Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти кафедри А, ТД та ГЕУ
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти кафедри А, ТД та ГЕУ by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 42
Results Per Page
Sort Options
Item Обґрунтування методики визначення впливу кутової жорсткості стабілізатора підвіски типу МасPherson на кути встановлення коліс автомобіля категорії МІ(Національний університет «Запорізька політехніка», 2018) Кошелев, Михайло; Koshelev, Mikhail; Кошелев, МихаилUK: Магістерська робота присвячена розробці методичного забезпечення, яке дало можливість визначити закономірність впливу жорсткості стабілізатора додатково встановленого у передню підвіску МасPherson на зміну положення її кінематичних ланок та теоретичний кут підресорених мас автомобіля при моделюванні нормального навантаження в лабораторних умовах. EN: The master's work is devoted to the development of methodological support, which made it possible to determine the regularity of the influence of the stiffness of the stabilizer additionally installed in the MacPherson front suspension on the change in the position of its kinematic links and the theoretical angle of the sprung masses of the car in laboratory conditions when simulating normal loading. RU: Магистерская работа посвящена разработке методического обеспечения, которое дало возможность определить закономерность влияния жесткости стабилизатора дополнительно установленного в переднюю подвеску МасPherson на изменение положения ее кинематически звеньев и теоретический угол подрессоренных масс автомобиля в лабораторных условиях при моделировании нормального нагружения.Item Обґрунтування методики визначення впливу в’язкості рідин з магнітним ефектом на характеристику опору гідравлічних амортизаторів автомобілів(Національний університет «Запорізька політехніка», 2018) Рапота, Максім; Rapota, Мaxim; Рапота, МаксимUK: Магістерська робота присвячена розробці методичного забезпечення, яке дало можливість визначити закономірності впливу концентрації магнітних часток та магнітного полю на в’язкість гідравлічних рідин та на зміну сили опору переміщенню поршня автомобільного амортизатора при моделюванні його швидкості переміщення на ході віддачі в лабораторних умовах. EN: The master's work is devoted to the development of methodological support, which made it possible to determine the laws of the effect of the concentration of magnetic particles and magnetic field on the viscosity of hydraulic fluids and on the change in the resistance to displacement of the piston of an automobile shock absorber when simulating its speed during recoil in laboratory conditions. RU: Магистерская работа посвящена разработке методического обеспечения, которое дало возможность определить закономерности влияния концентрации магнитных частиц и магнитного поля на вязкость гидравлических жидкостей и на изменение силы сопротивления перемещению поршня автомобильного амортизатора при моделировании скорости его перемещения на ходе отдачи в лабораторных условиях.Item Обґрунтування параметрів робочих процесів диференціала з коронними шестернями автомобіля категорії N3(Національний університет «Запорізька політехніка», 2019) Ткаченко, Микита; Tkachenko, Nikita; Ткаченко, НикитаUK: Магістерська робота присвячена вирішенню науково-технічного завдання щодо отримання теоретично-експериментальних аспектів вдосконалення конструкції роздавальної коробки автомобілів категорії N3 з колісною формулою 6х6 на підставі проведеного аналітичного обґрунтування параметрів робочих процесів, які протикають при перерозподілі крутних моментів при роботі диференціала з коронними шестернями. EN: The master's thesis is dedicated to solving the scientific and technical problem of developing theoretical and experimental aspects of improving the design of the transfer case of N3 category vehicles with a 6x6 wheel formula based on the analytical justification of the parameters of the working processes that occur during the redistribution of torques during the operation of the differential with crown gears. RU: Магистерская работа посвящена решению научно-технического задачи разработки теоретично-экспериментальных аспектов совершенствования конструкции раздаточной коробки автомобилей категории N3 с колесной формулой 6х6 на основании проведенного аналитического обоснования параметров рабочих процессов, протекающих при перераспределении крутящих моментов при работе дифференциала с коронными шестернями.Item Визначення параметрів гальмівної системи автомобіля категорії М1 при русі в екстремальних дорожніх умовах(Національний університет «Запорізька політехніка», 2019) Євтушенко, Олег; Evtyshenko, Oleg; Евтушенко, ОлегUK: Магістерська робота присвячена вирішенню вирішено науково-технічного завдання щодо отримання теоретично-експерементальних аспектів покращення гальмівних властивостей задньопривідного автомобіля категорії М1 при русі в екстремальних дорожніх умовах на підставі проведеного аналітичного обґрунтування параметрів робочих процесів, які протікають у регуляторі гальмівних сил. EN: The master's work is dedicated to solving the scientific and technical problem of developing theoretical and experimental aspects of improving the braking properties of a rear-wheel drive car of category M1 when driving in extreme road conditions on the basis of an analytical justification of the parameters of the working processes that occur in the brake force regulator. RU: Магистерская работа посвящена решению научно-технического задачи разработки теоретично-экспериментальных аспектов улучшения тормозных свойств заднеприводного автомобиля категории М1 при движении в экстремальных дорожных условиях на основании проведенного аналитического обоснования параметров рабочих процессов, которые протекают в регуляторе тормозных сил.Item Дослідження впливу параметрів паливоподачі на техніко-економічні показники двигуна ЯМЗ-238(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Питляк, Микола Федорович; Pytlyak, Mykola F.; Питляк, Николай ФедоровичUK: Проведено теплові розрахунки із змінюваними дослідницькими факторами, коефіцієнтом надлишку повітря і цикловим масовим зарядом палива. Коефіцієнт надлишку повітря змінювався від 1,5 до 2.3. Зростання з 1,7 до 1,9 призводить до наступних змін ефективних показників двигуна ЯМЗ-238Д: ефективна потужність Ne зменшується на 23,8 кВт (9,6 %); середній ефективний тиск рe зростає на 91,5 кПа (9,6 %); ефективна питома витрата палива ge скорочується на 1,0 %; ефективний ККД збільшується на 1,1 %. Розглянуто питання безпечних умов праці при виконанні магістерської роботи, проведено економічний розрахунок витрат на проведення магістерської роботи дослідницького характеру. EN: Thermal calculations with variable research factors, coefficient of excess air and cyclic mass charge of fuel are carried out. The coefficient of excess air varied from 1.5 to 2.3. The increase from 1.7 to 1.9 leads to the following changes in the effective performance of the engine YaMZ-238D: the effective power of Ne decreases by 23.8 kW (9.6%); the average effective pressure pe increases by 91.5 kPa (9.6%); effective specific fuel consumption ge is reduced by 1.0%; effective efficiency increases by 1.1%. The issue of safe working conditions during the master's thesis is considered, the economic calculation of the costs for the master's thesis of research nature is carried out. RU: Проведены тепловые расчеты с изменяемыми исследовательскими факторами, коэффициентом избытка воздуха и цикловым массовым зарядом топлива. Коэффициент избытка воздуха изменялся от 1,5 до 2.3. Рост с 1,7 до 1,9 приводит к следующим изменениям эффективных показателей двигателя ЯМЗ-238Д: эффективная мощность Ne уменьшается на 23,8 кВт (9,6%); средний эффективное давление рe возрастает на 91,5 кПа (9,6%); эффективная удельный расход топлива ge сокращается на 1,0%; эффективный КПД увеличивается на 1,1%. Рассмотрены вопросы безопасных условий труда при выполнении магистерской работы, проведен экономический расчет затрат на проведение магистерской работы исследовательского характера.Item Дослідження впливу паливоподачі на потужність двигуна МС-10 для картингу(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Іванов, Андрій Олексійович; Ivanov, Andriy O.; Иванов, Андрей АлексеевичUK: Обґрунтовано актуальність та перспективність використання у картингу 1-циліндрового 4-тактного бензинового двигуна «Мотор Січ» МС-10. Розглянуто конструкцію і технічні характеристики двигуна МС-10. Обрано методики дослідження впливу показників паливоподачі на потужність двигуна МС-10. Виконано тепловий розрахунок двигуна МС-10. Розраховано елементи системи живлення двигуна МС-10, що встановлюється на картинг. Виконано розрахунок параметрів паливоповітряної суміші у карбюраторі, визначено основні розміри повітряного дифузора, головного жиклера. Визначено вплив паливоподачі на потужність двигуна МС-10 для картингу. Обґрунтовано оптимальні значення коефіцієнта надлишку повітря для двигуна МС-10 для картингу. EN: The relevance and prospects of using the 1-cylinder 4-stroke gasoline engine "Motor Sich" MS-10 in karting are substantiated. The design and technical characteristics of the MS-10 engine are considered. Methods of research of influence of indicators of fuel supply on power of the MS-10 engine are chosen. The thermal calculation of the MS-10 engine is performed. The elements of the power supply system of the MS-10 engine, which is installed on the karting, are calculated. The calculation of the parameters of the fuel-air mixture in the carburetor is performed, the main dimensions of the air diffuser, the main nozzle are determined. The influence of fuel supply on the power of the MS-10 engine for karting is determined. The optimal values of the coefficient of excess air for the engine MS-10 for karting are substantiated. RU: Обоснована актуальность и перспективность использования в картинге 1-цилиндрового 4-тактного бензинового двигателя «Мотор Сич» МС-10. Рассмотрены конструкцию и технические характеристики двигателя МС-10. Избран методики исследования влияния показателей топливоподачи на мощность двигателя МС-10. Выполнен тепловой расчет двигателя МС-10. Рассчитано элементы системы питания двигателя МС-10, устанавливаемый на картинг. Выполнен расчет параметров топливовоздушной смеси в карбюраторе, определены основные размеры воздушного диффузора, главного жиклера. Определено влияние топливоподачи на мощность двигателя МС-10 для картинга. Обоснованно оптимальные значения коэффициента избытка воздуха для двигателя МС-10 для картинга.Item Вплив кута випередження запалювання 2-тактного двигуна на запас міцності деталей циліндро-поршневої групи(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Падалко, Костянтин Дмитрович; Padalko, Konstantin D.; Падалко, Константин ДмитриевичUK: Розраховано значення коефіцієнта запасу міцності поршня, поршневого пальця, гільзи двигуна ПЛМ-40 при кутах випередження запалювання 20…38 градусів ПКВ. Визначено, що поршень і поршневий палець не мають резерв для збільшення кута випередження запалювання. Гільза циліндрів двигуна ПЛМ-40 має достатній коефіцієнт запасу міцності і може працювати в умовах підвищених навантажень. EN: The value of the safety factor of the piston, piston pin, cylinder of the PLM-40 engine at ignition advance angles 20…38 degrees are calculated. It is determined that the piston and the piston pin do not have a reserve to increase the ignition advance angle. The cylinder of the PLM-40 engine has a sufficient coefficient of safety margin and can work in the conditions of the increased loadings. RU: Рассчитано значение коэффициента запаса прочности поршня, поршневого пальца, гильзы двигателя ПЛМ-40 при углах опережения зажигания 20 ... 38 градусов ПКВ. Определено, что поршень и поршневой палец не имеют резерв для увеличения угла опережения зажигания. Гильза цилиндров двигателя ПЛМ-40 имеет достаточный коэффициент запаса прочности и может работать в условиях повышенных нагрузок.Item Визначення впливу підвищеного тиску повітря від привідного компресора на техніко-економічні показники 4-тактного бензинового двигуна(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Горлач, Сергій Геннадиевич; Horlach, Serhii G.; Горлач, Сергей ГеннадійовичUK: Обрано 4-тактний бензиновий двигун з привідним компресором, який разом зі зміною коефіцієнта стиснення дозволяє отримати поліпшені експлуатаційні та ефективні показники чотиритактного ДВЗ з іскровим запалюванням: ефективна потужність збільшилась на 34,9 %, крутний момент збільшився на 34,8 % при збільшенні витрати палива на 2,2 % в порівнянні з базовими характеристиками. EN: A 4-stroke gasoline engine with a supercharger was chosen, which together with a change in the compression ratio allows obtaining improved performance and efficiency of a four-stroke internal combustion engine with spark ignition: effective power increased by 34.9%, torque increased by 34.8% with increasing fuel consumption by 2.2% compared to the basic characteristics. RU: Выбран 4-тактный бензиновый двигатель с приводным компрессором, который вместе с изменением коэффициента сжатия позволяет получить улучшенные эксплуатационные и эффективные показатели четырехтактного ДВС с искровым зажиганием: эффективная мощность увеличилась на 34,9%, крутящий момент увеличился на 34,8% при увеличении расхода топлива на 2,2% по сравнению с базовыми характеристиками.Item Визначення впливу газотурбінного наддуву на тепловий стан дизельного двигуна(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Міт’євський, І.Ю.; Mitievskyi, I.; Митьевский, И.Ю.UK: Обрано дизельний двигун КАМАЗ-740, за рахунок раціонального вибору тиску наддуву якого, отримано поліпшені експлуатаційні та ефективні показники дизельного ДВЗ : ефективна потужність збільшилась на 11,3 %, крутний момент збільшився на 9,51 % при зменшенні витрати палива на 14,51 % в порівнянні з базовими характеристиками. EN: KAMAZ-740 diesel engine was selected, due to the rational choice of boost pressure, which obtained improved operational and efficient performance of the diesel engine: effective power increased by 11.3%, torque increased by 9.51% while reducing fuel consumption by 14.51% compared to the basic characteristics. RU: Выбран дизельный двигатель КАМАЗ-740, за счет рационального выбора давления наддува которого, получены улучшенные эксплуатационные и эффективные показатели дизельного ДВС: эффективная мощность увеличилась на 11,3%, крутящий момент увеличился на 9,51% при уменьшении расхода топлива на 14,51% по сравнению с базовыми характеристиками.Item Вплив частоти обертання дизельного двигуна 6ЧН-12/14 на запас міцності поршня(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Сухоруков, Станіслав Дмитрович; Sukhorukov, Stanislav D.; Сухоруков, Станислав ДмитриевичUK: Виконано тепловий і динамічний розрахунки двигуна 6ЧН12/14 на номінальному режимі при частоті обертання n = 1500 хв-1, визначено екстремуми сил та моментів, що діють в циліндропоршневій групі та кривошипно-шатунному механізмі. Похибка розрахунку складає 5,3…5,65 %. Виконано розрахунок на міцність поршня дизельного двигуна 6ЧН12/14 на номінальному режимі при n = 1500 хв-1, розраховано запас міцності найбільш вразливих місць: днища поршня (nσ = 1,91), у перерізі х-х (nσ = 7,2), верхньої кільцевої перемички поршня (nσ = 5,51). Виконано розрахунок на міцність поршня на дослідницьких режимах n = 1700 хв-1; n = 1900 хв-1; n = 2100 хв-1. Встановлено, що зі збільшенням частоти обертання колінчастого валу двигуна запас міцності днища поршня критично зменшується. Гранично безпечні максимальні оберти двигуна n = 1620 хв-1. EN: Thermal and dynamic calculations of the engine 6ChN12/14 at the nominal mode at a speed of n = 1500 min-1 are performed, the extremes of forces and moments acting in the cylinder-piston group and the crank mechanism are determined. The calculation error is 5.3… 5.65%. The calculation of the piston strength of the diesel engine 6ChN12/14 at nominal mode at n = 1500 min-1, calculated the margin of safety of the most vulnerable places: the bottom of the piston (nσ = 1.91), in the cross section x-x (nσ = 7.2) , the upper annular jumper of the piston (nσ = 5.51). The calculation of the strength of the piston on the research modes n = 1700 min-1; n = 1900 min-1; n = 2100 min-1. It is established that with the increase of the engine crankshaft speed the margin of safety of the piston bottom critically decreases. Extremely safe maximum engine speed n = 1620 min-1. RU: Выполнен тепловой и динамический расчеты двигателя 6ЧН12/14 на номинальном режиме при частоте вращения n = 1500 мин-1, определены экстремумы сил и моментов, действующих в цилиндропоршневой группе и кривошипно-шатунный механизм. Погрешность расчета составляет 5,3 ... 5,65%. Выполнен расчет на прочность поршня дизельного двигателя 6ЧН12/14 на номинальном режиме при n = 1500 мин-1, рассчитано запас прочности наиболее уязвимых мест: днища поршня (nσ = 1,91), в сечении х-х (nσ = 7,2), верхней кольцевой перемычки поршня (nσ = 5,51). Выполнен расчет на прочность поршня на исследовательских режимах n = 1700 мин-1; n = 1900 мин-1; n = 2100 мин-1. Установлено, что с увеличением частоты вращения коленчатого вала двигателя запас прочности днища поршня критически уменьшается. Предельно безопасные максимальные обороты двигателя n = 1620 мин-1.Item Вплив початкового стану робочого тіла на техніко-економічні показники 8-циліндрового дизеля(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Подиряко, Максим Андрійович; Podyryako, Maxim A.; Подыряко, Максим АндреевичUK: Встановлено, що використання інтеркулера дозволяє знизити температуру наддувочного повітря в розрахунковому діапазоні на 15…38 К. Це призводить до зростання щільності повітря, що дозволяє отримати більше наповнення циліндрів паливом та повітрям (dmтц та dmвц). Встановлено, що зростання величини б на 0,1 призводить до наступних змін показників двигуна (в середньому): ефективна потужність Ne зростає на 5,1 кВт (2,1 %); середній ефективний тиск рe зростає на 20 кПа (2,1 %); ефективна питома витрата палива ge скорочується на 1 г/(кВт∙год) (0,4 %); ефективний ККД зростає на 0,4%. Розкрито питання охорони праці, виконано економічний розрахунок. EN: It is established that the use of the intercooler allows to reduce the temperature of the charge air in the design range by 15… 38 K. This leads to an increase in air density, which allows to obtain more filling of the cylinders with fuel and air (dmтц and dmвц). It is established that an increase in the value of б by 0.1 leads to the following changes in engine performance (on average): the effective power Ne increases by 5.1 kW (2.1%); the average effective pressure pe increases by 20 kPa (2.1%); effective specific fuel consumption ge is reduced by 1 g/(kWh∙hour) (0.4%); effective efficiency increases by 0.4%. The issue of labor protection is revealed, the economic calculation is performed. RU: Установлено, что использование интеркулера позволяет снизить температуру наддувочного воздуха в расчетном диапазоне 15 ... 38 К. Это приводит к росту плотности воздуха, что позволяет получить лучше наполнение цилиндров топливом и воздухом (dmтц и dmвц). Установлено, что рост величины бы на 0,1 приводит к следующим изменениям показателей двигателя (в среднем): эффективная мощность Ne возрастает на 5,1 кВт (2,1%); среднее эффективное давление Рe возрастает на 20 кПа (2,1%); эффективная удельный расход топлива ge сокращается на 1 г / (кВт ∙ ч) (0,4%); эффективный КПД возрастает на 0,4%. Раскрыты вопросы охраны труда, выполнен экономический расчет.Item Вплив тиску наддуву дизельного двигуна ММЗ-245 на запас міцності шатунної групи(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Фомінов, Євгеній Володимирович; Fominov, Yevhenii V.; Фоминов, Евгений ВладимировичUK: Обрано дизельний двигун Д-245, за рахунок раціонального вибору тиску наддуву якого, з урахуванням запасів міцності шатунної групи, отримано поліпшені експлуатаційні та ефективні показники дизельного ДВЗ : ефективна потужність збільшилась на 11,3 %, крутний момент збільшився на 9,51 % при зменшенні витрати палива на 14,51 % в порівнянні з базовими характеристиками. EN: Selected diesel engine D-245, due to the rational choice of boost pressure, taking into account the safety margins of the connecting rod group, obtained improved performance and efficiency of the diesel engine: effective power increased by 11.3%, torque increased by 9.51% with a decrease fuel consumption by 14.51% compared to the basic characteristics. RU: Выбран дизельный двигатель Д-245, за счет рационального выбора давления наддува которого, с учетом запасов прочности шатунной группы, получено улучшенные эксплуатационные и эффективные показатели дизельного ДВС: эффективная мощность увеличилась на 11,3%, крутящий момент увеличился на 9,51% при уменьшении расходы топлива на 14,51% по сравнению с базовыми характеристиками.Item Вплив OBD-коригування газової суміші на техніко-економічні показники двигуна МеМЗ-317(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Степаненко, Анатолій Володимирович; Stepanenko, Anatolyi V.; Степаненко, Анатолий ВладимировичUK: Обрано 4-тактний газовий двигун з ОВД-корегуванням газової суміші, яке дозволяє оптимізувати співвідношення газу і повітря в системі ГБО і отримати поліпшені експлуатаційні та ефективні показники чотиритактного ДВЗ з іскровим запалюванням: ефективна потужність збільшилась на 11,3 %, крутний момент збільшився на 9,51 % при зменшенні витрати палива на 14,51 % в порівнянні з базовими характеристиками. EN: A 4-stroke gas engine with ATS-gas mixture adjustment was chosen, which allows to optimize the ratio of gas and air in the LPG system and get improved performance and efficiency of a four-stroke internal combustion engine with spark ignition: effective power increased by 11.3%, torque increased by 9.51% while reducing fuel consumption by 14.51% compared to baseline characteristics. RU: Выбран 4-тактный газовый двигатель с ОВД-корректировкой газовой смеси, которое позволяет оптимизировать соотношение газа и воздуха в системе ГБО и получить улучшенные эксплуатационные и эффективные показатели четырехтактного ДВС с искровым зажиганием: эффективная мощность увеличилась на 11,3%, крутящий момент увеличился на 9 51% при уменьшении расхода топлива на 14,51% по сравнению с базовыми характеристиками.Item Оптимізація системи газорозподілу двигуна МеМЗ-307 для приводу човна(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Перец, Олександр Олександрович; Perez, Olexander O.; Перец, Александр АлександровичUK: Розглянуто режими роботи лодочного двигуна МеМЗ-307, виконано розрахунок фаз газорозподілу двигуна, розрахунок на міцність розподільного валу, пружини клапана, поршневого кільця та фаз газорозподілу. Визначено економічний ефект модернізації двигуна для споживача 10,00 тис. грн., розроблені заходи з цивільної охорони та техніки безпеки при модернізації двигуна МеМЗ-307. EN: The operating modes of the boat engine MeMZ-307 are considered, the calculation of the engine timing phases, the calculation of the camshaft strength, the valve spring, the piston ring and the timing phases are performed. The economic effect of engine modernization for the consumer was determined to be UAH 10,000.00. Civil protection and safety measures during the modernization of the MeMZ-307 engine were developed. RU: Рассмотрены режимы работы лодочного двигателя МеМЗ-307, выполнен расчет фаз газораспределения двигателя, расчет на прочность распределительного вала, пружины клапана, поршневого кольца и фаз газораспределения. Определен экономический эффект модернизации двигателя для потребителя 10,00 тыс. грн. Разработаны мероприятия по гражданской охраны и техники безопасности при модернизации двигателя МеМЗ-307.Item Дослідження стану повітря у впускній системі ДВЗ при роботі на різних режимах(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Рогов, Ярослав Володимирович; Rogov, Yaroslav V.; Рогов, Ярослав ВладимировичUK: Актуальність теми дослідження полягає у підвищенні ефективності роботи 4-тактних бензинових ДВЗ за рахунок модернізації системи впуску та живлення на перехідних режимах, з чого випливає необхідність визначення величини та характеру зміни температури та тиску у впускній системі на перехідних режимах. Отримані статистичні дані і знайдене рівняння Т = f (t) можуть бути використані в подальших науково-дослідних роботах, присвячених питанню підвищення ефективності роботи ДВЗ за рахунок модернізації системи впуску та живлення на перехідних режимах, у математичних моделях. EN: The relevance of the research topic is to increase the efficiency of 4-stroke gasoline engines by modernizing the intake and power supply in transient modes, which implies the need to determine the magnitude and nature of changes in temperature and pressure in the intake system in transient modes. The obtained statistical data and the found equation T = f (t) can be used in further research work on improving the efficiency of the internal combustion engine by modernizing the intake and power supply in transient modes, in mathematical models. RU: Актуальность темы исследования заключается в повышении эффективности работы 4-тактных бензиновых ДВС за счет модернизации системы впуска и питания на переходных режимах, из чего следует необходимость определения величины и характера изменения температуры и давления во впускной системе на переходных режимах. Полученные статистические данные и найденное уравнение Т = f (t) могут быть использованы в дальнейших научно-исследовательских работах, посвященных вопросу повышения эффективности работы ДВС за счет модернизации системы впуска и питания на переходных режимах, в математических моделях.Item Дослідження ефективності повітряної системи охолодження тракторного дизеля(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Чунарьов, Євген Іванович; Chunaryov, Eugene I.; Чунарёв, Евгений ИвановичUK: Досліджено особливості конструкції системи повітряного охолодження двигуна Д-130. Виконано тепловий розрахунок двигуна на номінальному режимі. Розраховано систему охолодження двигуна, параметри ребер охолодження, потрібну витрату повітря, витрати потужності на привід вентилятора в залежності від температурного напору. Складено кошторис витрат на проведення науково-дослідної роботи – 85468,41 грн. Проведено аналіз небезпек при проведенні досліджень, розглянуто методи та засоби їх усунення; розроблено заходи по забезпеченню виробничої санітарії та гігієни праці, заходи з пожежної безпеки, заходи по забезпеченню безпеки в умовах надзвичайної ситуації. EN: The peculiarities of the design of the air cooling system of the D-130 engine are investigated. The thermal calculation of the engine at nominal mode is performed. The engine cooling system, parameters of cooling fins, required air flow rate, power consumption for the fan drive depending on the temperature pressure are calculated. An estimate of costs for research work - 85468.41 UAH. The analysis of dangers at carrying out of researches is carried out, methods and means of their elimination are considered; developed measures to ensure industrial sanitation and occupational health, fire safety measures, measures to ensure safety in emergency situations. RU: Исследованы особенности конструкции системы воздушного охлаждения двигателя Д-130. Выполнен тепловой расчет двигателя на номинальном режиме. Рассчитано систему охлаждения двигателя, параметры ребер охлаждения, необходимую расход воздуха, затраты мощности на привод вентилятора в зависимости от температурного напора. Составлена смета расходов на проведение научно-исследовательской работы - 85468,41 грн. Проведен анализ опасностей при проведении исследований, рассмотрены методы и средства их устранения; разработаны мероприятия по обеспечению производственной санитарии и гигиены труда, мероприятия по пожарной безопасности, меры по обеспечению безопасности в условиях чрезвычайной ситуации.Item Розробка методики визначення температури та тиску повітря у впускній системі 4-тактного ДВЗ(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Чишко, Дмитро Петрович; Chishko, Dmitro P.; Чишко, Дмитрий ПетровичUK: Для точного визначення параметрів повітря розроблено методику дослідження, за допомогою якої можна дивитися на наповнення кожного циліндра. Виходячи з отриманих даних можна дізнатися як ці параметри впливають на показники двигуна. EN: To accurately determine the parameters of the air, a research method has been developed, with the help of which it is possible to look at the filling of each cylinder. Based on the data obtained, you can find out how these parameters affect the performance of the engine. RU: Для точного определения параметров воздуха разработана методика исследования, с помощью которой можно определить наполнение каждого цилиндра. Исходя из полученных данных можно узнать, как эти параметры влияют на показатели двигателя.Item Дослідження впливу температури повітря на ефективні показники 4-тактного бензинового ДВЗ(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Яровий, Владислав Сергійович; Yarovy, Vladyslav S.; Яровой, Владислав СергеевичUK: Метою даної роботи є визначення впливу величини температури і тиску повітря на ефективні показники 4-тактного бензинового ДВЗ (на прикладі двигуна ВАЗ-2101). Для досягнення мети, вирішувався ряд завдань: аналіз літературних джерел щодо вивчення питання дослідження, визначення перспективних напрямків дослідження; розробка методики визначення впливу величини температури і тиску повітря на ефективні показники 4-тактного бензинового ДВЗ; тепловий розрахунок двигуна ВАЗ-2101 при різних температурах та тисках в програмі Engine Calcuation; аналіз отриманих результатів. EN: The purpose of this work is to determine the effect of temperature and air pressure on the effective performance of a 4-stroke gasoline engine (for example, VAZ-2101 engine). To achieve this goal, a number of tasks were solved: analysis of literature sources to study the research question, identification of promising areas of research; development of methods for determining the effect of temperature and pressure air to the effective performance of a 4-stroke gasoline engine; thermal calculation of the VAZ-2101 engine at different temperature and pressure in the Engine Calcuation program; analysis of the obtained results. RU: Целью данной работы является определение влияния величины температуры и давления воздуха на эффективные показатели 4-тактного бензинового ДВС (на примере двигателя ВАЗ-2101). Для достижения цели, решался ряд задач: анализ литературных источников по изучению вопроса исследования, определение перспективных направлений исследования; разработка методики определения влияния величины температуры и давления воздуха на эффективные показатели 4-тактного бензинового ДВС; тепловой расчет двигателя ВАЗ-2101 при различных температурах и давлениях в программе Engine Calcuation; анализ полученных результатов.Item Дослідження ефективності 4-циліндрового бензинового ДВЗ від кута випередження запалювання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Пугач, Анастасія Вадимівна; Puhach, Anastasiia V.; Пугач, Анастасия ВадимовнаUK: Розраховані значення ефективної потужності, крутного моменту, питомої ефективної витрати палива при кутах випередження запалювання вип = 10…30 ° ПКВ. Визначено значення оптимального кута випередження запалювання з урахуванням міцності деталей шатунно-поршневої групи. EN: The values of effective power, torque, specific effective fuel consumption at the ignition advance angles adv = 10… 30 ° PKV are calculated. The value of the optimal ignition advance angle is determined taking into account the strength of the parts of the connecting rod-piston group. RU: Рассчитанные значения эффективной мощности, крутящего момента, удельного эффективного расхода топлива при углах опережения зажигания оп = 10 ... 30 ° ПКВ. Определено значение оптимального угла опережения зажигания с учетом прочности деталей шатунно-поршневой группы.Item Обґрунтування параметрів вибору неметалевих матеріалів для деталей механізмів трансмісії автомобіля категорії М1(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Шевченко, Тарас; Shevchenko, Taras; Шевченко, ТарасUK: Магістерська робота присвячена вирішенню науково-технічного завдання щодо поліпшення експлуатаційних властивостей кульової опори куліси важеля перемикання передач автомобіля категорії М1 на підставі визначення параметрів вибору неметалевих матеріалів. Дослідженні питання підвищення надійності роботи рухомого з'єднання шарніру куліси коробки передач з використанням полімерних втулок, виготовлених методом 3D друку. EN: The magister robot is assigned to the scientific and technical department of the operational authorities to support the role of shifting the gears of the M1 category car on the basis of the parameters assigned to the vibration of non-metallic materials. Preliminary nutritional support for robotic reliability of a robust connection to the gearbox cooler hinge from the polydimensional bushings made by 3D method. RU: Магистерская работа посвящена решению научно-технической задачи по улучшению эксплуатационных свойств шаровой опоры кулисы рычага переключения передач автомобиля категории М1 на основании определения параметров выбора неметаллических материалов. Исследованы вопросы повышения надежности работы подвижного соединения шарнира кулисы коробки передач с использованием полимерных втулок, изготовленных методом 3D печати.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »