Кафедра електроприводу та автоматизації промислових установок (Кафедра ЕП та АПУ)
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра електроприводу та автоматизації промислових установок (Кафедра ЕП та АПУ) by Author "Brylystyi, Viktor V."
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
Item Computer simulation of electric vehicle acceleration processes with different positions of the mass center(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Брилистий, Віктор Вікторович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Brylystyi, Viktor V.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Брылистый, Виктор ВикторовичUK: У зв'язку з електрифікацією сучасних транспортних засобів зростає роль електроприводу як основного рушія. В умовах підвищення вимог до безпеки, керованості і енергоефективності транспортного засобу на електротязі, актуальним при розробці системи автоматичного керування є врахування динамічних властивостей транспортного засобу в різних режимах їзди. В роботі досліджується вплив положення центру мас на перерозподіл сил при розгоні на прямолінійній ділянці дороги. Врахування положення центру мас в системі керування дозволяє перерозподіляти бажаний момент на колеса з кращим зчепленням з поверхнею, що підвищує безпеку і керованість транспортного засобу, а також мінімізує енергетичні витрати на колесах з гіршим зчепленням. Мета роботи - дослідити методом комп'ютерного моделювання вплив положення центру мас на динамку транспортного засобу з повним, заднім і переднім приводом. Математичний опис включає в себе аналітичні вирази перерозподілу реакцій опор для кожного з коліс, що дозволяє на їх основі провести комп'ютерне моделювання розгону електричного транспортного засобу на прямолінійній ділянці. Для зазначених типів приводів транспортних засобів розроблена комп'ютерна модель, що включає в системі автоматичного керування перерозподілу крутного моменту координати положення центру мас, що перетворюються на підставі аналітичних виразів в фізичні параметри системи. Проведено комп'ютерне моделювання розгону від нуля до ста км / год при повному натисканні на педаль акселератора для дев'яти різних положень центру мас і трьох типів приводу. Отримано дані про зміну прискорень, реакцій опор і обертаючих моментів коліс в процесі розгону при різних положеннях центру мас. На підставі отриманих результатів визначено найкращі з точки зору динаміки розгону на прямолінійній ділянці координати центру мас для кожного типу приводу. Розроблену комп'ютерну модель можна використовувати для дослідження динаміки електричного транспортного засобу при повороті, а також дослідити енергетичні показники у всіх динамічних режимах руху. EN: Due to the electrification of modern vehicles the role of the electric drive is growing as the main mover. In conditions of increasing requirements for the safety controllability and energy efficiency of a vehicle on electric traction, it is actual to take into account the dynamic properties of a vehicle in various driving modes when developing an automatic control system. In the work it is investigated the influence of the mass center position on the redistribution of forces during acceleration on a straight-line section. Taking into consideration the position of the mass center in the control system allows redistributing the desired moment to the wheels with better adhesion to the surface, which increases the safety and controllability of the vehicle, as well as minimizes energy costs on wheels with the worst adhesion. The aim of the work is to investigate the influence of the mass center position on the dynamics of a vehicle with full, rear and front wheel drive using computer simulation. The mathematical description includes analytical expressions for the redistribution of the support reactions for each of the wheels, which makes it possible, on their basis, to carry out computer simulation of the electric vehicle acceleration on a straight-line section. For the indicated types of vehicle drives, a computer model has been developed that includes, in the automatic control system for torque redistribution, the coordinates of the mass center position, which are converted on the basis of analytical expressions into the physical parameters of the system. Computer simulation of acceleration from zero to one hundred km/h with full pressing of the accelerator pedal for nine different positions of the mass center and three types of drive was carried out. Data were obtained on the change in accelerations, support reactions and torque of wheels during acceleration at various mass center positions. Based on the results obtained, the most preferable coordinates of the mass center for each type of drive from the point of view of the acceleration dynamics on a straight section were determined. The developed computer model can be used to study the dynamics of an electric vehicle when cornering, as well as to study energy indicators in all dynamic driving modes RU: В связи с электрификацией современных транспортных средств растет роль электропривода как основного движителя. В условиях повышения требований к безопасности, управляемости и энергоэффективности транспортного средства на электротяге, актуальным при разработке системы автоматического управления является учет динамических свойств транспортного средства в различных режимах езды. В работе исследуется влияние положения центра масс на перераспределение сил при разгоне на прямолинейном участке дороги. Учет положения центра масс в системе управления позволяет перераспределять желаемый момент на колеса с лучшим сцеплением с поверхностью, что повышает безопасность и управляемость транспортного средства, а также минимизирует энергетические затраты на колесах с худшим сцеплением. Цель работы – исследовать методом компьютерного моделирования влияние положения центра масс на динамку транспортного средства с полным, задним и передним приводом. Математическое описание включает в себя аналитические выражения перераспределения реакций опор для каждого из колес, что позволяет на их основе провести компьютерное моделирование разгона электрического транспортного средства на прямолинейном участке. Для указанных типов приводов транспортных средств разработана компьютерная модель, включающая в системе автоматического управления перераспределения крутящего момента координаты положения центра масс, преобразующиеся на основании аналитических выражений в физические параметры системы. Проведено компьютерное моделирование разгона от нуля до ста km/h при полном нажатии на педаль акселератора для девяти различных положений центра масс и трех типов привода. Получены данные об изменении ускорений, реакций опор и вращающих моментов колес в процессе разгона при различных положениях центра масс. На основании полученных результатов определены наиболее предпочтительные с точки зрения динамики разгона на прямолинейном участке координаты центра масс для каждого типа привода. Разработанную компьютерную модель можно использовать для исследования динамики электрического транспортного средства при повороте, а также исследовать энергетические показатели во всех динамических режимах движения.Item Вимірювання крутного моменту для дослідження енергетичних характеристик приводів електромобілей(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Брилистий, Віктор Вікторович; Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Brylystyi, Viktor V.; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Брылистый, Виктор Викторович; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир ВладимировичUK: Розроблено спосіб вимірювання крутного моменту на валу двигуна для дослідження енергетичних характеристик приводів електричних транспортних засобів. EN: A method for measuring torque on the motor shaft for studying the energy characteristics of electric vehicle drives has been developed. RU: Разработан способ измерения крутящего момента на валу двигателя для исследования энергетических характеристик приводов электрических транспортных средств.Item Вимірювання крутного моменту для дослідження енергетичних характеристик приводів електромобілей(Луцький національний технічний університет, 2022) Брилистий, Віктор Вікторович; Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Brylystyi, Viktor V.; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Брылистый, Виктор Викторович; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир ВладимировичUK: Розроблено спосіб вимірювання крутного моменту на валу двигуна для дослідження енергетичних характеристик приводів електричних транспортних засобів. EN: A method for measuring torque on the motor shaft for studying the energy characteristics of electric vehicle drives has been developed. RU: Разработан способ измерения крутящего момента на валу двигателя для исследования энергетических характеристик приводов электрических транспортных средств.Item Дослідження енергетичних характеристик електроприводів електромобілей(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Брилистий, Віктор Вікторович; Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Brylystyi, Viktor V.; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Брылистый, Виктор Викторович; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир ВладимировичUK: Запропоновано стенд дослідження енергетичних характеристик електроприводів електромобілей. Розроблений стенд дозволяє проводити заміри витраченої електричної та механічної потужності при варіюванні частоти обертання валу двигуна. Отримані данні дозволяють синтезувати закон керування приводом з мінімальним споживанням електроенергії. EN: The stand of research of power characteristics of electric drives of electric cars is offered. The developed stand allows to carry out measurements of the spent electric and mechanical power at variation of frequency of rotation of a motor shaft. The obtained data allow to synthesize the law of control of the drive with the minimum consumption of the electric power. RU: Предложено стенд исследования энергетических характеристик электроприводов електромобилей. Разработанный стенд позволяет проводить замеры затраченной электрической и механической мощности при варьировании частоты вращения вала двигателя. Полученные данные позволяют синтезировать закон управления приводом с минимальным потреблением электроэнергии.Item Комп’ютерне моделювання динаміки розгону чотириприводного електричного транспортного засобу(НУ «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Брилистий, Віктор Вікторович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Brylystyi, Viktor V.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Брылистый, Виктор ВикторовичUK: На основі математичного опису, а також аналізу джерел, розроблена комп’ютерна модель автоматизованої системи керування електричного транспортного засобу, яка враховує: перерозподіл сил, що діють на нього в динаміці, завдяки знанню положення центру мас; протибуксувальну підсистему, яка обмежує заданий момент гранично-допустимим, завдяки знанню коефіцієнта тертя з поверхнею. Всі параметри електричного транспортного засобу аналогічні Tesla Model 3. EN: Based on the mathematical description, as well as the analysis of sources, a computer model of the automated control system of the electric vehicle is developed, which takes into account: redistribution of forces acting on it in dynamics, due to knowledge of the center of mass; anti-slip subsystem, which limits the specified torque to the maximum allowable, due to knowledge of the coefficient of friction with the surface. All parameters of the electric vehicle are similar to Tesla Model 3. RU: На основе математического описания, а также анализа источников, разработана компьютерная модель автоматизированной системы управления электрического транспортного средства, которая учитывает: перераспределение сил, действующих на него в динамике, благодаря знанию положение центра масс; противобуксовочную подсистему, которая ограничивает заданный момент предельно допустимым, благодаря знанию коэффициента трения с поверхностью. Все параметры электрического транспортного средства аналогичные Tesla Model 3.Item Обґрунтування застосування чотириприводної силової установки для електричних транспортних засобів(Луцький національний технічний університет, 2019) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Брилистий, Віктор Вікторович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Brylystyi, Viktor V.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Брылистый, Виктор ВикторовичUK: Одним з основних завдань розвитку електричного транспортного засобу є збільшення пробігу без підзарядки і поліпшення показників керованості і маневреності, а також безпеки пасажирів і умов перевезення вантажу. Збільшення пробігу може бути досягнуто як за рахунок вдосконалення акумуляторної батареї, так і шляхом підвищення енергоефективності електроприводу. Метою роботи є підвищення керованості транспортного засобу шляхом застосування чотириприводної установки, що дозволяє перерозподіляти крутний момент між приводними колесами. Проаналізовано тенденції розвитку сучасних електромобілів. На підставі проведеного аналізу, доведено доцільність застосування чотириприводної силової установки в сучасному електромобілі і розробки для даного типу силової установки системи автоматичного керування розподілом крутного моменту. EN: One of the main tasks for the development of an electric vehicle is to increase the mileage without recharging and to improve the handling and maneuverability, as well as the safety of passengers and the conditions of cargo transportation. Increased mileage can be achieved both by improving the battery and by improving the energy efficiency of the drive. The purpose of the work is to increase the steering of the vehicle through the use of four-wheel drive, which allows you to redistribute torque between the drive wheels. Trends in the development of modern electric vehicles are analyzed. Based on the analysis, the feasibility of using a four-drive power plant in a modern electric vehicle and development for this type of power plant, a system for automatic control of torque distribution was proved. RU: Одной из основных задач развития электрического транспортного средства является увеличение пробега без подзарядки и улучшения показателей управляемости и маневренности, а также безопасности пассажиров и условий перевозки груза. Увеличение пробега может быть достигнуто как за счет совершенствования аккумуляторной батареи, так и путем повышения энергоэффективности электропривода. Целью работы является повышение управляемости транспортного средства путем применения четырехприводной установки, позволяет перераспределять крутящий момент между приводными колесами. Проанализированы тенденции развития современных электромобилей. На основании проведенного анализа, доказана целесообразность применения четырехприводной силовой установки в современном электромобиле и разработки для данного типа силовой установки системы автоматического управления распределением крутящего момента.Item Стенд для дослідження енергетичних характеристик електроприводів електричних транспортних засобів(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Брилистий, Віктор Вікторович; Осадчий, Володимир Володимирович; Назарова, Олена Сергіївна; Brylystyi, Viktor V.; Osadchyy, Volodymyr V.; Nazarova, Olena S.; Брылистый, Виктор Викторович; Осадчий, Владимир Владимирович; Назарова, Елена СергеевнаUK: Розроблений стенд дозволяє отримати енергетичні характеристики досліджуваного електроприводу, які планується використати при розробці системи автоматичного керування електроприводом електричного транспортного засобу з урахуванням мінімізації витрат електроенергії. EN: The developed stand allows to receive energy characteristics of the investigated electric drive which are planned to be used at development of system of automatic control of the electric drive of the electric vehicle taking into account minimization of expenses of the electric power. RU: Разработанный стенд позволяет получить энергетические характеристики исследуемого электропривода, которые планируется использовать при разработке системы автоматического управления электроприводом электрического транспортного средства с учетом минимизации затрат электроэнергии.Item Інноваційні форми роботи зі здобувачами вищої освіти для розширення практичних компетентностей у галузях електричної інженерії та автоматизації(Луцький національний технічний університет, 2022) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Шульженко, Сергій Сергійович; Олєйніков, Микола Олександрович; Брилистий, Віктор Вікторович; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Рудім, Богдан Валерійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Shulzhenko, Sergii S.; Olieinikov, Mykola O.; Brylystyi, Viktor V.; Meleshko, Iryna A.; Rudim, Bohdan V.UK: В даній роботі розглядається задача пошуку інноваційних форм роботи зі здобувачами вищої освіти для розширення практичних компетентностей у галузях електричної інженерії та автоматизації. EN: This paper examines the task of finding innovative forms of work with higher education graduates to expand practical competencies in the fields of electrical engineering and automation.