Наукові статті кафедри ФКОНВС
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові статті кафедри ФКОНВС by Title
Now showing 1 - 20 of 20
Results Per Page
Sort Options
Item Analysis of the formation stages of the masters sport as a social phenomenon.(CPN Publishing Group, 2020) Черненко, Андрій Євгенович; Chernenko, Andrii; Черненко, Андрей Евгеньевич; Сердюк, Дмитро; Serdyuk, D.; Сердюк, ДмитрийUK: На основі теоретичного аналізу розглядається проблема сучасного стану розвитку магістерського руху. Встановлено, що майстер -спорт - це не тільки засіб боротьби з негативними явищами сучасного суспільства, але він і є також здатні сформувати в суспільній свідомості гідні цінності здорового способу життя, етичні, естетичні та морально -психологічні фактори. Визначається, які асоціації проводять змагання різного рівня серед ветеранів. EN: Based on the theoretical analysis, considered is the problem of the current state of development of the masters' movement. It is established that masters sport is not only a means of combating the negative phenomena of modern society but it is also able to form in the public consciousness worthy values for a healthy lifestyle, ethical, aesthetic and moral and psychological factors. It is determined which associations hold competitions of different levels among veterans. RU: На основе теоретического анализа рассматривается проблема современного состояния развития движения мастеров. Установлено, что спортивный спорт - это не только средство борьбы с негативными явлениями современного общества, но и также способны формировать в общественном сознании достойные ценности здорового образа жизни, этические, эстетические и морально-психологические факторы. Определено, в каких ассоциациях проводятся соревнования разного уровня среди ветеранов.Item Application of fitball aerobics means in the system of physical education of female students of non-sporting specialties(Physical education of students, 2018) Черненко, Андрій Євгенович; Chernenko, Andrii Ye.; Черненко, Андрей Евгеньевич; Симонік, A.; Черненко, O.; Сердюк, Д; Кокарев, Б.; Булах, С.; Гурєєва, A.; Symonik, A. V.; Chernenko, O.; Serdyuk, D. G.; Kokarev, B. V.; Bulakh, S. M.; Hurieieva, A. M.; Симоник, A.; Черненко, O.; Сердюк, Д; Кокарев, Б.; Булах, С.; Гуреева, A.UK: Мета: Оцінити вплив засобів фітбол- аеробіки на рівень фізичної та функціональної підготовленості жінок 18-19 років. EN: Purpose: To estimate the influence of a fitball aerobics means on the level of physical and functional fitness of 18-19-year- olds female students. RU: Цель: Оценить влияние средств фитбол аэробики на уровень физической и функциональной подготовленности девушек 18-19 лет.Item Differentiation of physical loads in female students of different motor ages(Teorìâ ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, 2021) Черненко, Андрій Євгенович; Chernenko, Andrii Ye.; Черненко, Андрей Евгеньевич; Дорошенко, Едуард; Гурієва, Антоніна; Симонік, Анастасія; Черненко, Олена; Черненко, Андрій; Сердюк, Дмитро; Сватєв, Андрій; Царенко, Катерина; Doroshenko, E.; Hurieieva, A.; Symonik, A.; Chernenko, O.; Serdyuk, D.; Svatiev, A.; Tsarenko, K.; Дорошенко, Эдуард; Гуреева, Антоіна; Симоник, Анастасия; Черненко, Олена; Черненко, Андрей; Сердюк, Дмитрий; Сватьев, Андрей; Царенко, ЕкатеринаUK: Мета – розробити і оцінити вплив програми секційних занять оздоровчою аеробікою з урахуванням диференціації фізичних навантажень у студенток з різним руховим віком. EN: Purpose: To develop and evaluate the impact of a program of sectional recreational aerobics classes, taking into account the differentiation of physical loads in female students of different motor ages. RU: Цель - разработать и оценить влияние программы секционных занятий оздоровительной аэробикой с учетом дифференциации физических нагрузок у студенток с разным двигательным возрастом.Item Innovative types of motor activity in professional training of specialists in physical culture and sport(Budapest, Hungary, 2021) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK: Інновація та інноваційна діяльність традиційно подаються як напрям науково-технічного прогресу і як процес, пов'язаний з реалізацією досліджень і розробок на практиці. Однак значення і зміст поняття «інновація» стосовно фізичної культури і спорту ширше. EN: Innovation and innovative activity are tradition ally presented as a direction of scientific and technolog ical progress and as a process associated with the im plementation of research and development in practice. However, the meaning and content of the concept of "innovation" in relation to physical culture and sports is broader. RU: Инновация и инновационная деятельность традиционно преподносятся как направление научно-технического прогресса и как процесс, связанный с реализацией исследований и разработок на практике. Однако значение и содержание понятия «инновация» применительно к физической культуре и спорту шире.Item Pedagogical conditions of formation of readiness of future specialists of physical culture to use of innovative types of motor activity in professional activity.(Oslo, Norway, Norwegian Journal of development of the International Science, 2021) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK: Інноваційна педагогічна технологія включає технологію навчання та виховання, яка є засобом організації навчального процесу та орієнтована на широкий спектр методів та засобів навчання, що використовуються у навчальному процесі з учнями, реалізується найповніша мета інновацій у вільній економічній зоні шляхом підвищення рівня: - інформаційного забезпечення та інформаційного забезпечення навчальних та наукових процесів через організаційні інновації; - технологічні інновації; - якість нових інформаційних продуктів. EN: Innovative pedagogical technology includes the technology of teaching and education, which is a means of organizing the educational process and focuses on a wide range of methods and teaching aids used in the educational process with students the fullest goal of innovation in the free economic zone is realized through raising the level of: - information support and information support of educational and scientific processes through organizational innovations; - technological innovations; - quality of new information products. RU: Инновационная педагогическая технология включает в себя технологию обучения и воспитания, которая является средством организации образовательного процесса и ориентирована на широкий спектр методов и учебных пособий, используемых в учебном процессе со студентами. Реализуется максимально полная цель инноваций в свободной экономической зоне. за счет повышения уровня: - информационного обеспечения и информационного обеспечения образовательного и научного процессов через организационные инновации; - технологические инновации; - качество новых информационных продуктов.Item Specific principles of preparation of future specialists of physical culture and sports for the use of innovative types of motor activity in professional activity(СумДПУ, 2021) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK: У статті розроблено й обґрунтовано специфічні принципи професійної підготовки фахівців фізичної культури і спорту до використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності. З урахуванням основоположних дидактичних закономірностей і загальних принципів навчання, а також провідних принципів професійної, зокрема вищої, освіти. Розкрито зміст таких принципів професійної освіти, як: загальнодидактичні принципи; принципи фізичного виховання та фізичної підготовки; спеціальні принципи використання інноваційних видів рухової активності, також проаналізовано найбільш вагомі принципи системності, міждисциплінарності, професійної специфічності, рухової поліфункціональності, ранньої професіоналізації, єдності традиції та інновацій, диференціації та індивідуалізації, евристичної інтерактивності, смислової і перцептивної наочності, самостійності в процесі професійної підготовки EN: The article elaborates and substantiates specific principles of professional training of physical culture and sports specialists for the use of innovative types of physical activity in professional activity. The content of such principles of professional education as: general didactic principles, principles of physical education and physical training; special principles of using innovative types of physical activity; also analyzed the most significant principles of consistency, interdisciplinarity, professional specificity, motor polyfunctionality, early professionalization, unity of traditions and innovations, differentiation and individualization, heuristic interactivity, semantic and perceptual visualization, independence in the process of professional training. RU: В статье разработаны и обоснованы специфические принципы профессиональной подготовки специалистов физической культуры и спорта к использованию инновационных видов двигательной активности в профессиональной деятельности. Раскрыто содержание таких принципов профессионального образования, как: общедидактические принципы, принципы физического воспитания и физической подготовки; специальные принципы использования инновационных видов двигательной активности; также проанализированы наиболее значимые принципы системности, междисциплинарности, профессиональной специфики, двигательной полифункциональности, ранней профессионализации, единства традиций и инноваций, дифференциации и индивидуализации, эвристической интерактивности, смысловой и перцептивной наглядности, самостоятельности в процессе профессиональной подготовки.Item Theoretical fundamentals of innovation of higher education in Ukraine.(Tallinn, Estonia, Pedagogy and Education Management Review (PEMR), 2021) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK:Інноваційна педагогічна технологія включає технологію навчання та виховання, яка є засобом організації навчального процесу та орієнтована на широкий спектр методів та засобів навчання, що використовуються у навчальному процесі з учнями, реалізується найповніша мета інновацій у вільній економічній зоні шляхом підвищення рівня: - інформаційного забезпечення та інформаційного забезпечення навчальних та наукових процесів через організаційні інновації; - технологічні інновації; - якість нових інформаційних продуктів. EN: Innovative pedagogical technology includes the technology of teaching and education, which is a means of organizing the educational process and focuses on a wide range of methods and teaching aids used in the educational process with students the fullest goal of innovation in the free economic zone is realized through raising the level of: - information support and information support of educational and scientific processes through organizational innovations; - technological innovations; - quality of new information products. RU: Инновационная педагогическая технология включает в себя технологию обучения и воспитания, которая является средством организации образовательного процесса и ориентирована на широкий спектр методов и учебных пособий, используемых в учебном процессе со студентами. Реализуется максимально полная цель инноваций в свободной экономической зоне. за счет повышения уровня: - информационного обеспечения и информационного обеспечения образовательного и научного процессов через организационные инновации; - технологические инновации; - качество новых информационных продуктов.Item Аналіз основних показників змагальної діяльності провідних чоловічих гандбольгих команд на чемпіонаті світу 2017(Запорізький національний університет, 2018) Черненко, Андрій Євгенович; Chernenko, Andrii; Черненко, Андрей Евгеньевич; Шипенко, А.О.; Жержерунов, А.О.; Shypenko, Andrii; Zherzherunov, Andrii; Шипенко, А.А.; Жержерунов, А.А..UK: Проаналізовано стан питання вивчення структури компонентів змагальної діяльності кваліфікованих гандболістів на сучасному етапі розвитку. Визначені основні компоненти змагальної діяльності гандболістів. Встановлено, що техніко-тактичні дії є одним з провідних компонентів тренувального та змагального процесів, що обумовлює необхідність вдосконалення змагальної діяльності та подальшого зростання вимог до рівня підготовленості кваліфікованих спортсменів. Зазначено, що сучасна система підготовки спортсменів повинна враховувати зміни правил змагань, структури та змісту змагальної діяльності. EN: The state of the issue of studying the structure of the components of the competitive activity of qualified handball players at the present stage of development is analyzed. The basic components of the competitive activity of handball players are determined. It has been established that technical and tactical actions are one of the leading components of training and competition processes, which necessitates the improvement of competitive activities and the further growth of requirements to the level of training of qualified athletes. RU: Проанализировано состояние вопросы изучения структуры компонентов соревновательной деятельности квалифицированных гандболистов на современном этапе развития. Определены основные компоненты соревновательной деятельности гандболистов. Установлено, что технико-тактические действия является одним из ведущих компонентов тренировочного и соревновательного процессов, что обусловливает необходимость совершенствования соревновательной деятельности и дальнейшего роста требований к уровню подготовленности квалифицированных спортсменов. Отмечено, что современная система подготовки спортсменов должна учитывать изменения правил соревнований, структуры и содержания соревновательной деятельности.Item Використання оздоровчих вправ йоги на заняттях фізичної культури студентів спеціальних медичних груп(НПДУ, 2021) Кириченко, Олена Віталіївна; Kirichenko, Elena V.; Кириченко, Елена Витальевна; Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK: Підвищення ефективності процесу фізичного виховання, мотивації до занять фізичними вправами, потребує використання нових нетрадиційних оздоровчих систем. Аналізуючи методики різних оздоровчих систем ми дійшли висновку, що оптимальними для здобувачів вищої освіти будуть вправи з йоги для нормалізації дихальної функції організму. Основною метою йоги є оздоровлення організму в цілому, усунення проблем із зайвою вагою, розкриття можливостей тіла, духовного розвитку. Ще одна перевага – доступність йоги для людей практично всіх вікових категорій, статевої приналежності, оскільки основою будь-якого комплексу вправ являється продуманість, безпека і всебічна розвиненість. У статті обґрунтовується доцільність використання вправ йоги для студенток спеціальної медичної групи. Визначено перспективи використання оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання, основними елементами якої є асани (пози) і пранаяма (комплекс дихальних вправ). EN: Increasing the efficiency of physical education process, motivation to do physical exercises, requires the use of new non-traditional health-improving systems. The main purpose of yoga is to improve the body as a whole, to eliminate problems with excess weight, to open the possibilities of the body, spiritual development. Another advantage is the accessibility of yoga to people of almost all ages and genders, as the basis of any set of exercises is thoughtful, safe and all-round development. Yoga exercises affect every part of the body during the workout. By stretching and toning muscles and joints, the spine and the entire skeletal system, asanas affect not only the external parts of the body, but also internal organs, glands and nerve endings, which is very important for the growing student body. By eliminating physical and mental tension, they release significant stores of energy. Today yoga is one of most widespread the and effective health systems for people of all ages and especially for students. Yoga as a health-improving system has a complex effect on students' health, both physical and spiritual. By means of yoga there are certain exercises, procedures, knowledge, philosophical concepts, which strengthen health, harden organism, provide versatile harmonious development of man and form culture of his health RU: Повышение эффективности процесса физического воспитания, мотивации к занятиям физическими упражнениями, требует использования новых нетрадиционных оздоровительных систем. Анализируя методики различных оздоровительных систем, мы пришли к выводу, что оптимальным для соискателей высшего образования будут упражнения йоги для нормализации дыхательной функции организма. Основной целью йоги является оздоровление организма в целом, устранение проблем с лишним весом, раскрытие возможностей тела, духовного развития. Еще одно преимущество - доступность йоги для людей практически всех возрастов, половой принадлежности, поскольку основой любого комплекса упражнений является продуманность, безопасность и всесторонняя развитость. В статье обосновывается целесообразность использования упражнений йоги для студенток специальной медицинской группы. Определены перспективы использования оздоровительных технологий в процессе физического воспитания, основными элементами которой являются асаны (позы) и пранаяма (комплекс дыхательных упражнений)Item Використання фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності викладачів вищих навчальних закладів(Запорізький національний університет, 2020) Кириченко, Олена Віталіївна; Кіrichenko, Elena V.; Кириченко, Елена Витальевна; Терьохіна, Ольга Леонідівна; Terokhina, Olga L.; Терехина, Ольга Леонидовна; Дуднік, Юрій Ігорович; Dudnyk, Yuri I.; Дудник, Юрий ИгоревичUK: У статті наведено основні показники, критерії та рівні готовності викладача фізичного виховання вищого навчального закладу до використання фізкультурно-оздоровчих технологій у професійній діяльності. Нині в сучасній освіті закономірним виявляється рух викладачів фізичного виховання до використання фізкультурно-оздоровчих технологій на практичних заняттях із фізичного виховання, зміни концепції спортивної орієнтації фізичної культури на оздоровчу, що спрямовується на створення варіативних форм, розроблення та апробацію нових технологій тощо. Модернізація системи підготовки фахівців педагогічного профілю у ВНЗ галузі фізичної культури та спорту є важливим елементом педагогіки вищої школи. EN: This article describes the indicators, criteria and levels of readiness of a teacher of physical education of a higher education institution to use physical education and health technologies in professional activity. Nowadays, in modern education, the movement of teachers of physical education towards the use of physical and recreational technologies in practical classes of physical education, the change of the concept of sports orientation of physical culture on health, which is directed to creation of variational forms, development and approbation of new technologies, is natural. Modernization of the system of training of pedagogical specialists in higher education in the field of physical culture and sports is an important element of higher education pedagogy. RU: В статье представлены основные показатели, критерии и уровни готовности преподавателя физического воспитания высшего учебного заведения к использованию физкультурно-оздоровительных технологий в профессиональной деятельности. В настоящее время в современном образовании закономерным оказывается движение преподавателей физического воспитания к использованию физкультурно-оздоровительных технологий на практических занятиях по физическому воспитанию, изменение концепции спортивной ориентации физической культуры на оздоровительную, направленную на создание вариативных форм, разработку и апробацию новых технологий и т.д. Модернизация системы подготовки специалистов педагогического профиля в вузах в области физической культуры и спорта является важным элементом педагогики высшей школы.Item Використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності фахівців фізичної культури і спорту(СумДПУ, 2020) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK: Інноваційні програми фізичної культури і спорту призначені для того, щоб бути більш всеосяжними, динамічними, рухливими, відкритими, ніж традиційні заняття фізичною культурою та спортом. Це допомагає виконувати фізичні навантаження й виробляти прихильність здоровому способу життя, здійснювати заняття фізичною культурою і спортом самостійно, навчити різні верстви населення руховій діяльності, підкреслюючи психологічний вплив фізичних вправ на стан здоров’я. Інноваційні види рухової активності, втілені в нових програмах, дозволяють фахівцям фізичної культури і спорту розвивати в підопічних різні рухові навички та здатності працювати в команді, при цьому вихованці відчувають себе більш комфортно в руховому середовищі EN: Innovative programs of physical culture and sports are designed to be more comprehensive, dynamic, mobile, open than traditional physical culture and sports. This helps Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, to perform physical exercise and produce a commitment to a healthy lifestyle, exercise physical culture and sports independently, to teach different layers of the population of motor activity, emphasizing the psychological impact of physical exercises on health. Innovative types of motor activity embodied in new programs allow specialists in physical culture and sports to develop various motor skills and ability to work in a team, while pupils feel more comfortable in the motor environmentItem Дихальна гімнастика, як важлива складова фізичного виховання студентів ЗВО(НПДУ, 2020) Кириченко, Олена Віталіївна; Kirichenko, Olena V.; Кириченко, Елена Витальевна; Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK: У цій наукові роботі досліджено використання окремих методик дихальної гімнастики на заняттях фізичного виховання. Проаналізувавши кілька основних методик дихальної гімнастики, ми обрали комплекс дихальних вправ, що якнайкраще підходить для студентів. Розроблена методика складається з двох блоків дихальної гімнастики - на початку та наприкінці заняття. EN: In this scientific work, the use of individual methods has been investigated respiratory gymnastics in physical education classes. Having analyzed several basic methods of breathing exercises, we have chosen a set of breathing exercises, which, as well as possible, suitable for students. The methodology developed consists of two blocks respiratory gymnastics at the beginning and end of the class. RU: В этой научной работе исследованы использования отдельных методик дыхательной гимнастики на занятиях физического воспитания. Проанализировав несколько основных методик дыхательной гимнастики, мы выбрали комплекс дыхательных упражнений, который, как нельзя лучше подходит для студентов. Разработанная методика состоит из двух блоков дыхательной гимнастики - в начале и в конце занятия.Item Дослідження показників функціонального тану дівчат, які займаються системою пілатесу(Вісник Чернігівського педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка., 2018) Черненко, Андрій Євгенович; Chernenko, Andrii; Черненко, Андрей Евгеньевич; Напалкова, Т.В.; Napalkova, T.; Напалкова, Т.В.UK: Визначено, що заняття системою Пілатесу позитивно впливають на організм людини, дозволяючи значно зміцнити здоров’я, поліпшити рівень рухових якостей. Мета дослідження – вивчення динаміки рівня функціонального стану серцево-судинної системи студенток 1 курсу Запорізького національного технічного університету, які регулярно займаються системою Пілатесу. Студентки займалися 2 рази на тиждень по 60 хвилин. Група складалася з 28 студенток. EN: It has been determined that training in the Pilates system has a positive effect on the human body, allowing to significantly strengthen health, improve the level of motor qualities. The purpose of the research is to study the dynamics of the level of the functional state of the cardiovascular system of 1st-year students of the Zaporizhzhia National Technical University, who regularly study the Pilates system. The students studied 2 times a week for 60 minutes. The group consisted of 28 female students. RU: Определено, что занятия системой Пилатеса положительно влияют на организм человека, позволяя значительно укрепить здоровье, улучшить уровень двигательных качеств. Цель исследования - изучение динамики уровня функционального состояния сердечно-сосудистой системы студенток 1 курса Запорожского национального технического университета, регулярно занимающиеся системой Пилатеса. Студентки занимались 2 раза в неделю по 60 минут. Группа состояла из 28 студенток.Item Ефективність використання експериментальної програми тренувальних навантажень для юних веслярів 12-13 років на етапі початкової підготовки в рамках першого модуля.(Вінницький державний педагогічний університет імені М.Коцюбинського, 2018) Кубатко, Аліна Іванівна; Kubatko, Alina I.; Кубатко, Алина Ивановна; Рімар, Юрій Іванович; Мотуз, Сергій Олександрович; Шеховцова, Катерина Вікторівна; Rimar, Yuriu I.; Shekhovtsova, Kateryna V; Motuz, Sergey A.; Римарь, Юрий Иванович; Мотуз, Сергей Александрович; Шеховцова, Екатерина ВикторовнаUK: У даній статті описані основні принципи та положення експериментальної авторської програми тренувальних занять для юних спортсменів, що спеціалізуються у веслуванні академічному, на етапі початкової підготовки в рамках першого модуля, а також наведені результати оцінки і ефективності її застосування. Відповідно вся програма тренувальних занять була представлена у вигляді чотирьох модулів. У першому модулі відбувалося ознайомлення підлітків з матеріальною частиною човна, винесення її та постановки її на воду, з особливістю посадки і висадки з човна, розучування гребка і відпрацювання маневрування. Основна увага приділялася на загальну фізичну підготовку юних спортсменів EN: Тhis article describes the main principles and provisions of the experimental author's program of training sessions for young athletes specializing in rowing academic, during the initial training in the first module, as well as the results of evaluation and effectiveness of its application. Accordingly, the whole program of training sessions was presented in the form of four modules. In the first module, the teenagers got acquainted with the material part of the boat, taking it out and putting it on the water, with the peculiarity of landing and disembarking from the boat, learning the strokes and practicing maneuvering. The main attention was paid to the general physical training of young athletes RU: В данной статье описаны основные принципы и положения экспериментальной авторской программы тренировочных занятий для юных спортсменов, специализирующихся в гребле академической, на этапе начальной подготовки в рамках первого модуля, а также приведены результаты оценки и эффективности ее применения. Соответственно вся программа тренировочных занятий была представлена в виде четырех модулей. В первом модуле происходило ознакомление подростков с материальной частью лодки, вынесение ее и постановки ее на воду, с особенностью посадки и высадки из лодки, разучивание гребка и отрабатывания маневрирования. Основное внимание уделялось на общую физическую подготовку юных спортсменов.Item Критерії, показники та рівні сформованості культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей.(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди., 2019) Кубатко, Аліна Іванівна; Kubatko, Alina I.; Кубатко, Алина ИвановнаUK: У статті розкрито провідну роль фізичної підготовки у формуванні культури здоров’я фахівців-економістів у закладах вищої освіти. Показано, що саме від неї залежить рівень сформованості знань та вмінь у галузі охорони здоров’я, мотивів збереження здоров’я як психофізіологічної основи успішної професійної діяльності. Обґрунтовано, що в основу вирішення проблеми мають бути покладені активність, зв'язок з майбутньою професійною діяльністю, творчість, інформаційна забезпеченість і безперервність формування культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки. EN: The article reveals the leading role of physical training in the formation of a culture of health of economists in higher education. It is shown that the level of knowledge and skills in the field of health care, the motives for maintaining health as a psychophysiological basis for successful professional activity depends on it. It is substantiated that the solution of the problem should be based on activity, connection with future professional activity, creativity, information security and continuity of formation of health culture of future specialists of economic specialties in the process of applied physical training. RU: В статье раскрыто ведущую роль физической подготовки в формировании культуры здоровья специалистов-экономистов в учреждениях высшего образования. Показано, что именно от нее зависит уровень сформированности знаний и умений в области здравоохранения, мотивов сохранения здоровья как психофизиологической основы успешной профессиональной деятельности. Обосновано, что в основу решения проблемы должны быть положены активность, связь с будущей профессиональной деятельностью, творчество, информационная обеспеченность и непрерывность формирования культуры здоровья будущих специалистов экономических специальностей в процессе прикладной физической подготовки.Item Методологічні основи формування культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки.(Сумський державний педагогічний університет імені А.С.Макаренка, 2018) Кубатко, Аліна Іванівна; Kubatko, Alina I.; Кубатко, Алина ИвановнаUK: У даній статті розкриваються методологічні основи формування культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки. Проблема формування культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей розглядається з позиції системного, професійно-особистісного, діяльнісного, холістичного, культурологічного, дискурсивного та акмеологічного підходів, які описуються у статті. EN: This article reveals the methodological foundations of the formation of a culture of health of future specialists in economics in the process of applied physical training. The problem of forming the culture of health of future specialists in economics is considered from the standpoint of systemic, professional, personal, activity, holistic, cultural, discursive and acmeological approaches, which are described in the article. RU: В данной статье раскрываются методологические основы формирования культуры здоровья будущих специалистов экономических специальностей в процессе прикладной физической подготовки. Проблема формирования культуры здоровья будущих специалистов экономических специальностей рассматривается с позиции системного, профессионально-личностного, деятельностного, холистического, культурологического, дискурсивного и акмеологического подходов, которые описываются в статье.Item Модель формування культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки.(Сумський державний педагогічний університет імені А.С.Макаренка, 2019) Кубатко, Аліна Іванівна; Kubatko, Alina I.; Кубатко, Алина ИвановнаUK: У даній статті представлена розроблена модель формування культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки, що включає взаємопов’язані структурні компоненти: аналітико-методологічний, організаційний, результуючий блоки. Описані підходи, принципи, педагогічні умови, зміст, форми, методи та засоби прикладної фізичної підготовки. Розглянуті критерії, показники і рівні сформованості культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки. EN: This article presents the developed model of formation of health culture of future specialists of economic specialties in the process of applied physical training, which includes interconnected structural components: analytical-methodological, organizational, resulting blocks. Approaches, principles, pedagogical conditions, content, forms, methods and means of applied physical training are described. Criteria, indicators and levels of formation of health culture of future specialists of economic specialties in the process of applied physical training are considered. RU: В данной статье представлена разработанная модель формирования культуры здоровья будущих специалистов экономических специальностей в процессе прикладной физической подготовки, включающей взаимосвязанные структурные компоненты: аналитико-методологический, организационный, результирующий блоки. Описанные подходы, принципы, педагогические условия, содержание, формы, методы и средства прикладной физической подготовки. Рассмотрены критерии, показатели и уровни сформированности культуры здоровья будущих специалистов экономических специальностей в процессе прикладной физической подготовки.Item Педагогічні умови формування культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки(Класичний приватний університет, 2020) Кубатко, Аліна Іванівна; Kubatko, Alina I.UK: У статті обґрунтовуються педагогічні умови формування культури здоров’я майбутніх фахівців з економіки у процесі прикладної фізичної підготовки. Реалізація окресленої мети передбачала використання теоретичних та емпіричних методів. Сутність культури здоров’я розуміється як інтегральна, динамічна риса особистості, що проявляється у здатності організувати й регулювати здоров’язбережувальну діяльність; адекватно оцінювати свою поведінку, а також вчинки й погляди оточуючих; зберігати та реалізовувати власні здоров’язбережувальні позиції в різних, зокрема несприятливих, умовах з огляду на особисто усвідомлені та засвоєні моральні норми і принципи, а не коштом зовнішніх сил; протистояти тиску, протидіяти впливам, що суперечать внутрішнім установкам, поглядам і переконанням, активно їх перетворювати, самостійно приймати моральні рішення. EN: The article substantiates the pedagogical conditions for the formation of a culture of health of future specialists in economics in the process of applied physical training. The realization of the outlined goal involved the use of theoretical and empirical methods. The essence of health culture is understood as an integral, dynamic personality trait, which is manifested in the ability to organize and regulate health activities; adequately assess their behavior, as well as the actions and views of others; to maintain and implement their own health-preserving positions in various, in particular unfavorable, conditions, taking into account personally realized and mastered moral norms and principles, and not at the expense of external forces; to resist pressure, to counteract influences that contradict internal attitudes, views and beliefs, to actively transform them, to make moral decisions independently.Item Удосконалення техніки виконання аеробних елементів у спортсменів засобами ідеомоторного тренування у спортивній аеробіці(Запорізький національний університет, 2020) Кубатко, Аліна Іванівна; Kubatko, Alina I.; Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Кириченко, Олена Віталіївна; Kirichenko, Olena V.UK: У даній статті описано як використання ідеомоторного тренування позитивно впливає на підвищення техніки виконання аеробних елементів у спортсменів у спортивній аеробиці. Переваги полягають у розвитку здатності спортсменів викликати й аналізувати м’язово-рухові уявлення про елемент і помилки, вносити корективи та покращувати свою майстерність при виконанні. Вивчення й аналіз усесторонньої підготовки спортсменів дали змогу виявити, що впровадження у спортивну практику прийомів ідеомоторного тренування приводить до вирішення таких питань, як підвищення технічної майстерності та психологічної надійності спортсменів, підведення їх до стану максимальної результативності в момент відповідального старту, реабілітації після невдалого виступу. EN: This statistic describes how the performance of ideomotor training is positively infused into the advancement of technology, the performance of aerial elements in athletes in sports aerobics. Crossing the field at the development of the building of the athletes of the victorious analysis of the information about the element and the pardon, making correctives and expanding their main character during the visit. Vivchennya th analіz usestoronnoї pіdgotovki sportsmenіv gave zmogu viyaviti scho vprovadzhennya at sports practice priyomіv іdeomotornogo trenuvannya lead to virіshennya such power, yak pіdvischennya tehnіchnoї maysternostі that psihologіchnoї nadіynostі sportsmenіv, pіdvedennya їh to become maksimalnoї rezultativnostі when vіdpovіdalnogo start, reabіlіtatsії pіslya nevdalogo has acted.Item Упровадження моделі формування культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки: результати педагогічного експерименту.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2019) Кубатко, Аліна Іванівна; Kubatko, Alina I.; Кубатко, Алина ИвановнаUK: У даній статті представлена експериментальна перевірка моделі формування культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки, описаны методи дослідження та його результати. А також надаються практичні рекомендації до формування культури здоров’я майбутніх фахівців економічних спеціальностей у процесі прикладної фізичної підготовки. EN: In this statistic, an experimental revision of the model of the formation of a healthy culture of economic specialties in the process of applied physical training is presented, methods of achieving this result are described. And also we are looking for practical recommendations before the formation of a culture of healthy potential economic specialties in the process of applied physical training. RU: В данной статье представлена экспериментальная проверка модели формирования культуры здоровья будущих специалистов экономических специальностей в процессе прикладной физической подготовки, описаны методы исследования и его результаты. А также даны практические рекомендации к формированию культуры здоровья будущих специалистов экономических специальностей в процессе прикладной физической подготовки.