Browsing by Author "Yufereva, Olena V."
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Динамика периферийных жанров в русской поэзии второй половины ХІХ века(Издательский дом Дмитрия Бураго, 2014) Юферева, Олена Володимирівна; Юферева, Елена Владимировна; Yufereva, Olena V.UK: Монографія присвячується комплексному вивченню особливостей художньої організації віршованої подорожі, щоденника, послання в аспекті жанрової еволюції в системі російської літератури періоду другої половини ХІХ ст. У дослідженні на широкому матеріалі віршованої творчості простежуються основні напрями динаміки поетичного жанрового мислення і форм його художньої експлікації в контексті наукової інтерпретації проблеми периферійності. Аналіз здійснюється на матеріалі творів визнаних авторів М. Некрасова, Я. Полонського, К. Случевського, О. Толстого, А. Фета, а також малодосліджених поетів 1840 – 1880-х рр. П. Бутурліна, А. Коринфського, I. Омулевського, А. Федорова, Ф. Червінського, А. Шеллера-Михайлова. Неоднорідність і складність поезії періоду унаочнюється в жанрових утвореннях «межової» природи. Поетична подорож знаходиться під впливом прози, що проявляється в ознаках описовості, подієвості, нарисовості. Базовий сюжетний інваріант подорожі (переміщення «своїм» простором) є ізоморфним жанровій структурі циклу, домінанти поетики якого наприкінці ХІХ століття доводяться до формального завершення. Поетичний щоденник становить різновид поетичного твору, що виникає внаслідок метафоризації, як одного зі шляхів жанрового розвитку, й орієнтується на поглиблення інтроспекції, розширення засобів художньої репрезентації. Редукція структури, трансформація характеру втілення відносин між адресатами, оказіоналізація поетичного висловлювання (актуалізація моделі вірш «на випадок»), зміна прагматики жанру, – основні напрями переосмислення «класичного» послання в окреслений період.Діахронічне дослідження поетичної подорожі, щоденника, послання російської літератури другої половини ХІХ століття виявляє ознаки жанрової периферизації: згортання модифікаційного потенціалу, руйнування конкретики образу, домінування літературної умовності. EN: The monograph deals with the comprehensive study of special considerations on the artistic organization of poetic travel, diary, epistle in terms of genre development within the system of the Russian Literature in the mid to late XIXth century. The research of a large selection on poetry has made it possible to outline the main directions of poetic genre thinking performance and forms of its artistic explication within the context of scientific interpretation of the peripherality problem. The analysis is based on the material of the famous authors such as M. Nekrasov, Ya. Polonsky, K. Sluchevsky, O. Tolstoi, A. Fet as well as the underexplored poets in the period from about 1840 – 1880 like P. Buturlin, A. Korinfsky, Omulevsky, A. Fedorov, F. Chervinsky, A. Sheller-Mikhailov.The inhomogeneity and complexity of the poetry over the period finds vivid expression in “borderline” genre formations. The travel poetry is influenced by the prose, which reveals in such features as discriptiveness, currency, esseism.The basic plot invariant of travel (the “domestic” space movement) is isomorphic to the genre structure of the cyclus which poetic dominants are reduced to a formal completion in the late XIX century. The poetic diary is a piece of writing to appear as a result of metaphorization, a way of genre development; it focuses on deepening the introspection, increasing the means of artistic representation. The structure reduction, the transformation of addressee relationship implementation, the poetic utterance occasionalization (the actualization of the “fugitive” verse model), the change of genre pragmatics are the main directions of reframing a “classic” epistle in the above mentioned period.The diachronic research of poetic travel, diary, epistle in the of the Russian Literature in the mid to late XIXth century figures out the features of the genre peripheralization: the reduction of modification potential the destruction of image specifics, the domination of literary convention. RU: Монография посвящена комплексному изучению особенностей художественной организации поэтического путешествия, дневника и послания в аспекте жанровой эволюции в системе русской литературы периода второй половины XIX века. В представленном исследовании на широком материале стихотворного творчества эпохи прослеживаются основные направления динамики поэтического жанрового мышления и форм его художественной экспликации в контексте научной интерпретации проблемы периферийности, уточняются признаки деканонизации, черты и значение периферийных жанровых явлений. В проблемном поле работы на ряду с произведениями признанных авторов (Н. Некрасова, Я. Полонского, К. Случевского, А. Толстого, А. Фета) анализируются сочинения малоизученных поэтов 1840 – 1880-х гг. (П. Бутурлина, А. Коринфского, И. Омулевского, А. Федорова, Ф. Червинского, А. Шеллера-Михайлова). Процессы десемантизации поэтической системы эпохи протекают одновременно с поиском и выдвижением новых художественных принципов. В монографии прослеживаются сдвиги формализированных моделей, вариативность, изменение функции жанрообразующих компонентов, которые обусловливаются попытками освоения нового психологического опыта. Очерчиваются траектории межжанровых взаимодействий, в частности, утверждается, что периферизация творческих поисков / повторов происходит на фоне синтетических процессов. Диахроническое изучение поэтического путешествия, дневника, послания второй половины ХІХ века выявляет признаки периферизации: сворачивание модификационного потенциала, реактуализирующие тенденции жанрообразования, разрушение конкретности образа, преобладание литературной условности.Item Естетизація «життєтексту» і тревел-блог в інтермедіальній перспективі(Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара, 2016) Юферева, Олена Володимирівна; Юферева, Елена Владимировна; Yufereva, Olena V.UK: У статті аналізується блог мандрівника Олексія Коровіна з інтермедіальної перспективи. Важливим завданням дослідження є вивчення того, як проявляється символічна глибина відображеного у буденному тексті. Автор праці доходить висновку, що інтенсивність лінії внутрішніх переживань, ліризація подорожнього дискурсу зумовлює домінанту словесної складової текстів тревел-блогу. Розглядаються засоби естетизації «життєтексту», які розвиваються із засвоєнням елементів кіномовлення, перекладу вербального повідомлення на аудіальну «мову». EN: The object of study in this work is travel blog, which develops in transsemiotic zone: the essence is that film text was added to photo and verbal expression, which have already become traditional elements of journey narration. Each online diary made individual search of its interaction with the orientation, as the authors state, in the "best examples" of documentaries, journalism and literature. RU: В статье анализируется блог путешественника Алексея Коровина в интермедиальной перспективе. Важная задача исследования – обнаружение того, как проявляется символическая глубина отображенного в обыденном тексте. Автор работы приходит к заключению, что интенсивность линии внутренних переживаний, лиризация путового дискурса обусловливает домінант условесной составляющей текстовтрэвел-блога. Рассматриваются способы эстетизации «жизнетекста», которые развиваются с усвоением элементов киноречи, перевода вербального сообщения на аудиовизуальный «язык».Item Наративні тенденції сучасної української тревел-журналістики в соціокультурній перспективі (на матеріалі журналу «Мандри»)(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2013) Юферева, Олена Володимирівна; Юферева, Елена Владимировна; Yufereva, Olena V.UK: У статті здійснюється аналіз проблеми наративних технік як міждисциплінарної дослідницької стратегії. Окреслюються потенційні векторизастосування наративної методології в журналістикознавстві. У статті також здійснюється спроба систематизації науковихпідходів до тревел-журналістики. EN: The article analyses the problem of narratology technique as a cross-disciplinary research strategy. It outlines potential vectors of using narrative methodology in journalism research. The article also deals with an attempt to systematize scientific approaches towards the definition of travel journalism. RU: В статье анализируется проблема нарративных техник как междисциплинарной исследовательской стратегии. Очерчиваются потенциальные векторы применения нарративной методологии в журналистиковедении. В статье также предпринимается попытка систематизации научных подходов к тревел-журналистике.Item Ритуали в українських тревел-журналах: антропологічні аспекти дослідження медійного контенту(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2013) Юферева, Олена Володимирівна; Юферева, ЕленаВладимировна; Yufereva, Olena V.UK: У статті висвітлюються питання змістового насичення та форм експлікації ритуалу в сучасній тревел-журналістиці, аналізується характер впливу процесів медіа ритуалізації на контент українських туристичних видань. Приділяється увага традиційним подорожнім ритуалам, а також гедоністичній тенденції ритуалізації тревел-журналів. EN: The article deals with the meaning content and explication forms of a ritual in the contemporary travel journalism. It analyzes the character of influence of media ritualization processes on the content of the Ukrainian Travel publications. The special attention is paid to traditional travel rituals as well as a hedonistic tendency in ritualization of travel journals. RU: В статье освящаються вопросы смысловой насыщенности и форм экспликации ритуала в современной тревел-журналистике, анализируется характер влияния процес сов медиа-ритуализации на контент украинских Туристических изданий. Внимание уделяется традиционным ритуалам путешествия, а также гедонистической тенденции ритуализации тревел-журналов.Item Техніки репрезентації Іншого в контексті медіа-ритуалізації (на матеріалітревел-журналів «Мир туризма» і «Мандри»)(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2015) Юферева, Олена Володимирівна; Юферева, Елена Владимировна; Yufereva, Olena V.UK: Медіа-ритуалізація є ефективним інструментом репрезентації етнічного Іншого і відіграєпровідну роль у тревел-виданнях, але потребує наукового висвітлення. Мета представленої роботи полягає у визначенні технікритуалізації для створення образу Іншого на матеріалі українських тревел-журналів «Мир туризма», «Мандри» (2010 – 2014 рр.). Для виявлення прихованих значень тексту задіється якісна методологія, в рамках якої на перший план висувається семіотичний метод. Окреслені механізми ритуалів переходу, ініціації, щоспираються на динамічність взаємообміну полюсів соціальної системи («праця/відпочинок», «повсякдення/свято»), а також принципи концептуалізації Іншого є базисними в організаціїсучасноготревел-журналу. У фокусі дослідницької уваги також опинилися концепти «дива», «казки», «таємниці», технікирепрезентації «автентичності» Іншого, до яких долучається міфологізація локусу. EN: Media ritualization is an effective tool of ethical «Other» representation and plays a relevant part in travel publications, but still it needs an adequate scientific coverage. The aim of the research is to identify the techniques of ritualization for creating the image of «Other» on the examples of Ukrainian travel-magazines «Mir Tourizma» and «Мandri»(2010 – 2014). Qualitative methodology could be revealed by exposing the implicit assumptions of texts. The semiotic method is an important research technique that can deepen understanding of the contextual dimensions of media ritual. Mechanisms of rituals such as transition, initiation that are based on dynamic interchange of social system poles («work / rest», «everyday / holiday») as well as principles of «Otherness» conceptualization that are basic for the organization of modern travel-magazine, are described. Relaxation, i.q. the excitement of venturesome adventures, is a part of the process that diverts the reader from everyday life; it shows «Otherness» – unusual life. This temporary break is basic ritual transition. Excluding the representation of liminal condition, ritualization techniques help to mitigate exclusion in the image of the «Other», his / her adaptation to the cultural field potential audience. Oneof the keyconceptsthatcan be traced inUkrainiantravel-magazines is pleasure of «switched off» life. Forstrengthening of «sensibility» in leadingtravel -magazines they use visual accompaniment in their publications.Assacredimages,photographsare designed to foregroundcapabilities of breaking away from humdrum.In the focus ofresearchattention there are alsoconcepts such as «miracle», «fairy-tale», «secret», techniques of representation«authenticity» of the «Other» as well as mythologization of thelocus. RU: Медиа-ритуализация является эффективным инструментом репрезентации этнического Другого и играет ведущую роль в трэвел-изданиях, однако требует научного освещения. Цель работы заключается в определении техник ритуализации для создания образа Другого на материале украинских трэвел-журналов «Мир туризма», «Мандры» (2010 – 2014 гг.). Для выявления скрытых значений текста задействуется качественная методология, в рамках которой на первый план выдвигается семиотический метод. Очерченные механизмы ритуалов перехода, инициации, которые опираются на динамику взаимообмена полюсов социальной системы («работа»/«отдых», «повседневность»/«праздник»), а также принципы концептуализации Другого являются базисными в организации современного трэвел-журнала. В фокусе внимания исследователя оказались концепты «чуда», «сказки», «тайна», техники репрезентации «аутентичности» Другого, к которым присоединяется мифологизация локуса.