Факультет бізнес-технологій та економіки
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Факультет бізнес-технологій та економіки by Title
Now showing 1 - 20 of 235
Results Per Page
Sort Options
Item Assessment of competitiveness of tourist cluster of Zaporizhzhia region(Poland: “Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2018) Бут, Тетяна Вікторівна; But, Tetiana; Зайцева, Валентина Миколаївна; Zaytseva, Valentina; Гресь-Євреінова, Світлана Володимирівна; Hres-Yevreinova, SvitlanaUK: У статті запропоновано використовувати кластерний підхід для відродження вітчизняного виробництва послуг та організацій, підвищення ефективності інноваційного розвитку підприємств, досягнення ними високого рівня економічного розвитку та конкурентоспроможності. EN: The article suggests using a cluster approach to revive the domestic production of services and organizations, increase the efficiency of innovative development of enterprises, and achieve a high level of economic development and competitiveness.Item Current Trends in Social Media Marketing and the Future of the Chat GPT Industry(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Павлішина, Ніна Михайлівна; Pavlishyna, Nina M.; Oklander, Mykhailo; Panchenko, Mariia; Larina, Kateryna; Boiko, RuslanEN: Modern trends in social media marketing are evolving rapidly, and the future of this area is becoming more certain with the availability of artificial intelligence technologies, including GPT chat. Studying these trends is not only relevant but also important for understanding the dynamics of social media marketing and future prospects for its development. In this context, the purpose of the research is to study the impact of artificial intelligence, in particular GPT chat, on social media marketing strategies. The following methods were used in the study: monographic analysis of literature sources, systematic approach to the development of terminology, inductive and deductive methods, graphical and tabular methods. The study examines current trends in the use of GPT chat in marketing activities, noting that it can significantly improve the personalisation of communication and the effectiveness of advertising strategies. It is noted that the introduction of artificial intelligence into marketing campaigns can significantly increase their effectiveness and functionality, in particular, by contributing to an increase in the return on investment through better target audience coverage and the development of effective content. AI can also improve marketing results, increase productivity, conduct audience analysis, and give companies a competitive advantage through better decisionmaking and reduced risk. The article concludes that the use of GPT chat and other artificial intelligence tools in marketing has significant potential for success in the digital age. The findings have practical implications, as they can help companies improve customer experience and increase the effectiveness of social media marketing strategies.Item PR-стратегія промислового підприємства(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Павлішина, Ніна Михайлівна; Pavlishyna, Nina M.; Кочнова, Ірина Валентинівна; Kochnova, Irina; Шаповалов, Юрій; Shapovalov, YuriiUK: У статті розглянуто місце Public Relations у комунікаційній політиці промислового підприємства. Відмічено недостатній рівень уваги до цієї складової комунікаційного міксу з боку науковців, які зазвичай більше уваги приділяють рекламі та особистим продажам. Враховано, що PR відносно новий спосіб просування підприємства як на промисловому ринку так і на ринку індивідуальних споживачів, тому не існує єдиного визначення цього поняття, яке б у найбільшій мірі розкривало його сутність. Розглянуто визначення різних науковців та запропоновано авторське визначення. Окреслено задачі та інструменти Public Relations. Наведено класифікацію PR-технологій за двома, найбільш уживаними класифікаційними ознаками. Запропоновано покроковий алгоритм формування PR-стратегії для промислового підприємства. Деталізовано такі заходи в області PR як робота з засобами масової інформації, внутрішній та зовнішній в області PR. EN: The article examines the place of Public Relations in the communication policy of an industrial enterprise. An insufficient level of attention to this component of the communication mix has been noted by academics, who usually pay more attention to advertising and personal selling. Given that PR is a relatively new way of promoting an enterprise both in the industrial market and in the market of individual consumers, therefore there is no single definition of this concept that would reveal its essence to the greatest extent. The definitions of various scientists were considered and the author's definition was proposed. The tasks and tools of Public Relations are outlined. The classification of PR technologies according to the two most used classification features is given. A step-by-step algorithm for forming a PR strategy for an industrial enterprise is proposed. Such activities in the field of PR as work with mass media, internal and external in the field of PR are detailedItem The preconditions for the emergence and drivers of marketplaces development in e-commerce(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Павлішина, Ніна Михайлівна; Pavlishyna, Nina M.; Кот, Людмила; Kot, LiudmylaEN: The virtual environment is getting closer to the person. From an information field designed for information exchange, it is transformed into a full-fledged business environment. A significant number of business processes today are conducted via the Internet, which necessitates an alternative approach to the organization of key aspects of management. The rapid development of technology leads to the emergence of novel forms of interaction between contractors, increases their range, involves not only manufacturers and buyers but also other companies, including logistics, banking, brokerage, into the processes, which leads to increased overall business activity. Intensification of business interaction leads to the emergence of new business models. In particular, the current stage is characterized by the transition from online stores to marketplaces, which are full-fledged trading platforms where there is supply and demand. The article examines the prerequisites for the emergence of marketplaces as one of the tools of digital marketing and provides a brief description of them. Thus, the analysis of the level of Internet penetration in the world and in Ukraine confirmed the course of digitalization of society. The study of analytical reports made it possible to confirm the rapid spread of access to the network and the involvement in the virtual environment of an increasing number of users in different age groups and from different regions. Such penetration allows to take into account globalization, eliminate barriers to access, and ensure greater involvement of counter-parties in market processes taking place in the network. The analysis of e-commerce indicators has confirmed the assumption that the intensity of use of e-commerce services correlates with the level of the Internet penetration. Joint analysis of the level of the Internet penetration and e-commerce data has revealed the key characteristics of the modern user of the network as a buyer. In particular, to outline his or her behavioral and consumer preferences, note the attitude to advertising, the desired level of service and the need to ensure data confidentiality. Drawing up a portrait of the consumer allows to understand his or her network activity and take it into account in the formation of communication, sales organization and product promotion. Tracking consumer activity also permits making a modeling impact on it, pushing the buyer to certain actions from information to purchase. Assessment of the current situation in Ukraine allows to predict a corresponding increase in activity in the field of electronic sales. The various business models used in e-commerce are considered, and their functionality is depicted. The key factors that led to the emergence of marketplaces are highlighted and the impact of each of them is considered separately. The classification of marketplaces according to different classification features is given and the advantages of use are outlined. The tendency to emergence of new formats of marketplaces and expansion of their functionality is revealed, which significantly increases the possibilities of users from the position of organization of work and ensuring circulation of information flows. The main drivers of formation of marketplaces in the world and Ukraine are singled out. The vector of their development is tracedItem Аналіз використання трудових ресурсів та дослідження соціального розвитку підприємства(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Яницький, Станіслав О.; Yanytskyi, Stanyslav O.UK: Досліджено теоретичні основи використання трудових ресурсів, виконано аналіз використання трудових ресурсів і соціального розвитку в умовах ЦРМО №1, запропоновано напрямки поліпшення використання трудових ресурсів та соціального розвитку підприємства EN: The theoretical foundations of the use of labor resources were studied, the analysis of the use of labor resources and social development was performed in the conditions of TsRMO No. 1, directions for improving the use of labor resources and social development of the enterprise were proposedItem Аналіз виробничо-господарської діяльності промислового підприємства(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Очеретний, Данііл Геннадійович; Ocheretnyi, Daniil G.UK: У роботі було проведено аналіз собівартості продукції; Було встановлено проблеми які негативно впливали на діяльність ПАТ «Запоріжсталь»; Запропоновано заходи щодо зниження собівартості продукції ПАТ «Запоріжсталь». EN: In the work, analysis of the cost of production was carried out; Problems that negatively affected the activity of PJSC «Zaporizhstal» were identified; Measures to reduce the cost of products of PJSC «Zaporizhstal» are proposedItem Аналіз конкурентоздатності продукції підприємства авіабудівної галузі на прикладі АТ «Мотор Січ»(Національний університет «Запорізька політехніка», 2019) Павлішина, Ніна Михайлівна; Pavlishyna, Nina M.; Милосердова, Анна Констянтинівна; Miloserdova, AnnaUK: У статті досліджено сутність понять «конкурентоспроможність» та «конкурентоздатність». Відмічено, що незважаючи на деяку синонімічність цих понять, що часто призводить до їх ототожнення, вони мають різне змістовне навантаження. Виявлено їх ключову відмінність дефініцій, яка полягає у часовому періоді. Окреслено характеристики конкурентоздатності продукції, наведено методичні аспекти оцінки конкурентоздатності товару. Проведено аналіз маркетингового середовища підприємства АТ «Мотор Січ» методом проведення PEST-аналізу, результати якого підтвердили наявність складного маркетингового середоваща. Здійснено розрахунок конкурентоздатності продукції АТ «Мотор Січ» за товарною групою «авіадвигуни» на базі експертних оцінок. Результати оцінки графічно представлено з використанням моделі «багатокутник конкурентоздатності». EN: The article examines the essence of the concepts of "competitiveness" and "competitiveness". It is noted that despite some synonymy of these concepts, which often leads to their identification, they have different content loads. The key difference in their definitions, which consists in the time period, has been revealed. Characteristics of product competitiveness are outlined, methodical aspects of product competitiveness assessment are given. An analysis of the marketing environment of Motor Sich JSC was conducted using the PEST analysis method, the results of which confirmed the presence of a complex marketing environment. The calculation of the competitiveness of Motor Sich JSC products for the product group "aircraft engines" was carried out on the basis of expert evaluations. The assessment results are graphically presented using the "polygon of competitiveness" model.Item Аналіз основних показників по праці суб’єкта господарювання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Жужа, Олег Олегович; Zhuzha, Oleh OlehovichUK: У роботі було проведено економічну оцінку використання трудових ресурсів і результатів соціального розвитку на ЦРМО №1, закріпили та поглибили знання, отримані в процесі навчання, вирішили поставлені завдання та логічно їх обґрунтували. EN: In the work, an economic assessment of the use of labor resources and the results of social development at TsRMO No. 1 was carried out, the knowledge acquired in the training process was consolidated and deepened, the tasks were solved and they were logically substantiated.Item Аналіз основних фінансово-економічних показників роботи суб’єкта господарювання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Василенко, Богдан Ігорович; Vasylenko, Bogdan I.UK: Предметом дослідження є теоретичні положення й методичні підходи щодо формування організаційно-методичного забезпечення залучення фінансових ресурсів, орієнтованого на підвищення ефективності діяльності підприємств в умовах забезпечення їх стійкого розвитку EN: The subject of the study is theoretical provisions and methodological approaches to the formation of organizational and methodological support for attracting financial resources, aimed at increasing the efficiency of enterprises in the conditions of ensuring their sustainable developmentItem Аналіз фінансових ресурсів промислового підприємства(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Криньов, Максим Володимирович; Krynov, Maxim V.UK: У роботі досліджено теоретичні аспекти фінансових ресурсів промислового підприємства, виконано аналіз діяльності та стану фінансових ресурсів шахти «Центральна», запропоновано шляхи покращення стану фінансових ресурсів на підприємстві EN: Theoretical aspects of the financial resources of the industrial enterprise were investigated in the work, the activity and state of financial resources of the "Centralna" mine were analyzed, ways of improving the state of financial resources at the enterprise were proposedItem Антикризове управління суб’єктом господарювання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Шкроботько, Ірина Олегівна; Shkrobotko, Iryna O.UK: Досліджено тeopeтичнi acпeкти aнтикpизoвoгo упpaвлiння cуб’єктoм господарювання, виконано aнaлiз фiнaнcoвoгo cтaну тa iмoвipнocтi бaнкpутcтвa ТOВ «Олic» ЛТД, запропоновано ocнoвнi нaпpямки aнтикpизoвoгo упpaвлiння нa пiдпpиємcтвi ТOВ «Олic» ЛТД EN: The theoretical aspects of anti-fraud management by the business entity were studied, the financial situation and the probability of bankruptcy of "Olic" LLC were analyzed, and the main directions of anti-fraud management were proposed. at the company "Olic" LTDItem Вплив кредитної діяльності банків на розвиток реального сектору економіки(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Павлішина, Ніна Михайлівна; Pavlishyna, Nina M.; Дейниченко, Олег Віталійович; Deinychenko, OlehUK: У статті висвітлено сутність кредитної діяльності банків та їх вплив на економіку. Виділено ознаки кредитної діяльності та деталізовано їх вплив на економіку. Окреслено учасників кредитної діяльності та визначено індикатори їх інтересів. Проаналізовано зміну відсоткових ставок за кредитами в реальний сектор економіки та розподіл кредитів у розрізі суб’єктів кредитування. Надано визначення поняттю «кредитний ризик», описано його вплив на роботу банків та окреслено причини появи. Проведено аналіз частки непрацюючих кредитів (NPL). Виділено причини їх появи. Рекомендовано заходи спрямовані на зменшення NPL. Окреслено тенденції розвитку кредитної діяльності банків. EN: The article highlights the essence of banks' lending activities and their impact on the economy. The signs of credit activity are highlighted and their impact on the economy is detailed. The participants of credit activities are outlined and the indicators of their interests are determined. The change in interest rates on loans to the real sector of the economy and the distribution of loans by lending entities were analyzed. The concept of "credit risk" is defined, its impact on the work of banks is described, and the reasons for its appearance are outlined. An analysis of the share of non-performing loans (NPL) was carried out. The reasons for their appearance are highlighted. Measures aimed at reducing NPLs are recommended. Trends in the development of banks' credit activities are outlined.Item Державна політика зайнятості, як фактор успішного працевлаштування випускника вищого навчального(Національний університет «Запорізька політехніка», 2013) Павлішина, Ніна Михайлівна; Pavlishyna, Nina M.UK: У статті окреслено основні напрями державної політики України у забезпеченні працевлаштування випускників вищих навчальних закладів. Визначено основні положення законів, указів та інших законодавчих актів у сфері зайнятості молодих фахівців. Проаналізовано роль державних і недержавних установ у працевлаштуванні молоді. EN: Зроблено висновок про реальний вплив державної політики на працевлаштування студентів-випускників The article outlines the main directions of the state policy of Ukraine in ensuring the employment of graduates of higher educational institutions. The main provisions of laws, decrees and other legislative acts in the field of employment of young professionals have been determined. The role of state and non-state institutions in youth employment is analyzed. A conclusion was made about the real influence of state policy on the employment of graduate studentsItem Дитячий маркетинг : причини становлення та етичні питання(Полтава : ПУЕТ, 2023) Павлішина, Ніна Михайлівна; Pavlishyna, Nina M.; Успенський, Владислав Русланович; Uspensky, VladyslavUK: У тезах висвітлено особливості дитячого маркетингу, причини його становлення, висвітлено інструменти дитячого маркетингу які добре зарекомендували у роботі із цільовою аудиторією та наведені принципи етичної поведінки при реалізації дитячого маркетингу. EN: The theses highlight the peculiarities of children's marketing, the reasons for its development, highlight the tools of children's marketing that have proven themselves in working with the target audience, and outline the principles of ethical behavior in the implementation of children's marketing.Item Дослідження вірогідності банкрутства суб’єкта господарювання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Василенко, Анна Ігорівна; Vasylenko, Anna IgorivnaUK: Оцінено класифікацію та ознаки видів банкрутства, основні причини його виникнення. Визначено основні зовнішні та внутрішні причини появи банкрутства сучасного бізнесу; проведено аналіз основних показників фінансового стану та аналізу ймовірності банкрутства ТДВ «Хмельницькзалізобетон»; запропоновано заходи щодо покращення ефективної діяльності та попередження і запобігання банкрутства. EN: The classification and signs of types of bankruptcy, the main reasons for its occurrence, were assessed. The main external and internal reasons for the emergence of bankruptcy of modern business are determined; an analysis of the main indicators of the financial condition and an analysis of the probability of bankruptcy of TDV "Khmelnytskzalizoboton" was carried out; proposed measures to improve effective operations and prevention and prevention of bankruptcy.Item Дослідження вірогідності банкрутства суб’єкта господарювання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Калашнік, Валерія Олегівна; Kalashnik, Valery O.UK: Розглянуто теоретичні засади антикризового керування суб'єктом господарювання, досліджено ймовірність банкрутства, запропоновано основні напрямки попередження ймовірності банкрутства на ТОВ ТБ «Славія» EN: The theoretical principles of anti-crisis management of a business entity were considered, the probability of bankruptcy was investigated, the main directions for preventing the probability of bankruptcy at TB "Slavia" LLC were proposedItem Дослідження конкурентоспроможності суб’єкта господарювання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Фисюк, Єлизавета Сергіївна; Fisyuk, Yelyzaveta S.UK: У роботі було досліджено теоретичні основи конкурентоспроможності; проведено дослідження конкурентоспроможності на основі підприємства ТОВ «Кварц»; запропоновані заходи підвищення конкурентоспроможності підприємства. EN: The work explored the theoretical foundations of competitiveness; a competitiveness study was conducted on the basis of the Kvarts LLC enterprise; proposed measures to increase the competitiveness of the enterprise.Item Дослідження основних показників роботи суб’єкта господарювання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Глова, Олександр Олександрович; Glova, Oleksandr O.UK: В роботі досліджено теоретичні основи фінансування підприємства; виконано аналіз ефективності використання фінансових ресурсів ПАТ «Запоріжсталь»; запропоновано заходи щодо підвищення ефективності фінансування підприємства EN: The paper examines the theoretical foundations of enterprise financing; an analysis of the effectiveness of the use of financial resources of PJSC "Zaporizhstal" was performed; proposed measures to improve the efficiency of enterprise financingItem Дослідження продуктивності праці персоналу субʼєкта господарювання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Вострікова, Наталія Леонідівна; Vostrikova, Nataliya L.UK: У роботі було досліджено теоретичні аспекти продуктивності праці субʼєкта господарювання; проведено аналіз продуктивність праці у ТОВ "Опиимальні Логістичні Системи"; запропоновано заходи щодо вдосконалення продуктивності праці на ТОВ "Оптималлні Логістичні Системи". EN: The theoretical aspects of labor productivity of the business entity were investigated in the work; an analysis of labor productivity was carried out at "Opiyimalni Logistiche Systemy" LLC; proposed measures to improve labor productivity at "Optimal Logistics Systems" LLC.Item Дослідження інвестиційної діяльності суб'єкта господарювання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Лисенко, Іван Дмитрович; Lysenko, Ivan D.UK: У роботі було досліджено інвестиційна діяльність НАК «Нафтогаз України». При проведенні дослідження застосовувалися такі методи: аналіз та синтез, історичний підхід, системний підхід, критичний підхід, метод порівняння, контент-аналіз, методи угруповання та зведення, динамічного та структурного аналізу та ін. EN: The work investigated the investment activity of Naftogaz of Ukraine. The following methods were used during the research: analysis and synthesis, historical approach, systematic approach, critical approach, comparison method, content analysis, methods of grouping and summary, dynamic and structural analysis, etc.