Наукові статті кафедри математики
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові статті кафедри математики by Subject "bilingual teaching"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Bilingual teaching as a means of obtaining professional education: conceptual apparatus(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: В роботі розглядається проблема змістового аналізу та визначення базових понять білінгвальної (двомовної) освіти, зокрема, в системі професійної підготовки фахівців в ЗВО України. EN: The paper considers the problem of content analysis and definition of basic concepts of bilingual education, in particular, in the system of professional training of specialists in higher education institutions of UkraineItem Теорія білінгвальної освіти: ретроспектива понятійного апарату(“Baltija Publishing”, Valdeku str. 62-156, Riga, Latvia, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: В роботі розглядається проблема змістового аналізу та визначення базових понять білінгвальної (двомовної) освіти, зокрема, в системі професійної підготовки фахівців в ЗВО України. Розглянуто соціально-педагогічні аспекти поняття білінгвізму, типологія білінгвізму. Уточнено зміст понять «навчальний білінгвізм», «білінгвальна освіта», «білінгвальне навчання», «навчання на білінгвальній основі», «навчання предметному знанню іноземною мовою», «вторинна мовна особистість» у сфері професійної освіти та встановлено співвідношення між ними; введено поняття предметно-орієнтованого білінгвального навчання у ЗВО. Встановлено тип білінгвізму (штучний, або навчальний, білінгвізм субординативного типу), який виробляється в результаті білінгвального навчання в ЗВО. EN: The paper considers the problem of content analysis and definition of basic concepts of bilingual education, in particular, in the system of professional training of specialists in higher education institutions of Ukraine. The socio-pedagogical aspects of the concept of bilingualism, the typology of bilingualism are considered. The content of the concepts "educational bilingualism", "bilingual education", "bilingual teaching", "education on a bilingual basis", "learning subject knowledge in a foreign language", "secondary linguistic identity " in the field of professional education has been clarified and the relationship between them has been established; the concept of subject-oriented bilingual education was introduced in higher education institutions. The type of bilingualism (artificial, or educational, subordinate-type bilingualism), which is produced as a result of bilingual education in higher education institutions, has been established.