Browsing by Author "Olga, Shykina"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Support System of Solutions for Planning Sales Actavaties in the Tourizm Industry.(Blue Eyes Intelligence Engineering & Sciences Publication (BEIESP), 2019) Гудзь, Петро Васильович; Ірина, Давиденко; Ольга, Шикіна; Олег, Товкан; Лілія, Якимишин; Олена, Головченко; Gudz, Petro V.; Iryna, Davydenko; Olga, Shykina; Oleh, Tovkan; Liliya, Yakymyshyn; Olena, Golovchenko; Гудзь, Петр ВасильевичUK: Розроблена система підтримки ухвалення рішень для планування маркетингу в індустрії туризму. Допоміжний алгоритм включає функціональність ковзаючого адаптивного планування щоденного доходу, який може значно зменшити інформаційний розрив між стратегічним і оперативним рівнями управління туристичною компанією і значно поліпшити якість загальноприйнятого процесу маркетингу продажу. В результаті система підтримки ухвалення рішень не лише враховує особливості типового корпоративного процесу маркетингового планування, але також дозволяє розробити систему динамічного планування і прогнозування маркетингової діяльності турфірми з покращеними параметрами ефективності, точності і адаптивності. EN: The developed decision support system for marketing planning in the tourism industry and the supporting algorithm incorporates the functionality of sliding adaptive planning of daily revenue, which can significantly reduce the information gap between the strategic and operational levels of tourism company management and significantly improve the quality of the generally accepted process of budget marketing of sales. As a result, the decision support system not only takes into account the features of the typical process of corporate marketing planning but also allows you to design a system of dynamic planning and to forecast the marketing activities of a travel company with improved properties of efficiency, accuracy and adaptability. RU: Разработана система поддержки принятия решений для планирования маркетинга в индустрии туризма. Вспомогательный алгоритм включает в себя функциональность скользящего адаптивного планирования ежедневного дохода, который может значительно уменьшить информационный разрыв между стратегическим и оперативным уровнями управление туристической компанией и значительно улучшить качество общепринятого процесса маркетинга продажи. В результате система поддержки принятия решений не только учитывает особенности типичного корпоративного процесса маркетингового планирования, но также позволяет разработать систему динамического планирования и прогнозирования маркетинговой деятельности турфирмы с улучшенными параметрами эффективности, точности и адаптивности.