Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/7109
Title: Стан та проблеми підприємств автомобілебудівної галузі України: виклики кризи-2020 (на прикладі ПрАТ «ЗАЗ»)
Other Titles: The state and problems of the automotive industry of Ukraine: the challenges of the crisis in 2020 (on the example of PJSC «ZAZ»)
Состояние и проблемы предприятий автомобилестроительной отрасли Украины: вызовы кризиса-2020 (на примере ЧАО «ЗАЗ»)
Authors: Нечаєва, Ірина Анатоліївна
Nechaeva, Iryna A.
Нечаева, Ирина Анатольевна
Keywords: crisis
new reality
automobile manufacturing
anti-crisis programs
криза
нова реальність
автомобілебудівна галузь
антикризовi програми
кризис
новая реальность
автомобилестроительная отрасль
антикризисные программы
Issue Date: 2020
Publisher: Електронна збірка наукових праць «Е-КОНОМІКА»
Abstract: UK: В роботі, на прикладі ПрАТ «ЗАЗ», проведено аналіз стану підприємств автомобілебудівної галузі України, виявлені основні проблеми їх діяльності та, на основі дослідження досвіду лідерів автомобілебудування й рекомендацій провідних аналітиків, запропоновані шляхи виведення підприємств галузі з кризи та адаптації до нових умов діяльності. EN: The work found that the main factors hindering the development of the automotive industry are: outdated material and technical support, a high level of depreciation of fixed assets, an unstable financial condition of enterprises, a low level of effective demand, and a lack of investment. Using the example of PJSC «ZAZ», the analysis of the state of enterprises of the automotive industry in Ukraine was carried out, the main problems of their activities were identified and, based on the study of the experience of the leaders of the automotive industry and the recommendations of leading analysts, ways were proposed to bring the enterprises of the industry out of the crisis and adapt to new conditions of activity. Mergers and acquisitions can become one of the solutions in the conditions of limited capital. Automakers must be ready to attract investors and conclude deals: rethinking strategy in accordance with the new reality; basic income protection and customer care; increased digitalization; transformation of the development of the personnel development process in remote work; restructuring / reorientation to new niches - digital economy. It is proposed to use the concept of the Global Strategy Group "9 value levers", which allows combining financial ambitions with elements of a sustainable business model and the desire to achieve high quality in work and flexibility. RU: На примере ЧАО «ЗАЗ», проведен анализ состояния предприятий автомобилестроительной отрасли Украины, выявлены основные проблемы их деятельности и на основе исследования опыта лидеров автомобилестроения и рекомендаций ведущих аналитиков, предложены пути вывода предприятий отрасли из кризиса и адаптации к новым условиям деятельности. Одним из решений в условиях ограниченного капитала может стать слияние и поглощение.
Description: Стан та проблеми підприємств автомобілебудівної галузі України: виклики кризи-2020 (на прикладі ПрАТ «ЗАЗ») [Електронний ресурс] / І.А. Нечаєва, О.С. Змикало // «Е-КОНОМІКА». Електронна збірка наукових праць. – 2020. – № 1 (4). – С. 33-38 – Режим доступу до журн.: http://e-conomics.hpi.kh.ua/index.php/journal/article/view/73
URI: http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/7109
Appears in Collections:Наукові статті кафедри менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NS_Nechayeva.pdfНаукова стаття248.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.