Кафедра електропостачання промислових підприємств (Кафедра ЕПП)
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра електропостачання промислових підприємств (Кафедра ЕПП) by Subject "asynchronous motor"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Визначення динамічних індуктивностей асинхронного двигуна з урахуванням процесів насичення(Запорізький національний технічний університет, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Встановлена математична залежність між динамічними індуктивностями асинхронної машини та параметрами насичення, що є необхідним при оптимізації енергетичних характеристик в залежності від навантаження на електропривод при роботі зі зниженим значенням модуля вектора потокозчеплення ротора. Проведене дослідження виконано в загальному вигляді, що дозволяє використовувати його результати для асинхронних двигунів різних серій. EN: A study was made of the method of establishing a mathematical relationship between the dynamic inductances of an asynchronous machine and engine saturation parameters, which is necessary when optimizing energy characteristics depending on the load on the electric drive when working with a lower modulus value of the rotor flux vector. The study was carried out in a general form, which allows using its results for asynchronous motors of various series. RU: Проведено исследование способа установления математической зависимости между динамическими индуктивностями асинхронной машины и параметрами насыщения двигателя, что является необходимым при оптимизации энергетических характеристик в зависимости от нагрузки на электропривод при работе с пониженным значением модуля вектора потокосцепления ротора. Проведенное исследование выполнено в общем виде, что позволяет использовать его результаты для асинхронных двигателей различных серий.Item Дослідження електромагнітних процесів самозбудження асинхронного тягового двигуна при рекуперативному гальмуванні з живленням від джерела обмеженої потужності(Запорізький національний технічний університет, 2015) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: В статті проведено визначення функцій електромагнітних процесів самозбудження асинхронного тягового двигуна при рекуперативному гальмуванні з живленням від джерела обмеженої потужності. Проведене дослідження виконано в загальному вигляді, що дозволяє використовувати його результати для асинхронних тягових електроприводів різних серій. EN: In the article the definition of the functions of self-excitation of electromagnetic processes asynchronous traction motor with regenerative braking powered by limited power source. It is shown that the power of current synchronous generator with brake mode is not very desirable, as leading to increased fuel consumption diesel and can reduce the value of the braking power, traction engine which develops as a result of absorption of the resistor current synchronous generator. Therefore, it is advisable to keep in brake mode rectifier closed by lowering the excitation synchronous generator so that the latter was rectified voltage below rectified voltage asynchronous machine. By reducing the power factor of asynchronous machine magnitude of reactive energy required for its excitation increases and increases according capacitor discharge current. Capacitor filter, designed to smooth the ripple voltage generated mainly work inverter. The increase in capacity over that required for this purpose is desirable to avoid increasing the weight and volume of the inverter. Therefore, the low power factor may be appropriate to enable the rectifier and power of asynchronous machine synchronous generator by increasing his excitement. This should happen automatically turn on with increasing discharge current filter capacitor installation and funded to some acceptable limits. The research carried out in general terms, it can be used for asynchronous traction results electric various series. RU: В статье выполнено определение функций электромагнитных процессов самовозбуждения асинхронного тягового двигателя при рекуперативном торможении с питанием от источника ограниченной мощности. Проведенное исследование выполнено в общем виде, что позволяет использовать его результаты для асинхронных тяговых электроприводов различных серий.Item Моделювання квазівекторної системи частотно-регульованого електроприводу асинхронного двигуна без давача швидкості(Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», 2008) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий Александрович; Андрієнко, Петро Дмитрович; Andrienko, Petro D.; Андриенко, Петр Дмитриевич; Качур, Олександр Сергійович; Kachur, Olexandr S.; Качур, Александр СергеевичUK: Розглянуті принципи регулювання АЕП без зворотного зв’язку за частотою обертання ротора АД та при понижених опорних частотах перемикання силових ключів АІН підтверджено результатами імітаційного моделювання та підготовлено до втілення у практичне використання на серійних АЕП, що випускаються ТОВ НДІ «Перетворювач». EN: The principles of regulation of the AES without feedback on the rotational speed of the rotor of the AD and at reduced reference frequencies of the switching of the AIN power keys are confirmed by the simulation results and prepared for implementation in practical use on the serial AEs produced by the LLC Research Institute "Convertor". RU: Рассмотрены принципы регулирования АЭП без обратной связи по частоте вращения ротора АД и при пониженных опорных частотах переключения силовых ключей АИН подтверждено результатами имитационного моделирования и подготовлено к воплощению в практическое использование на серийных АЭП, выпускаемых ООО НИИ «Преобразователь».