Наукові статті кафедри А, ТД та ГЕУ
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові статті кафедри А, ТД та ГЕУ by Author "Cherneta, Oleg G."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Аналітичне дослідження безрозмірного комплексу для оцінки зближення поверхонь тертя(Караганда: Изд-во КарГУ, 2018) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Кубич, Вадим Иванович; Чернета, Олег Георгиевич; Cherneta, Oleg G.; Чернета, Олег Георгійович; Юров, Виктор Михайлович; Юров, ВІктор Михайлович; Yurov, Vyktor M.UK: Наведено результати аналітичного дослідження отриманого раніше безрозмірного комплексу параметрів, що характеризує умови силового і швидкісного взаємодії поверхонь тертя модельних трибосопряжений контактують через мастильні шари при їх зближенні. Показана можливість теоретичної оцінки тимчасового показника взаємодії поверхонь через мастильні утворення. Показано, що з урахуванням моделювання швидкості зближення поверхонь для обертальної пари комплексний параметр можна привести до виду, в якому силовий параметр відсутній, і основний акцент при дослідженнях необхідно ставити на управління зсувними опорами мастильних утворень. EN: The results of an analytical study of the previously dimensionless complex of parameters characterizing the conditions for the force and high-speed interaction of the friction surfaces of model tribo-conjugates through lubricating layers as they approach each other are presented. The possibility of a theoretical estimate of the time index of the interaction of surfaces through thinning lubricating formations. It is shown that, taking into account the simulation of the approach velocity of surfaces for a rotational pair, the complex parameter can be reduced to a form in which the force parameter is absent, and the main emphasis in research should be placed on controlling the shear resistance of lubricant formations. RU: Приведены результаты аналитического исследования полученного ранее безразмерного комплекса параметров, характеризующего условия силового и скоростного взаимодействия поверхностей трения модельных трибосопряжений контактирующих через смазочные слои при их сближении. Показана возможность теоретической оценки временного показателя взаимодействия поверхностей через утончающиеся смазочные образования. Показано, что с учетом моделирования скорости сближения поверхностей для вращательной пары комплексный параметр можно привести к виду, в котором силовой параметр отсутствует, и основной акцент при исследованиях необходимо ставить на управление сдвиговыми сопротивлениями смазочных образований.Item Исследование процесса смазки турбокомпрессоров(Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования «Уральский государственный университет путей сообщения» (ФГБОУ ВО УрГУПС), 2019) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Кубич, Вадим Иванович; Чернета, Олег Георгійович; Чернета, Олег Георгиевич; Cherneta, Oleg G.UK: Наведено результати розрахункової оцінки можливих експлуатаційних режимів і умов, при яких в підшипнику ковзання валу турбокомпресора проявляється турбулізація течі потоку моторної оливи. Це дає можливість визначити товщину ймовірних пограничних шарів відносно радіуса нерівностей поверхонь та порівняти з загальною товщиною можливого мастильного шару в спряжені «вал-втулка». Запропонований підхід дає дозволяє давати загальну оцінку стану потоку оливи з точкі зору формування його по шарам та характеру руху компонентів у ньому, що необхідно для вдосконалення способів забезпечення надійності змащування підшипника конкретного турбокомпресора. EN: The results of estimated assessment of possible operational modes and conditions are given, in which turbulization of motor oil stream flow is manifested in turbocompressor shaft sliding bearing. This makes it possible to evaluate the depth of probable boundary layers in relation to surface asperity radius and to compare with general depth of the possible lubricating layer at «neck – muft» link.The proposed approach provides to give general assessment of oil stream condition from the viewpoint of its formation by layers and movement character of components in it, which is necessary for perfection of ways to ensure reliability of lubrication of a particular turbocompressor bearing. RU: Приведены результаты расчетной оценки возможных эксплуатационных режимов и условий, при которых в подшипнике скольжения вала турбокомпрессора проявляется турбулизация течения потока моторного масла. Это позволяет определить толщину вероятных пограничных слоев относительно радиуса неровности поверхностей и сравнить с общей толщиной возможного смазочного слоя в сопряжении «шейка-втулка». Предложенный подход позволяет давать общую оценку состояния потока масла с точки зрения формирования его по слоям и характеру движения компонентов в нем, что необходимо для совершенствования способов обеспечения надежности смазывания подшипника конкретного турбокомпрессора.