економію енергії на підприємствах шин на виробництві та споживанні, що слід враховувати в системі стратегічного розвитку підприємств як необхідну умову забезпечення конкурентоспро-можності продукції. На основі складових інтегрального показника оцінки рівня конкурентоспроможності моделі стандартних розмірів шин було доведено, що коефіцієнт опору коченню та вміст наповнювача кремнеземної кислоти є визначальними показниками енергоефективності у групі шини для легкових автомобілів. Енергоефективність виробу слід оцінювати за допомогою показників ваги та рівня тиску в шинах у групах шин для вантажних автомобілів та шин для сільського-подарських машин. EN: The article is devoted to the formation of the scientific and methodic providing based on the estimation of the product competitiveness for the energy saving as for a component of the tire enterprises strategic development. Since a car consumes 10% of fuel due to tires, it is advisable to take the energy efficiency into account as an impact factor on the production and consumer characteristics of tires when estimating of the competitiveness of the tire enterprises products. The quantitative estimation of the level of competitiveness of the tire products by the integral indicator that is calculated as an average arithmetic indicator weighted according to the conditions of sales on the markets of each group of tires on the base of the complex indicators of competitiveness for every model of standard size of tires in the conditions of production and consumption has been offered in this research work. This approach to the estimation of the product competitiveness allows tire enterprises to take into account aspects of the energy efficiency in the production and consumption of the model of standard size of tires as well as to make the market positioning of the energy-saving tires. It has been offered to consider the energy saving in the tire enterprises at the production and consumption aspects, which should be taken into account in the system of the enterprises’ strategic development as a necessary condition of the product competitiveness providing. Based on the components of the integral indicator of estimation of the level of competitiveness of the model of standard size of tires, it was proved that the rolling resistance coefficient and the content of silica acid filler are the defining indicators of energy efficiency in the group of tires for passenger cars. The product energy efficiency should be estimated by means of the indicators of tire weight and pressure level inside the tire in the groups of tires for trucks and tires for agricultural machines. RU: Статья посвящена формированию научно-методического обеспечения на основе оценки конкурентоспособности продукции для энерго-сбережения как составляющей стратегического развития шинных предприятий. Поскольку автомобиль потребляет 10% топлива из-за шин, целесообразно учитывать энергоэффективность как фактор, влияющий на производственные и потребительские характеристики шин, при оценке конкурентоспособности продукции шинных предприятий. Количественная оценка уровня конкурентоспособности шинной продукции по интегральному показателю, рассчитываемому как средний арифметический показатель, взвешенный в соответствии с условиями продаж на рынках каждой группы шин на основе комплексных показателей конкурентоспособности для каждого В данном исследовании была предложена модель типоразмера шин в условиях производства и потребления. Такой подход к оценке конкурентоспособности продукции позволяет шинным предприятиям учитывать аспекты энергоэффективности при производстве и потреблении модели шин стандартного размера, а также позиционировать на рынке энерго-сберегающие шины. Предложено рассматривать энергосбережение на шинных предприятиях в аспектах производства и потребления, что необходимо учитывать в системе стратеги-ческого развития предприятий как необходимое условие обеспечения конкурентоспособности продукции. На основе составляющих интеграль-ного показателя оценки уровня конкурентоспо-собности модели типоразмера шин было доказано, что коэффициент сопротивления качению и содержание кремнеземного кислотного наполнителя являются определя-ющими показателями энергоэффективности в группе шины для легковых авто. Энергоэффек-тивность продукта следует оценивать с помощью индикаторов массы и уровня давления в шинах внутри групп шин для грузовых автомобилей и шин для сельскохозяйственных машин.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherBlue Eyes Intelligence Engineering & Sciences Publicationuk
dc.subjectcompetitiveness of the products,uk
dc.subjectenergy savinguk
dc.subjectstrategic development of the enterpriseuk
dc.subjecttire productionuk
dc.subjectконкурентоспроможність продукції,uk
dc.subjectенергозбереженняuk
dc.subjectстратегічний розвиток підприємстваuk
dc.subjectэнергосбережениеuk
dc.subjectконкурентоспособность продукции,uk
dc.subjectстратегическое развитие предприятияuk
dc.subjectпроизводство шинuk
dc.titleEnergy Saving as a Component of the Strategic Development of the Tire Enterprisesuk
dc.title.alternativeЕнергозбереження як складова стратегічного розвитку шинних підприємствuk
dc.title.alternativeЭнергосбережение как составляющая стратегического развития шинных предприятийuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Наукові статті кафедри ПТ та БД

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tkachenko_Energy.pdfНаукова стаття771.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.