Кафедра спеціальної освіти (Кафедра СО)
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра спеціальної освіти (Кафедра СО) by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 61
Results Per Page
Sort Options
Item Вплив спортивних бальних танців на рівень фізичного здоров’я підлітків середнього шкільного віку(Запорізький національний університет, 2012) Клапчук, Василь Васильович; Klapchuk, Vasil V.; Клапчук, Василий Васильевич; Присяжнюк, Олена Анатоліївна; Prisyazhnyuk, Olena A.; Присяжнюк, Елена АнатольевнаUK: У статті показано, що вихідний рівень фізичного (соматичного) здоров’я підлітків 11-14 років нижче «безпечного». Обґрунтовано методичний підхід до фізичних тренувань з застосуванням бальної хореографії. Доведено його позитивний вплив на інформативні морфо-функціональні показники здоров’я EN: The article has shown the initial level of physical (somatic) health of 11-14 years old adolescents to be below the "safe" one. Methodological approach to the physical training using ballroom dancing was developed. Its positive impact on the relevant morphofunctional health indices was proved RU: В статье показано, что исходный уровень физического (соматического) здоровья подростков 11-14 лет ниже «безопасного». Обоснован методический подход к физическим тренировкам с использованием бальной хореографии. Доказано его положительное влияние на информативные морфо-функциональные показатели здоровьяItem Оцінка ефективності комплексу фізичної реабілітації у вагітних жінок у ІІ–ІІІ триместрах на подальший перебіг вагітності й пологів(Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, 2013) Присяжнюк, Олена Анатоліївна; Prisyazhnyuk, Olena A.; Присяжнюк, Елена Анатольевна; Кириченко, Інна; Kirichenko, Inna; Кириченко, Инна; Кириченко, Олег; Kirichenko, Oleg; Кириченко, Олег; Кириченко, Лілія; Kirichenko, Liliya; Кириченко, Лилия; Горпіняк, Анастасія; Gorpinyak, Anastasiya; Горпиняк, АнастасияUK: У статті доведено ефективність застосування комплексної фізичної реабілітації, яка включає індивідуальну співбесіду, спрямовану на формування мотивації при виконанні дихальної, лікувальної гімнастики, фітболу у вагітних в II–III триместрах на подальший перебіг вагітності й пологів. Результати дослідження дають підставу зробити висновок, що специфічний стан і поведінка жінок під час вагітності вимагають проведення своєчасної діагностики та реабілітаційних заходів щодо корекції високого й середнього рівнів реактивної та особистісної тривожності, зниження відсотка використання медикаментозної стимуляції в пологах, більш легкого перенесення родових переймів. Проведення спрямованої реабілітації сприяє нормалізації психологічного стану жінок під час вагітності, формуванню родової домінанти, перешкоджає розвитку стресу та сприяє збереженню й зміцненню здоров’я матері та потомства, а тим самим і здоров’я сім’ї. EN: In the article we have proved the effectiveness of applying of complex physical rehabilitation that includes personal interview aimed at formation of motivation while doing respiratory gymnastics, therapeutic exercises, exercises on an exercise ball among pregnant women in II–III trimester on further pregnancy flow and childbirth. The results of the research let us come to a conclusion that specific condition and behavior of women while pregnancy needs conducting of timely disgnostics and conducting of rehabilitation measurements aimed at correction of high and medium level of reactive and personal anxiety, lowering of percentage of usage of stimulation of labor, easier tolerance of labor pains. Conducting of directed rehabilitation promotes normalization of psychological condition of women during pregnanacy, formation of parturient dominant, prevents stress development and promotes saving and strengthening of mother’s and child’s health, and faimily’s health. RU: В статье доказана эффективность применения комплексной физической реабилитации, которая включает индивидуальное собеседование, направленное на формирование мотивации при выполнении дыхательной гимнастики, лечебной гимнастики, фитбола у беременных во II–III триместрах на дальнейшее течение беременности и родов. Результаты исследования позволяют сделать вывод, что специфическое состояние и поведение женщин во время беременности требуют проведения своевременной диагностики и реабилитационных мероприятий по коррекции высокого и среднего уровней реактивной и личностной тревожности, снижению процента использования медикаментозной стимуляции в родах, более лёгкой переносимости родовых схваток. Проведение направленной реабилитации способствует нормализации психологического состояния женщин во время беременности, формированию родовой доминанты, препятствует развитию стресса и способствует сохранению и укреплению здоровья матери и потомства, а тем самым и здоровье семьи.Item Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни «Вступ до спеціальності» для студентів спеціальності «Фізична реабілітація» усіх форм навчання(Запорізький національний технічний університет, 2014) Бурка, Олена Миколаївна; Burka, Olena M.; Бурка, Елена НиколаевнаUK: Самостійна робота є важливим компонентом освоєння професії фізичного реабілітолога, допомагає розвинути та закріпити у студентів навички самоосвіти та самонавчання. Методичні вказівки до самостійних робіт студентів спеціальності «фізична реабілітація» всіх форм навчання зі «Вступу до спеціальності» містять інформацію щодо змісту, структури та інформаційного забезпечення дисципліни. EN: Self-educational work is an important component of mastering the profession of physical rehabilitator, helping to develop and consolidate students' self-study and self- training. Guidelines for self-education on "Introduction to the specialty" for students on the specialty "Physical Rehabilitation" of all forms of training contain information on the content, structure and information provision of the discipline. RU: Самостоятельная робота – важный компонент освоения профессии физического реабилитолога, которая помогает развить и закрепить у студентов навыки самообразования и самообучения. Методические рекомендации к самостоятельным работам студентов специальности «физическая реабилитация» содержат информацию и содержании, структуре и информационном обеспечении дисциплины.Item Ефективність реабілітаційних програм для жінок похилого віку з цукровим діабетом(Дніпропетровський державний інститут фізичної культури і спорту, 2014) Присяжнюк, Олена Анатоліївна; Prisyazhnyuk, Olena A.; Присяжнюк, Елена Анатольевна; Кириченко, Інна; Kirichenko, Inna; Кириченко, Инна; Рижкова, Марія Вадимівна; Ryzhkova, Maria V.; Рижкова, Мария ВадимовнаUK: В дослідженні було розглянуто комплексний вплив методів фізичної реабілітації на жінок з цукровим діабетом. Доведено, що комплексний підбір засобів фізичної реабілітації, які включають вправи з йоги, дієтотерапію, ранкову гімнастику, показують позитивний результат и можуть бути використані для профілактики різноманітних ускладнень EN: In our study we examined the therapeutic effects of physical rehabilitation techniques on women with diabetes. We have proven that a comprehensive selection of physical rehabilitation exercises including yoga and daily morning exercises, and diet therapy, gives a positive result and can be used for the prevention of various complications related to the condition of diabetes RU: В исследовании было рассмотрено комплексное воздействие методов физической реабилитации на женщин с сахарным диабетом. Доказано, что комплексный подбор средств физической реабилитации, включающих упражнения йоги, диетотерапию, утреннюю гимнастику; дает положительный результат и может использоваться также для профилактики различных осложненийItem Методичні вказівки до практичних та семінарських занять з дисципліни «Основи раціонального харчування» для студентів спеціальності «Фізична реабілітація»(Запорізький національний технічний університет, 2014) Гагара, Володимир Федорович; Gagara, Volodymyr F.; Гагара, Владимир ФёдоровичUK: Методичні рекомендації призначені з дисципліни «Основи раціонального харчування» для студентів. У них подано теми практичних і лабораторних занять, контрольні питання до них, перелік робіт, які необхідно виконати студентам. Методики проведення конкретних практичних і семінарських занять. EN: Methodical recommendations are intended for students from the discipline "Fundamentals of rational nutrition". They give the topics of practical and laboratory classes, control questions to them, a list of works that must be performed by students. Methods of conducting specific practical and seminar sessions. RU: Методические рекомендации предназначены по дисциплине «Основы рационального питания» для студентов. В них представлены темы практических и лабораторных занятий, контрольные вопросы к ним, перечень работ, которые необходимо выполнить студентам. Методики проведения конкретных практических и семинарских занятий.Item Комплексна програма фізичної реабілітації при атеросклеротичній хронічній ішемії мозку у жінок(Дніпропетровський державний інститут фізичної культури і спорту, 2014) Ермолаева, Алла Вячеславовна; Yermolaieva, Alla V.; Єрмолаєва, Алла ВячеславівнаUK: На підставі вивчення клінічної картини атеросклеротичної хронічної ішемії мозку у 98 жінок середнього віку, розроблена комплексна програма фізичної реабілітації з включенням дихальної гімнастики йоги, окорухової гімнастики, вправами для зменшення запаморочення і т.д. EN: On the basis of the clinical picture of chronic atherosclerotic cerebral ischemia in 98 middle-aged women, developed a comprehensive program of physical rehabilitation to include yoga breathing exercises, exercises for eye exercises to reduce dizziness, etc. RU: На основании изучения клинической картины атеросклеротической хронической ишемии мозга у 98 женщин среднего возраста, разработана комплексная программа физической реабилитации с включением дыхательной гимнастики йоги, глазодвигательной гимнастики, упражнениями для уменьшения головокружения и т.д.Item Методичні вказівки з написання контрольних робіт з дисципліни «Вступ до спеціальності» для студентів спеціальності «Фізична реабілітація» заочної форми навчання(Запорізький національний технічний університет, 2014) Бурка, Олена Миколаївна; Burka, Olena M.; Бурка, Елена НиколаевнаUK: Методичні вказівки з написання контрольних робіт зі «Вступу до спеціальності» для студентів заочної форми навчання містять інформацію щодо змісту, структури та інформаційного забезпечення дисципліни. Вони покликані ознайомити студентів з вимогами до виконання та оформлення індивідуальних завдань (у вигляді контрольної роботи), а також спростити пошук матеріалів для написання та захисту робіт. EN: Guidelines for writing control papers on «Іntroduction to the specialty» for students of the correspondence course of training contain information on the content, structure and information provision for the discipline. They are intended to familiarize students with the requirements for the execution and forming individual tasks (in the form of control work), as well as to simplify the research materials required for writing and defending control works. RU: Методические рекомендации по написанию контрольных робот по «Введению в специальность» заочной формы обучения содержат информацию и содержании, структуре и информационном обеспечении дисциплины. Они призваны ознакомить студентов с требованиями к выполнению и оформлению индивидуальных заданий (в виде контрольной работы), а также упростить поиск материалов для написания и защиты работItem Корекція та розвиток психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор(Запорізький національний технічний університет, 2014) Івахненко, Анна Аркадіївна; Ivakhnenko, Anna Arkadevna; Ивахненко, Анна АркадьевнаUK: Теоретичні і практичні матеріали представлені в монографії можуть бути використані в корекційній роботі з фізичного виховання глухих дітей у навчально-реабілітаційних центрах, загальноосвітніх спеціальних школах-інтернатах, центрах інвалідного спорту, а також у процесі підготовки фахівців на факультетах фізичного виховання, психології та дефектології. Монографія присвячена дослідженню проблеми розвитку психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор. Наведено порівняльну характеристику розвитку різних компонентів психомоторики глухих дітей 7-10 років та їхніх однолітків зі збереженим слухом. Представлено ефективну методику корекції та розвитку психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку, в основу якої покладено рухливі ігри та естафети, які враховують вікові та психофізичні особливості розвитку цієї нозологічної групи дітей. EN: The theoretical and practical materials presented in the monograph can be used in the correction work on the physical education of deaf children in the educational and rehabilitation centers, general secondary schools, boarding schools, centers for the disabled, as well as in the training of specialists at the faculties of physical education, psychology and defectology. The monograph is devoted to research of the problem of development of psychomotor function of deaf children of junior school age by means of active games. The comparative characteristic of development of various components of psychomotorics of deaf children 7-10 years old and their peers with the saved hearing is given. The effective method of correction and development of psychomotor function of deaf children of elementary school age is presented, which is based on actives games and relays, which take into account the age and psychophysical features of the development of this nosological group of children. RU: Теоретические и практические материалы представленые в монографии могут быть использованы в коррекционной работе по физическому воспитанию глухих детей в учебно-реабилитационных центрах, общеобразовательных специальных школах-интернатах, центрах инвалидного спорта, а также в процессе подготовки специалистов на факультетах физического воспитания, психологии и дефектологии. Монография посвящена исследованию проблемы развития психомоторной функции глухих детей младшего школьного возраста средствами подвижных игр. Приведена сравнительная характеристика развития различных компонентов психомоторики глухих детей 7-10 лет и их сверстников с сохраненным слухом. Представлена эффективная методика коррекции и развития психомоторной функции глухих детей младшего школьного возраста, в основу которой положены подвижные игры и эстафеты, которые учитывают возрастные и психофизические особенности развития этой нозологической группы детей.Item Порівняльна характеристика розвитку психомоторної сфери глухих дітей молодшого шкільного віку та їх однолітків зі збереженим слухом(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2014) Івахненко, Анна Аркадіївна; Ivakhnenko, Anna Arkadevna; Ивахненко, Анна АркадьевнаUK: У статті досліджені показники розвитку психомоторної функції глухих дітей 7-10 років та порівняно з їх однолітками зі збереженим слухом. У дослідженні виявлено відставання показників психомоторної функції глухих дітей 7-10 років (здібності до регуляції просторово-часових і динамічних параметрів рухів, орієнтування у просторі, координованості рухів, здібності до збереження статичної і динамічної рівноваги, рухової пам’яті, відчуття ритму, здібності до довільного розслаблення м’язів, координованості мікрорухів руки і пальців, здібності до одночасності виконання рухів, балістичної координації рухів) в середньому від 14,6% до 60,6%. EN: In the article identified indicators of psychomotor function of deaf children 7-10 years and a comparative analysis with indicators of their peers with healthy hearing. The study revealed the lag indicators of psychomotor function of deaf children of 7-10 years (ability to regulate static -temporal and dynamic parameters of movement, orientation in space, coordination of movements , the ability to maintain static and dynamic balance, motor memory , a sense of rhythm , the ability to arbitrary relaxation of muscles , coordination of micromovements hands and fingers, the ability to concurrency movements, ballistic movement coordination) on average from 14,6% to 60,6%. RU: В статье исследованы показатели развития психомоторной функции глухих детей 7-10 лет и проведен сравнительный анализ с показателями их ровесников с сохраненным слухом. В исследовании выявлено отставание показателей психомоторной функции глухих детей 7-10 лет (способности к регуляции пространственно-временных и динамических параметров движений, ориентировке в пространстве, координованности движений, способности к сохранению статического и динамического равновесия, двигательной памяти, ощущению ритма, способности к произвольному расслаблению мышц, координованности микродвижений руки и пальцев, способности к одновременности выполнения движений, баллистической координации движений) в среднем от 14,6% до 60,6%.Item Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни «Гігієна» для студентів спеціальності «Здоров’я людини» заочної форми навчання(Запорізький національний технічний університет, 2014) Гагара, Володимир Федорович; Gagara, Volodymyr F.; Гагара, Владимир ФёдоровичUK: У методичних вказівках подано перелік варіантів контрольної роботи, які студенту необхідно виконати самостійно у письмовій формі і подати на кафедру за місяць до початку сесії. Методики виконання завдань наведені в Методичних вказівках до практичних занять та викладені у відповідних навчальних посібниках з гігієни. EN: In the guidelines, a list of options for a test work, which the student needs to complete independently in writing and submit to the chair a month before the beginning of the session, is given. The methods of the tasks are given in the Methodological Guidelines for practical classes and set out in the relevant hygiene training manuals. RU: В методических указаниях представлен перечень вариантов контрольной работы, которые студенту необходимо выполнить самостоятельно в письменной форме и представить на кафедру за месяц до начала сессии. Методики выполнения задач приведены в Методических указаниях к практическим занятиям и изложены в соответствующих учебных пособиях по гигиене.Item Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Гігієна» для студентів спеціальності «Фізична реабілітація» денної та заочної форм навчання(Запорізький національний технічний університет, 2014) Гагара, Володимир Федорович; Gagara, Volodymyr F.; Гагара, Владимир ФёдоровичUK: Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Гігієна» для студентів денної та заочної форм навчання містять інформацію щодо самостійного вивчення матеріалу дисципліни, який не зовсім детально розкритий у лекційному курсі та на семінарських заняттях. EN: Methodical instructions for independent work on the discipline "Hygiene" for students of full-time and part-time forms of study contain information on the independent study of the material of discipline, which is not completely detailed in the lecture course and seminars. RU: Методические указания к самостоятельной работе по дисциплине «Гигиена» для студентов дневной и заочной форм обучения содержат информацию для самостоятельного изучения материала дисциплины, не совсем подробно раскрыт в лекционном курсе и на семинарских занятиях.Item Визначення особливостей гемодинамічних та рухових порушень при атеросклеротичної хронічної ішемії мозку для вибору засобів фізичної реабілітації(Харківська державна академія фізичної культури, 2014) Ермолаева, Алла Вячеславовна; Yermolaieva, Alla V.; Єрмолаєва, Алла ВячеславівнаUK: Мета: визначити характерні зміни функціонального стану серцево-судинної системи та особливості рухових порушень у жінок з атеросклеротичною хронічною ішемією мозку для вибору в подальшому відповідних засобів фізичної реабілітації. Матеріали і методи: аналіз та узагальнення науково-методичної літератури та джерел мережі Інтернет за темою дослідження; аналіз історій хвороби; методи дослідження серцево-судинної системи (електрокардіографія, ультразвукове дослідження судин головного мозку і шиї та ін.). Результати: виявлено, що всі обстежені хворі мали ті чи інші гемодинамічні та рухові порушення. Висновки: встановлено, що комплексна оцінка функціонального стану окремо взятого хворого є однією з передумов індивідуальної спрямованості реабілітаційних заходів, серед яких, поряд з лікувальною фізичною культурою, масажем і фізіотерапією, доречно застосовувати елементи сучасних фітнес-технологій. EN: Purpose: to determine the characteristic changes in the functional state of the cardiovascular system and the features of motor disorders in women with chronic atherosclerotic ischemia of the brain, in the future to select appropriate means of physical rehabilitation. Material and Methods: analysis and synthesis of scientific and methodological literature and Internet sources on the topic of the study; analysis of case histories; methods of study of the cardiovascular system (electrocardiography, ultrasound of the brain vessels and neck, etc.). Results: found that all the examined patients had certain hemodynamic and movement disorders. Conclusions: it was found that a comprehensive assessment of the functional state of the individual patient is a prerequisite for individual orientation of rehabilitation measures, among which, along with medical physical culture, massage and physical therapy is appropriate to apply the elements of the modern fitness technology. RU: Цель: определить характерные изменения функционального состояния сердечно-сосудистой системы и особенности двигательных нарушений у женщин с атеросклеротической хронической ишемией мозга для выбора в дальнейшем соответствующих средств физической реабилитации. Материал и методы: анализ и обобщение научно-методической литературы и источников сети Интернет по теме исследования; анализ историй болезни; методы исследования сердечно-сосудистой системы (электрокардиография, ультразвуковое исследование сосудов головного мозга и шеи и др.). Результаты: обнаружено, что все обследованные больные имели те или иные гемодинамические и двигательные нарушения. Выводы: установлено, что комплексная оценка функционального состояния отдельно взятого больного является одной из предпосылок индивидуальной направленности реабилитационных мероприятий, среди которых, наряду с лечебной физической культурой, массажем и физиотерапией, уместно применять элементы современных фитнес-технологий.Item Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Гігієна фізичного виховання та спорту» для студентів спеціальності «Фізичне виховання» денної та заочної форм навчання(Запорізький національний технічний університет, 2014) Гагара, Володимир Федорович; Gagara, Volodymyr F.; Гагара, Владимир ФёдоровичUK: Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Гігієна фізичного виховання та спорту» для студентів денної та заочної форм навчання містять інформацію щодо самостійного вивчення матеріалу дисципліни, якій не зовсім детально розкритий у лекційному курсі та на семінарських заняттях. EN: Methodical instructions for independent work on the discipline "Hygiene of physical education and sport" for students of full-time and part-time forms of education contain information on the independent study of material of discipline, which is not fully detailed in the lecture course and seminars. RU: Методические указания к самостоятельной работе по дисциплине «Гигиена физического воспитания и спорта» для студентов дневной и заочной форм обучения содержат информацию для самостоятельного изучения материала дисциплины, которой не совсем подробно раскрыт в лекционном курсе и на семинарских занятиях.Item Методичні завдання для самостійної роботи студентів з дисципліни «Долікарська медична допомога у невідкладних станах» для студентів спеціальності «Спеціальної освіти» усіх форм навчання(Запорізький національний технічний університет, 2016) Мирна, Ангеліна Іванівна; Mirna, Angelina I.; Мирная, Ангелина ИвановнаUK: Самостійна робота є важливим компонентом освоєння професії фізичного реабілітолога, допомагає розвинути та закріпити у студентів навички самоосвіти та самонавчання. Методичні вказівки до самостійних робіт студентів спеціальності «спеціальної освіти» всіх форм навчання з «Долікарської медичної допомоги у невідкладних станах” містять інформацію щодо змісту, структури та інформаційного забезпечення дисципліни. EN: Independent work is an important component of mastering the profession of physical rehabilitation, helping develop and consolidate students' self-education and self-learning skills. Methodical instructions for independent work of students of specialty "special education" of all forms of training in "Pre-medical care in urgent situations" contain information on the content, structure and information provision of the discipline. RU: Самостоятельная работа является важным компонентом освоения профессии физического реабилитолога, помогает развить и закрепить у студентов навыки самообразования и самообучения. Методические указания к самостоятельным работам студентов специальности «специального образования» всех форм обучения «доврачебной медицинской помощи в неотложных состояниях" содержат информацию о содержании, структуре и информационного обеспечения дисциплины.Item Методичні рекомендації до самостійної роботи та виконання контрольних робіт з дисципліни «Основи наукових досліджень»(Запорізький національний технічний університет, 2016) Пущина, Ірина Вікторівна; Pushchina, Iryna V.; Пущина, Ирина Викторовна; Бабій, Іван Миколайович; Babyi, Ivan M.; Бабий, Иван НиколаевичUK: Дисципліна «Основи наукових досліджень» спрямована на оволодіння студентами спеціальними знаннями та методичними навичками самостійної, творчої роботи з організації і проведення науково-дослідницької роботи та написання дипломної роботи. EN: Discipline «The basis of scientific research» is aimed at mastering students with special knowledge and methodological skills of independent, creative work on the organization and conduct of research work and writing thesis. RU: Дисциплина «Основы научных исследований» направлена на овладение студентами специальными знаниями и методическими навыками самостоятельной, творческой работы по организации и проведению научно-исследовательской работы и написание дипломной работы.Item Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни «Лікувальна фізична культура» для студентів спеціальності «Фізична реабілітація» усіх форм навчання(Запорізький національний технічний університет, 2016) Бурка, Олена Миколаївна; Burka, Olena M.; Бурка, Елена НиколаевнаUK: Самостійна робота є важливим компонентом освоєння професії фізичного реабілітолога, допомагає розвинути та закріпити у студентів навички самоосвіти та самонавчання. Методичні вказівки до самостійних робіт студентів спеціальності «фізична реабілітація» всіх форм навчання з «Лікувальної фізичної культури» містять інформацію щодо змісту, структури та інформаційного забезпечення дисципліни. EN: Self-educational work is an important component of mastering the profession of physical rehabilitator, helping to develop and consolidate students' self-study and self- training. Guidelines for self-education on "Remedial gymnastics" for students on the specialty "Physical Rehabilitation" of all forms of training contain information on the content, structure and information provision of the discipline. RU: Самостоятельная робота – важный компонент освоения профессии физического реабилитолога, которая помогает развить и закрепить у студентов навыки самообразования и самообучения. Методические рекомендации к самостоятельным работам студентов специальности «физическая реабилитация» по дисциплине «Лечебная физическая культура» содержат информацию и содержании, структуре и информационном обеспечении дисциплины.Item Оцінка загальної фізичної працездатності та аеробної продуктивності за результатами велоергометрії у дівчат 11-14-ти років з ослабленим зором(Дніпропетровська медична академія МОЗ України, 2016) Марюхніч, Надія Володимирівна; Maryukhnich, Nadiy Volodumirovna; Марюхнич, Надежда Владимировна; Клапчук, Василь Васильович; Klapchuk, Vasil V.; Клапчук, Василий ВасильевичUK: Середній шкільний вік є критичним періодом розвитку людини. З метою оцінки та порівняння рівня загальної фізичної працездатності та аеробної продуктивності у дівчат 11-14-ти років, які мають ослаблення зору у вигляді короткозорості слабкого та середнього ступеня, а також короткозорий астигматизм, використаний велоергометріческая тест PWC170. Оцінили потужність виконаної навантаження і розрахували показники максимального споживання кисню. Встановлено, що абсолютні показники загальної фізичної працездатності і максимального споживання кисню у дівчат достовірно збільшилися з віком: на 8,7%, 17,9% та 19% - тест PWC170 і на 8,4%, 6,4% та 13,4 % - аеробне продуктивність по МПК. А щодо маси тіла зменшилися на 8,4%, 6,4% та 13,4% - тест PWC170, і на 12,8%, 14,8% і 21,8% - аеробне продуктивність по МПК. Відносні показники МПК дівчат 11-ти, 12-ти і 13-ти років з ослабленим зором відносяться до середнього рівня аеробного потужності, а дівчата 14-ти років - до рівня нижче середнього. EN: The middle school age is the critical period of development of the person. For the purpose of evaluating and comparing the level of General physical capacity and aerobic performance in 90 girls at the age of 11-14 who have impaired vision in myopia weak and moderate, as well as myopic astigmatism, used veloergometric test PWC170 . Estimated power performed load and calculated the indices of maximum oxygen consumption. It is established that the absolute levels of physical performance and maximal oxygen consumption girls significantly increased with age: 8.7%, 17,9% and 19% test PWC170 and 8.4%, 6.4% and 13.4 per cent and aerobic performance GMT. And relative to body mass decreased by 8.4%, 6.4% and 13.4% of test PWC170 , and 12.8%, 14.8% and 21.8 per cent and aerobic performance GMT. Relative indicators of MSCS girls at the age of 11, 12 and 13 with impaired vision are of the average level of aerobic capacity and girls at the age of 14 with below average. RU: Средний школьный возраст является критическим периодом развития человека. С целью оценки и сравнения уровня общей физической работоспособности и аэробной продуктивности у девушек 11-14-ти лет, которые имеют ослабление зрения в виде близорукости слабой и средней степени, а также близорукий астигматизм, использован велоэргометрический тест PWC170 . Оценили мощность выполненной нагрузки и рассчитали показатели максимального потребления кислорода. Установлено, что абсолютные показатели общей физической работоспособности и максимального потребления кислорода у девушек достоверно увеличились с возрастом: на 8,7%, 17,9% та 19% - тест PWC170 и на 8,4%, 6,4% та 13,4% - аэробная продуктивность по МПК. А относительно массы тела уменьшились на 8,4%, 6,4% та 13,4% - тест PWC170 , и на 12,8%, 14,8% и 21,8% - аэробная продуктивность по МПК. Относительные показатели МПК девушек 11-ти, 12-ти и 13-ти лет с ослабленным зрением относятся к среднему уровню аэробной мощности, а девушки 14-ти лет – к уровню ниже среднего.Item Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни «Загальна теорія здоров’я» для студентів спеціальності «Фізична реабілітація» усіх форм навчання(Запорізький національний технічний університет, 2016) Бурка, Олена Миколаївна; Burka, Olena M.; Бурка, Елена НиколаевнаUK: Самостійна робота є важливим компонентом освоєння професії фізичного реабілітолога, допомагає розвинути та закріпити у студентів навички самоосвіти та самонавчання. Методичні вказівки до самостійних робіт студентів спеціальності «фізична реабілітація» всіх форм навчання з «Загальної теорії здоров’я» містять інформацію щодо змісту, структури та інформаційного забезпечення дисципліни. EN: Self-educational work is an important component of mastering the profession of physical rehabilitator, helping to develop and consolidate students' self-study and self- training. Guidelines for self-education on «General theory of health» for students on the specialty «Physical Rehabilitation» of all forms of training contain information on the content, structure and information provision of the discipline. RU: Самостоятельная робота – важный компонент освоения профессии физического реабилитолога, которая помогает развить и закрепить у студентов навыки самообразования и самообучения. Методические рекомендации к самостоятельным работам студентов специальности «физическая реабилитация» по дисциплине «Общая теория здоровья» содержат информацию и содержании, структуре и информационном обеспечении дисциплины.Item Методичні вказівки з написання контрольних робіт з дисципліни «Загальна теорія здоров’я» для студентів спеціальності «Фізична реабілітація» заочної форми навчання(Запорізький національний технічний університет, 2016) Бурка, Олена Миколаївна; Burka, Olena M.; Бурка, Елена НиколаевнаUK: Методичні вказівки з написання контрольних робіт з «Загальної теорії здоров’я» для студентів заочної форми навчання містять інформацію щодо змісту, структури та інформаційного забезпечення дисципліни. Вони покликані ознайомити студентів з вимогами до виконання та оформлення індивідуальних завдань (у вигляді контрольної роботи), а також спростити пошук матеріалів для написання та захисту робіт. EN: Guidelines for writing control papers on «General theory of health» for students of the correspondence course of training contain information on the content, structure and information provision for the discipline. They are intended to familiarize students with the requirements for the execution and forming individual tasks (in the form of control work), as well as to simplify the research materials required for writing and defending control works. RU: Методические рекомендации по написанию контрольних робот по «Общей теории здоровья» заочной формы обучения содержат информацию и содержании, структуре и информационном обеспечении дисциплины. Они призваны ознакомить студентов с требованиями к выполнению и оформлению индивидуальных заданий (в виде контрольной работы), а также упростить поиск материалов для написания и защиты работItem Методичні вказівки з написання контрольних робіт з дисципліни «Лікувальна фізична культура» для студентів спеціальності «Фізична реабілітація» заочної форми навчання(Запорізький національний технічний університет, 2016) Бурка, Олена Миколаївна; Burka, Olena M.; Бурка, Елена НиколаевнаUK: Методичні вказівки з написання контрольних робіт з «Лікувальної фізичної культури» для студентів заочної форми навчання містять інформацію щодо змісту, структури та інформаційного забезпечення дисципліни. Вони покликані ознайомити студентів з вимогами до виконання та оформлення індивідуальних завдань (у вигляді контрольної роботи), а також спростити пошук матеріалів для написання та захисту робіт. EN: Guidelines for writing control papers on «Remedial gymnastics» for students of the correspondence course of training contain information on the content, structure and information provision for the discipline. They are intended to familiarize students with the requirements for the execution and forming individual tasks (in the form of control work), as well as to simplify the research materials required for writing and defending control works. RU: Методические рекомендации по написанию контрольных робот по «Лечебной физической культуре» заочной формы обучения содержат информацию и содержании, структуре и информационном обеспечении дисциплины. Они призваны ознакомить студентов с требованиями к выполнению и оформлению индивидуальных заданий (в виде контрольной работы), а также упростить поиск материалов для написания и защиты работ