Електротехнічний факультет
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Електротехнічний факультет by Title
Now showing 1 - 20 of 680
Results Per Page
Sort Options
Item Analysis of approaches to building a modern high-speed train control systems AC(Петербурский государственный университет путей сообщения, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Значна частина дизельних поїздів, що експлуатуються на залізничних шляхах України, повинна бути виведена з експлуатації та термінової заміни як такої, яка перевищила термін її експлуатації. Зміст блоків збору даних призводить до перевищення нормативних витрат на ремонт і несприятливо впливає на рентабельність залізничного параверідного досвіду експлуатації дослідницьких дизель-локомотивів змінного струму та нових вимог у партіях серійних зразків цього розвитку, що свідчить про необхідність вдосконалення системи тягової потужності, підвищення ефективності роботи (підвищення динамічних параметрів руху дизелів, отримання нормалізованих перехідних характеристик енергетичних схем та управління системами в умовах зовнішніх та параметричних збурень тощо). Для підвищення ефективності необхідно використовувати методи проектування та синтезу керуючих систем тягової трансмісії, що забезпечує можливість використання високоефективних дизельних поїздів, системи управління стійкістю при збуренні та варіації параметрів схем тягової потужності в процесі. A large part of diesel trains operated on Railways of Ukraine, needs to be decommissioned and urgent replacement as such that have exceeded their useful life. EN: The content of the data traction units lead to exceeding of the normative repair costs and adversely affects the profitability of railway paravetrinary experience of operation of research diesel-locomotives of alternating current and new requirements in batches of serial samples of this development pointed to the necessity of improvement of the system of traction power, increase of work efficiency (increasing the dynamic parameters of motion diesel trains, getting normalized transient characteristics of the energy circuits and systems management in conditions of external and parametric perturbations, etc.). To increase efficiency, it is necessary to use methods of design and synthesis of control systems of traction transmission that enables high performance diesel trains, sustainability management system in perturbation and variations of parameters of circuits of traction power in the process. RU: Большая часть дизельных поездов, эксплуатируемых на железных дорогах Украины, должна быть выведена из эксплуатации и срочная замена как таковая, которая превысила их срок полезного использования. Содержание данных тяговых единиц приводит к превышению нормативных затрат на ремонт и отрицательно сказывается на прибыльности железнодорожного параветеринарного опыта эксплуатации исследовательских дизель-локомотивов переменного тока и новых требований в партиях серийных образцов этого развития, указывающих на необходимость совершенствование системы тяговой мощности, повышение эффективности работы (увеличение динамических параметров движения дизельных поездов, получение нормализованных переходных характеристик энергетических схем и управление системами в условиях внешних и параметрических возмущений и т. д.). Для повышения эффективности необходимо использовать методы проектирования и синтеза систем управления тяговой трансмиссией, которые обеспечивают высокоэффективные дизельные поезда, систему управления устойчивостью при возмущении и вариации параметров схем тяговой мощности в процессе.Item Analysis of modes traction frequency converter(Одесский национальный полетехнический университет, 2015) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий Александрович; Чернецький, Богдан Сергійович; Chernetskiy, Bogdan S.; Чернецкий, Богдан СергеевичUK: Наведено результати дослідження енергетичних потоків, що циркулюють крізь тяговий перетворювач частоти. Отримані результати можливо використовувати при синтезі та розробці систем автоматичного керування тягових електропередач для типових транспортних та вантажопідйомних, а також загальнопромислових систем електроприводів. EN: Results of research of energy flows circulating through the traction Converter of frequency. The results obtained can be used in the synthesis and development of systems of automated control of traction power for a typical transport and load-lifting, and General industrial systems of electric drives. RU: Приведены результаты исследования энергетических потоков, циркулирующих сквозь тяговый преобразователь частоты. Полученные результаты можно использовать при синтезе и разработке систем автоматического управления тяговых электропередач для типовых транспортных и грузоподъемных, а также общепромышленных систем электроприводов.Item Computer simulation of electric vehicle acceleration processes with different positions of the mass center(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Брилистий, Віктор Вікторович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Brylystyi, Viktor V.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Брылистый, Виктор ВикторовичUK: У зв'язку з електрифікацією сучасних транспортних засобів зростає роль електроприводу як основного рушія. В умовах підвищення вимог до безпеки, керованості і енергоефективності транспортного засобу на електротязі, актуальним при розробці системи автоматичного керування є врахування динамічних властивостей транспортного засобу в різних режимах їзди. В роботі досліджується вплив положення центру мас на перерозподіл сил при розгоні на прямолінійній ділянці дороги. Врахування положення центру мас в системі керування дозволяє перерозподіляти бажаний момент на колеса з кращим зчепленням з поверхнею, що підвищує безпеку і керованість транспортного засобу, а також мінімізує енергетичні витрати на колесах з гіршим зчепленням. Мета роботи - дослідити методом комп'ютерного моделювання вплив положення центру мас на динамку транспортного засобу з повним, заднім і переднім приводом. Математичний опис включає в себе аналітичні вирази перерозподілу реакцій опор для кожного з коліс, що дозволяє на їх основі провести комп'ютерне моделювання розгону електричного транспортного засобу на прямолінійній ділянці. Для зазначених типів приводів транспортних засобів розроблена комп'ютерна модель, що включає в системі автоматичного керування перерозподілу крутного моменту координати положення центру мас, що перетворюються на підставі аналітичних виразів в фізичні параметри системи. Проведено комп'ютерне моделювання розгону від нуля до ста км / год при повному натисканні на педаль акселератора для дев'яти різних положень центру мас і трьох типів приводу. Отримано дані про зміну прискорень, реакцій опор і обертаючих моментів коліс в процесі розгону при різних положеннях центру мас. На підставі отриманих результатів визначено найкращі з точки зору динаміки розгону на прямолінійній ділянці координати центру мас для кожного типу приводу. Розроблену комп'ютерну модель можна використовувати для дослідження динаміки електричного транспортного засобу при повороті, а також дослідити енергетичні показники у всіх динамічних режимах руху. EN: Due to the electrification of modern vehicles the role of the electric drive is growing as the main mover. In conditions of increasing requirements for the safety controllability and energy efficiency of a vehicle on electric traction, it is actual to take into account the dynamic properties of a vehicle in various driving modes when developing an automatic control system. In the work it is investigated the influence of the mass center position on the redistribution of forces during acceleration on a straight-line section. Taking into consideration the position of the mass center in the control system allows redistributing the desired moment to the wheels with better adhesion to the surface, which increases the safety and controllability of the vehicle, as well as minimizes energy costs on wheels with the worst adhesion. The aim of the work is to investigate the influence of the mass center position on the dynamics of a vehicle with full, rear and front wheel drive using computer simulation. The mathematical description includes analytical expressions for the redistribution of the support reactions for each of the wheels, which makes it possible, on their basis, to carry out computer simulation of the electric vehicle acceleration on a straight-line section. For the indicated types of vehicle drives, a computer model has been developed that includes, in the automatic control system for torque redistribution, the coordinates of the mass center position, which are converted on the basis of analytical expressions into the physical parameters of the system. Computer simulation of acceleration from zero to one hundred km/h with full pressing of the accelerator pedal for nine different positions of the mass center and three types of drive was carried out. Data were obtained on the change in accelerations, support reactions and torque of wheels during acceleration at various mass center positions. Based on the results obtained, the most preferable coordinates of the mass center for each type of drive from the point of view of the acceleration dynamics on a straight section were determined. The developed computer model can be used to study the dynamics of an electric vehicle when cornering, as well as to study energy indicators in all dynamic driving modes RU: В связи с электрификацией современных транспортных средств растет роль электропривода как основного движителя. В условиях повышения требований к безопасности, управляемости и энергоэффективности транспортного средства на электротяге, актуальным при разработке системы автоматического управления является учет динамических свойств транспортного средства в различных режимах езды. В работе исследуется влияние положения центра масс на перераспределение сил при разгоне на прямолинейном участке дороги. Учет положения центра масс в системе управления позволяет перераспределять желаемый момент на колеса с лучшим сцеплением с поверхностью, что повышает безопасность и управляемость транспортного средства, а также минимизирует энергетические затраты на колесах с худшим сцеплением. Цель работы – исследовать методом компьютерного моделирования влияние положения центра масс на динамку транспортного средства с полным, задним и передним приводом. Математическое описание включает в себя аналитические выражения перераспределения реакций опор для каждого из колес, что позволяет на их основе провести компьютерное моделирование разгона электрического транспортного средства на прямолинейном участке. Для указанных типов приводов транспортных средств разработана компьютерная модель, включающая в системе автоматического управления перераспределения крутящего момента координаты положения центра масс, преобразующиеся на основании аналитических выражений в физические параметры системы. Проведено компьютерное моделирование разгона от нуля до ста km/h при полном нажатии на педаль акселератора для девяти различных положений центра масс и трех типов привода. Получены данные об изменении ускорений, реакций опор и вращающих моментов колес в процессе разгона при различных положениях центра масс. На основании полученных результатов определены наиболее предпочтительные с точки зрения динамики разгона на прямолинейном участке координаты центра масс для каждого типа привода. Разработанную компьютерную модель можно использовать для исследования динамики электрического транспортного средства при повороте, а также исследовать энергетические показатели во всех динамических режимах движения.Item Contacts and electrodynamic forces in electrical apparatus. Methodical instructions for the laboratory works on the subject: “Fundamentals of the Theory of Electrical Apparatus”(Запорізький національний технічний університет, 2019) Близняков, Олександр Вікторович; Bliznyakov, Olexander V.; Близняков, Александр ВикторовичUK: Наведені методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни «Основи теорії електричних апаратів». EN: Methodical instructions for execution of laboratory works on discipline "Fundamentals of the Theory of Electric Apparatus" are represented RU: Приведены методические указания по выполнению лабораторных работ по дисциплине «Основы теории электрических аппаратов»Item Development of the system for the execution of the algorithm motion control railcar rolling stock(Одесский национальный морской университет, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: При використанні інтелектуальної нейронної мережі в якості керуючого апарату для реалізації алгоритму керування рухом моторвагонного рухомого складу будемо використовувати наступну послідовність моделювання та побудови даної мережі. Етап 1. Якісна та кількісна оцінка інформації стосовно системи, що моделюється: аналіз та тестування досліджуваної системи, збір вихідних даних, визначення властивостей ті відношень між складовими частинами системи. Етап 2. Попередня обробка інформації та формування вибірки для проведення навчання: статистична обробка і фільтрація вихідної інформації, вибір шкали представлення. Етап 3. Вибір архітектури та параметрів інтелектуальної нейронної мережі: формування інтелектуальної нейронної мережі, вибір структури нейрона та інтелектуальної нейронної мережі, вибір функцій активації, визначення оцінки якості роботи інтелектуальної нейронної мережі. Етап 4. налаштування та навчання інтелектуальної нейронної мережі: завершення формування інтелектуальної нейронної мережі та ініціалізація її параметрів, вибір керуючого функціоналу та методу його оптимізації, навчання інтелектуальної нейронної мережі на певні вибірці, тестування, перевірка адекватності на інших сукупностях даних. Етап 5. Визначення рівня грубості створеної інтелектуальної нейронної мережі та прийняття рішення про можливість її подальшого використання чи необхідність доопрацювання. Етап 6. Збереження параметрів створеної інтелектуальної нейронної мережі. EN: When using the intelligent neural network as a control apparatus for implementing the algorithm for controlling the movement of a motorcar rolling stock, we will use the following sequence of simulation and construction of this network. Stage 1. Qualitative and quantitative evaluation of the information concerning the system being modeled: analysis and testing of the investigated system, collection of initial data, determination of the properties of those relations between the components of the system. Stage 2. Preliminary processing of information and formation of a sample for training: statistical processing and filtration of source information, choice of scale of presentation. Stage 3. Selection of the architecture and parameters of the intellectual neural network: the formation of the intellectual neural network, the choice of the structure of the neuron and the intellectual neural network, the choice of activation functions, determining the evaluation of the quality of the intellectual neural network. Stage 4. Setting up and training of the intellectual neural network: completion of the formation of the intellectual neural network and initialization of its parameters, selection of the controlling function and its optimization method, training of the intellectual neural network on certain samples, testing, checking the adequacy of other data sets. Stage 5. Determine the level of roughness of the created intellectual neural network and decide on the possibility of its further use or the need for revision. Stage 6. Saving the parameters of the created intellectual neural network. RU: При использовании интеллектуальной нейронной сети в качестве управляющего аппарата для реализации алгоритма управления движением моторвагонного подвижного состава будем использовать следующую последовательность моделирования и построения данной сети. Этап 1. Качественная и количественная оценка информации о моделируемой: анализ и тестирование исследуемой системы, сбор исходных данных, определение свойств те отношений между составными частями системы. Этап 2. Предварительная обработка информации и формирование выборки для проведения обучения: статистическая обработка и фильтрация исходной информации, выбор шкалы представления. Этап 3. Выбор архитектуры и параметров интеллектуальной нейронной сети: формирование интеллектуальной нейронной сети, выбор структуры нейрона и интеллектуальной нейронной сети, выбор функций активации, определение оценки качества работы интеллектуальной нейронной сети. Этап 4. настройки и обучения интеллектуальной нейронной сети: завершение формирования интеллектуальной нейронной сети и инициализация ее параметров, выбор управляющего функционала и метода его оптимизации, обучение интеллектуальной нейронной сети на определенные выборке, тестирование, проверка адекватности на других совокупностях данных. Этап 5. Определение уровня грубости созданной интеллектуальной нейронной сети и принятия решения о возможности дальнейшего использования или необходимости доработки. Этап 6. Сохранение параметров созданной интеллектуальной нейронной сети.Item Electromagnets Calculations: Methodical Instructions to Perform the course work: "Fundamentals of Electrical Apparatuses Theory" for the students studying on the direction 141– Electromechanics(Запорізький національний технічний університет, 2015) Bliznyakov, Olexander V.; Skrupskaya, Ludmila S.; Близняков, Олександр Вікторович; Скрупська, Людмила Степанівна; Близняков, Александр Викторович; Скрупская, Людмила СтепановнаUK: Наведені методичні рекомендації та вказівки до виконання курсової роботи з дисципліни "Основи теорії електричних апаратів" EN: Methodical recommendations and instructions for the execution of the course work on the discipline "Fundamentals of the theory of electrical apparatus" have been proposed RU: Приведены методические рекомендации и указания к выполнению курсовой работы по дисциплине "Основы теории электрических аппаратов"Item Electromechanical devices of automation. The textbook(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Жорняк, Людмила Борисівна; Снігірьов, Володимир Максимович; Zhornyak, Liudmila B.; Snigirov, Volodymyr M.; Жорняк, Людмила Борисовна; Снигирев, Владимир МаксимовичUK: Наведено навчальний посібник присвячений курсу «Електромеханічні апарати автоматики». Розглядаються апарати, що застосовуються для керування, захисту та сигналізації електричних кіл. Навчальний посібник призначений для студентів електротехнічних факультетів. EN: The textbook is devoted to the course "Electromechanical devices of automatics". The devices used for control, protection and signaling of electric circuits are considered. The textbook is intended for the Electrical Engineering Faculties students. RU: Приведено учебное пособие, посвященное курсу «Электромеханические аппараты автоматики». Рассматриваются аппараты, которые применяются для управления, защиты и сигнализации электрических цепей. Учебное пособие посвящается студентам электротехнических факультетов.Item Experimental research and computer modeling of the obstruction occurrence in the pneumatic conveying systems peculiarities(Одеський національний політехнічний університет, 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Nazarova, Olena S.; Meleshko, Iryna A.; Назарова, Елена Сергеевна; Мелешко, Ирина АнатольевнаUK: При проектуванні нових і модернізації існуючих пневмотранспортних систем необхідно враховувати зміни електромеханічних параметрів роботи обладнання при пуску або інших перехідних режимах, найбільш небезпечних з точки зору виникнення завалу пневмотраси. З огляду на високу вартість електроенергії і великі обсяги виробництва при транспортуванні сипких матеріалів, актуальним завданням є зниження питомої витрати стисненого повітря при транспортуванні, врахування при розробці систем автоматичного керування основних факторів, а саме, втрату тиску на виході пневмотраси, що впливають на виникнення завалів пневмотранспортних систем. Метою роботи є проведення експериментальних досліджень і комп'ютерного моделювання особливостей виникнення завалу пневмотранспортних систем при транспортуванні сипучих матеріалів, пов'язаних з втратою тиску на виході пневмотранспортних систем. Поставлена мета досягається за рахунок проведення експериментів, на підставі яких отримано аналітичний вираз для визначення швидкості руху суміші, що забезпечує мінімально допустимий за технологічним процесом тиск на виході пневмотраси. Встановлено аналітичну залежність виникнення можливої точки закупорки від падіння тиску на виході пневмотраси, що визначає мінімальний крок впливу на транспортований двофазний потік з метою перешкоджання виникненню завалів, а також при необхідності вказує на місце виникнення завалу. Встановлено, що при збільшенні різниці тиску на вході і виході трубопроводу точка можливої закупорки зміщується в бік камерного живильника. Стабілізація вологості стисненого повітря, що подається в пневмомагистраль, за рахунок використання більш чутливого і швидкодіючого вимірювального обладнання та засобів автоматизованого керування знизить можливість виникнення завалу, забезпечить економію електроенергії, а отже, підвищить ефективність пневмотранспортной системи. Розроблено математичну і комп'ютерну моделі електроприводу пневмотранспортной системи, отримано графіки електромеханічних процесів, що підтверджують її адекватність з точністю десять-дванадцять відсотків. Використання названих моделей дозволить заощадити час і кошти на проведення попередніх експериментів при розробці нових і модернізації існуючих пневмотранспортних систем. RU: При проектировании новых и модернизации существующих пневмотранспортных систем необходимо учитывать изменения электромеханических параметров работы оборудования при пуске или других переходных режимах, наиболее опасных с точки зрения возникновения завала пневмотрассы. Учитывая высокую стоимость электроэнергии и большие объемы производства при транспортировке сыпучих материалов, актуальной задачей является снижение удельного расхода сжатого воздуха при транспортировке, учет при разработке систем автоматического управления основных факторов, а именно, потерю давления на выходе пневмотрассы, влияющих на возникновения завалов пневмотранспортных систем. Целью работы является проведение экспериментальных исследований и компьютерного моделирования особенностей возникновения завала в пневмотранспортных системах при транспортировке сыпучих материалов, связанных с потерей давления на выходе пневмотранспортной системы. Поставленная цель достигается за счет проведения экспериментов, на основании которых получено аналитическое выражение для определения скорости движения смеси, обеспечивающей минимально допустимое по технологическому процессу давление на выходе пневмотрассы. Получена аналитическая зависимость возникновения возможной точки закупорки от падения давления на выходе пневмотрассы, определяющая минимальный шаг воздействия на транспортируемый двухфазный поток с целью препятствия возникновению завалов, а также при необходимости указывающая на место возникновения завала. Установлено, что при увеличении разности давления на входе и выходе трубопровода точка возможной закупорки смещается в сторону камерного питателя. Стабилизация влажности сжатого воздуха, подаваемого в пневмомагистраль, за счет использования более чувствительного и быстродействующего измерительного оборудования, и средств автоматизированного управления снизит возможность возникновения завала, обеспечит экономию электроэнергии, а следовательно, повысит эффективность пневмотранспортной системы. Разработаны математическая и компьютерная модели электропривода пневмотранспортной системы, получены графики электромеханических процессов, подтверждающие её адекватность с точностью десять-двенадцать процентов. Использование названых моделей позволит сэкономить время и средства на проведение предварительных экспериментов при разработке новых и модернизации существующих пневмотранспортных систем. EN: At designing new and modernizing existing pneumatic transport systems it is necessary to take into account changes in the electromechanical parameters of the equipment during start-up or other transient conditions that are most dangerous from the point of view of the occurrence of a blockage in the pneumatic system. Given the high cost of electricity and large volumes of production during the transportation of bulk materials, the urgent task is to reduce the specific consumption of compressed air during transportation, taking into account the development of automatic control systems for the main factors, namely, pressure loss at the outlet of the pneumatic system, affecting the occurrence of blockages of pneumatic conveying systems. The aim of the work is to conduct experimental studies and computer modeling of the features of blockage in pneumatic conveying systems during transportation of bulk materials associated with pressure loss at the outlet of the pneumatic transport systems. This goal is achieved by conducting experiments, on the basis of which an analytical expression is obtained to determine the speed of the mixture, which provides the minimum admissible pressure at the outlet of the air bag by the technological process. An analytical dependence of the occurrence of a possible clogging point on the pressure drop at the outlet of the air duct is obtained, which determines the minimum step of the impact on the transported two-phase flow in order to prevent the occurrence of blockages, and also, if necessary, indicates the place of occurrence of the blockage. It was established that with increasing pressure difference at the inlet and outlet of the pipeline, the point of possible blockage shifts towards the chamber feeder. Stabilization of the humidity of the compressed air supplied to the pneumatic line through the use of more sensitive and faster measuring equipment and automated control means will reduce the possibility of blockage, save energy, and therefore increase the efficiency of the pneumatic conveying system. Mathematical and computer models of the electric drive of the pneumatic transport system have been developed; graphs of electromechanical processes have been obtained, confirming its adequacy with an accuracy of ten-twelve percent for steady regime. Using these models will save time and money on conducting preliminary experiments in the development of new and modernization of existing pneumatic transport systems.Item Height adjustment of the cabin stop of the two-speed elevator according to the load identification method(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Шульженко, Сергій Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Shulzhenko, Sergii S.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Шульженко, Сергей СергеевичUK: Сучасні ліфти оснащені високотехнологічним обладнанням, що забезпечує комфорт міжповерхового пересування та високу безпеку. Плавність досягається завдяки використанню перетворювачів частоти в системах управління ліфтом. Водночас досить великий відсоток ліфтів, що експлуатуються в Україні, використовують звичайні двошвидкісні асинхронні двигуни та застарілу систему управління. Саме тому вдосконалення систем управління та заміна застарілого обладнання на нове для забезпечення безпечного міжповерхового транспортування є актуальним для України. EN: Modern elevators are equipped with high-tech equipment that provides comfort of interfloor movement and high safety. Smoothness is achieved through, the use of frequency converters in elevator control systems. At the same time, a fairly large percentage of elevators operated in Ukraine use conventional two-speed asynchronous motors and outdated control system. That is why the improvement of control systems and replacement of obsolete equipment with new ones, to ensure safe inter-floor transportation, is relevant for Ukraine. RU: Современные лифты оснащены высокотехнологичным оборудованием, обеспечивающим комфорт межэтажного передвижения и высокую безопасность. Плавность достигается за счет использования преобразователей частоты в системах управления лифтами. В то же время довольно большой процент эксплуатируемых в Украине лифтов используют обычные двухскоростные асинхронные двигатели и устаревшую систему управления. Поэтому для Украины актуально совершенствование систем управления и замена устаревшего оборудования на новое для обеспечения безопасности межэтажных перевозок.Item Increase of efficiency using of energy resources on the railway transport(Національний університет кораблебудування, 2014) Кулагін, Дмитро Олександрович; Kulagin, Dmytro O.; Кулагин, Дмитрий АлександровичUK: Зменшення споживання паливно-енергетичних ресурсів може зменшити механічну енергію втрат локомотива та енергію при її трансформації. Значне зниження механічної роботи, ви можете збільшити час роботи на перегонах. Знизити механічну роботу, зменшити середню швидкість поїзда і швидкість його входу в луки з шкідливими схилами і нерівномірною швидкістю, швидкість початку гальмівних поїздів. Слід пам'ятати, що зменшення середньої швидкості на певний час неприйнятно. Зменшення неоднорідності швидкості робить помітний ефект для економії енергії та палива на плоских ділянках шляху з відносно рідкісними вокзалами. EN: To reduce the consumption of fuel and energy resources can decrease the mechanical energy of a locomotive and energy losses in its transformation. A significant reduction of mechanical work, you can increase the operating time for the race. To reduce mechanical work, reducing the average speed of the train and the speed of his entrance to the bows with harmful slopes and uneven speed, the speed of the beginning of braking trains. It should be remembered that the decrease of the average velocity at a given time course unacceptable. The reduction of non-uniformity of speed makes a noticeable effect in saving power and fuel on flat areas path with a relatively rare train stations. RU: Сокращение потребления топливно-энергетических ресурсов может снизить механическую энергию локомотива и потери энергии при его трансформации. Значительное сокращение механической работы, вы можете увеличить время работы гонки. Уменьшить механическую работу, уменьшая среднюю скорость поезда и скорость его входа в луки с вредными склонами и неравномерную скорость, скорость начала торможения. Следует помнить, что снижение средней скорости в данный момент времени неприемлемо. Снижение неравномерности скорости оказывает заметное влияние на экономию энергии и топлива на пути плоских участков с относительно редкими железнодорожными станциями.Item Investigation of the automatic control system for two-mass position electric drive(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Олєйніков, Микола Олександрович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Oleinikov, Mykola O.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Олейников, Николай АлександровичUK: Зростаючі вимоги до швидкості, точності, плавності, безпеки та енергоспоживання різних електромеханічних систем визначають їх постійне вдосконалення. Метою даної роботи є розробка та дослідження системи автоматичного управління двомасовим позиційним електроприводом з внутрішнім одномасовим приводом. Основою дослідження є методи теорії автоматичного управління та метод математичного моделювання для розробки систем управління для слідкування виконавчого механізму першої маси та для позиційного електропривода другої маси, а також для синтезу регулятора положення другої маси і знаходження коефіцієнтів ПІД-регулятора. Проводились фізичні експерименти, результати яких порівнювали з результатами математичного моделювання. EN: Increasing requirements for speed, accuracy, smoothness, safety and energy consumption of various electromechanical systems determine their continuous improvement. The aim of this work is to develop and research an automatic control system of a two-mass positioning electric drive with a tracing single-mass actuator in the inner circuit. The basis of the research is the methods of the theory of automatic control and the method of mathematical modeling for the development of control systems for tracing actuator of the first mass and for positional actuator of the second mass, as well as for the synthesis of the regulator of the position of the second mass and finding the coefficients of the PID controller. Physical experiments were performed, the results of which were compared with those of mathematical modeling. RU: Возрастающие требования к скорости, точности, плавности хода, безопасности и энергопотреблению различных электромеханических систем определяют их постоянное совершенствование. Целью данной работы является разработка и исследование системы автоматического управления двухмассовым позиционным электроприводом со следящим одномассовым исполнительным механизмом во внутренней цепи. В основе исследования лежат методы теории автоматического регулирования и метод математического моделирования для разработки систем управления для отслеживания исполнительного механизма первой массы и позиционного исполнительного механизма второй массы, а также для синтеза регулятора положения второй массы и нахождения коэффициентов ПИД-регулятора. Были проведены физические эксперименты, результаты которых сравнивались с результатами математического моделирования.Item Laboratory stand with wireless interface for study of automatic control systems of dc electric drive(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Кулинич, Едуард Михайлович; Назарова, Олена Сергіївна; Гончаров, Дмитро Вікторович; Чернишев, Сергій Геннадійович; Kulynych, Eduard M.; Nazarova, Olena S.; Goncharov, Dmytro V.; Chernyshev, Sergii G.; Кулинич, Эдуард Михайлович; Назарова, Елена Сергеевна; Гончаров, Дмитрий Викторович; Чернышев, Сергей ГеннадиевичUK: Двигуни постійного струму використовуються в багатьох галузях промисловості, вивчаються в більшості освітніх програм у галузі "Електротехніка", а також за спеціальностями "Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології", тому існує потреба у розробці лабораторного стенду для вивчення та досліджень автоматичних систем управління (АСУ) електроприводу постійного струму з урахуванням сучасних ІТ-технологій передачі та обробки даних. EN: DC motors are used in many industries, are studied in most educational programs in the field of "Electrical Engineering", as well as specialties "Automation and computer-integrated technologies", so there is the need to develop a laboratory bench for studying and research of automatic control systems (ACS) of DC electric drive, taking into account modern IT-technologies of data transmission and processing. RU: Двигатели постоянного тока используются во многих отраслях промышленности, изучаются по большинству образовательных программ по направлению «Электротехника», а также по специальностям «Автоматизация и компьютерно-интегрированные технологии», поэтому существует необходимость в разработке лабораторного стенда для обучения и исследований. систем автоматического управления (САУ) электропривода постоянного тока с учетом современных IT-технологий передачи и обработки данных.Item Methodical guides for laboratory work №7 on course "Fundamentals of metrology and electrical measurement” students towards the specialty 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics of all forms of learning.(Запорізький національний технічний університет, 2018) Назарова, Олена Сергіївна; Nazarova, Olena S.; Назарова, Елена СергеевнаUK: Методичні вказівки містять опис лабораторної роботи №7 з дисципліни ОСНОВИ МЕТРОЛОГІЇ ТА ЕЛЕКТРИЧНІ ВИМІРЮВАННЯ у відповідності до навчальних планів ОКР бакалаврів спеціальності 141 – ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКА, ЕЛЕКТРОТЕХНІКА ТА ЕЛЕКТРОМЕХАНІКА і рекомендації до її виконання. EN: Methodical instructions contain descriptions of the laboratory work №7 on course “Fundamentals of metrology and electrical measurement” in accordance with the curriculum specialties Bachelor's Degree 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics and recommendations for their implementation. RU: Методические указания содержат описание лабораторной работы №7 по дисциплине ОСНОВЫ МЕТРОЛОГИИ И ЭЛЕКТРИЧЕСКИЕ ИЗМЕРЕНИЯ в соответствии с учебными планами ОКР бакалавров специальности 141 - Электроэнергетика, электротехника и электромеханика и рекомендации к ее выполнению.Item Methodical guides for laboratory works on course "Fundamentals of electrical measurement and metrology” students towards the specialty 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics of all forms of learning.(Запорізький національний технічний університет, 2016) Назарова, Олена Сергіївна; Кущ, Володимир Вікторович; Nazarova, Olena S.; Kushch, Volodymyr V.; Назарова, Елена Сергеевна; Кущ, Владимир ВикторовичUK: Методичні вказівки містять опис шести лабораторних робіт з дисципліни “Основи метрології та електричні вимірювання” у відповідності до навчальних планів ОКР бакалаврів спеціальності 141 – Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка і рекомендації до їх виконання. EN: Methodical instructions contain descriptions of the six laboratory work on discipline “Fundamentals of electrical measurement and metrology” in accordance with the curriculum specialties Bachelor's Degree 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics and recommendations for their implementation. RU: Методические указания содержат описание шести лабораторных работ по дисциплине “Основы метрологии и электрические измерения” в соответствии с учебными планами ОКР бакалавров специальности 141 - Электроэнергетика, электротехника и электромеханика и рекомендации к их выполнению.Item Methodical guides for laboratory works on course "Fundamentals of electrical measurement and metrology” students towards the specialty 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics of all forms of learning. Part 1.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Nazarova, Olena S.; Назарова, Елена СергеевнаUK: Методичні вказівки містять опис чотирьох лабораторних робіт з дисципліни “Основи метрології та електричні вимірювання” у відповідності до навчальних планів ОКР бакалаврів спеціальності 141 – Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка і рекомендації до їх виконання. EN: Methodical instructions contain descriptions of the four laboratory work on discipline “Fundamentals of electrical measurement and metrology” in accordance with the curriculum specialties Bachelor's Degree 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics and recommendations for their implementation. EN: Методические указания содержат описание четырех лабораторных работ по дисциплине “Основы метрологии и электрические измерения” в соответствии с учебными планами ОКР бакалавров специальности 141 - Электроэнергетика, электротехника и электромеханика и рекомендации к их выполнению.Item Methodical guides for laboratory works on course "Fundamentals of electrical measurement and metrology” students towards the specialty 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics of all forms of learning. Part 2(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Nazarova, Olena S.; Назарова, Елена СергеевнаUK: Методичні вказівки містять опис трьох лабораторних робіт з дисципліни “Основи метрології та електричні вимірювання” у відповідності до навчальних планів ОКР бакалаврів спеціальності 141 – Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка і рекомендації до їх виконання. EN: Methodical instructions contain descriptions of the three laboratory work on discipline “Fundamentals of electrical measurement and metrology” in accordance with the curriculum specialties Bachelor's Degree 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics and recommendations for their implementation. RU: Методические указания содержат описание трех лабораторных работ по дисциплине “Основы метрологии и электрические измерения” в соответствии с учебными планами ОКР бакалавров специальности 141 - Электроэнергетика, электротехника и электромеханика и рекомендации к их выполнению.Item Methodical instructions for computational and graphical assignment for the discipline "Theory of electric drive" Computation of the inclined lifting mechanism of the drive for students of the specialty 141 "Electrical energy, electrical engineering and electromechanics" for day and extramural forms.(Запорізький національний технічний університет, 2018) Крисан, Юрій Олексійович; Васильєва, Євгенія Володимирівна; Krysan, Yuriy O.; Vasilieva, Ievgeniia V.; Крисан, Юрий Алексеевич; Васильева, Евгения ВладимировнаUK: Наведені методичні рекомендації та вказівки для студентів усіх форм навчання з дисципліни «Теорія електроприводу» EN: The brought methodical recommendations over and pointing for all forms of education on discipline “Theory of electrical drive” RU: Приведены методические рекомендации и указания для студентов всех форм обучения по дисциплине «Теория электропривода»Item Methodical Instructions for independent work and implementation of calculation-graphic work in the discipline "Theoretical electrical engineering "The linear circuits of direct current".(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Козлов, Володимир Володимирович; Kozlov, Volodymyr V.; Набокова, Ольга Володимирівна; Nabokova, Olga V.UK: Наведено вказівки до самостійної роботи та виконання розрахунково-графічного завдання з дисципліни "Теоретичні основи електротехніки" "Лінійні кола постійного струму". EN: The instructions to independent work and implementation of calculation-graphic work in discipline "Theoretical electrical engineering " The linear circuits of direct current " are given.Item Methodical Instructions for independent work and implementation of calculation-graphic work in the discipline "Theoretical electrical engineering "Three-phase circuits".(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Козлов, Володимир Володимирович; Kozlov, Volodymyr V.; Набокова, Ольга Володимирівна; Nabokova, Olga V.UK: Наведено вказівки до самостійної роботи та виконання розрахунково-графічного завдання з дисципліни "Теоретичні основи електротехніки" "Трифазні кола" EN: The instructions to independent work and implementation of calculation-graphic work in discipline "Theoretical electrical engineering "Three-phase circuits" are given.Item Methodical Instructions for independent work and implementation of calculation-graphic work in theoretical electrical engineering "The linear circuits of alternating current".(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Козлов, Володимир Володимирович; Kozlov, Volodymyr V.; Набокова, Ольга Володимирівна; Nabokova, Olga V.UK: Наведено вказівки до самостійної роботи та виконання розрахунково-графічного завдання з дисципліни "Теоретичні основи електротехніки" "Лінійні кола змінного струму". EN: The instructions to independent work and implementation of calculation-graphic work in discipline "Theoretical electrical engineering " The linear circuits of alternating current" are given.