Кафедра електроприводу та автоматизації промислових установок (Кафедра ЕП та АПУ)
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра електроприводу та автоматизації промислових установок (Кафедра ЕП та АПУ) by Author "Bondarenko, Valerii I."
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
Item Modeling and research of electromechanical systems of cold rolling mills(Traicon, 2020) Садовой, Олександр Валентинович; Назарова, Олена Сергіївна; Бондаренко, Валерій Іванович; Пирожок, Андрій Володимирович; Гуцол, Тарас Дмитрович; Нурек, Томас; Гловакі, Сімон; Sadovoy, Oleksandr V.; Nazarova, Olena S.; Bondarenko, Valerii I.; Pirozhok, Andrey V.; Hutsol, Taras D.; Nurek, Tomasz; Glowacki, Szymon; Садовой, Александр Валентинович; Назарова, Елена Сергеевна; Бондаренко, Валерий Иванович; Пирожок, Андрей Владимирович; Гуцол, Тарас Дмитриевич; Нурек, Томас; Гловаки, СимонUK: Розглянуто питання математичного опису та комплексу комп’ютерних взаємопов’язаних моделей електромеханічного обладнання для холоднокатаних станів з урахуванням пружних зв’язків першого та другого роду, ефекту розірвання, реверсу та мінливості товщин рулонної металевої смуги. Розроблений та введений у виробництво багатоканальний діагностичний комплекс електричних приводів основних механізмів холодної прокатки, що дозволяє здійснювати моніторинг електромеханічних процесів у режимі реального часу, запис у архів, а також виявлення причин виникнення надзвичайних ситуацій. Запропоновано оптимізацію системи керування взаємопов’язаними електроприводами: синтезовано алгоритм керування швидкістю робочої кліті та натягу рулонної смуги, створені моделі цих автоматичних систем керування. Представлені результати дослідження синтезованих та існуючих систем отримані, проаналізовані та узагальнені. Для вчених, докторантів, аспірантів та магістрантів, а також керівників проектів та інженерів-практиків у галузі математичного та комп’ютерного моделювання, автоматизованих електроприводів та автоматичних систем керування. EN: The questions of mathematical description and a complex of computer interconnected models of electromechanical equipment for cold rolling mills taking into account elastic bonds of the first and second kind, the effect of termination, reversing and variability in the thicknesses of the rolled metal strip are considered. A multi-channel diagnostic complex of electric drives of the main mechanisms of cold rolling mills was developed and put into production, which allows real-time monitoring of electromechanical processes, recording in the archive, and also identifying the causes of emergencies. It is proposed the optimization of the control system for interconnected electric drives: the algorithm for controlling the speed of the working stand and the tension of the rolled strip is synthesized, models of these automatic control systems were created. The presented results of researching the synthesized and existing systems are obtained, analyzed and summarized. For scientists, doctoral students, graduate students and undergraduates, as well as project managers and engineers-practitioners of the field of mathematical and computer modeling, automated electric drives and automatic control systems. RU: Рассмотрены вопросы математического описания и комплекса компьютерных взаимосвязанных моделей электромеханического оборудования для холоднокатаных станов с учетом упругих связей первого и второго рода, эффекта разрыва, реверса и переменности толщины рулонной металлической полосы. Разработан и введен в производство многоканальный диагностический комплекс электрических приводов основных механизмов холодной прокатки, что позволяет осуществлять мониторинг электромеханических процессов в режиме реального времени, запись в архив, а также выявление причин возникновения чрезвычайных ситуаций. Предложена оптимизация системы управления взаимосвязанными электроприводами: синтезирован алгоритм управления скоростью рабочей клети и натяжения рулонной полосы, созданы модели этих автоматических систем управления. Представленные результаты исследования синтезированных и существующих систем получены, проанализированы и обобщены. Для ученых, докторантов, аспирантов и магистрантов, а также руководителей проектов и инженеров-практиков в области математического и компьютерного моделирования, автоматизированных электроприводов и автоматических систем управления.Item Дослідження явища транспортного запізнювання у пневмотранспортній системі сипких матеріалів(Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2018) Назарова, Олена Сергіївна; Бондаренко, Валерій Іванович; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Nazarova, Olena S.; Bondarenko, Valerii I.; Meleshko, Iryna A.; Назарова, Елена Сергеевна; Бондаренко, Валерий Иванович; Мелешко, Ирина АнатольевнаUK: У пневмотранспортних системах (ПТС) на час транспортного запізнювання впливає досить велика кількість електромеханічних параметрів. Тому з метою вивчення цього явища проведено пасивний експеримент на виробничому обладнанні. На ділянці пневмотраси від камерного живильника до прийомного бункера встановлено два манометра, за допомогою яких проведено вимірювання тиску на вході і виході цієї ділянки. Визначено величину падіння тиску і час реакції системи на ці зміни. Розраховано швидкість суміші повітря з глиноземом, яка забезпечить мінімальний робочий тиск у системі, необхідний для уникнення завалів. Отримані дані можна використовувати при розробці системи автоматичного керування ПТС для мінімізації впливу транспортного запізнювання на перехідні процеси ПТС, підвищення енергоефективності системи і зменшення матеріальних витрат, пов’язаних із усуненням завалів. EN: In pneumatic conveying systems (PTS), a sufficiently large number of electromechanical parameters influence the time of transport delay. Therefore, in order to study this phenomenon, a passive experiment was carried out on production equipment. Two pressure gauges were installed on the section of the pneumatic line from the chamber feeder to the receiving hopper, by which the pressure at the inlet and outlet of this section was measured. The magnitude of the pressure drop and the response time of the system to these changes are determined. The velocity of the mixture of air with alumina is calculated, which will provide the minimum operating pressure in the system necessary to avoid blockages. The data obtained can be used to develop an automatic PTS control system to minimize the impact of transport delays on PTS transients, improve system energy efficiency, and reduce material costs associated with eliminating blockages. RU: В пневмотранспортных системах (ПТС) на время транспортного запаздывания влияет достаточно большое количество электромеханических параметров. Поэтому в целях изучения этого явления проведено пассивный эксперимент на прои-бничому оборудовании. На участке пневмотрасы от камерного питателя к приемного бункера установлены два манометра, с помощью которых проведены измерения давления на входе и выходе этого участка. Определены ве-личину падения давления и время реакции системы на эти изменения. Рассчитано скорость смеси воздуха с глиноземом, которая обеспечит минимальный рабочее давление в системе, необходимое для избежания завалов. Полученные данные можно ис-пользовать при разработке системы автоматического управления ПТС для минимизации влияния транспортного запиз-нювання на переходные процессы ПТС, повышение энергоэффективности системы и уменьшения материальных затрат, связанных с устранением завалов.Item Застосування FUZZY-регуляторів у пневмотранспортних системах(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Мелешко, Ірина Анатоліївна; Назарова, Олена Сергіївна; Бондаренко, Валерій Іванович; Meleshko, Iryna A.; Nazarova, Olena S.; Bondarenko, Valerii I.; Мелешко, Ирина Анатольевна; Назарова, Елена Сергеевна; Бондаренко, Валерий ИвановичUK: Використання Fuzzy-регуляторів у системах автоматичного керування пневмотранспортними системами для підлаштування коефіцієнтів ПІД-контролера є перспективним напрямом підвищення якості керування, що сприяє ефективності роботи системи у цілому. EN: The use of Fuzzy-regulators in the systems of automatic control of pneumatic transport systems to adjust the coefficients of the PID-controller is a promising area of improving the quality of control, which contributes to the efficiency of the system as a whole. RU: Использование Fuzzy-регуляторов в системах автоматического управления пневмотранспортными системами для подстройки коэффициентов ПИД-контроллера является перспективным направлением повышения качества управления, способствует эффективности работы системы в целом.Item Новое в моделировании и исследовании электромеханических систем прокатного производства(2014) Садовой, Олександр Валентинович; Назарова, Олена Сергіївна; Бондаренко, Валерій Іванович; Пирожок, Андрій Володимирович; Sadovoy, Oleksandr V.; Nazarova, Olena S.; Bondarenko, Valerii I.; Pirozhok, Andrey V.; Садовой, Александр Валентинович; Назарова, Елена Сергеевна; Бондаренко, Валерий Иванович; Пирожок, Андрей ВладимировичUK: Книга присвячена розробці математичного опису та комплексу комп'ютерних взаємопов'язаних моделей електромеханічного обладнання станів холодної прокатки з урахуванням пружних зв'язків першого і другого роду, ефекту обриву, реверсування і змінності товщини смуги металу, що прокатується; створенню діагностичного комплексу для моніторингу електромеханічних процесів електроприводів агрегатів прокатного виробництва і виявлення причин аварійних ситуацій; оцінці адекватності розроблених моделей реальному обладнанню з використанням результатів моніторингу діагностичного багатоканального комплекса; синтезу і дослідженню систем оптимального керування швидкістю робочої кліті і натягом смуги металу, що прокатується, з використанням розробленого комплексу взаємопов'язаних моделей. EN: The book is devoted to the development of a mathematical description and a set of computer-related interconnected models of electromechanical equipment for cold rolling mills, taking into account the elastic bonds of the first and second kind, the effect of clipping, reversing and varying thickness of the rolled metal strip; the creation of a diagnostic complex for monitoring the electromechanical processes of electric drives of rolling mill units and identifying the causes of emergency situations; assessing the adequacy of the developed models for real equipment using the monitoring results with a diagnosing multichannel complex; the synthesis and study of optimal control systems for the speed of the working stand and the tension of the rolled metal strip using the developed complex of interrelated models. RU: Книга посвящена разработке математического описания и комплекса компьютерных взаимосвязанных моделей электромеханического оборудования станов холодной прокатки с учетом упругих связей первого и второго рода, эффекта обрыва, реверсирования и переменности толщины прокатываемой полосы металла; созданию диагностирующего комплекса для мониторинга электромеханических процессов электроприводов агрегатов прокатного производства и выявления причин аварийных ситуаций; оценке адекватности разработанных моделей реальному оборудованию с использованием результатов мониторинга диагностирующим многоканальным комплексом; синтезу и исследованию систем оптимального управления скоростью рабочей клети и натяжением прокатываемой полосы металла с использованием разработанного комплекса взаимосвязанных моделей.Item Особливості вимірювання вологості сипких матеріалів у пневмотранспортних системах(Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, 2019) Назарова, Олена Сергіївна; Бондаренко, Валерій Іванович; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Nazarova, Olena S.; Bondarenko, Valerii I.; Meleshko, Iryna A.; Назарова, Елена Сергеевна; Бондаренко, Валерий Иванович; Мелешко, Ирина АнатольевнаUK: Стаття присвячена питанням вивчення особливостей та доцільності вимірювання вологості стисненого повітря при транспортуванні сипких матеріалів для запобігання виникненню завалів в пневмотранспортних системах. EN: The article is devoted to the problems of studying the features and expediency of measuring the humidity of compressed air in the transport of bulk materials to prevent the occurrence of blockages in pneumatic transport systems. RU: Статья посвящена вопросам изучения особенностей и целесообразности измерения влажности сжатого воздуха при транспортировке сыпучих материалов для предотвращения возникновения завалов в пневмотранспортных системах.Item Програма, методичні вказівки з вивчення дисципліни «Елементи електромеханічних систем автоматизації та електроприводів» і контрольні завдання студентів спеціальності 141 – «Електроенергетика, електротехніка, електромеханіка», освітньої програми «Електромеханічні системи автоматизації та електропривод» заочної форми навчання.(Запорізький національний технічний університет, 2018) Бондаренко, Валерій Іванович; Bondarenko, Valerii I.; Бондаренко, Валерий ИвановичВивчення курсу «Елементи електромеханічних систем автоматизації та електроприводів» передбачає ознайомлення студентів з основними теоріями, принципами та функціями елементів ЕМС та ЕП. Метою викладання дисципліни «ЕЕМС та ЕП» є формування у студентів фахових знань з перетворення названих елементів і складання відповідних моделей розрахунку і заступних схем для вивчення по цих схемах і моделях властивостей власне ЕМС і ЕП з подальшим приведенням розрахункових схем і заступних схем до реальних об’єктів. EN: Study course «Elements of electromechanical systems of automation and electric drives EEMS and ED» envisages familiarizing students with the basic shearers, principles and functions of the elements EMS and ED. The purpose of teaching the same discipline EEMS and ED is the formation of students of professional knowledge on the transformation of these elements and the compilation of the corresponding models of calculations and substitute schemes for studying on these schemes and models of properties actually EMS and ED with further conducting them to the properties of real objects. RU: Изучение курса «Элементы электромеханических систем автоматизации и электроприводов» предполагает ознакомление студентов с основными теориями, принципами и функциями элементов ЭМС и ЭП. Целью преподавания учебной дисциплины «ЭЭМС и ЭП» является формирование у студентов профессиональных знаний преобразования этих элементов и составление расчетных моделей и схем замещения для изучения на этих схемах и моделях свойств ЭМС и ЭП с дальнейшим приведением их к свойствам реальных объектов.Item Робоча програма навчальної дисципліни «Елементи електромеханічних систем автоматизації та електроприводів» (з підготовки бакалаврів за спеціальністю 141 –«Електроенергетика, електротехніка, електромеханіка», освітня програма «Електромеханічні системи автоматизації та електропривод»)(Запорізький національний технічний університет, 2018) Бондаренко, Валерій Іванович; Bondarenko, Valerii I.; Бондаренко, Валерий ИвановичUK: Вивчення курсу «Елементи електромеханічних систем автоматизації та електроприводів» передбачає ознайомлення студентів з основними теоріями, принципами та функціями елементів ЕМС та ЕП. Метою викладання дисципліни «ЕЕМС та ЕП» є формування у студентів фахових знань з перетворення названих елементів і складання відповідних моделей розрахунку і заступних схем для вивчення по цих схемах і моделях властивостей власне ЕМС і ЕП з подальшим приведенням розрахункових схем і заступних схем до реальних об’єктів. EN: Study course «Elements of electromechanical systems of automation and electric drives EEMS and ED» envisages familiarizing students with the basic shearers, principles and functions of the elements EMS and ED. The purpose of teaching the same discipline EEMS and ED is the formation of students of professional knowledge on the transformation of these elements and the compilation of the corresponding models of calculations and substitute schemes for studying on these schemes and models of properties actually EMS and ED with further conducting them to the properties of real objects. RU: Изучение курса «Элементы электромеханических систем автоматизации и электроприводов» предполагает ознакомление студентов с основными теориями, принципами и функциями элементов ЭМС и ЭП. Целью преподавания учебной дисциплины «ЭЭМС и ЭП» является формирование у студентов профессиональных знаний преобразования этих элементов и составление расчетных моделей и схем замещения для изучения на этих схемах и моделях свойств ЭМС и ЭП с дальнейшим приведением их к свойствам реальных объектов.