Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти кафедри А, ТД та ГЕУ
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти кафедри А, ТД та ГЕУ by Title
Now showing 1 - 20 of 48
Results Per Page
Sort Options
Item Бензиновий 1-циліндровий двигун потужністю 8 кВт при 4700 хв-1 для мотоблоку(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Водяний, Віталій Володимирович; Vodyanyi, Vitaly V.UK: Розраховано і спроектувано бензиновий 1-циліндровий двигун внутрішнього згорання для мотоблоку ефективною потужністю Ne = 8 кВт при n = 4700 хв-1. Технічним ефектом проєкту є збільшення ступеня стиснення двигуна з ε = 8,5 до ε = 9,5 із відповідним збільшенням октанового числа використовуваного палива до марки А-92 ДСТУ 7687:2015. Внаслідок цього розраховано збільшення потужності двигуна на 8,84 %. Виконаний тепловий і динамічний розрахунки двигуна із використанням комп’ютерної програми Engine Calculation. Отримано індикаторні та ефективні показники, побудовано індикаторні діаграми в координатах р-V і T-V, діаграми сил та обертальних моментів, що діють на деталі кривошипно-шатунного механізму. Розраховано систему мащення двигуна, яка забезпечує надійне мащення шийок колінчастого валу на номінальному режимі роботи. Виконано розрахунок на міцність поршня. Розраховані напруження у всіх елементах поршня менші за граничні значення, тобто поршень має достатній запас міцності. EN: A gasoline 1-cylinder internal combustion engine for a walk-behind tractor with an effective power of Ne = 8 kW at n = 4700 min-1 was calculated and designed. The technical effect of the project is an increase in the compression ratio of the engine from ε = 8.5 to ε = 9.5 with a corresponding increase in the octane number of the used fuel to the A-92 grade of DSTU 7687:2015. As a result, an increase in engine power by 8.84% was calculated. Performed thermal and dynamic calculations of the engine using the Engine Calculation computer program. Indicator and effective indicators were obtained, indicator diagrams were constructed in p-V and T-V coordinates, diagrams of forces and torques acting on the details of the crank mechanism. An engine lubrication system is calculated, which ensures reliable lubrication of the crankshaft journals at the nominal operating mode. Calculation of the strength of the piston has been performed. The calculated stresses in all elements of the piston are less than the limit values, that is, the piston has a sufficient safety margin.Item Бензиновий 4-циліндровий двигун потужністю 60 кВт при 5600 хв-1 для легкового автомобіля(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Войтанік, Родіон Володимирович; Voytanik, Rodion V.UK: Розроблено проект бензинового 4-тактного 4-циліндрового двигуна номінальною ефективною потужністю 60 кВт при 5600 хв-1 для легкового автомобіля. В якості прототипу прийнятий двигун МеМЗ-317, характеристики якого близькі до технічного завдання на проект. EN: A project of a gasoline 4-stroke 4-cylinder engine with a nominal effective power of 60 kW at 5600 min-1 for a passenger car has been developed. As a prototype, the MeMZ-317 engine was adopted, the characteristics of which are close to the specifications for the project.Item Вдосконалення робочого процесу 4-тактного бензинового двигуна для покращення техніко-економічних характеристик(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Славний, Сергій Сергійович; Slavny, Sergiy S.; Славный, Сергей СергеевичUK: Встановлення на двигун турбокомпресора Garrett GT2052 дозволить підвищити тиск на впуску до 1,5 атмосфер, внаслідок чого: ефективна потужність Ne зростає на 21,1 кВт (37,4 %), середній ефективний тиск рe зростає на 0,33 МПа (37,4 %); ефективна питома витрата палива ge зростає на 1 г/(кВт∙год) (0,5 %); ефективний ККД зменшується на 0,4 %; годинна витрата палива зростає на 5,51 кг/год (38,1 %). EN: Installation of a Garrett GT2052 turbocharger on the engine will increase the inlet pressure to 1.5 atmospheres, as a result of which: the effective power Ne increases by 21.1 kW (37.4%), the average effective pressure re increases by 0.33 MPa (37.4 %); effective specific fuel consumption ge increases by 1 g/(kWh) (0.5%); effective efficiency decreases by 0.4%; hourly fuel consumption increases by 5.51 kg / h (38.1%). RU: Установки на двигатель турбокомпрессора Garrett GT2052 позволит повысить давление на впуске до 1,5 атмосфер, в результате чего: эффективная мощность Ne возрастет на 21,1 кВт (37,4 %), средний эффективное давление Рe возрастет на 0,33 МПа (37,4 %); эффективный удельный расход топлива ge возрастет на 1 г/(кВт∙ч) (0,5 %); эффективный КПД уменьшается на 0,4 %; часовой расход топлива растет на 5,51 кг/ч (38,1 %).Item Визначення впливу газотурбінного наддуву на тепловий стан дизельного двигуна(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Міт’євський, І.Ю.; Mitievskyi, I.; Митьевский, И.Ю.UK: Обрано дизельний двигун КАМАЗ-740, за рахунок раціонального вибору тиску наддуву якого, отримано поліпшені експлуатаційні та ефективні показники дизельного ДВЗ : ефективна потужність збільшилась на 11,3 %, крутний момент збільшився на 9,51 % при зменшенні витрати палива на 14,51 % в порівнянні з базовими характеристиками. EN: KAMAZ-740 diesel engine was selected, due to the rational choice of boost pressure, which obtained improved operational and efficient performance of the diesel engine: effective power increased by 11.3%, torque increased by 9.51% while reducing fuel consumption by 14.51% compared to the basic characteristics. RU: Выбран дизельный двигатель КАМАЗ-740, за счет рационального выбора давления наддува которого, получены улучшенные эксплуатационные и эффективные показатели дизельного ДВС: эффективная мощность увеличилась на 11,3%, крутящий момент увеличился на 9,51% при уменьшении расхода топлива на 14,51% по сравнению с базовыми характеристиками.Item Визначення впливу підвищеного тиску повітря від привідного компресора на техніко-економічні показники 4-тактного бензинового двигуна(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Горлач, Сергій Геннадиевич; Horlach, Serhii G.; Горлач, Сергей ГеннадійовичUK: Обрано 4-тактний бензиновий двигун з привідним компресором, який разом зі зміною коефіцієнта стиснення дозволяє отримати поліпшені експлуатаційні та ефективні показники чотиритактного ДВЗ з іскровим запалюванням: ефективна потужність збільшилась на 34,9 %, крутний момент збільшився на 34,8 % при збільшенні витрати палива на 2,2 % в порівнянні з базовими характеристиками. EN: A 4-stroke gasoline engine with a supercharger was chosen, which together with a change in the compression ratio allows obtaining improved performance and efficiency of a four-stroke internal combustion engine with spark ignition: effective power increased by 34.9%, torque increased by 34.8% with increasing fuel consumption by 2.2% compared to the basic characteristics. RU: Выбран 4-тактный бензиновый двигатель с приводным компрессором, который вместе с изменением коэффициента сжатия позволяет получить улучшенные эксплуатационные и эффективные показатели четырехтактного ДВС с искровым зажиганием: эффективная мощность увеличилась на 34,9%, крутящий момент увеличился на 34,8% при увеличении расхода топлива на 2,2% по сравнению с базовыми характеристиками.Item Визначення ефективності дизельного ДВЗ, що працює на біодизельних паливах різного складу(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Новосильцев, Ігор Васильович; Novosiltsev, Igor; Новосильцев, Игорь ВасильевичUA: Метою даної роботи є визначення ефективності сучасних дизельних ДВЗ, які працюють на біодизельному паливі. Для досягнення мети вирішувався ряд завдань: аналіз наукової та технічної літератури за темою дослідження, визначення властивостей біодизельних палив; аналіз особливостей конструкції об’єкта дослідження – дизельного двигуна ЯМЗ-5340; визначення методик дослідження; тепловий розрахунок двигуна ЯМЗ-5340 при роботі на дизельному паливі та на паливах із різним вмістом біодизеля; аналіз отриманих результатів. EN:The purpose of this work is to determine the efficiency of modern diesel engines running on biodiesel fuel. To achieve this goal, a number of tasks were solved: analysis of scientific and technical literature on the topic of research, determination of the properties of biodiesel fuels; analysis of the design features of the object of study - diesel engine YaMZ-5340; determination of research methods; thermal calculation of the YaMZ-5340 engine when running on diesel fuel and on fuels with different biodiesel content; analysis of the obtained results. RU: Целью данной работы является определение эффективности современных дизельных ДВС, работающих на биодизельном топливе. Для достижения цели решался ряд задач: анализ научной и технической литературы по теме исследования, определение свойств биодизельных топлив; анализ особенностей конструкции объекта исследования – дизельного двигателя ЯМЗ-5340; определение методик исследования; тепловой расчет двигателя ЯМЗ-5340 при работе на дизельном топливе и на топливах с разным содержанием биодизеля; анализ полученных результатов.Item Визначення параметрів гальмівної системи автомобіля категорії М1 при русі в екстремальних дорожніх умовах(Національний університет «Запорізька політехніка», 2019) Євтушенко, Олег; Evtyshenko, Oleg; Евтушенко, ОлегUK: Магістерська робота присвячена вирішенню вирішено науково-технічного завдання щодо отримання теоретично-експерементальних аспектів покращення гальмівних властивостей задньопривідного автомобіля категорії М1 при русі в екстремальних дорожніх умовах на підставі проведеного аналітичного обґрунтування параметрів робочих процесів, які протікають у регуляторі гальмівних сил. EN: The master's work is dedicated to solving the scientific and technical problem of developing theoretical and experimental aspects of improving the braking properties of a rear-wheel drive car of category M1 when driving in extreme road conditions on the basis of an analytical justification of the parameters of the working processes that occur in the brake force regulator. RU: Магистерская работа посвящена решению научно-технического задачи разработки теоретично-экспериментальных аспектов улучшения тормозных свойств заднеприводного автомобиля категории М1 при движении в экстремальных дорожных условиях на основании проведенного аналитического обоснования параметров рабочих процессов, которые протекают в регуляторе тормозных сил.Item Вплив OBD-коригування газової суміші на техніко-економічні показники двигуна МеМЗ-317(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Степаненко, Анатолій Володимирович; Stepanenko, Anatolyi V.; Степаненко, Анатолий ВладимировичUK: Обрано 4-тактний газовий двигун з ОВД-корегуванням газової суміші, яке дозволяє оптимізувати співвідношення газу і повітря в системі ГБО і отримати поліпшені експлуатаційні та ефективні показники чотиритактного ДВЗ з іскровим запалюванням: ефективна потужність збільшилась на 11,3 %, крутний момент збільшився на 9,51 % при зменшенні витрати палива на 14,51 % в порівнянні з базовими характеристиками. EN: A 4-stroke gas engine with ATS-gas mixture adjustment was chosen, which allows to optimize the ratio of gas and air in the LPG system and get improved performance and efficiency of a four-stroke internal combustion engine with spark ignition: effective power increased by 11.3%, torque increased by 9.51% while reducing fuel consumption by 14.51% compared to baseline characteristics. RU: Выбран 4-тактный газовый двигатель с ОВД-корректировкой газовой смеси, которое позволяет оптимизировать соотношение газа и воздуха в системе ГБО и получить улучшенные эксплуатационные и эффективные показатели четырехтактного ДВС с искровым зажиганием: эффективная мощность увеличилась на 11,3%, крутящий момент увеличился на 9 51% при уменьшении расхода топлива на 14,51% по сравнению с базовыми характеристиками.Item Вплив кута випередження запалювання 2-тактного двигуна на запас міцності деталей циліндро-поршневої групи(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Падалко, Костянтин Дмитрович; Padalko, Konstantin D.; Падалко, Константин ДмитриевичUK: Розраховано значення коефіцієнта запасу міцності поршня, поршневого пальця, гільзи двигуна ПЛМ-40 при кутах випередження запалювання 20…38 градусів ПКВ. Визначено, що поршень і поршневий палець не мають резерв для збільшення кута випередження запалювання. Гільза циліндрів двигуна ПЛМ-40 має достатній коефіцієнт запасу міцності і може працювати в умовах підвищених навантажень. EN: The value of the safety factor of the piston, piston pin, cylinder of the PLM-40 engine at ignition advance angles 20…38 degrees are calculated. It is determined that the piston and the piston pin do not have a reserve to increase the ignition advance angle. The cylinder of the PLM-40 engine has a sufficient coefficient of safety margin and can work in the conditions of the increased loadings. RU: Рассчитано значение коэффициента запаса прочности поршня, поршневого пальца, гильзы двигателя ПЛМ-40 при углах опережения зажигания 20 ... 38 градусов ПКВ. Определено, что поршень и поршневой палец не имеют резерв для увеличения угла опережения зажигания. Гильза цилиндров двигателя ПЛМ-40 имеет достаточный коэффициент запаса прочности и может работать в условиях повышенных нагрузок.Item Вплив параметрів системи «картерний простір-моторна олива» на мащення трибоз’єднань колінчастого валу бензинового двигуна(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Мимоход, Дмитро; Mimohod, DmitryUK: Магістерська робота присвячена вирішенню науково-технічного завдання щодо визначення впливу навантаженісті моторних олив газами, що прориваються у картерний простір бензинового двигуна. При цьому встановлюються закономірності зміни динамічного коефіцієнта тертя та зношування зразка-колодки у модельному трибоз’єднанні «диск, що обертається – нерухома колодка». Таке трибоз’єднання відтворює трибоз’єднання колінчастого валу при фізичному моделюванні в ньому режиму плівкового голодування. EN: The master's thesis is devoted to the solution of the scientific and technical task of determining the influence of the loading of motor oils by gases breaking into the crankcase space of a gasoline engine. At the same time, the patterns of changes in the dynamic coefficient of friction and wear of the pad sample in the model triboconnection "rotating disk - stationary pad" are established. Such triboconnection reproduces the triboconnection of the crankshaft when physically modeling the film starvation mode in it.Item Вплив початкового стану робочого тіла на техніко-економічні показники 8-циліндрового дизеля(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Подиряко, Максим Андрійович; Podyryako, Maxim A.; Подыряко, Максим АндреевичUK: Встановлено, що використання інтеркулера дозволяє знизити температуру наддувочного повітря в розрахунковому діапазоні на 15…38 К. Це призводить до зростання щільності повітря, що дозволяє отримати більше наповнення циліндрів паливом та повітрям (dmтц та dmвц). Встановлено, що зростання величини б на 0,1 призводить до наступних змін показників двигуна (в середньому): ефективна потужність Ne зростає на 5,1 кВт (2,1 %); середній ефективний тиск рe зростає на 20 кПа (2,1 %); ефективна питома витрата палива ge скорочується на 1 г/(кВт∙год) (0,4 %); ефективний ККД зростає на 0,4%. Розкрито питання охорони праці, виконано економічний розрахунок. EN: It is established that the use of the intercooler allows to reduce the temperature of the charge air in the design range by 15… 38 K. This leads to an increase in air density, which allows to obtain more filling of the cylinders with fuel and air (dmтц and dmвц). It is established that an increase in the value of б by 0.1 leads to the following changes in engine performance (on average): the effective power Ne increases by 5.1 kW (2.1%); the average effective pressure pe increases by 20 kPa (2.1%); effective specific fuel consumption ge is reduced by 1 g/(kWh∙hour) (0.4%); effective efficiency increases by 0.4%. The issue of labor protection is revealed, the economic calculation is performed. RU: Установлено, что использование интеркулера позволяет снизить температуру наддувочного воздуха в расчетном диапазоне 15 ... 38 К. Это приводит к росту плотности воздуха, что позволяет получить лучше наполнение цилиндров топливом и воздухом (dmтц и dmвц). Установлено, что рост величины бы на 0,1 приводит к следующим изменениям показателей двигателя (в среднем): эффективная мощность Ne возрастает на 5,1 кВт (2,1%); среднее эффективное давление Рe возрастает на 20 кПа (2,1%); эффективная удельный расход топлива ge сокращается на 1 г / (кВт ∙ ч) (0,4%); эффективный КПД возрастает на 0,4%. Раскрыты вопросы охраны труда, выполнен экономический расчет.Item Вплив тиску наддуву дизельного двигуна ММЗ-245 на запас міцності шатунної групи(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Фомінов, Євгеній Володимирович; Fominov, Yevhenii V.; Фоминов, Евгений ВладимировичUK: Обрано дизельний двигун Д-245, за рахунок раціонального вибору тиску наддуву якого, з урахуванням запасів міцності шатунної групи, отримано поліпшені експлуатаційні та ефективні показники дизельного ДВЗ : ефективна потужність збільшилась на 11,3 %, крутний момент збільшився на 9,51 % при зменшенні витрати палива на 14,51 % в порівнянні з базовими характеристиками. EN: Selected diesel engine D-245, due to the rational choice of boost pressure, taking into account the safety margins of the connecting rod group, obtained improved performance and efficiency of the diesel engine: effective power increased by 11.3%, torque increased by 9.51% with a decrease fuel consumption by 14.51% compared to the basic characteristics. RU: Выбран дизельный двигатель Д-245, за счет рационального выбора давления наддува которого, с учетом запасов прочности шатунной группы, получено улучшенные эксплуатационные и эффективные показатели дизельного ДВС: эффективная мощность увеличилась на 11,3%, крутящий момент увеличился на 9,51% при уменьшении расходы топлива на 14,51% по сравнению с базовыми характеристиками.Item Вплив частоти обертання дизельного двигуна 6ЧН-12/14 на запас міцності поршня(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Сухоруков, Станіслав Дмитрович; Sukhorukov, Stanislav D.; Сухоруков, Станислав ДмитриевичUK: Виконано тепловий і динамічний розрахунки двигуна 6ЧН12/14 на номінальному режимі при частоті обертання n = 1500 хв-1, визначено екстремуми сил та моментів, що діють в циліндропоршневій групі та кривошипно-шатунному механізмі. Похибка розрахунку складає 5,3…5,65 %. Виконано розрахунок на міцність поршня дизельного двигуна 6ЧН12/14 на номінальному режимі при n = 1500 хв-1, розраховано запас міцності найбільш вразливих місць: днища поршня (nσ = 1,91), у перерізі х-х (nσ = 7,2), верхньої кільцевої перемички поршня (nσ = 5,51). Виконано розрахунок на міцність поршня на дослідницьких режимах n = 1700 хв-1; n = 1900 хв-1; n = 2100 хв-1. Встановлено, що зі збільшенням частоти обертання колінчастого валу двигуна запас міцності днища поршня критично зменшується. Гранично безпечні максимальні оберти двигуна n = 1620 хв-1. EN: Thermal and dynamic calculations of the engine 6ChN12/14 at the nominal mode at a speed of n = 1500 min-1 are performed, the extremes of forces and moments acting in the cylinder-piston group and the crank mechanism are determined. The calculation error is 5.3… 5.65%. The calculation of the piston strength of the diesel engine 6ChN12/14 at nominal mode at n = 1500 min-1, calculated the margin of safety of the most vulnerable places: the bottom of the piston (nσ = 1.91), in the cross section x-x (nσ = 7.2) , the upper annular jumper of the piston (nσ = 5.51). The calculation of the strength of the piston on the research modes n = 1700 min-1; n = 1900 min-1; n = 2100 min-1. It is established that with the increase of the engine crankshaft speed the margin of safety of the piston bottom critically decreases. Extremely safe maximum engine speed n = 1620 min-1. RU: Выполнен тепловой и динамический расчеты двигателя 6ЧН12/14 на номинальном режиме при частоте вращения n = 1500 мин-1, определены экстремумы сил и моментов, действующих в цилиндропоршневой группе и кривошипно-шатунный механизм. Погрешность расчета составляет 5,3 ... 5,65%. Выполнен расчет на прочность поршня дизельного двигателя 6ЧН12/14 на номинальном режиме при n = 1500 мин-1, рассчитано запас прочности наиболее уязвимых мест: днища поршня (nσ = 1,91), в сечении х-х (nσ = 7,2), верхней кольцевой перемычки поршня (nσ = 5,51). Выполнен расчет на прочность поршня на исследовательских режимах n = 1700 мин-1; n = 1900 мин-1; n = 2100 мин-1. Установлено, что с увеличением частоты вращения коленчатого вала двигателя запас прочности днища поршня критически уменьшается. Предельно безопасные максимальные обороты двигателя n = 1620 мин-1.Item Вплив часу-перетину випускного клапана на техніко-економічні показники двигуна УЗАМ-331(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Зінковський, Павло Павлович; Zinkovskyi, Pavlo P.; Зинковский, Павел ПавловичUK: Обрано конструктивні розміри органів випуску 4-тактного бензинового двигуна УЗАМ 331, які дозволяють отримати поліпшені експлуатаційні та ефективні показники чотиритактного ДВЗ з іскровим запалюванням без значних капіталовкладень: ефективна потужність збільшилась на 1,2 %, крутний момент збільшився на 1,22 % при зменшенні витрати палива на 1,21 % в порівнянні з базовими характеристиками. EN: The design dimensions of the 4-stroke gasoline engine UZAM 331 are selected, which allow to obtain improved performance and efficiency of a four-stroke internal combustion engine with spark ignition without significant investment: effective power increased by 1.2%, torque increased by 1.22% while reducing consumption fuel by 1.21% compared to the basic characteristics. RU: Выбраны конструктивные размеры органов выпуска 4-тактного бензинового двигателя УЗАМ 331, которые позволяют получить улучшенные эксплуатационные и эффективные показатели четырехтактного ДВС с искровым зажиганием без значительных капиталовложений: эффективная мощность увеличилась на 1,2%, крутящий момент увеличился на 1,22% при уменьшении расхода топлива на 1,21% по сравнению с базовыми характеристиками.Item Вплив якості очищення циліндрів на техніко-економічні показники дизельного двигуна Д-260(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Терещенко, Віталій Костянтинович; Tereshchenko, Vitalii K.; Терещенко, Виталий КонстантиновичUK: Для обраного 4-тактного дизельного двигуна за рахунок покращення очищення циліндрів від відпрацьованих газів отримано поліпшені експлуатаційні та ефективні показники: ефективна потужність збільшилась на 11,75 %, крутний момент збільшився на 11,7 % при зменшенні витрати палива на 0,7 % в порівнянні з базовими характеристиками. EN: For the selected 4-stroke diesel engine due to improved cleaning of the cylinders from the exhaust gases improved performance and efficiency: effective power increased by 11.75%, torque increased by 11.7% while reducing fuel consumption by 0.7% compared with basic characteristics. RU: Для выбранного 4-тактного дизельного двигателя за счет улучшения очистки цилиндров от отработавших газов получены улучшенные эксплуатационные и эффективные показатели: эффективная мощность увеличилась на 11,75%, крутящий момент увеличился на 11,7% при уменьшении расхода топлива на 0,7% по сравнению с базовыми характеристиками.Item Дослідження впливу зміни профілю кулачків розподільного валу на ефективні показники двигуна МеМЗ-307 для драг-рейсінгу(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Оглуздін, Сергій Юрійович; Ogluzdin, Serhiy Yu.UK: В роботі розглянуто актуальне питання підвищення ефективності роботи бензинового 4-тактного двигуна МеМЗ-307 на номінальному режимі роботи. Результати досліджень можуть використовуватись при модернізації серійних двигунів при їх підготовці до автоперегонів; при проектуванні нових двигунів для спортивних автомобілів; в навчальному процесі студентів спеціальності 133 «Галузеве машинобудування». EN: The paper considers the actual issue of increasing the efficiency of the MeMZ-307 4-stroke gasoline engine at the nominal operating mode. Research results can be used in the modernization of serial engines in their preparation for auto racing; when designing new engines for sports cars; in the educational process of students of specialty 133 "Industrial mechanical engineering".Item Дослідження впливу картерних газів бензинового двигуна на експлуатаційні показники моторних олив(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Дрібас, Дмитро Едуардович; Dribas, Dmytro E.; Дрибас, Дмитрий ЭдуардовичUK: В роботі вирішено науково-технічне завдання щодо аналізу наукових публікацій по дослідженню зміни експлуатаційих показників моторних олив внаслідок їх окислення та старіння і розроблена методика дослідження зміни експлуатаційних показників моторних олив з різними основами внаслідок взаємодії з картерними газами через систему вентиляції картера бензинового двигуна ВАЗ 21011. EN: The scientific and technical task on the analysis of scientific publications on research of change of operational indicators of motor oils owing to their oxidation and aging is solved and the technique of research of change of operational indicators of motor oils with various bases owing to interaction with crankcase gases through crankcase ventilation system of the VAZ 21011 petrol engine is developed. RU: В работе решена научно-техническая задача по анализу научных публикаций по исследованию изменения эксплуатационных показателей моторных масел в результате их окисления и старения и разработана методика исследования изменения эксплуатационных показателей моторных масел с различными основами вследствие взаимодействия с картерными газами через систему вентиляции картера бензинового двигателя ВАЗ 21011.Item Дослідження впливу кута між кривошипами на запас міцності неповноопорного колінчастого валу 2-циліндрового опозитного ДВЗ(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Кушнір, Олександр Дмитрович; Kushnir, Oleksandr D.UK: В роботі розглянуто актуальне питання підвищення надійності 2-циліндрового бензинового ДВЗ з різним кутом між кривошипами колінчастого валу γк. Розраховані сили, що діють на шатунні та корінні шийки колінчастого валу базового двигуна МТ-10-36 та двигунів зі зміненим кутом γк (всього 5 варіантів). Розраховано набігаючі моменти на всі корінні та шатунні шийки колінчастого валу, для двигунів з різним кутом γк. Розраховані чисельні значення запасів міцності елементів колінчастого валу дозволяють стверджувати, що двигуни з кутами γк = 210 °, γк = 240 ° або γк = 270 ° мають покращені показники надійності (у порівнянні з базовим двигуном). EN: The paper considers the topical issue of increasing the reliability of a 2-cylinder gasoline internal combustion engine with a different angle between the cranks of the crankshaft γk. Calculated forces acting on the connecting rod and root neck of the crankshaft of the MT-10-36 base engine and engines with a changed angle γk (total of 5 options). The starting torques on all main and connecting rod necks of the crankshaft, for engines with different angles γk, are calculated. The calculated numerical values of the reserves of strength of the crankshaft elements allow us to state that engines with angles γk = 210 °, γk = 240 ° or γk = 270 ° have improved reliability indicators (compared to the base engine).Item Дослідження впливу паливоподачі на потужність двигуна МС-10 для картингу(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Іванов, Андрій Олексійович; Ivanov, Andriy O.; Иванов, Андрей АлексеевичUK: Обґрунтовано актуальність та перспективність використання у картингу 1-циліндрового 4-тактного бензинового двигуна «Мотор Січ» МС-10. Розглянуто конструкцію і технічні характеристики двигуна МС-10. Обрано методики дослідження впливу показників паливоподачі на потужність двигуна МС-10. Виконано тепловий розрахунок двигуна МС-10. Розраховано елементи системи живлення двигуна МС-10, що встановлюється на картинг. Виконано розрахунок параметрів паливоповітряної суміші у карбюраторі, визначено основні розміри повітряного дифузора, головного жиклера. Визначено вплив паливоподачі на потужність двигуна МС-10 для картингу. Обґрунтовано оптимальні значення коефіцієнта надлишку повітря для двигуна МС-10 для картингу. EN: The relevance and prospects of using the 1-cylinder 4-stroke gasoline engine "Motor Sich" MS-10 in karting are substantiated. The design and technical characteristics of the MS-10 engine are considered. Methods of research of influence of indicators of fuel supply on power of the MS-10 engine are chosen. The thermal calculation of the MS-10 engine is performed. The elements of the power supply system of the MS-10 engine, which is installed on the karting, are calculated. The calculation of the parameters of the fuel-air mixture in the carburetor is performed, the main dimensions of the air diffuser, the main nozzle are determined. The influence of fuel supply on the power of the MS-10 engine for karting is determined. The optimal values of the coefficient of excess air for the engine MS-10 for karting are substantiated. RU: Обоснована актуальность и перспективность использования в картинге 1-цилиндрового 4-тактного бензинового двигателя «Мотор Сич» МС-10. Рассмотрены конструкцию и технические характеристики двигателя МС-10. Избран методики исследования влияния показателей топливоподачи на мощность двигателя МС-10. Выполнен тепловой расчет двигателя МС-10. Рассчитано элементы системы питания двигателя МС-10, устанавливаемый на картинг. Выполнен расчет параметров топливовоздушной смеси в карбюраторе, определены основные размеры воздушного диффузора, главного жиклера. Определено влияние топливоподачи на мощность двигателя МС-10 для картинга. Обоснованно оптимальные значения коэффициента избытка воздуха для двигателя МС-10 для картинга.Item Дослідження впливу параметрів паливоподачі на техніко-економічні показники двигуна ЯМЗ-238(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Питляк, Микола Федорович; Pytlyak, Mykola F.; Питляк, Николай ФедоровичUK: Проведено теплові розрахунки із змінюваними дослідницькими факторами, коефіцієнтом надлишку повітря і цикловим масовим зарядом палива. Коефіцієнт надлишку повітря змінювався від 1,5 до 2.3. Зростання з 1,7 до 1,9 призводить до наступних змін ефективних показників двигуна ЯМЗ-238Д: ефективна потужність Ne зменшується на 23,8 кВт (9,6 %); середній ефективний тиск рe зростає на 91,5 кПа (9,6 %); ефективна питома витрата палива ge скорочується на 1,0 %; ефективний ККД збільшується на 1,1 %. Розглянуто питання безпечних умов праці при виконанні магістерської роботи, проведено економічний розрахунок витрат на проведення магістерської роботи дослідницького характеру. EN: Thermal calculations with variable research factors, coefficient of excess air and cyclic mass charge of fuel are carried out. The coefficient of excess air varied from 1.5 to 2.3. The increase from 1.7 to 1.9 leads to the following changes in the effective performance of the engine YaMZ-238D: the effective power of Ne decreases by 23.8 kW (9.6%); the average effective pressure pe increases by 91.5 kPa (9.6%); effective specific fuel consumption ge is reduced by 1.0%; effective efficiency increases by 1.1%. The issue of safe working conditions during the master's thesis is considered, the economic calculation of the costs for the master's thesis of research nature is carried out. RU: Проведены тепловые расчеты с изменяемыми исследовательскими факторами, коэффициентом избытка воздуха и цикловым массовым зарядом топлива. Коэффициент избытка воздуха изменялся от 1,5 до 2.3. Рост с 1,7 до 1,9 приводит к следующим изменениям эффективных показателей двигателя ЯМЗ-238Д: эффективная мощность Ne уменьшается на 23,8 кВт (9,6%); средний эффективное давление рe возрастает на 91,5 кПа (9,6%); эффективная удельный расход топлива ge сокращается на 1,0%; эффективный КПД увеличивается на 1,1%. Рассмотрены вопросы безопасных условий труда при выполнении магистерской работы, проведен экономический расчет затрат на проведение магистерской работы исследовательского характера.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »