Наукові статті кафедри ЕПП
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові статті кафедри ЕПП by Author "Кулагин, Дмитрий Александрович"
Now showing 1 - 20 of 62
Results Per Page
Sort Options
Item Analysis of approaches to building a modern high-speed train control systems AC(Петербурский государственный университет путей сообщения, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Значна частина дизельних поїздів, що експлуатуються на залізничних шляхах України, повинна бути виведена з експлуатації та термінової заміни як такої, яка перевищила термін її експлуатації. Зміст блоків збору даних призводить до перевищення нормативних витрат на ремонт і несприятливо впливає на рентабельність залізничного параверідного досвіду експлуатації дослідницьких дизель-локомотивів змінного струму та нових вимог у партіях серійних зразків цього розвитку, що свідчить про необхідність вдосконалення системи тягової потужності, підвищення ефективності роботи (підвищення динамічних параметрів руху дизелів, отримання нормалізованих перехідних характеристик енергетичних схем та управління системами в умовах зовнішніх та параметричних збурень тощо). Для підвищення ефективності необхідно використовувати методи проектування та синтезу керуючих систем тягової трансмісії, що забезпечує можливість використання високоефективних дизельних поїздів, системи управління стійкістю при збуренні та варіації параметрів схем тягової потужності в процесі. A large part of diesel trains operated on Railways of Ukraine, needs to be decommissioned and urgent replacement as such that have exceeded their useful life. EN: The content of the data traction units lead to exceeding of the normative repair costs and adversely affects the profitability of railway paravetrinary experience of operation of research diesel-locomotives of alternating current and new requirements in batches of serial samples of this development pointed to the necessity of improvement of the system of traction power, increase of work efficiency (increasing the dynamic parameters of motion diesel trains, getting normalized transient characteristics of the energy circuits and systems management in conditions of external and parametric perturbations, etc.). To increase efficiency, it is necessary to use methods of design and synthesis of control systems of traction transmission that enables high performance diesel trains, sustainability management system in perturbation and variations of parameters of circuits of traction power in the process. RU: Большая часть дизельных поездов, эксплуатируемых на железных дорогах Украины, должна быть выведена из эксплуатации и срочная замена как таковая, которая превысила их срок полезного использования. Содержание данных тяговых единиц приводит к превышению нормативных затрат на ремонт и отрицательно сказывается на прибыльности железнодорожного параветеринарного опыта эксплуатации исследовательских дизель-локомотивов переменного тока и новых требований в партиях серийных образцов этого развития, указывающих на необходимость совершенствование системы тяговой мощности, повышение эффективности работы (увеличение динамических параметров движения дизельных поездов, получение нормализованных переходных характеристик энергетических схем и управление системами в условиях внешних и параметрических возмущений и т. д.). Для повышения эффективности необходимо использовать методы проектирования и синтеза систем управления тяговой трансмиссией, которые обеспечивают высокоэффективные дизельные поезда, систему управления устойчивостью при возмущении и вариации параметров схем тяговой мощности в процессе.Item Analysis of modes traction frequency converter(Одесский национальный полетехнический университет, 2015) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий Александрович; Чернецький, Богдан Сергійович; Chernetskiy, Bogdan S.; Чернецкий, Богдан СергеевичUK: Наведено результати дослідження енергетичних потоків, що циркулюють крізь тяговий перетворювач частоти. Отримані результати можливо використовувати при синтезі та розробці систем автоматичного керування тягових електропередач для типових транспортних та вантажопідйомних, а також загальнопромислових систем електроприводів. EN: Results of research of energy flows circulating through the traction Converter of frequency. The results obtained can be used in the synthesis and development of systems of automated control of traction power for a typical transport and load-lifting, and General industrial systems of electric drives. RU: Приведены результаты исследования энергетических потоков, циркулирующих сквозь тяговый преобразователь частоты. Полученные результаты можно использовать при синтезе и разработке систем автоматического управления тяговых электропередач для типовых транспортных и грузоподъемных, а также общепромышленных систем электроприводов.Item Development of the system for the execution of the algorithm motion control railcar rolling stock(Одесский национальный морской университет, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: При використанні інтелектуальної нейронної мережі в якості керуючого апарату для реалізації алгоритму керування рухом моторвагонного рухомого складу будемо використовувати наступну послідовність моделювання та побудови даної мережі. Етап 1. Якісна та кількісна оцінка інформації стосовно системи, що моделюється: аналіз та тестування досліджуваної системи, збір вихідних даних, визначення властивостей ті відношень між складовими частинами системи. Етап 2. Попередня обробка інформації та формування вибірки для проведення навчання: статистична обробка і фільтрація вихідної інформації, вибір шкали представлення. Етап 3. Вибір архітектури та параметрів інтелектуальної нейронної мережі: формування інтелектуальної нейронної мережі, вибір структури нейрона та інтелектуальної нейронної мережі, вибір функцій активації, визначення оцінки якості роботи інтелектуальної нейронної мережі. Етап 4. налаштування та навчання інтелектуальної нейронної мережі: завершення формування інтелектуальної нейронної мережі та ініціалізація її параметрів, вибір керуючого функціоналу та методу його оптимізації, навчання інтелектуальної нейронної мережі на певні вибірці, тестування, перевірка адекватності на інших сукупностях даних. Етап 5. Визначення рівня грубості створеної інтелектуальної нейронної мережі та прийняття рішення про можливість її подальшого використання чи необхідність доопрацювання. Етап 6. Збереження параметрів створеної інтелектуальної нейронної мережі. EN: When using the intelligent neural network as a control apparatus for implementing the algorithm for controlling the movement of a motorcar rolling stock, we will use the following sequence of simulation and construction of this network. Stage 1. Qualitative and quantitative evaluation of the information concerning the system being modeled: analysis and testing of the investigated system, collection of initial data, determination of the properties of those relations between the components of the system. Stage 2. Preliminary processing of information and formation of a sample for training: statistical processing and filtration of source information, choice of scale of presentation. Stage 3. Selection of the architecture and parameters of the intellectual neural network: the formation of the intellectual neural network, the choice of the structure of the neuron and the intellectual neural network, the choice of activation functions, determining the evaluation of the quality of the intellectual neural network. Stage 4. Setting up and training of the intellectual neural network: completion of the formation of the intellectual neural network and initialization of its parameters, selection of the controlling function and its optimization method, training of the intellectual neural network on certain samples, testing, checking the adequacy of other data sets. Stage 5. Determine the level of roughness of the created intellectual neural network and decide on the possibility of its further use or the need for revision. Stage 6. Saving the parameters of the created intellectual neural network. RU: При использовании интеллектуальной нейронной сети в качестве управляющего аппарата для реализации алгоритма управления движением моторвагонного подвижного состава будем использовать следующую последовательность моделирования и построения данной сети. Этап 1. Качественная и количественная оценка информации о моделируемой: анализ и тестирование исследуемой системы, сбор исходных данных, определение свойств те отношений между составными частями системы. Этап 2. Предварительная обработка информации и формирование выборки для проведения обучения: статистическая обработка и фильтрация исходной информации, выбор шкалы представления. Этап 3. Выбор архитектуры и параметров интеллектуальной нейронной сети: формирование интеллектуальной нейронной сети, выбор структуры нейрона и интеллектуальной нейронной сети, выбор функций активации, определение оценки качества работы интеллектуальной нейронной сети. Этап 4. настройки и обучения интеллектуальной нейронной сети: завершение формирования интеллектуальной нейронной сети и инициализация ее параметров, выбор управляющего функционала и метода его оптимизации, обучение интеллектуальной нейронной сети на определенные выборке, тестирование, проверка адекватности на других совокупностях данных. Этап 5. Определение уровня грубости созданной интеллектуальной нейронной сети и принятия решения о возможности дальнейшего использования или необходимости доработки. Этап 6. Сохранение параметров созданной интеллектуальной нейронной сети.Item Increase of efficiency using of energy resources on the railway transport(Національний університет кораблебудування, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Зменшення споживання паливно-енергетичних ресурсів може зменшити механічну енергію втрат локомотива та енергію при її трансформації. Значне зниження механічної роботи, ви можете збільшити час роботи на перегонах. Знизити механічну роботу, зменшити середню швидкість поїзда і швидкість його входу в луки з шкідливими схилами і нерівномірною швидкістю, швидкість початку гальмівних поїздів. Слід пам'ятати, що зменшення середньої швидкості на певний час неприйнятно. Зменшення неоднорідності швидкості робить помітний ефект для економії енергії та палива на плоских ділянках шляху з відносно рідкісними вокзалами. EN: To reduce the consumption of fuel and energy resources can decrease the mechanical energy of a locomotive and energy losses in its transformation. A significant reduction of mechanical work, you can increase the operating time for the race. To reduce mechanical work, reducing the average speed of the train and the speed of his entrance to the bows with harmful slopes and uneven speed, the speed of the beginning of braking trains. It should be remembered that the decrease of the average velocity at a given time course unacceptable. The reduction of non-uniformity of speed makes a noticeable effect in saving power and fuel on flat areas path with a relatively rare train stations. RU: Сокращение потребления топливно-энергетических ресурсов может снизить механическую энергию локомотива и потери энергии при его трансформации. Значительное сокращение механической работы, вы можете увеличить время работы гонки. Уменьшить механическую работу, уменьшая среднюю скорость поезда и скорость его входа в луки с вредными склонами и неравномерную скорость, скорость начала торможения. Следует помнить, что снижение средней скорости в данный момент времени неприемлемо. Снижение неравномерности скорости оказывает заметное влияние на экономию энергии и топлива на пути плоских участков с относительно редкими железнодорожными станциями.Item The features of the problem of the control by the traction transmission rolling electrical complex in case of deviation from schedule(Національний університет «Львівська політехніка», 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий Александрович; Андрієнко, Петро Дмитрович; Andrienko, Petro D.; Андриенко, Петр ДмитриевичUK: Метою роботи є математичне опитування проблеми контролю сили тяги для подолання рухомого відхилення електротехнічного комплексу від графіка. Математичне опис алгоритму вирішує цю проблему сила контролю тяги. Опис проблемного питання базується на варіаціях одиниці. Об'єкт аналізу підтримує заданий критерій продуктивності вивченої системи, що розглядається як функція значущих параметрів системи та середовища. Оптимізація мети полягає в тому, щоб отримати мінімальну роботу, яку він виконує в рухомої одиниці комплексної електричної точки для заданих траєкторій значень. Оптимізація ресурсів - це величина керованих змінних тягового двигуна та параметри керуючого параметра тяги сили, що контролюють силову складову гальмування. EN: The aim of work is the mathematical description of the problem traction control power to overcome movable electrotechnical complex deviation from the schedule. The mathematical description of the algorithm solves this problem traction control power. Description problematic issue is based on unit variations. The object of analysis supports the specified performance criterion studied system, considered as a function of the significant parameters of the system and the environment. The aim optimization is to obtain the minimum work that it performs a moving unit complex electrical of points for given values trajectory. Resource optimization is the value of control variables traction motor and the control parameter pulling force complex parameters control the force component of inhibition. RU: Целью работы является математическое описание проблемы управления тяговым усилием для преодоления отклонения подвижного электротехнического комплекса от графика. Математическое описание алгоритма решает эту проблему. Описание проблематичной проблемы основано на единичных вариантах. Объект анализа поддерживает указанную систему критерия оценки эффективности, рассматриваемую как функцию значимых параметров системы и окружающей среды. Оптимизация цели заключается в том, чтобы получить минимальную работу, которая выполняет движущуюся единицу сложной электрической схемы точек для заданных траекторий значений. Оптимизация ресурсов - это значение управляющих переменных тягового двигателя, а параметры параметров тягового усилия управляющего параметра управляют силовой составляющей торможения.Item The need for the introduction of energy saving measures for diesel generator transport(Дніпропетровський національний університет залізного транспорту імені академіка В. Лазаряка, 2015) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Основна частка витрат на транспортування енергії, електропередачі - близько 85 відсотків - знаходяться в тяговій роботі. Загалом, найбільш значні енергозбереження можуть бути досягнуті за рахунок організаційно-технічних заходів - близько 75%. Найвища ефективність демонструється вдосконаленням технології транспортного процесу, раціональним використанням рухомих електричних систем. Одне з перспективних ресурсозбереження на рухомих електричних об'єктах також має відновлення електричної енергії, тобто повернути його в силовий поїзд при використанні рекуперативного гальмування або накопичення енергії безпосередньо на автономному комплексі. Завдання створення алгоритмів енергозберігаючого керування для систем тягових електроприводів вимагає застосування сучасних математичних інструментів та глибоких практичних знань та досвіду. Вирішення таких проблем вимагає залучення методів аналізу та синтезу систем керування нелінійних установок, розробки звукових математичних моделей, адаптації методів оптимізації електромеханічних систем до умов використання при транспортуванні та застосуванні перспективних. EN: The main share of the costs of energy for transportation, electric transmission – about 85 percent – are in traction work. In General, the most significant energy savings can be achieved by organizational and technical measures – about 75 %. The highest efficiency demonstrated by the improvement of the technology of the transportation process, the rational use of movable electrical systems. One promising resource-saving in movable electrical facilities also have recovery of electrical energy, i.e., return it in the power train when using regenerative braking or energy storage on directly on a stand-alone complex. The task of creating an energy-saving control algorithms for systems of traction electric drives requires the use of modern mathematical tools, and deep practical knowledge and experience. The solution of such problems requires the involvement of methods of analysis and synthesis of control systems for nonlinear plants, the development of sound mathematical models, adaptation of methods of optimization of Electromechanical systems to the conditions of use in the transport and application of promising new methods and technologies, which in itself is of great. scientific and practical interest.= RU: Основная доля затрат на энергию для транспорта, электропередачи - около 85 процентов - в тяговых работах. В целом наиболее значительная экономия энергии может быть достигнута за счет организационных и технических мер - около 75%. Наивысшая эффективность демонстрируется улучшением технологии транспортного процесса, рациональным использованием подвижных электрических систем. Одной из перспективных ресурсосберегающих подвижных электрических объектов также является восстановление электрической энергии, то есть возврат ее в силовой поезд при использовании рекуперативного торможения или хранения энергии непосредственно на автономном комплексе. Задача создания энергосберегающих алгоритмов управления системами тяговых электроприводов требует использования современных математических инструментов и глубоких практических знаний и опыта. Решение таких задач требует участия методов анализа и синтеза систем управления для нелинейных установок, разработки звуковых математических моделей, адаптации методов оптимизации электромеханических систем к условиям использования в транспорте и применения перспективных.Item Автоматизация управления тяговой электропередачей моторвагонных поездов(Издательство « СибАК», 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий Александрович; Андрієнко, Петро Дмитрович; Andrienko, Petro D.; Андриенко, Петр ДмитриевичUK: Визначено загальні рекомендації по управлінню тяговим перетворювачем частоти моторвагонного електротранспорту, на підставі яких можлива побудова системи автоводіння поїзда по похилих профілів залізничної колії. Режим водіння моторвагонного поїзда вибирається відповідно до розкладу руху та умовами, які характеризують певні тягово-енергетичні показники. При цьому машиніст повинен обов'язково врахувати можливість використання кінетичної енергії, накопиченої на спусках для руху по наступним підйомів. Крім того, таку можливість необхідно закладати при побудові оптимальних режимних карт для системи автоводіння моторвагонного електротранспорту. На підставі проведеного дослідження можливе подальше побудова системи автоводіння моторвагонного поїзда для досягнення економії первинних енергоресурсів за рахунок використання кінетичної енергії поїзда. EN: The general recommendations for the management of traction converter of frequency electric motor transport are defined, on the basis of which it is possible to build a system of train driving on oblique railroad track profiles. The mode of driving of the motor-wagon train is selected in accordance with the timetable and conditions that characterize certain traction and energy indicators. In this case, the driver must necessarily take into account the possibility of using the kinetic energy accumulated on the slopes for movement along the following ascents. In addition, this possibility should be laid when building the optimal regime maps for the system of driving an electric motorcar freight. Based on the study, it is possible to further build a system for driving a motorcar train to achieve savings in primary energy resources through the use of the kinetic energy of the train. RU: Определены общие рекомендации по управлению тяговым преобразователем частоты моторвагонного электротранспорта, на основании которых возможно построение системы автовождения поезда по наклонным профилям железнодорожного пути. Режим вождения моторвагонного поезда выбирается в соответствии с расписанием движения и условиями, которые характеризуют определенные тягово-энергетические показатели. При этом машинист должен обязательно учесть возможность использования кинетической энергии, накопленной на спусках для движения по следующим подъемам. Кроме того, такую возможность необходимо закладывать при построении оптимальных режимных карт для системы автовождения моторвагонного электротранспорта. На основании проведенного исследования возможно дальнейшее построение системы автовождения моторвагонного поезда для достижения экономии первичных энергоресурсов за счет использования кинетической энергии поезда.Item Автоматизированная система управления динамикой моторвагонного подвижного состава(Бряннский государственный технический университет, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: На підставі проведеного дослідження показані перспективи подальшого побудова системи водіння поїзда на основі мікропроцесорних систем управління (генетичні алгоритми, нейронні мережі, оптимальні керуючі програми управління динамікою руху рухомого складу) для досягнення економії первинних енергоресурсів. EN: On the basis of the conducted research, prospects for further building a train driving system based on microprocessor control systems (genetic algorithms, neural networks, optimal control programs for controlling the dynamics of rolling stock movement) to achieve savings of primary energy resources are shown. RU: На основании проведенного исследования показаны перспективы дальнейшего построение системы вождения поезда на основе микропроцессорных систем управления (генетические алгоритмы, нейронные сети, оптимальные управляющие программы управления динамикой движения подвижного состава) для достижения экономии первичных энергоресурсов.Item Алгоритм роботи інформаційно-керуючої системи рухом моторвагонного рухомого складу за умови відставання від графіка руху(Український державний університет залізничного транспорту, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Робота присвячена математичному описанню окремої науково-практичної задачі визначення математичних співвідношень для побудови алгоритму керування тяговим процесом моторвагонного рухомого складу на основі теорії варіаційного числення. Метою роботи є математична постановка алгоритму процесу керування моторвагонним поїздом для раціонального подолання відхилення від графіка руху. В результаті проведеного дослідження отримано співвідношення для геометричного місця точок, що відповідають екстремалі процесу керування за маршрутною картою руху, на основі якої можливе забезпечення раціонального споживання паливних ресурсів під час подолання відхилення від графіка руху. EN: The work is devoted to the mathematical description of a particular scientific and practical problem of determining the mathematical relationships for building control algorithm traction motor-wagon rolling process based on the theory of variational calculus. Schedule of trains is a major regulatory and technological documents regulating the work of all departments of rail transport in the movement of trains and determine the operational technology of the entire railway network. Therefore, the level of graphics performance reflects the extent to which technology the transportation process and the quality of work, ensures safety, optimum utilization of rolling stock, increasing carrying capacity and roads, improving passenger service and is of great economic importance. As a consequence, in case of deviation from the timetable necessary to carry out adjustment parameters of the train to enter the train to the set timetable. Given the above arguments study of traction control for overcoming a deviation from the timetable that is actual scientific and practical problems. The aim is mathematical formulation of the algorithm process control multiple units to train management to overcome deviations from the timetable. As a result of the study received value for the locus of points corresponding to the extreme process control roadmap for movement on which can ensure the rational use of fuel resources while overcoming the deviation from the timetable. RU: Работа посвящена математическому описанию отдельной научно - практической задачи определения математических соотношений для построения алгоритма управления тяговым процессом моторвагонного подвижного состава на основе теории вариационного исчисления. Целью работы является математическая постановка алгоритма процесса управления моторвагонным поездом для рационального преодоления отклонения от графика движения. В результате проведенного исследования получены соотношения для геометрического места точек, соответствующих экстремалям процесса управления вдоль маршрутной картой движения, на основе которой возможно обеспечение рационального потребления топливных ресурсов во время преодоления отклонения от графика движения.Item Анализ конструкций тяговых преобразователей переменного тока для моторвагонных поездов(Уральский государственный университет путей сообщения, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: В роботі аналізуються конструкції і параметри тягових перетворювачів змінного струму, які знаходять перспективне застосування в передачах автономних моторвагонних поїздів. Відзначається, що сучасні підходи до побудови тягових перетворювачів дозволяють отримати економію первинних енергоресурсів в процесі експлуатації поїзда. This article examines the structure and parameters of traction converters of alternating current, which are promising application in the programs of Autonomous EMU-trains. EN: The modern approaches to the construction of traction converters provide savings of primary energy resources in the process of operation of the train. RU: В работе анализируются конструкции и параметры тяговых преобразователей переменного тока, которые находят перспективное применение в передачах автономных моторвагонных поездов. Отмечается, что современные подходы к построению тяговых преобразователей позволяют получить экономию первичных энергоресурсов в процессе эксплуатации поезда.Item Аналіз енергетичних потоків тягового перетворювача частоти(Восточноукраинский национальный университет им. Владимера Даля, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: В статті показано можливості забезпечення раціонального режиму перерозподілу енергетичних потоків тягового перетворювача частоти моторвагонного поїзда за рахунок використання різних типів накопичувачів та врахування даних особливостей в процесі проектування системи керування тяговою електропередачею. EN: The article shows the possibilities of providing a rational regime for the redistribution of energy flows of the traction frequency converter of a motorcar wagon through the use of different types of drives and taking into account these features in the process of designing a control system for traction power transmission. RU: В статье показаны возможности обеспечения рационального режима перераспределения энергетических потоков тягового преобразователя частоты моторвагонного поезда за счет использования различных типов накопителей и учета данных особенностей в процессе проектирования системы управления тяговой электропередачи.Item Аналіз енергетичних потоків тягового перетворювача частоти(2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Наведено результати дослідження енергетичних потоків, що циркулюють крізь тяговий перетворювач частоти. Отримані результати можливо використовувати при синтезі та розробці систем автоматичного керування тягових електропередач для типових транспортних та вантажопідйомних, а також загальнопромислових систем електроприводів. EN: Results of research of energy flows circulating through the traction Converter of frequency. The results obtained can be used in the synthesis and development of systems of automated control of traction power for a typical transport and load-lifting, and General industrial systems of electric drives. RU: Приведены результаты исследования энергетических потоков, циркулирующих сквозь тяговый преобразователь частоты. Полученные результаты можно использовать при синтезе и разработке систем автоматического управления тяговых электропередач для типовых транспортных и грузоподъемных, а также общепромышленных систем электроприводов.Item Аналіз режимів роботи модернізованої тягової електропередачі автономного локомотива(Институт электромеханики, энергосбережения и систем управления, Кременчугский государственный университет имени Михаила Остроградского, 2012) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий Александрович; Андрієнко, Петро Дмитрович; Andrienko, Petro D.; Андриенко, Петр Дмитриевич; Андрієнко, Д. С.; Andrienko, D. S.; Андриенко, Д. С.UK: Досліджено роботу тягової електропередачі на основі модернізованої системи автоматичного керування для режимів розгону, усталеного руху та гальмування дизель-поїзда за момента опору, залежного від швидкості руху та обмеженні за коефіцієнтом зчеплення колісної пари з рейками. Проведено математичне моделювання та проаналізовано отримані перехідні процеси. EN: The operation of the traction power transfer on the basis of a modernized system of automatic control mode for acceleration, deceleration and steady motion of diesel trains at the moment of resistance, depending on the speed of movement and restriction on the coefficient of adhesion wheelset with rails. Mathematical modeling and analyze the transients. RU: Исследована работа тяговой электропередачи на основе модернизированной системы автоматического управления для режимов разгона, установившегося движения и торможения дизель-поезда при моменте сопротивления, зависящем от скорости движения и ограничении по коэффициенту сцепления колесной пары с рельсами. Проведено математическое моделирование и проанализированы полученные переходные процессы.Item Аналіз роботи керуючої системи тягового перетворювача частоти моторвагонного рухомого складу(Український державний університет залізничного транспорту, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Робота присвячена описанню енергетичних потоків крізь тяговий перетворювач частоти. Метою роботи є алгоритмізація роботи керуючої системи тягового перетворювача частоти моторвагонного рухомого складу. В результаті проведеного дослідження отримано якісний фізичний аналіз процесів, що відбуваються в системі тягового перетворювача частоти. EN: The work is devoted to the description of the energy flows of the traction of the frequency Converter. The aim is algorithmization of the management system of the traction of the frequency Converter railcar rolling stock. In the result of the research, the qualitative physical analysis of the processes taking place in the system of traction of the frequency Converter. Additional automatic control of diesel engine with a power output ensures the establishment of a rational operating conditions of EMU-train, thus achieving full use of diesel engine power and cannot be overloaded. When starting EMU-train from the place they from traction generator is consumed considerable current. In this process to reduce the load on the generator and provide some form of current in traction network is expedient connecting the drive energy. RU: Работа посвящена описанию энергетических потоков тягового преобразователя частоты. Целью работы является алгоритмизация работы управляющей системы тягового преобразователя частоты моторвагонного подвижного состава. В результате проведенного исследования получен качественный физический анализ процессов, происходящих в системе тягового преобразователя частоты.Item Базові технічні рішення синтезу та побудови перетворювачів частоти для тягових електропередач дизель-поїздів змінного струму(Запорізький національний технічний університет, 2012) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий Александрович; Кулагіна, К. О.; Kulagina, K. O; Кулагина, К. А.; Калініченко, Н. А.; Kalinichenko, N. A.; Калиниченко, Н. А.UK: Функціональні завдання, які покладено на тягову електропередачу, вимоги стандартів та особливості використання, що пред’являються до її техніко-економічних, екологічних, ергономічних та інших показників (точність, швидкодія, діапазон допустимих змін робочих показників, електромагнітна сумісність з іншими компонентами енергетичних систем, енергозбереження), приводять до необхідності створення систем тягових електропередач, в складі яких, окрім основного системоутворюючого компоненту - електромеханічного перетворювача - повинні бути різноманітні перетворювачі енергії, пристрої контролю, керування, захисту. EN: Functional tasks assigned to traction power transmission, requirements of standards and peculiarities of use for its technical, economic, ecological, ergonomic and other indicators (accuracy, speed, range of permissible changes of performance indicators, electromagnetic compatibility with other components of power systems, energy saving) leads to the need to create traction power systems, in which, in addition to the main system-forming component - the electromechanical converter - must be various energy converters, control, control and protection devices. RU: Функциональные задачи, которые возложены на тяговую электропередачи, требования стандартов и особенности использования, предъявляемым к ее технико-экономических, экологических, эргономических и других показателей (точность, быстродействие, диапазон допустимых изменений рабочих показателей, электромагнитная совместимость с другими компонентами энергетических систем, энергосбережение), приводят к необходимости создания систем тяговых электропередач, в составе которых, кроме основного системообразующего компонента - электромеханического преобразователя - должны быть различные преобразователи энергии, устройства, управления, защиты.Item Базові технічні рішення синтезу та побудови систем керування перетворювачами для тягових автономних електропередач змінного струму(Кременчуцький державний університет імені Михайла Остроградського, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Виконано аналіз підходів та вимог до побудови системи керування автономною тяговою електричною передачею. Показано, що функціональні завдання, які покладено на тягову електричну передачу, вимоги стандартів та особливості використання, що пред’являються до її техніко-економічних, екологічних, ергономічних та інших показників (точність, швидкодія, діапазон допустимих змін робочих показників, електромагнітна сумісність з іншими компонентами енергетичних систем, енергозбереження), приводять до необхідності створення систем тягових передач, в складі яких, окрім основного компоненту - електромеханічного перетворювача - повинні бути різноманітні перетворювачі енергії, пристрої контролю, керування, захисту, а перехід до цифрового керування відкриває можливості реалізації складних законів керування, які раніше було практично неможливо застосовувати. Основу інформаційних підсистем сучасних тягових електропередач складають пристрої на основі електронних контролерів, що мають ряд істотних переваг в порівнянні з аналоговими пристроями керування, які реалізовують типові арифметичні і логічні функції, обробку масивів, регулювання електромагнітних і механічних змінних, стабілізацію, корекцію і компенсацію нелінійностей, спостереження, імітацію об’єкта керування і обробку законів роботи. В наслідок цього проведено аналіз побудови таких систем на основі електронних контролерів. Розповсюдження наведеного матеріалу на побудову систем керування тяговими передачами дозволить оптимізувати роботу останніх, та, як наслідок, зменшити споживання первинних енергоресурсів поїздами. EN: The analysis of approaches and requirements to the building management system of Autonomous electric traction gear. It is shown that functional tasks entrusted to the traction electric transmission, standards and features of use applicable to its feasibility, environmental, ergonomic and other indicators (precision, performance, and the range of acceptable change operating parameters, electromagnetic compatibility with other components of the energy systems, energy saving), lead to the necessity of establishing systems of traction, which, in addition to a main component Electromechanical transducer must be different energy converters, device monitoring, control, protection, but the transition to digital control opens the possibilities for the implementation of a complex control law, which was previously almost impossible to apply. The basis of the information subsystems modern traction power devices are based electronic controllers have some significant advantages in comparison with analogue control devices that implement the model of arithmetic and logic functions, array processing, regulation of electromagnetic and mechanical variables, stabilization, adjustment and compensation nonlinearities, observation, imitation of a control object and process laws. In consequence of this, the analysis of building such systems on the basis of electronic controllers. Distribute this material for creation of control systems of traction gear will allow to optimize the latter, and, as consequence, to decrease the primary energy consumption trains. RU: Выполнен анализ подходов и требований к построению системы управления автономной тяговой электрической передачей. Показано, что функциональные задачи, которые возложены на тяговую электрическую передачу, требования стандартов и особенности использования, предъявляемым к ее технико-экономических, экологических, эргономических и других показателей (точность, быстродействие, диапазон допустимых изменений рабочих показателей, электромагнитная совместимость с другими компонентами энергетических систем, энергосбережение), приводят к необходимости создания систем тяговых передач, в составе которых, кроме основного компонента - электромеханического преобразователя - должны быть различ ни преобразователи энергии, устройства, управления, защиты, а переход к цифровым открывает возможности реализации сложных законов управления, ранее было практически невозможно применять. Основу информационных подсистем современных тяговых электропередач составляют устройства на основе электронных контроллеров, имеют ряд существенных преимуществ по сравнению с аналого¬вимы устройствами управления, реализующих типовые ариф¬метични и логические функции, обработку массивов, регулирования электромагнитных и механических переменных, стабилизацию, коррекцию и компенсацию нелинейностей, наблюдение, имитацию объекта управления и обработку законов работы. Вследствие этого проведен анализ построения таких систем на основе электронных контроллеров. Распространение приведенного материала на построение систем управления тяговыми передачами позволит оптимизировать работу последних, и, как следствие, уменьшить потребление первичных энергоресурсов поездами. Матеріали Міжнародної науково-технічної конференції «Проблеми енергоресурсозбереження в електротехнічних системах. Наука, освіта і практика»Item Баланс потужностей рухомого складу в процесі рекуперації електричної енергії(Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», 2013) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Обговорюються особливості побудови балансу потужності автономного моторвагонного рухомого складу для визначення резервів здійснення рекуперації електричної енергії. EN: Discussed are the peculiarities of constructing the balance of power of the autonomous rolling stock to determine the reserves of the implementation of the energy recuperation. RU: Обсуждаются особенности построения баланса мощности автономного моторвагонного подвижного состава для определения резервов осуществления рекуперации электроэнергии.Item Визначення динамічних індуктивностей асинхронного двигуна з урахуванням процесів насичення(Запорізький національний технічний університет, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Встановлена математична залежність між динамічними індуктивностями асинхронної машини та параметрами насичення, що є необхідним при оптимізації енергетичних характеристик в залежності від навантаження на електропривод при роботі зі зниженим значенням модуля вектора потокозчеплення ротора. Проведене дослідження виконано в загальному вигляді, що дозволяє використовувати його результати для асинхронних двигунів різних серій. EN: A study was made of the method of establishing a mathematical relationship between the dynamic inductances of an asynchronous machine and engine saturation parameters, which is necessary when optimizing energy characteristics depending on the load on the electric drive when working with a lower modulus value of the rotor flux vector. The study was carried out in a general form, which allows using its results for asynchronous motors of various series. RU: Проведено исследование способа установления математической зависимости между динамическими индуктивностями асинхронной машины и параметрами насыщения двигателя, что является необходимым при оптимизации энергетических характеристик в зависимости от нагрузки на электропривод при работе с пониженным значением модуля вектора потокосцепления ротора. Проведенное исследование выполнено в общем виде, что позволяет использовать его результаты для асинхронных двигателей различных серий.Item Визначення особливостей побудови тягових електроприводів промтранспорту(Запорізький національний технічний університет, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Досліджено особливості побудови систем тягових електроприводів для різних видів та конструкцій рухомих електротехнічних комплексів. Проведено аналіз практичного досвіду побудови систем тягових електроприводів та узагальнення методики визначення структури та параметрів при заданих вимогах з боку рухомого електротехнічного комплексу. EN: The paper investigates features of electric traction systems for different types and designs of mobile electrical systems. The analysis of practical experience in building electric traction systems and synthesis methods for determining the structure and parameters for given requirements by moving electrical industry. The analysis further developed a method of determining the structure and parameters of electric traction rolling electrical complex by taking into account the requirements set by the actuator, so that the analytical requirements for different groups of mobile systems on the specifics of building electric traction, traction engine of choice in electric distribution based energy flows on traction needs and their own needs, to determine the optimal structure of such traction motors. RU: Исследованы особенности построения систем тяговых электроприводов для различных видов и конструкций подвижных электротехнических комплексов. Проведен анализ практического опыта построения систем тяговых электроприводов и обобщения методики определения структуры и параметров при заданных требованиях со стороны подвижного электротехнического комплекса.Item Визначення рівняння екстремалі маршрутної карти для управління параметрами руху тягового рухомого складу(Запорізький національний технічний університет, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Проведена математична постановка способу визначення геометричного місця точок, що визначають екстремаль маршрутної карти руху тягової одиниці рухомого складу, на основі якої можлива побудова системи автоведення рухомого складу за певними раціональними чи оптимальними алгоритмами керування. EN: The mathematical formulation of the method of determination of geometrical location of points defining extremal strip map of traction unit rolling stock on the basis of which it is possible to build automatic driving system of rolling stock on certain rational and optimal control algorithms. Mathematical formalization of the process of traffic control on the basis of rational management principles enables to ensure a clear implementation of the movement, to catch up with him. This in turn leads to cost optimization primary source of energy when driving traction units of rolling stock. Further study of mathematical models for different occasions build flowcharts of train traffic will allow to Refine the algorithms of motion control for each job type of motion parameters and depending on the parameters of this task. RU: Проведена математическая постановка способа определения геометрического места точек, определяющих экстремаль маршрутной карты движения тяговой единицы подвижного состава, на основе которой возможно построение системы автоведения подвижного состава по определенным рациональным или оптимальным алгоритмам управления.