Кафедра управління фізичною культурою та спортом (Кафедра УФК та С)
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра управління фізичною культурою та спортом (Кафедра УФК та С) by Title
Now showing 1 - 20 of 61
Results Per Page
Sort Options
Item Development of movement coordination among handballists at the initial preparation stage(Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова, 2019) Чухланцева, Наталя Вікторівна; Chuhklantseva, Natalia V.; Чухланцева, Наталья ВикторовнаUK: Високий рівень координації у гандболістів необхідний для оптимальної, успішної змагальної діяльності. У статті висвітлюються результати дослідження, присвяченого виявленню ефективності експериментальної методики розвитку координаційних якостей гандболістів 10-11 років. Учасниками експерименту були 40 юнаків, що тренуються в групах початкової підготовки, з числа яких було сформовано експериментальну (ЕГ, n=20) та контрольну групи (КГ, n=20). Рівень розвитку координаційних якостей оцінювали, використовуючи тести: човниковий біг 4х9 м, біг «змійкою» з веденням м'яча 2х9 м, метання гандбольного м'яча по мішені, передача м'яча у парах. Виявлено, що застосування вправ з м'ячами, в підготовчій і заключній частинах тренувального заняття та комплексів вправ, спрямованих на поліпшення роботи екстероцептивних аналізаторів, на розвиток здатності до узгодження і комбінування рухів, до диференціювання просторових і силових параметрів рухів, здатності до швидкого реагування на мінливі умови гри, сприяло статистично достовірному приросту показників розвитку координації. Позитивна динаміка показників рівня розвитку координації свідчить про ефективність запропонованої методики. EN: The article highlights the results of a study on the effectiveness of the experimental methodology for the development of the coordination qualities of handball players 10-11 years old. The participants in the experiment were 40 young men training in primary training groups, from which the experimental group (EG, n=20) and the control group (CG, n=20) were formed. The level of development of coordination qualities was assessed using tests: shuttle run 4x9m, snake run with 2x9m dribbling, throwing a handball on the target, passing the ball in pairs. It was revealed that the use of exercises with balls in the preparatory and final parts of a training session, complexes of exercises aimed at improving the work of exteroceptive analyzers, developing the ability to coordinate and combine movements, to differentiate spatial and power parameters of movements, and the ability to quickly respond to changing game conditions contributed to a statistically significant increase in coordination development indicators. According to the results of the «4x9m shuttle run» test, an improvement was found in the EG by 13.44% and in the CG by 7.64% (p<0.0001), in the test «snake run with 2x9m dribbling» - by 9.28% in the EG and by 6.45% (p<0.0001) in the CG. According to the results of the test “throwing a handball on the target” in the EG by 40.81% (p<0.0001), and in the CG only 11.09% (p>0.05). According to the results of the test «passing the ball in pairs», the performance of athletes in the EG improved by 13.13% (p <0.0001) and in the KG only 10.87% (p>0.05). The positive dynamics of the level of coordination indicators demonstrates the effectiveness of the proposed method. RU: Высокий уровень координации у гандболистов необходим для оптимальной, успешной соревновательной деятельности. В статье освещаются результаты исследования, посвященного выявлению эффективности экспериментальной методики развития координационных качеств гандболистов 10-11 лет. Участниками эксперимента были 40 юношей, тренирующихся в группах начальной подготовки, из числа которых было сформировано экспериментальную (ЭГ, n=20) и контрольную группы (КГ, n=20). Уровень развития координационных качеств оценивали, используя тесты: челночный бег 4х9м, бег «змейкой» с ведением мяча 2х9 м, метание гандбольного мяча по мишени, передача мяча в парах. Выявлено, что применение упражнений с мячами, в подготовительной и заключительной частях тренировочного занятия, комплексов упражнений, направленных на улучшение работы экстероцептивных анализаторов, развитие способности к согласованию и комбинированию движений, к дифференцированию пространственных и силовых параметров движений, способности к быстрому реагированию на изменяющиеся условия игры способствовало статистически достоверному приросту показателей развития координации. Положительная динамика показателей уровня развития координации свидетельствует об эффективности предложенной методики.Item Effectiveness of an indoor cycling program in improving the physical condition of young women(Pol. J. Sport Tourism, 2019) Чухланцева, Наталя Вікторівна; Chuhklantseva, Natalia V.; Чухланцева, Наталья ВикторовнаUK: Програми тренувань на велосипеді в приміщенні в фітнес-клубах дають можливість оптимізувати структуру і кількість фізичної активності, яка знижує ризик порушення адаптивних здібностей жіночого організму. Основна мета цього дослідження полягала в тому, щоб визначити вплив програми їзди на велосипеді в приміщенні на склад тіла і фізичну форму молодих жінок. Матеріал і методи. У дослідженні взяли участь 29 жінок (вік = 29,31 ± 3,40 років, маса тіла = 70,71 ± 6,15 кг і зріст = 169,83 ± 3,17 см), які відвідували три заняття на тиждень протягом 16 тижнів. Кожне заняття складалося з трьох частин: підготовчої, основної та заключної. Склад тіла (окружність талії і індекс маси тіла), кардіореспіраторна підготовка (VО2max), рухова підготовка (рівновага) і м'язово-скелетна підготовка (сила м'язів верхньої та нижньої частини тіла, м'язова витривалість) порівнювалися до початку дослідження і після 10 і 16 тижнів тренувань. Зміни, зареєстровані в кожній змінній з плином часу, були проаналізовані статистично з використанням методів повторних вимірів. Отримані результати. Значне поліпшення фізичної підготовленості було виявлено за значеннями індексу маси тіла (7,81%; ES: 0,95, p = 0,0001) і VО2max (12,51%; ES: 1,02, p = 0,0001). Помірні поліпшення були виявлені в силі м'язів нижньої частини тіла (11,13%; ES: 0,66, p = 0,0001) і окружності талії (6,05%, ES: 0,65, p = 0,0001). Спостерігалося збільшення сили м'язів верхньої частини тіла (5,27%; ES: 0,41, p = 0,0001), м'язової витривалості (8,20%; ES: 0,32, p = 0,0001) і балансу (10 , 68%; ES: 0,29, р = 0,003). Висновок. Їзда на велосипеді в приміщенні в фітнес-клубі - ефективний вид вправ для молодих жінок; надає цілеспрямоване тренувальний вплив на функціональні системи організму, адаптивні здібності і фізичну форму. EN: Introduction. Indoor cycling training programs at fitness clubs offer the possibility of optimizing the structure and amount of physical activity, which reduces the risk of disrupting the adaptive abilities of women’s bodies. The main purpose of this study was to identify the effect of an indoor cycling program on the body composition and physical fitness of young women. Material and methods. Twenty-nine women (age = 29.31 ± 3.40 years, body weight = 70.71 ± 6.15 kg, and height = 169.83 ± 3.17 cm) took part in the study, participating in three classes per week for 16 weeks. Each class included three periods: the preparatory, main, and supporting periods. Body composition (waist circumference and body mass index), cardiorespiratory fitness (VО2max), motor fitness (balance), and musculoskeletal fitness (upper and lower body muscle strength and muscular endurance) were compared before the beginning of the study and after 10 and 16 weeks of training. Changes recorded in each variable over time were analyzed statistically using repeated measures methods. Results. Significant improvements in physical fitness were identified in the values of the body mass index (7.81%; ES: 0.95, p = 0.0001) and VО2max (12.51%; ES: 1.02, p = 0.0001). Moderate improvements were found in lower body muscle strength (11.13%; ES: 0.66, p = 0.0001) and waist circumference (6.05%, ES:0.65, p = 0.0001). There was an increase in the strength of the muscles of the upper body (5.27%; ES: 0.41, p = 0.0001), muscular endurance (8.20%; ES: 0.32, p = 0.0001), and balance (10.68%; ES: 0.29, p = 0.003). Conclusion. Indoor cycling in a fitness club is an effective form of exercise for young women; it has targeted training effects on the body’s functional systems, adaptive abilities, and physical fitness RU: Программы тренировок на велосипеде в помещении в фитнес-клубах дают возможность оптимизировать структуру и количество физической активности, которая снижает риск нарушения адаптивных способностей женского организма. Основная цель этого исследования состояла в том, чтобы определить влияние программы езды на велосипеде в помещении на состав тела и физическую форму молодых женщин. Материал и методы. В исследовании приняли участие 29 женщин (возраст = 29,31 ± 3,40 года, масса тела = 70,71 ± 6,15 кг и рост = 169,83 ± 3,17 см), которые посещали три занятия в неделю в течение 16 недель. Каждое занятие состояло из трех частей: подготовительной, основной и заключительной. Состав тела (окружность талии и индекс массы тела), кардиореспираторная подготовка (VО2max), двигательная подготовка (равновесие) и мышечно-скелетная подготовка (сила мышц верхней и нижней части тела, мышечная выносливость) сравнивались до начала исследования и после 10 и 16 недель тренировок. Изменения, зарегистрированные в каждой переменной с течением времени, были проанализированы статистически с использованием методов повторных измерений. Полученные результаты. Значительное улучшение физической подготовленности было выявлено по значениям индекса массы тела (7,81%; ES: 0,95, p = 0,0001) и VО2max (12,51%; ES: 1,02, p = 0,0001). Умеренные улучшения были обнаружены в силе мышц нижней части тела (11,13%; ES: 0,66, p = 0,0001) и окружности талии (6,05%, ES: 0,65, p = 0,0001). Наблюдалось увеличение силы мышц верхней части тела (5,27%; ES: 0,41, p = 0,0001), мышечной выносливости (8,20%; ES: 0,32, p = 0,0001) и баланса (10,68%; ES: 0,29, р = 0,003). Вывод. Езда на велосипеде в помещении в фитнес-клубе - эффективный вид упражнений для молодых женщин; оказывает целенаправленное тренировочное воздействие на функциональные системы организма, адаптивные способности и физическую форму.Item Активные видеоигры в учебном процессе физического воспитания школьников(Белорус. гос. ун-т физ. культуры, 2017) Чухланцева, Наталя Вікторівна; Chukhlantseva, Natalia V.; Чухланцева, Наталья ВикторовнаUK: Впровадження у фізичне виховання інформаційно-комп'ютерних технологій (ІКТ) покликане модернізувати традиційну педагогіку, більш ефективно здійснювати збір, обробку та передачу інформації, якісно змінити методи та організаційні форми підготовки висококваліфікованих педагогів. Метою дослідження було на основі аналізу публікацій з проблеми застосування інформаційно- комп'ютерних технологій, а саме активних відеоігор у сфері фізичної культури, визначити аспекти та переваги використання активних відеоігор у процесі фізичного виховання школярів. EN: The introduction of information and computer technologies (ICT) into physical education is designed to modernize traditional pedagogy, collect, process and transmit information more efficiently, qualitatively change the methods and organizational forms of training highly qualified teachers. computer technologies, namely active video games in the field of physical culture, to determine the aspects and advantages of using active video games in the process of physical education of schoolchildren. RU: Внедрение в физическое воспитание информационно-компьютерных технологий (ИКТ) призвано модернизировать традиционную педагогику, более эффективно осуществлять сбор, обработку и передачу информации, качественно изменить методы и организационные формы подготовки высококвалифицированных педагогов. Целью исследования было на основе анализа публикаций по проблеме применения информационно-компьютерных технологий, а именно активных видеоигр в сфере физической культуры, определить аспекты и преимущества использования активных видеоигр в процессе физического воспитания школьников.Item Базовые упражнения кроссфита как средство развития физических качеств юных черлидеров(Учреждение образования «Гомельский государственный университет имени Франциска Скорины», 2019) Чухланцева, Наталя Вікторівна; Chukhlantseva, Natalia V.; Чухланцева, Наталья ВикторовнаUK: Стаття присвячена питанню розвитку фізичних якостей дітей 9-12 років, що займаються черлідингом. Змагальна діяльність у черлідингу характеризується високими фізичними навантаженнями, складно-координованими рухами, умінням орієнтуватися у просторі та зберігати стійке положення тіла після виконання найскладніших акробатичних елементів. Розглянуто можливість застосування вправ кроссфіту для розвитку координації, сили м'язів та швидкості рухів, обґрунтовано ефективність їх застосування у системі підготовки черлідерів. Запропонована методика впроваджена та експериментально перевірена протягом річного макроциклу. Динаміка результатів тестування підтверджує раціональність інноваційної методики розвитку фізичних якостей молодих черлідерів. EN: The article is devoted to the development of the physical qualities of children 9-12 years old involved in cheerleading. Competitive activity in cheerleading is characterized by high physical loads, complexly coordinated movements, the ability to navigate in space and maintain a stable body position after performing the most complex acrobatic elements. The possibility of using crossfit exercises for the development of coordination, muscle strength and speed of movements is considered, the effectiveness of their use in the system of training cheerleaders is substantiated. The proposed method has been implemented and experimentally tested during the annual macrocycle. The dynamics of testing results confirms the rationality of the innovative methodology for developing the physical qualities of young cheerleaders. RU: Статья посвящена вопросу развития физических качеств детей 9-12 лет занимающихся черлидингом. Соревновательная деятельность в черлидинге характеризуется высокими физическими нагрузками, сложно-координированными движениями, умением ориентироваться в пространстве и сохранять устойчивое положение тела после исполнения сложнейших акробатических элементов. Рассмотрена возможность применения упражнений кроссфита для развития координации, силы мышц и быстроты движений, обоснована эффективность их применения в системе подготовки черлидеров. Предлагаемая методика внедрена и экспериментально проверена в течении годичного макроцикла. Динамика результатов тестирования подтверждает рациональность инновационной методики развития физических качеств юных черлидеров.Item Вдосконалення методики швидкісно-силової підготовки спортсменів рукопашного стилю 13-14 років.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Будій, Ірина Олександрівна; Budii, IrynaUK: Розроблені ударні мікроцикли швидкісно-силової підготовки юних спортсменів; у основі мікроциклів закладений метод кругового тренування; показана ефективність систематичного застосування ударних мікроциклів швидкісно-силової підготовки для вдосконалення рухових можливостей юних спортсменів в підготовчому і початку змагального періодів. Обґрунтування методики вдосконалення швидкісно-силових якостей юних спортсменів 13–14 років на етапі спортивної базової підготовки. EN: Impact microcycles of speed-strength training of young athletes were developed; the basis of microcycles is the circular training method; the effectiveness of the systematic application of shock microcycles of speed-strength training for improving the motor capabilities of young athletes in the preparatory and beginning of the competitive periods is shown. Justification of the methodology for improving the speed and strength qualities of young athletes aged 13–14 years at the stage of basic sports training.Item Використання модифікованих спортивних ігор у позаурочній роботі з фізичного виховання в закладах повної загальної середньої освіти.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Дорошенко, Арсентій Олександрович; Doroshenko, ArsentiiUK: Експериментально доведено доцільність використання модифікованих спортивних ігор у позакласній роботі з фізичного виховання учнів старшої школи в аспекті оздоровчої практики. Розроблено програму використання рухливих ігор у позаурочній роботі з фізичного виховання старших школярів для гуртка «Спортивні ігри». EN: The expediency of using modified sports games in extracurricular work on physical education of high school students in the aspect of health practice has been experimentally proven. A program of using mobile games in extracurricular work on physical education of senior schoolchildren was developed for the "Sports Games" group.Item Вплив «Сrossfit» тренувань на фізичний стан чоловіків першого періоду зрілого віку.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Салєв, Олексій Миколайович; Saliev, OleksiiUK: Розроблені і апробованні тренувальної кроссфіт програми для вiднoвлення фізичної працездатності чоловіків першого періoду зрiлогo вiку. Практична значимість дослідження носить практико-орієнтований характер; в роботі показано шляхи реалізації розробленої програми, запропоновані практичні рекомендації щодо її застосування на кроссфіт заняттях; отримані практичні результати дослідження можуть бути використані в практиці фізкультурно-оздоровчих центрів. EN: A crossfit training program was developed and tested to restore the physical capacity of men in the first period of adulthood. The practical significance of the research is practice-oriented; the work shows ways of implementing the developed program, offers practical recommendations for its application in crossfit classes; the obtained practical results of the research can be used in the practice of physical culture and health centers.Item Вплив занять фізичною культурою на розвиток рухових здібностей учнів старшого шкільного віку.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Турчин, Олег Володимирович; Turchyn, OlehUK: Проаналізована рухова активність та її вплив на здоров’я, розглянуто взаємозв’язок розвитку рухових здібностей та здоров’я школярів. Надана характеристика впливу занять фізичними вправами на функціональні системи школярів, визначено засоби розвитку рухових здібностей школярів. Розроблено та наведено комплекс контрольних тестів для учнів старших класів, що були застосовані з метою оцінки розвитку рухових здібностей учнів, наведено відомості про організацію дослідження та формування контрольних груп. Проаналізовано тa узагальнено результати дослідження. Розглянуто індивідуальні показники розвитку рухових здібностей учнів старшого шкільного віку загальноосвітнього навчального закладу. Надана оцінка розвитку рухових здібностей учнів старшого шкільного віку. EN: Motor activity and its impact on health are analyzed, the relationship between the development of motor skills and the health of schoolchildren is considered. The characteristics of the impact of physical exercises on the functional systems of schoolchildren are given, and the means of developing motor abilities of schoolchildren are determined. A set of control tests for high school students, which were used to assess the development of students' motor abilities, was developed and provided, and information on the organization of the study and the formation of control groups was provided. The research results were analyzed and summarized. Individual indicators of the development of motor abilities of high school students of a comprehensive educational institution were considered. An assessment of the development of motor skills of high school students is given.Item Впровадження стрибкових вправ у спеціальну фізичну підготовку воротарів 17-19 років у футболі.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Владимиров, Данило Андрійович; Vladymyrov, DanyloUK: Доповнення даних про спеціальні вправи, що розвивають та підвищують рівень стрибучості футбольних воротарів. Можливості впливати на ефективність дій воротарів 17-19 років у захисті воріт шляхом покращення їх рівню стрибучості. EN: Addition of data on special exercises that develop and increase the jumping level of football goalkeepers. Opportunities to influence the performance of 17-19-year-old goalkeepers in goal defense by improving their jumping level.Item Екстремальний біг як засіб розвитку рухових якостей осіб середнього віку.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Власов, Олександр Вікторович; Vlasov, OleksandrUK: Викладені особливості тренування легкоатлетів з кросового бігу на середні та довгі дистанції та розвиток силових показників, методи підготовки бігунів на середні та довгі дистанції та гімнастів початківців, особливості планування підготовки бігунів на середні та довгі дистанції. Підготовлені реабілітаційні рекомендації під час тренувань та вдосконалений макроцикл для екстримального бігу. Розроблені рекреаційні рекомендації під час тренувань під час тренувань. EN: The features of training cross-country athletes for medium and long distances and the development of strength indicators, methods of training runners for medium and long distances and beginner gymnasts, features of planning training for runners for medium and long distances are described. Prepared rehabilitation recommendations during training and an improved macrocycle for extreme running. Developed recreational recommendations during training during training.Item Зарубежный опыт использования технологий биологической обратной связи в тренировочном процессе спортсменов(Учреждение образования «Белорусский государственный университет физической культуры», 2019) Чухланцева, Наталя Вікторівна; Chukhlantseva, Natalia V.; Чухланцева, Наталья ВикторовнаUK: Впровадження у фізичне виховання інформаційно-комп'ютерних технологій (ІКТ) покликане модернізувати традиційну педагогіку, більш ефективно здійснювати збір, обробку та передачу інформації, якісно змінити методи та організаційні форми підготовки висококваліфікованих педагогів. Метою дослідження було на основі аналізу публікацій з проблеми застосування інформаційно- комп'ютерних технологій, а саме активних відеоігор у сфері фізичної культури, визначити аспекти та переваги використання активних відеоігор у процесі фізичного виховання школярів. EN: Analyzing of works on the use of biofeedback with the control of heart rate variability for improving the vegetative regulation of the cardiac activity. This method is safe and easy, promising for the psychophysical diagnosis of the current status of athletes, allows you to optimize physiological functions and improve the well-being of athletes. It is revealed that, it increases the efficiency of the training and competitive process and sports results. RU: Проанализированы научные публикации по проблеме применения биологической обратной связи с контролем вариабельности сердечного ритма для улучшения вегетативной регуляции сердечной деятельности спортсменов разных дисциплин. Данный метод является безопасным, простым в освоении и применении средством, перспективен для психофизической диагностики актуального состояния спортсменов, позволяет оптимизировать физиологические функции и улучшить самочувствие спортсменов. Выявлено, что в качестве вспомогательного фактора повышает эффективность учебно-тренировочного и соревновательного процесса, способствует прогрессу спортивных результатов.Item Зарубіжний досвід впровадження активних відеоігор у заняття фізичною культурою школярів(Видавничий дім «Гельветика», 2017) Чухланцева, Наталя Вікторівна; Chukhlantseva, Natalia V.; Чухланцева, Наталья ВикторовнаUK: Процес модернізації системи освіти вимагає випереджаючої розробки прогресивних і методично виправданих педагогічних технологій і оволодіння ними вчителями фізичної культури. Метою дослідження було на основі аналізу публікацій з проблеми застосування активних відеоігор в сфері фізичної культури, вивчити зарубіжний досвід використання технології ексергейм в процесі фізичного виховання школярів. Визначено, що Exergaming є потенційно ефективним, додатковим та альтернативним засобом фізичного виховання. The process of modernization of the education system requires advanced development of progressive and methodologically justified pedagogical technologies and their mastery by physical education teachers. The aim of the study was to study the foreign experience of using exergame technology in the process of physical education of schoolchildren based on the analysis of publications on the problem of using active video games in the field of physical culture. It was determined that Exergaming is a potentially effective, additional and alternative means of physical education. RU: Процесс модернизации системы образования требует опережающей разработки прогрессивных и методически оправданных педагогических технологий и овладения ими учителями физической культуры. Целью исследования было на основе анализа публикаций по проблеме применения активных видеоигр в сфере физической культуры, изучить зарубежный опыт использования технологии эксергейма в процессе физического воспитания школьников. Определено, что Exergaming является потенциально эффективным, дополнительным и альтернативным средством физического воспитания.Item Застосування засобів оздоровчого бігу в процесі дистанційних занять фізичною культурою учнів 15-16 років.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Арістова, Вікторія Ігорівна; Aristova, ViktoriiaUK: Вивчені особливості занять фізичною культурою учнів 15-16 років. Розкрити механізми впливу оздоровчого бігу на фізичний стан юнаків та дівчат 15-16 років. Визначено педагогічні методи, методи оцінки функціонального стану та фізичної підготовленості, методи математичної статистики. EN: Peculiarities of physical culture classes of 15-16-year-old students have been studied. To reveal the mechanisms of influence of recreational running on the physical condition of boys and girls aged 15-16. Pedagogical methods, methods of assessing functional state and physical fitness, methods of mathematical statistics are defined.Item Интеграция активных видеоигр в физическое воспитание школьников(Державним закладом «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2017) Чухланцева, Наталя Вікторівна; Chuhklantseva, Natalia V.; Чухланцева, Наталья ВикторовнаUK: У статті проаналізовано результати досліджень застосування активних відеоігор в педагогічному процесі фізичного виховання для підвищення рівня рухової активності, збереження здоров'я і навчання. Виявлено можливості та аспекти впровадження інтерактивних відеоігор Microsoft Xbox, Dance Dance Revolution і інших в фізичне виховання школярів. Виявлено, що застосування активних відеоігор сприяє розвитку фізичних кондицій, підвищення пізнавальної діяльності, поліпшення соціалізації учнів, мотивації для занять фізичними вправами. Використання «ексергеймз» допомагає ознайомити учнів з різноманітними видами спортивної діяльності, підвищує задоволеність від виконання фізичних вправ. Такі ігри включаються в групові, індивідуальні заняття в школі і поза неми, рекомендуються для додаткових домашніх завдань. «Ексергеймінг» є додатковим засобом фізичного виховання. EN: Introduction of ICT into Physical Education aims to modernize traditional pedagogy, change methods and organizational forms of training highly qualified teachers and coaches, to intensify sports and recreational activities among all society members. Active videogames can be used for improving motor activity of young people. Active videogames that require strength, coordination and flexibility are integrated into the curriculum of physical education schools and colleges of developed countries, combining physical education with gaming by means of using the player’s body movements as a controller. The relevance of the study is explained by the fact that the technology of “exergames” (exercises+games) is not used in the educational process of physical culture in Ukraine. Besides, this issue is understudied in the Ukrainian scientific and methodological literature. The research aims to review publications about the application of videogames or “exergames” in the field of physical culture and sports. The research papers published in international databases SPORT Discus, ERIC, Dialnet, Google Scholar, ScienceDirect, PubMed, as well as websites of games and applications producers were reviewed. According to the research criteria, 20 studies were chosen and analyzed. The following videogame consoles were analyzed and discussed in the paper: Microsoft Xbox, Sony Playstation, Dance Dance Revolution, Cybex Trazer, Cateye Game Bike, Sportwall, Dance Mat, etc. The peculiarities of the following videogames, applications and special programs for the development of students’ physical skills were reviewed: Nintendo Wii, Wii Fit, Your Shape Fitness Evolved 2012, Kinect Adventures, Kinect Sports, EyeToy, Zumba Fitness Rush, Dance Central 3, Nike+ Kinect Training, UFC Personal Trainer, EA Sports Active 2, Nike+ Kinect Training, EA Sports Active 2 и UFC Personal Trainer, Kanomi Dance Dance Revolution (DDR), Cateye Virtual Bike от Sony Play Station, Nintendo Wii Sports Baseball, Nintendo Wii Sports Tennis, Nintendo Wii Boxing, Dance Dance Revolution. It can be concluded that the rational use of “exergames” in physical culture promotes physical, psychological, intellectual development of students, encourages them to physical activity through the development of their motivational sphere. RU: В статье проанализированы результаты исследований применения активных видеоигр в педагогическом процессе физического воспитания для повышения уровня двигательной активности, сбережения здоровья и обучения. Выявлены возможности и аспекты внедрения интерактивных видеоигр Microsoft Xbox, Dance Dance Revolution и других в физическое воспитание школьников. Выявлено, что применение активных видеоигр способствует развитию физических кондиций, повышению познавательной деятельности, улучшению социализации учащихся, мотивации для занятий физическими упражнениями. Использование «эксергеймз» помогает ознакомить учащихся с разнообразными видами спортивной деятельности, повышает удовлетворенность от выполнения физических упражнений. Такие игры включаются в групповые, индивидуальные занятия в школе и вне ее, рекомендуются для дополнительных домашних заданий. «Эксергейминг» является дополнительным средством физического воспитания.Item Корекція маси тіла жінок першого зрілого віку засобами силового фітнесу.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Арістова, Ірина Петрівна; Aristova, IrynaUK: Вивчені анатомо-фізіологічні особливості організму жінок першого зрілого віку при занятті оздоровчим фітнесом. Розкриті методичні особливості побудови занять силової спрямованості з жінками першого зрілого віку. Вивчені анатомо-фізіологічні особливості організму жінок першого зрілого віку при занятті оздоровчим фітнесом. Розкриті методичні особливості побудови занять силової спрямованості з жінками першого зрілого віку. EN: Anatomical and physiological features of the body of women of the first mature age when engaged in health fitness were studied. The methodological features of building strength-oriented classes with women of the first mature age are revealed. Anatomical and physiological features of the body of women of the first mature age when engaged in health fitness were studied. The methodological features of building strength-oriented classes with women of the first mature age are revealed.Item Курс лекцій «Методика викладання акробатичних вправ» з дисципліни «Гімнастика з методикою викладання»(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Захарова, Олена Миколаївна; Zakharova, Olena; Захарова, Елена Николаевна; Сметанін, Сергій Валентинович; Smetanin, Serhii; Сметанин, Сергей ВалентиновичUK: Курс лекцій «Методика викладання акробатичних вправ» читається в рамках дисциплін «Гімнастика з методикою викладання» для студентів денної та заочної форм навчання спеціальностей 017 «Фізична культура і спорт» протягом першого та другого курсів. В рамках курсу студенти повинні оволодіти практичними навичками виконання окремих акробатичних вправ, ознайомитися з основами методики їх навчання при роботі зі школярами різного віку, та мають отримати певний обсяг теоретичних знань, які у поєднанні з матеріалом інших дисциплін спеціальних курсів становитимуть підґрунтя професійного вдосконалення в обраній спеціальності. EN: The course of lectures "Methods of teaching acrobatic exercises" is read in the disciplines "Gymnastics with methods of teaching" for full-time and part-time students majoring in 017 "Physical Culture and Sports" during the first and second years. As part of the course, students must master the practical skills of performing certain acrobatic exercises, get acquainted with the basics of their teaching methods when working with students of different ages, and must obtain a certain amount of theoretical knowledge, which in combination with other disciplines will form the basis of professional development. RU: Курс лекций «Методика преподавания акробатических упражнений» читается в рамках дисциплин «Гимнастика с методикой преподавания» для студентов дневной и заочной форм обучения специальностей 017 «Физическая культура и спорт» в течение первого и второго курсов. В рамках курса студенты должны овладеть практическими навыками выполнения отдельных акробатических упражнений, ознакомиться с основами методики их обучения при работе со школьниками разного возраста, должны получить определенный объем теоретических знаний, которые в сочетании с материалом других дисциплин специальных курсов составят основу профессионального совершенствования в избранной специальности.Item Курс лекцій «Методика викладання прикладних вправ» з дисциплін «Гімнастика з методикою викладання» та «Основи гімнастики»(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Захарова, Олена Миколаївна; Zakharova, Olena; Захарова, Елена Николаевна; Сметанін, Сергій Валентинович; Smetanin, Serhii; Сметанин, Сергей ВалентиновичUK: Курс лекцій «Методика викладання прикладних вправ» читається в рамках дисциплін «Гімнастика з методикою викладання» та «Основи гімнастики» для студентів денної та заочної форм навчання спеціальностей 017 «Фізична культура і спорт» і 227 «Фізична терапія та ерготерапія» протягом першого курсу. В рамках курсу студенти повинні оволодіти практичними навичками виконання окремих прикладних гімнастичних вправ, ознайомитися з основами методики їх навчання при роботі з різними контингентами, та мають отримати певний обсяг теоретичних знань, які у поєднанні з матеріалом інших дисциплін спеціальних курсів становитимуть підґрунтя професійного вдосконалення в обраній спеціальності. EN: The course of lectures "Methods of teaching applied exercises" is read in the disciplines "Gymnastics with teaching methods" and "Fundamentals of gymnastics" for full-time and part-time students majoring in 017 "Physical Culture and Sports" and 227 "Physical Therapy and Occupational Therapy" during the first year. As part of the course, students must master the practical skills of individual applied gymnastic exercises, get acquainted with the basics of their teaching methods when working with different contingents, and must obtain a certain amount of theoretical knowledge, which in combination with other disciplines will form the basis of professional development. RU: Курс лекций «Методика преподавания прикладных упражнений» читается в рамках дисциплин «Гимнастика с методикой преподавания» и «Основы гимнастики» для студентов дневной и заочной форм обучения специальностей 017 «Физическая культура и спорт» и 227 «Физическая терапия и Эрготерапия» в течение первого курса. В рамках курса студенты должны овладеть практическими навыками выполнения отдельных прикладных гимнастических упражнений, ознакомиться с основами методики их обучения при работе с различными контингентами, и должны получить определенный объем теоретических знаний, которые в сочетании с материалом других дисциплин специальных курсов составят основу профессионального совершенствования в избранной специальности.Item Курс лекцій «Основи теорії і методики оздоровчої гімнастики» (частина 1) з дисципліни «Основи гімнастики»(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Захарова, Олена Миколаївна; Zakharova, Olena; Захарова, Елена Николаевна; Сметанін, Сергій Валентинович; Smetanin, Serhii; Сметанин, Сергей ВалентиновичUK: Курс лекцій «Основи теорії і методики оздоровчої гімнастики» читається в рамках дисципліни «Основи гімнастики», що викладається студентам денної та заочної форм навчання спеціальності 227 «Фізична терапія та ерготерапія» протягом першого курсу. За час вивчення дисципліни майбутні фізичні терапевти та ерготерапевти повинні не лише оволодіти практичними навичками виконання окремих гімнастичних вправ та складання комплексів гімнастичних вправ відповідно до потреб реабілітаційних програм, ознайомитися з основами методики їх навчання при роботі з різними контингентами, але й мають отримати певний обсяг теоретичних знань, які у поєднанні з матеріалом інших дисциплін спеціальних курсів становитимуть підґрунтя розуміння сутності оздровчих методик лікувальної фізичної культури та їх можливостей у комплексі засобів фізичної терапії. EN: The course of lectures "Fundamentals of the theory and methods of health gymnastics" is read within the discipline "Fundamentals of gymnastics", which is taught to full-time and part-time students majoring in 227 "Physical Therapy and Occupational Therapy" during the first year. During the study of the discipline, future physical therapists and occupational therapists must not only master the practical skills of performing individual gymnastic exercises and compiling sets of gymnastic exercises in accordance with the needs of rehabilitation programs, get acquainted with the basics of their training when working with different contingents, but also , which in combination with the material of other disciplines of special courses will form the basis for understanding the essence of health-improving methods of therapeutic physical culture and their capabilities in the complex of means of physical therapy. RU: Курс лекций «Основы теории и методики оздоровительной гимнастики» читается в рамках дисциплины «Основы гимнастики», который преподается студентам дневной и заочной форм обучения специальности 227 «Физическая терапия и Эрготерапия» в течение первого курса. За время изучения дисциплины будущие физические терапевты и эрготерапевты должны не только овладеть практическими навыками выполнения отдельных гимнастических упражнений и составление комплексов гимнастических упражнений в соответствии с потребностями реабилитационных программ, ознакомиться с основами методики их обучения при работе с различными контингентами, но и должны получить определенный объем теоретических знаний , которые в сочетании с материалом других дисциплин специальных курсов составят основу понимания сущности оздровчих методик лечебной физической культуры и их возможностей в комплексе средств физической терапии.Item Курс лекцій «Структура та функції олімпійського спорту» з дисципліни «Олімпійський спорт»(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Порада, Оксана Володимирівна; Porada, Oksana; Порада Оксана Владимировна; Захарова, Олена Миколаївна; Zakharova, Olena; Захарова, Елена Николаевна; Сметанін, Сергій Валентинович; Smetanin, Serhii; Сметанин, Сергей ВалентиновичUK: В курсі лекцій для студентів денної та заочної форм навчання спеціальностей 017 «Фізична культура і спорт» і 227 «Фізична терапія та ерготерапія» розглядаються структура та функції олімпійського спорту, його керівні органи та принципи функціонування. Студенти мають отримати певний обсяг теоретичних знань, які у поєднанні з матеріалом інших дисциплін спеціальних курсів становитимуть підґрунтя професійного вдосконалення в обраній спеціальності. EN: In the course of lectures for full-time and part-time students majoring in 017 "Physical Culture and Sports" and 227 "Physical Therapy and Occupational Therapy" the structure and functions of Olympic sports, its governing bodies and principles of operation are considered. Students must obtain a certain amount of theoretical knowledge, which in combination with the material of other disciplines of special courses will form the basis of professional development in the chosen specialty. RU: В курсе лекций для студентов дневной и заочной форм обучения специальностей 017 «Физическая культура и спорт» и 227 «Физическая терапия и эрготерапия» рассматриваются структура и функции олимпийского спорта, его органы и принципы функционирования. Студенты должны получить определенный объем теоретических знаний, которые в сочетании с материалом других дисциплин специальных курсов составят основу профессионального совершенствования в избранной специальностиItem Методика визначення мотивації до рухової діяльності споживачів фітнес послуг.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Кіяшко, Олександра Сергіївна; Kiiashko, OleksandraUK: Наукова новизна дослідження полягає у тому, що підтверджено розбіжність у мотивації споживачів таких фітнес програм як аеробіка, одноборства, бодібілдинг, а також тих, що засновані на ігрових видах спорту. Розроблено методику визначення мотивації споживачів фітнес послуг на основі парних порівнянь тверджень, що відображають причини, що спонукають їх залучатися до фітнес програм. EN: The scientific novelty of the study is that the discrepancy in the motivation of consumers of such fitness programs as aerobics, martial arts, bodybuilding, as well as those based on game sports, has been confirmed. A methodology for determining the motivation of consumers of fitness services has been developed based on paired comparisons of statements reflecting the reasons that prompt them to engage in fitness programs.