Кафедра електроприводу та автоматизації промислових установок (Кафедра ЕП та АПУ)
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра електроприводу та автоматизації промислових установок (Кафедра ЕП та АПУ) by Title
Now showing 1 - 20 of 215
Results Per Page
Sort Options
Item Computer simulation of electric vehicle acceleration processes with different positions of the mass center(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Брилистий, Віктор Вікторович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Brylystyi, Viktor V.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Брылистый, Виктор ВикторовичUK: У зв'язку з електрифікацією сучасних транспортних засобів зростає роль електроприводу як основного рушія. В умовах підвищення вимог до безпеки, керованості і енергоефективності транспортного засобу на електротязі, актуальним при розробці системи автоматичного керування є врахування динамічних властивостей транспортного засобу в різних режимах їзди. В роботі досліджується вплив положення центру мас на перерозподіл сил при розгоні на прямолінійній ділянці дороги. Врахування положення центру мас в системі керування дозволяє перерозподіляти бажаний момент на колеса з кращим зчепленням з поверхнею, що підвищує безпеку і керованість транспортного засобу, а також мінімізує енергетичні витрати на колесах з гіршим зчепленням. Мета роботи - дослідити методом комп'ютерного моделювання вплив положення центру мас на динамку транспортного засобу з повним, заднім і переднім приводом. Математичний опис включає в себе аналітичні вирази перерозподілу реакцій опор для кожного з коліс, що дозволяє на їх основі провести комп'ютерне моделювання розгону електричного транспортного засобу на прямолінійній ділянці. Для зазначених типів приводів транспортних засобів розроблена комп'ютерна модель, що включає в системі автоматичного керування перерозподілу крутного моменту координати положення центру мас, що перетворюються на підставі аналітичних виразів в фізичні параметри системи. Проведено комп'ютерне моделювання розгону від нуля до ста км / год при повному натисканні на педаль акселератора для дев'яти різних положень центру мас і трьох типів приводу. Отримано дані про зміну прискорень, реакцій опор і обертаючих моментів коліс в процесі розгону при різних положеннях центру мас. На підставі отриманих результатів визначено найкращі з точки зору динаміки розгону на прямолінійній ділянці координати центру мас для кожного типу приводу. Розроблену комп'ютерну модель можна використовувати для дослідження динаміки електричного транспортного засобу при повороті, а також дослідити енергетичні показники у всіх динамічних режимах руху. EN: Due to the electrification of modern vehicles the role of the electric drive is growing as the main mover. In conditions of increasing requirements for the safety controllability and energy efficiency of a vehicle on electric traction, it is actual to take into account the dynamic properties of a vehicle in various driving modes when developing an automatic control system. In the work it is investigated the influence of the mass center position on the redistribution of forces during acceleration on a straight-line section. Taking into consideration the position of the mass center in the control system allows redistributing the desired moment to the wheels with better adhesion to the surface, which increases the safety and controllability of the vehicle, as well as minimizes energy costs on wheels with the worst adhesion. The aim of the work is to investigate the influence of the mass center position on the dynamics of a vehicle with full, rear and front wheel drive using computer simulation. The mathematical description includes analytical expressions for the redistribution of the support reactions for each of the wheels, which makes it possible, on their basis, to carry out computer simulation of the electric vehicle acceleration on a straight-line section. For the indicated types of vehicle drives, a computer model has been developed that includes, in the automatic control system for torque redistribution, the coordinates of the mass center position, which are converted on the basis of analytical expressions into the physical parameters of the system. Computer simulation of acceleration from zero to one hundred km/h with full pressing of the accelerator pedal for nine different positions of the mass center and three types of drive was carried out. Data were obtained on the change in accelerations, support reactions and torque of wheels during acceleration at various mass center positions. Based on the results obtained, the most preferable coordinates of the mass center for each type of drive from the point of view of the acceleration dynamics on a straight section were determined. The developed computer model can be used to study the dynamics of an electric vehicle when cornering, as well as to study energy indicators in all dynamic driving modes RU: В связи с электрификацией современных транспортных средств растет роль электропривода как основного движителя. В условиях повышения требований к безопасности, управляемости и энергоэффективности транспортного средства на электротяге, актуальным при разработке системы автоматического управления является учет динамических свойств транспортного средства в различных режимах езды. В работе исследуется влияние положения центра масс на перераспределение сил при разгоне на прямолинейном участке дороги. Учет положения центра масс в системе управления позволяет перераспределять желаемый момент на колеса с лучшим сцеплением с поверхностью, что повышает безопасность и управляемость транспортного средства, а также минимизирует энергетические затраты на колесах с худшим сцеплением. Цель работы – исследовать методом компьютерного моделирования влияние положения центра масс на динамку транспортного средства с полным, задним и передним приводом. Математическое описание включает в себя аналитические выражения перераспределения реакций опор для каждого из колес, что позволяет на их основе провести компьютерное моделирование разгона электрического транспортного средства на прямолинейном участке. Для указанных типов приводов транспортных средств разработана компьютерная модель, включающая в системе автоматического управления перераспределения крутящего момента координаты положения центра масс, преобразующиеся на основании аналитических выражений в физические параметры системы. Проведено компьютерное моделирование разгона от нуля до ста km/h при полном нажатии на педаль акселератора для девяти различных положений центра масс и трех типов привода. Получены данные об изменении ускорений, реакций опор и вращающих моментов колес в процессе разгона при различных положениях центра масс. На основании полученных результатов определены наиболее предпочтительные с точки зрения динамики разгона на прямолинейном участке координаты центра масс для каждого типа привода. Разработанную компьютерную модель можно использовать для исследования динамики электрического транспортного средства при повороте, а также исследовать энергетические показатели во всех динамических режимах движения.Item Experimental research and computer modeling of the obstruction occurrence in the pneumatic conveying systems peculiarities(Одеський національний політехнічний університет, 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Nazarova, Olena S.; Meleshko, Iryna A.; Назарова, Елена Сергеевна; Мелешко, Ирина АнатольевнаUK: При проектуванні нових і модернізації існуючих пневмотранспортних систем необхідно враховувати зміни електромеханічних параметрів роботи обладнання при пуску або інших перехідних режимах, найбільш небезпечних з точки зору виникнення завалу пневмотраси. З огляду на високу вартість електроенергії і великі обсяги виробництва при транспортуванні сипких матеріалів, актуальним завданням є зниження питомої витрати стисненого повітря при транспортуванні, врахування при розробці систем автоматичного керування основних факторів, а саме, втрату тиску на виході пневмотраси, що впливають на виникнення завалів пневмотранспортних систем. Метою роботи є проведення експериментальних досліджень і комп'ютерного моделювання особливостей виникнення завалу пневмотранспортних систем при транспортуванні сипучих матеріалів, пов'язаних з втратою тиску на виході пневмотранспортних систем. Поставлена мета досягається за рахунок проведення експериментів, на підставі яких отримано аналітичний вираз для визначення швидкості руху суміші, що забезпечує мінімально допустимий за технологічним процесом тиск на виході пневмотраси. Встановлено аналітичну залежність виникнення можливої точки закупорки від падіння тиску на виході пневмотраси, що визначає мінімальний крок впливу на транспортований двофазний потік з метою перешкоджання виникненню завалів, а також при необхідності вказує на місце виникнення завалу. Встановлено, що при збільшенні різниці тиску на вході і виході трубопроводу точка можливої закупорки зміщується в бік камерного живильника. Стабілізація вологості стисненого повітря, що подається в пневмомагистраль, за рахунок використання більш чутливого і швидкодіючого вимірювального обладнання та засобів автоматизованого керування знизить можливість виникнення завалу, забезпечить економію електроенергії, а отже, підвищить ефективність пневмотранспортной системи. Розроблено математичну і комп'ютерну моделі електроприводу пневмотранспортной системи, отримано графіки електромеханічних процесів, що підтверджують її адекватність з точністю десять-дванадцять відсотків. Використання названих моделей дозволить заощадити час і кошти на проведення попередніх експериментів при розробці нових і модернізації існуючих пневмотранспортних систем. RU: При проектировании новых и модернизации существующих пневмотранспортных систем необходимо учитывать изменения электромеханических параметров работы оборудования при пуске или других переходных режимах, наиболее опасных с точки зрения возникновения завала пневмотрассы. Учитывая высокую стоимость электроэнергии и большие объемы производства при транспортировке сыпучих материалов, актуальной задачей является снижение удельного расхода сжатого воздуха при транспортировке, учет при разработке систем автоматического управления основных факторов, а именно, потерю давления на выходе пневмотрассы, влияющих на возникновения завалов пневмотранспортных систем. Целью работы является проведение экспериментальных исследований и компьютерного моделирования особенностей возникновения завала в пневмотранспортных системах при транспортировке сыпучих материалов, связанных с потерей давления на выходе пневмотранспортной системы. Поставленная цель достигается за счет проведения экспериментов, на основании которых получено аналитическое выражение для определения скорости движения смеси, обеспечивающей минимально допустимое по технологическому процессу давление на выходе пневмотрассы. Получена аналитическая зависимость возникновения возможной точки закупорки от падения давления на выходе пневмотрассы, определяющая минимальный шаг воздействия на транспортируемый двухфазный поток с целью препятствия возникновению завалов, а также при необходимости указывающая на место возникновения завала. Установлено, что при увеличении разности давления на входе и выходе трубопровода точка возможной закупорки смещается в сторону камерного питателя. Стабилизация влажности сжатого воздуха, подаваемого в пневмомагистраль, за счет использования более чувствительного и быстродействующего измерительного оборудования, и средств автоматизированного управления снизит возможность возникновения завала, обеспечит экономию электроэнергии, а следовательно, повысит эффективность пневмотранспортной системы. Разработаны математическая и компьютерная модели электропривода пневмотранспортной системы, получены графики электромеханических процессов, подтверждающие её адекватность с точностью десять-двенадцать процентов. Использование названых моделей позволит сэкономить время и средства на проведение предварительных экспериментов при разработке новых и модернизации существующих пневмотранспортных систем. EN: At designing new and modernizing existing pneumatic transport systems it is necessary to take into account changes in the electromechanical parameters of the equipment during start-up or other transient conditions that are most dangerous from the point of view of the occurrence of a blockage in the pneumatic system. Given the high cost of electricity and large volumes of production during the transportation of bulk materials, the urgent task is to reduce the specific consumption of compressed air during transportation, taking into account the development of automatic control systems for the main factors, namely, pressure loss at the outlet of the pneumatic system, affecting the occurrence of blockages of pneumatic conveying systems. The aim of the work is to conduct experimental studies and computer modeling of the features of blockage in pneumatic conveying systems during transportation of bulk materials associated with pressure loss at the outlet of the pneumatic transport systems. This goal is achieved by conducting experiments, on the basis of which an analytical expression is obtained to determine the speed of the mixture, which provides the minimum admissible pressure at the outlet of the air bag by the technological process. An analytical dependence of the occurrence of a possible clogging point on the pressure drop at the outlet of the air duct is obtained, which determines the minimum step of the impact on the transported two-phase flow in order to prevent the occurrence of blockages, and also, if necessary, indicates the place of occurrence of the blockage. It was established that with increasing pressure difference at the inlet and outlet of the pipeline, the point of possible blockage shifts towards the chamber feeder. Stabilization of the humidity of the compressed air supplied to the pneumatic line through the use of more sensitive and faster measuring equipment and automated control means will reduce the possibility of blockage, save energy, and therefore increase the efficiency of the pneumatic conveying system. Mathematical and computer models of the electric drive of the pneumatic transport system have been developed; graphs of electromechanical processes have been obtained, confirming its adequacy with an accuracy of ten-twelve percent for steady regime. Using these models will save time and money on conducting preliminary experiments in the development of new and modernization of existing pneumatic transport systems.Item Height adjustment of the cabin stop of the two-speed elevator according to the load identification method(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Шульженко, Сергій Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Shulzhenko, Sergii S.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Шульженко, Сергей СергеевичUK: Сучасні ліфти оснащені високотехнологічним обладнанням, що забезпечує комфорт міжповерхового пересування та високу безпеку. Плавність досягається завдяки використанню перетворювачів частоти в системах управління ліфтом. Водночас досить великий відсоток ліфтів, що експлуатуються в Україні, використовують звичайні двошвидкісні асинхронні двигуни та застарілу систему управління. Саме тому вдосконалення систем управління та заміна застарілого обладнання на нове для забезпечення безпечного міжповерхового транспортування є актуальним для України. EN: Modern elevators are equipped with high-tech equipment that provides comfort of interfloor movement and high safety. Smoothness is achieved through, the use of frequency converters in elevator control systems. At the same time, a fairly large percentage of elevators operated in Ukraine use conventional two-speed asynchronous motors and outdated control system. That is why the improvement of control systems and replacement of obsolete equipment with new ones, to ensure safe inter-floor transportation, is relevant for Ukraine. RU: Современные лифты оснащены высокотехнологичным оборудованием, обеспечивающим комфорт межэтажного передвижения и высокую безопасность. Плавность достигается за счет использования преобразователей частоты в системах управления лифтами. В то же время довольно большой процент эксплуатируемых в Украине лифтов используют обычные двухскоростные асинхронные двигатели и устаревшую систему управления. Поэтому для Украины актуально совершенствование систем управления и замена устаревшего оборудования на новое для обеспечения безопасности межэтажных перевозок.Item Investigation of the automatic control system for two-mass position electric drive(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Олєйніков, Микола Олександрович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Oleinikov, Mykola O.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Олейников, Николай АлександровичUK: Зростаючі вимоги до швидкості, точності, плавності, безпеки та енергоспоживання різних електромеханічних систем визначають їх постійне вдосконалення. Метою даної роботи є розробка та дослідження системи автоматичного управління двомасовим позиційним електроприводом з внутрішнім одномасовим приводом. Основою дослідження є методи теорії автоматичного управління та метод математичного моделювання для розробки систем управління для слідкування виконавчого механізму першої маси та для позиційного електропривода другої маси, а також для синтезу регулятора положення другої маси і знаходження коефіцієнтів ПІД-регулятора. Проводились фізичні експерименти, результати яких порівнювали з результатами математичного моделювання. EN: Increasing requirements for speed, accuracy, smoothness, safety and energy consumption of various electromechanical systems determine their continuous improvement. The aim of this work is to develop and research an automatic control system of a two-mass positioning electric drive with a tracing single-mass actuator in the inner circuit. The basis of the research is the methods of the theory of automatic control and the method of mathematical modeling for the development of control systems for tracing actuator of the first mass and for positional actuator of the second mass, as well as for the synthesis of the regulator of the position of the second mass and finding the coefficients of the PID controller. Physical experiments were performed, the results of which were compared with those of mathematical modeling. RU: Возрастающие требования к скорости, точности, плавности хода, безопасности и энергопотреблению различных электромеханических систем определяют их постоянное совершенствование. Целью данной работы является разработка и исследование системы автоматического управления двухмассовым позиционным электроприводом со следящим одномассовым исполнительным механизмом во внутренней цепи. В основе исследования лежат методы теории автоматического регулирования и метод математического моделирования для разработки систем управления для отслеживания исполнительного механизма первой массы и позиционного исполнительного механизма второй массы, а также для синтеза регулятора положения второй массы и нахождения коэффициентов ПИД-регулятора. Были проведены физические эксперименты, результаты которых сравнивались с результатами математического моделирования.Item Laboratory stand with wireless interface for study of automatic control systems of dc electric drive(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Кулинич, Едуард Михайлович; Назарова, Олена Сергіївна; Гончаров, Дмитро Вікторович; Чернишев, Сергій Геннадійович; Kulynych, Eduard M.; Nazarova, Olena S.; Goncharov, Dmytro V.; Chernyshev, Sergii G.; Кулинич, Эдуард Михайлович; Назарова, Елена Сергеевна; Гончаров, Дмитрий Викторович; Чернышев, Сергей ГеннадиевичUK: Двигуни постійного струму використовуються в багатьох галузях промисловості, вивчаються в більшості освітніх програм у галузі "Електротехніка", а також за спеціальностями "Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології", тому існує потреба у розробці лабораторного стенду для вивчення та досліджень автоматичних систем управління (АСУ) електроприводу постійного струму з урахуванням сучасних ІТ-технологій передачі та обробки даних. EN: DC motors are used in many industries, are studied in most educational programs in the field of "Electrical Engineering", as well as specialties "Automation and computer-integrated technologies", so there is the need to develop a laboratory bench for studying and research of automatic control systems (ACS) of DC electric drive, taking into account modern IT-technologies of data transmission and processing. RU: Двигатели постоянного тока используются во многих отраслях промышленности, изучаются по большинству образовательных программ по направлению «Электротехника», а также по специальностям «Автоматизация и компьютерно-интегрированные технологии», поэтому существует необходимость в разработке лабораторного стенда для обучения и исследований. систем автоматического управления (САУ) электропривода постоянного тока с учетом современных IT-технологий передачи и обработки данных.Item Methodical guides for laboratory work №7 on course "Fundamentals of metrology and electrical measurement” students towards the specialty 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics of all forms of learning.(Запорізький національний технічний університет, 2018) Назарова, Олена Сергіївна; Nazarova, Olena S.; Назарова, Елена СергеевнаUK: Методичні вказівки містять опис лабораторної роботи №7 з дисципліни ОСНОВИ МЕТРОЛОГІЇ ТА ЕЛЕКТРИЧНІ ВИМІРЮВАННЯ у відповідності до навчальних планів ОКР бакалаврів спеціальності 141 – ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКА, ЕЛЕКТРОТЕХНІКА ТА ЕЛЕКТРОМЕХАНІКА і рекомендації до її виконання. EN: Methodical instructions contain descriptions of the laboratory work №7 on course “Fundamentals of metrology and electrical measurement” in accordance with the curriculum specialties Bachelor's Degree 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics and recommendations for their implementation. RU: Методические указания содержат описание лабораторной работы №7 по дисциплине ОСНОВЫ МЕТРОЛОГИИ И ЭЛЕКТРИЧЕСКИЕ ИЗМЕРЕНИЯ в соответствии с учебными планами ОКР бакалавров специальности 141 - Электроэнергетика, электротехника и электромеханика и рекомендации к ее выполнению.Item Methodical guides for laboratory works on course "Fundamentals of electrical measurement and metrology” students towards the specialty 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics of all forms of learning.(Запорізький національний технічний університет, 2016) Назарова, Олена Сергіївна; Кущ, Володимир Вікторович; Nazarova, Olena S.; Kushch, Volodymyr V.; Назарова, Елена Сергеевна; Кущ, Владимир ВикторовичUK: Методичні вказівки містять опис шести лабораторних робіт з дисципліни “Основи метрології та електричні вимірювання” у відповідності до навчальних планів ОКР бакалаврів спеціальності 141 – Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка і рекомендації до їх виконання. EN: Methodical instructions contain descriptions of the six laboratory work on discipline “Fundamentals of electrical measurement and metrology” in accordance with the curriculum specialties Bachelor's Degree 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics and recommendations for their implementation. RU: Методические указания содержат описание шести лабораторных работ по дисциплине “Основы метрологии и электрические измерения” в соответствии с учебными планами ОКР бакалавров специальности 141 - Электроэнергетика, электротехника и электромеханика и рекомендации к их выполнению.Item Methodical guides for laboratory works on course "Fundamentals of electrical measurement and metrology” students towards the specialty 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics of all forms of learning. Part 1.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Nazarova, Olena S.; Назарова, Елена СергеевнаUK: Методичні вказівки містять опис чотирьох лабораторних робіт з дисципліни “Основи метрології та електричні вимірювання” у відповідності до навчальних планів ОКР бакалаврів спеціальності 141 – Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка і рекомендації до їх виконання. EN: Methodical instructions contain descriptions of the four laboratory work on discipline “Fundamentals of electrical measurement and metrology” in accordance with the curriculum specialties Bachelor's Degree 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics and recommendations for their implementation. EN: Методические указания содержат описание четырех лабораторных работ по дисциплине “Основы метрологии и электрические измерения” в соответствии с учебными планами ОКР бакалавров специальности 141 - Электроэнергетика, электротехника и электромеханика и рекомендации к их выполнению.Item Methodical guides for laboratory works on course "Fundamentals of electrical measurement and metrology” students towards the specialty 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics of all forms of learning. Part 2(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Nazarova, Olena S.; Назарова, Елена СергеевнаUK: Методичні вказівки містять опис трьох лабораторних робіт з дисципліни “Основи метрології та електричні вимірювання” у відповідності до навчальних планів ОКР бакалаврів спеціальності 141 – Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка і рекомендації до їх виконання. EN: Methodical instructions contain descriptions of the three laboratory work on discipline “Fundamentals of electrical measurement and metrology” in accordance with the curriculum specialties Bachelor's Degree 141 – Electric Power Engineering, Electrical Engineering and Electromechanics and recommendations for their implementation. RU: Методические указания содержат описание трех лабораторных работ по дисциплине “Основы метрологии и электрические измерения” в соответствии с учебными планами ОКР бакалавров специальности 141 - Электроэнергетика, электротехника и электромеханика и рекомендации к их выполнению.Item Methodical instructions for computational and graphical assignment for the discipline "Theory of electric drive" Computation of the inclined lifting mechanism of the drive for students of the specialty 141 "Electrical energy, electrical engineering and electromechanics" for day and extramural forms.(Запорізький національний технічний університет, 2018) Крисан, Юрій Олексійович; Васильєва, Євгенія Володимирівна; Krysan, Yuriy O.; Vasilieva, Ievgeniia V.; Крисан, Юрий Алексеевич; Васильева, Евгения ВладимировнаUK: Наведені методичні рекомендації та вказівки для студентів усіх форм навчання з дисципліни «Теорія електроприводу» EN: The brought methodical recommendations over and pointing for all forms of education on discipline “Theory of electrical drive” RU: Приведены методические рекомендации и указания для студентов всех форм обучения по дисциплине «Теория электропривода»Item Methodical Instructions for independent work and implementation of calculation-graphic work in the discipline "Theoretical electrical engineering "The linear circuits of direct current".(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Козлов, Володимир Володимирович; Kozlov, Volodymyr V.; Набокова, Ольга Володимирівна; Nabokova, Olga V.UK: Наведено вказівки до самостійної роботи та виконання розрахунково-графічного завдання з дисципліни "Теоретичні основи електротехніки" "Лінійні кола постійного струму". EN: The instructions to independent work and implementation of calculation-graphic work in discipline "Theoretical electrical engineering " The linear circuits of direct current " are given.Item Methodical Instructions for independent work and implementation of calculation-graphic work in the discipline "Theoretical electrical engineering "Three-phase circuits".(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Козлов, Володимир Володимирович; Kozlov, Volodymyr V.; Набокова, Ольга Володимирівна; Nabokova, Olga V.UK: Наведено вказівки до самостійної роботи та виконання розрахунково-графічного завдання з дисципліни "Теоретичні основи електротехніки" "Трифазні кола" EN: The instructions to independent work and implementation of calculation-graphic work in discipline "Theoretical electrical engineering "Three-phase circuits" are given.Item Methodical Instructions for independent work and implementation of calculation-graphic work in theoretical electrical engineering "The linear circuits of alternating current".(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Козлов, Володимир Володимирович; Kozlov, Volodymyr V.; Набокова, Ольга Володимирівна; Nabokova, Olga V.UK: Наведено вказівки до самостійної роботи та виконання розрахунково-графічного завдання з дисципліни "Теоретичні основи електротехніки" "Лінійні кола змінного струму". EN: The instructions to independent work and implementation of calculation-graphic work in discipline "Theoretical electrical engineering " The linear circuits of alternating current" are given.Item Methodical instructions to laboratory works on "Theory of Electrical Drive" in English for students of the branch "Electrician" 141 (specialty "Electrical energy, electrical engineering and electromechanics") for all forms of education. Part 1.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Крисан, Юрій Олексійович; Krysan, Yuriy O.; Васильєва, Євгенія Володимирівна; Vasilieva, Yevgenia V.UK: Наведені методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни «Теорія елктроприводу» для студентів освітньої програми «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» всіх форм навчання EN: These methodical instructions to laboratory works of the discipline «Theory of Electrical Drive» for students of educational programs « Electrical energy, electrical engineering and electromechanics » of all training formsItem Methodical instructions to laboratory works on "Theory of Electrical Drive" in English for students of the branch "Electrician" 141 (specialty "Electrical energy, electrical engineering and electromechanics") for all forms of education. Part 2.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Крисан, Юрій Олексійович; Krysan, Yuriy O.; Васильєва, Євгенія Володимирівна; Vasilieva, Yevgenia V.UK: Наведені методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни «Теорія елктроприводу» для студентів освітньої програми «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» всіх форм навчання EN: These methodical instructions to laboratory works of the discipline «Theory of Electrical Drive» for students of educational programs « Electrical energy, electrical engineering and electromechanics » of all training formsItem Methodical instructions to laboratory works on “Theory of electrical drive” in English for students of the branch “Electrician” 141 (specialty “Electrical energy, electrical engineering and electromechanics”) for all forms of education. Part 1(Запорізький національний технічний університет, 2018) Крисан, Юрій Олексійович; Васильєва, Євгенія Володимирівна; Krysan, Yuriy O.; Vasilieva, Ievgeniia V.; Крисан, Юрий Алексеевич; Васильева, Евгения ВладимировнаUK: Наведені методичні рекомендації та вказівки для студентів усіх форм навчання з дисципліни «Теорія електроприводу» EN: The brought methodical recommendations over and pointing for all forms of education on discipline “Theory of electrical drive” RU: Приведены методические рекомендации и указания для студентов всех форм обучения по дисциплине «Теория электропривода»Item Methodical instructions to laboratory works on “Theory of electrical drive” in English for students of the branch “Electrician” 141 (specialty “Electrical energy, electrical engineering and electromechanics”) for day and extramural forms of education. Part 2(Запорізький національний технічний університет, 2018) Крисан, Юрій Олексійович; Васильєва, Євгенія Володимирівна; Krysan, Yuriy O.; Vasilieva, Ievgeniia V.; Крисан, Юрий Алексеевич; Васильева, Евгения ВладимировнаUK: Наведені методичні рекомендації та вказівки для студентів усіх форм навчання з дисципліни «Теорія електроприводу» EN: The brought methodical recommendations over and pointing for all forms of education on discipline “Theory of electrical drive” RU: Приведены методические рекомендации и указания для студентов всех форм обучения по дисциплине «Теория электропривода»Item Modeling and research of electromechanical systems of cold rolling mills(Traicon, 2020) Садовой, Олександр Валентинович; Назарова, Олена Сергіївна; Бондаренко, Валерій Іванович; Пирожок, Андрій Володимирович; Гуцол, Тарас Дмитрович; Нурек, Томас; Гловакі, Сімон; Sadovoy, Oleksandr V.; Nazarova, Olena S.; Bondarenko, Valerii I.; Pirozhok, Andrey V.; Hutsol, Taras D.; Nurek, Tomasz; Glowacki, Szymon; Садовой, Александр Валентинович; Назарова, Елена Сергеевна; Бондаренко, Валерий Иванович; Пирожок, Андрей Владимирович; Гуцол, Тарас Дмитриевич; Нурек, Томас; Гловаки, СимонUK: Розглянуто питання математичного опису та комплексу комп’ютерних взаємопов’язаних моделей електромеханічного обладнання для холоднокатаних станів з урахуванням пружних зв’язків першого та другого роду, ефекту розірвання, реверсу та мінливості товщин рулонної металевої смуги. Розроблений та введений у виробництво багатоканальний діагностичний комплекс електричних приводів основних механізмів холодної прокатки, що дозволяє здійснювати моніторинг електромеханічних процесів у режимі реального часу, запис у архів, а також виявлення причин виникнення надзвичайних ситуацій. Запропоновано оптимізацію системи керування взаємопов’язаними електроприводами: синтезовано алгоритм керування швидкістю робочої кліті та натягу рулонної смуги, створені моделі цих автоматичних систем керування. Представлені результати дослідження синтезованих та існуючих систем отримані, проаналізовані та узагальнені. Для вчених, докторантів, аспірантів та магістрантів, а також керівників проектів та інженерів-практиків у галузі математичного та комп’ютерного моделювання, автоматизованих електроприводів та автоматичних систем керування. EN: The questions of mathematical description and a complex of computer interconnected models of electromechanical equipment for cold rolling mills taking into account elastic bonds of the first and second kind, the effect of termination, reversing and variability in the thicknesses of the rolled metal strip are considered. A multi-channel diagnostic complex of electric drives of the main mechanisms of cold rolling mills was developed and put into production, which allows real-time monitoring of electromechanical processes, recording in the archive, and also identifying the causes of emergencies. It is proposed the optimization of the control system for interconnected electric drives: the algorithm for controlling the speed of the working stand and the tension of the rolled strip is synthesized, models of these automatic control systems were created. The presented results of researching the synthesized and existing systems are obtained, analyzed and summarized. For scientists, doctoral students, graduate students and undergraduates, as well as project managers and engineers-practitioners of the field of mathematical and computer modeling, automated electric drives and automatic control systems. RU: Рассмотрены вопросы математического описания и комплекса компьютерных взаимосвязанных моделей электромеханического оборудования для холоднокатаных станов с учетом упругих связей первого и второго рода, эффекта разрыва, реверса и переменности толщины рулонной металлической полосы. Разработан и введен в производство многоканальный диагностический комплекс электрических приводов основных механизмов холодной прокатки, что позволяет осуществлять мониторинг электромеханических процессов в режиме реального времени, запись в архив, а также выявление причин возникновения чрезвычайных ситуаций. Предложена оптимизация системы управления взаимосвязанными электроприводами: синтезирован алгоритм управления скоростью рабочей клети и натяжения рулонной полосы, созданы модели этих автоматических систем управления. Представленные результаты исследования синтезированных и существующих систем получены, проанализированы и обобщены. Для ученых, докторантов, аспирантов и магистрантов, а также руководителей проектов и инженеров-практиков в области математического и компьютерного моделирования, автоматизированных электроприводов и автоматических систем управления.Item Textbook "Theoretical Electrical Engineering" for students of specialty 141 "Electric power, electrical engineering and electromechanics"(Національний університет «Запорізька політехніка», 2015) Набокова, Ольга Володимирівна; Nabokova, Olga V.UK: Наведено навчальний посібник «Theoretical Electrical Engineering» EN: "Theoretical Electrical Engineering" tutorial is givenItem Автоматизація технологічних процесів в пневмотранспортних системах(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Назарова, Олена Сергіївна; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Бондаренко, Валерій Іванович; Nazarova, Olena S.; Meleshko, Iryna A.; Bondsrenko, Valerii I.; Назарова, Елена Сергеевна; Мелешко, Ирина Анатольевна; Бондаренко, Валерий ИвановичUK: Публікація присвячена дослідженню та впровадженню автоматизації технологічних процесів у пневмотранспортних системах за допомогою нових інженерних рішень та сучасних технологій. EN: The publication is devoted to research and implementation of automation of technological processes in pneumatic transport systems with the help of new engineering solutions and modern technologies. RU: Публикация посвящена исследованию и внедрению автоматизации технологических процессов в пневмотранспортных системах с помощью новых инженерных решений и современных технологий.