Кафедра автомобілів, теплових двигунів та гібридних енергетичних установок (Кафедра А, ТД та ГЕУ)
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра автомобілів, теплових двигунів та гібридних енергетичних установок (Кафедра А, ТД та ГЕУ) by Title
Now showing 1 - 20 of 364
Results Per Page
Sort Options
Item Basic ergonomics in automotive engineering : Study guide(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Артюх, Олександр Миколайович; Artyukh, Olexander M.; Лут, Катерина Анатоліївна; Lut, Kateryna A.; Дударенко, Ольга Василівна; Dudarenko Olha V.; Кузьмін, Віктор Володимирович; Kuzmin, Victor; Кузьміна, Марія Олегівна; Kuzmina, Maria; Щербина, Андрій Васильович; Shcherbyna, Andrii V.UK: Навчальний посібник має за мету допомогти студентам отримати теоретичні знання, які забезпечать системний підхід при проектуванні транспортних засобів з урахуванням ергономічних, естетичних і соціальних факторів, а також ознайомити з основами технічної естетики, із проблемами, пов’язаними з упровадженням методів художнього конструювання в промислове виробництво, і підготувати майбутніх інженерів до спільної роботи із автомобільними дизайнерами. Посібник призначений для студентів які навчаються за спеціальністю 133 Галузеве машинобудування. EN: The aim of the training manual is to help students acquire theoretical knowledge that will provide a systematic approach to the design of vehicles, taking into account ergonomic, aesthetic and social factors, as well as to familiarize them with the basics of technical aesthetics with the problems associated with the implementation of methods of artistic design in industrial production. This training manual is intended for students studying for the specialty of industrial engineering.Item Comparison of High-Temperature Wear Resistance of Gas-Flame and Ion-Plasma Sealing Coatings with 0.1% Yttrium.(Инженерный факультет, Крагуевацкий университет, Сербия, 2024) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich , Vadim I.; Фасоль, Єлизавета Олександрівна; Fasol, YelyzavetaUK: Розглянуто зносостійкі ущільнювальні покриття системи КНА-82 з додаванням 0,1 % ітрію для гарячих частин газотурбінних двигунів, які нанесені газополуменевим та іонно-плазмовим методами.. Розроблено методику моделювання процесів контактної взаємодії деталей двигуна в умовах експлуатації. Проведено триботехнічні випробування, що моделюють контакт поверхні покриття з вершинами гребнів ротора та опереннями лопатей, після чого виміряно лінійний знос та статистично оброблено результати. Газополум'яні покриття демонструють повільніше зниження зносу при температурах до 800 ℃, тоді як обидва покриття демонструють схожі властивості при 1100 оС. Покращені властивості пояснюються утворенням фазоподібної сполуки Ni3Y на межах зерен. EN: Wear-resistant sealing coatings of KNA-82 system with 0.1% yttrium addition for hot parts of gas-turbine engines, applied by gas-flame and ion-plasma methods, are considered. The introduction of yttrium increases the operating temperature from 900oC to 1100oC. The methodology of modeling of processes of contact interaction of engine parts under operating conditions has been developed. Tribotechnical tests modeling the contact of the coating surface with the rotor ridge tops and blade feathers have been carried out, after which linear wear has been measured and the results have been statistically processed. The gas-flame coatings show slower wear reduction at temperatures up to 800℃, while both coatings show similar properties at 1100оС. The improved properties are attributed to the formation of phase-like Ni3Y compound in the grain boundaries.Item Computer Program for Calculation of the Operating Cycle of Internal Combustion Engine(Запорізький національний технічний університет, 2019) Слинько, Георгій Іванович; Slyn’ko, Georgiy I.; Слынько, Георгий Иванович; Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.; Сухонос, Роман Федорович; Іванов, Павло Євгенович; Ivanov, P. E.; Иванов, Павел ЕвгеньевичItem Determination of the optimal composition of physico-mechanical characteristics of medium-carbon steels for car parts(Дніпровський державний технічний університет, 2021) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Кубич, Вадим ИвановичUK: В роботі проведені дослідження методів вибору оптимальних технологічних процесів зміцнення поверхневого шару деталей. З роблений аналіз фізико-механічних характеристик покриттів після відповідних зміцнюючи обробок з урахуванням структурних перетворень в поверхневих шарах. Визначені критеріальні оцінки технологічних способів зміцнення - азотування, борування, бороцементації, лазерної обробки, іонно-плазмового азотування, термічної обробки, а також критеріальні оцінки продуктивності технологічного обладнання і економічних показників. EN: The analysis of physical and mechanical characteristics of coverings after the corresponding strengthening processings taking into account structural transformations in surface layers is made. Criteria assessments of technological methods of hardening - nitriding, drilling, borocementation, laser treatment, ion-plasma nitriding, heat treatment, as well as criterion assessments of productivity of technological equipment and economic indicators are defined, borocementation, laser treatment, ion-plasma nitriding, technological processes of hardening. RU: В работе проведены исследования методов выбора оптимальных технологических процессов упрочнения поверхностного слоя деталей. Выполнен анализ физико-механических характеристик покрытий после соответствующих обработок с учетом структурных преобразований в поверхностных слоях. Определены критериальные оценки технологических способов упрочнения - азотирования, борирования, бороцементации, лазерной обработки, ионно-плазменного азотирования, термической обработки, а также критериальные оценки производительности технологического оборудования и экономических показателей.Item Dynamic viscosity of the lubricant and its effect on steel materials with boron(Карагандинский университет имени академика Е.А. Букетова, 2023) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.UK: В роботі отримані закономірності зміни зсувної міцності адгезійного зв'язку τ0 і пьезокоэффициента β в системах металів «12Х2Н4(45ХН2МФА) - сталь 45+В», «12Х2Н4(45ХН2МФА) - сталь 45+ВС» при фізичному моделюванні зсуву поверхонь малогабаритних зразків і зміни динамічної в’язкості середовища їхньої взаємодії з використанням додаткового обладнання машини тертя СМЦ-2. Встановлено, що борування та бороцементація поверхні сталь 45 призводить до відсутності прояву адгезії з поверхнями сталей 12Х2Н4 та 45ХН2МФА у певних діапазонах нормальних тисків, при яких τ0,>0, та динамічної в'язкості рідкого та консистентного мастила. EN: In this work, the regularities of the change in the shear strength of the adhesive bond τ0 and the piezoelectric coefficient β in the metal systems "12Kh2N4 (45KhN2MFA) - steel 45 + B", "12Kh2N4 (45KhN2MFA) - steel 45 + VS" were obtained during physical modeling of the shear of surfaces of small-sized samples and changes in dynamic viscosity environment of their interaction with the use of additional equipment of the SMTs-2 friction machine. It has been established that boriding and boron carburizing of the surface of steel 45 leads to the absence of adhesion to the surfaces of steels 12Kh2N4 and 45KhN2MFA in certain ranges of normal pressures, at which τ0> 0 and the dynamic viscosity of liquid and grease.Item Effect of alloying heat-resistant packing coatings on their tribotechnical, physical and mechanical properties(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Грешта, Віктор Леонідович; Tkach, Dariya V.; Ткач, Дарья Владимировна; Ткач, Дар'я Володимирівна; Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Кубич, Вадим Иванович; Грешта, Виктор Леонидович; Greshta, Viktor L.UK: Отримані графічні закономірності зміни коефіцієнта тертя при взаємодії покриттів із гребінцями диска на різних стадіях розігріву середовища, що обертається, та середньостатистичної енергетичної інтенсивності зношування покриттів за масою. За результатами дослідження мікрогеометрії й розподілу елементів хімічного складу продуктів зношування, для кожного складу встановлені ймовірні місця руйнувань розглянутих покриттів, що, у свою чергу, може визначати їх здатність до накопичення напружень. EN: Graphic patterns of the friction coefficient changes when the coatings interact with the flanges of the rotating disc at different heating stages of the media and the average energy rate of mass wear of their materials were obtained. Based on the study on microgeometry and distribution of the elements in the chemical composition of wear debris, probable areas of destruction of the examined coatings were identified for each composition, which in turn can determine their ability to accumulate stress. RU: Получены графические закономерности изменения коэффициента трения на стадиях разогрева среды взаимодействия покрытий с гребешками вращающегося диска и среднестатистической энергетической интенсивности их изнашивания по массе. По результатам исследования микрогеометрии и распределения элементов химического состава продуктов износа, для каждого состава установлены вероятные места разрушений рассмотренных покрытий, что в свою очередь может определять их способность к накоплению напряжений.Item Forming a laminar flow of engine oil under the conditions of high-speed sliding friction(Springer International Publishing AG., 2019) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Кубич, Вадим ИвановичUK: Наведено результати розрахункової оцінки можливих експлуатаційних режимів і умов, при яких у підшипнику ковзання вала турбокомпресора проявляється турбулізація течі потоку моторної оливи, що дало можливість визначити товщини вірогідних пограничних шарів відносно радіуса нерівностей поверхонь та порівняти з загальною товщиною можливого мастильного шару у з’єднанні «шийка-втулка». Запропонований підхід дозволяє давати прогнозну оцінку стану потоку оливи з точки зору формування його по шарам і характеру руху в ньому компонентів, що необхідно для вдосконалення способів забезпечення надійності мащення підшипника конкретного турбокомпресора. EN: The article reports the results of evaluating possible operating regimes and conditions which enable the engine oil flow in the plain bearing of the turbocharger shaft makes a transition to turbulence. This allowed us to determine the thicknesses of likely boundary layers about the radius of surface roughness and compare them with the total thickness of the possible lubricating layer in a journal-bushing coupling. The proposed approach makes it possible to evaluate the overall state of the oil flow from the point of view of its layer pattern and the motion pattern of its components, which is necessary to improve the methods for ensuring reliability of lubricating the bearing of a particular turbocharger RU: Приведены результаты расчетной оценки возможных эксплуатационных режимов и условий, при которых в подшипнике скольжения вала турбокомпрессора проявляется турбулизация течения потока моторного масла, что позволило определить толщины вероятных пограничных слоев относительно радиуса неровности поверхностей и сравнить с общей толщиной возможного смазочного слоя в сопряжении «шейка-втулка». Предложенный подход позволяет давать общую оценку состояния потока масла с точки зрения формирования его по слоям и характеру движения в нем компонентов, что необходимо для совершенствования способов обеспечения надежности смазывания подшипника конкретного турбокомпрессора.Item Influence of borination, boron cementation of steel 45 and viscosity of a lubricant on the parameters of adhesion bond in the steel 45 – 40Х system(Караганда: Карагандинский университет имени академика Е.А. Букетова, 2021) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Кубич, Вадим ИвановичUK: В роботі отримані закономірності зміни зсувної міцності адгезійного зв'язку τ і пьезокоефіцієнта β в системах металів «сталь 45 - 40Х», «сталь 45 + В - 40Х», «сталь 45 + ВС - 40Х» при фізичному моделюванні зсуву між малогабаритними зразками в середовищі мастильних матеріалів І-20А, Wolf 10W-40, ТАД-17и, Літол-24 з відмінними динамічними в’язкостями з використанням додаткового обладнання машини тертя СМЦ-2. Встановлено, що збільшення швидкості зсуву в два рази зумовлює зменшення пьезокоефіцієнта в системі «сталь 45 + ВС - 40Х» в 1,2-1,6 рази для мастильних матеріалів Wolf 10W-40, ТАД-17и, Літол-24 і його відносну однаковість, незалежну від динамічної в'язкості. EN: In the work, the regularities of changes in the shear strength of the adhesive bond τ and the piezoelectric coefficient β in the metal systems "steel 45 - 40X", "steel 45+В-40Х", "steel 45+ВС-40Х" were obtained during physical modeling of the materials I-20A, Wolf 10W-40, TAD-17i, Litol-24 with distinctive dynamic viscosities using the additional equipment of the SMTs-2 friction machine. It has been established that a twofold increase in the shear rate causes a decrease in the piezoelectric coefficient in the "steel 45+VS - 40X" system by a factor of 1.2-1.6 for Wolf 10W-40, TAD-17i, Litol-24 lubricants and its relative similarity independent of dynamic viscosity. RU: В работе получены закономерности изменения сдвиговой прочности адгезионной связи τ и пьезокоэффициента β в системах металлов «сталь 45 - 40Х», «сталь 45+В - 40Х», «сталь 45+ВС - 40Х» при физическом моделировании сдвига между малогабаритными образцами в среде смазочных материалов И-20А, Wolf 10W-40, ТАД-17и, Литол-24 с отличительными динамическими вязкостями с использованием дополнительного оборудования машины трения СМЦ-2. Установлено, что увеличение скорости сдвига в два раза обуславливает уменьшение пьезокоэффициента в системе «сталь 45+ВС - 40Х» в 1,2-1,6 раза для смазочных материалов Wolf 10W-40, ТАД-17и, Литол-24 и его относительную одинаковость, не зависящую от динамической вязкости.Item Influence of compositions ABRO GT-409 and POLYTRONMTC in transmission oil on tribological contact in material systems "CuCrNiZrTi - KCh50", "CuCrNiZrTi – 40X"(Journal of Physics: Conference Series, 2022) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Кубич, Вадим ИвановичUK: У роботі проведені визначальні триботехнічні випробування систем матеріалів «CuCrNiZrTi – 85W90 – 40Х», «CuCrNiZrTi – 85W90 – КЧ50» для оцінки характеру прояву в них дії додаткових композицій (ДК) ABRO GT-409 і POLYTRONT і прояву в них параметрів адгезійних властивостей під час моделювання зсуву на малогабаритних зразках. EN: The work carried out definitive tribotechnical tests of the systems of materials "CuCrNiZrTi - 85W90 - 40X", "CuCrNiZrTi - 85W90 - KCh50" to assess the nature of the manifestation of the effect of additive compositions (AC) ABRO GT-409 and POLYTRONTMС on adaptability to loading and lubrication modes parameters of adhesion properties when modeling shear on small samples. RU: В работе проведены определительные триботехнические испытания систем материалов «CuCrNiZrTi – 85W90 – 40Х», «CuCrNiZrTi – 85W90 – КЧ50» для оценки характера проявления в них действия добавочных композиций (ДК) ABRO GT-409 и POLYTRONTMС на приспосабливаемость к режимам нагружения и смазыванию и проявление параметров адгезионных свойств при моделировании сдвига на малогабаритных образцах.Item Influence of PolytronTMC Composition on the Tribological State of the System of materials “40Ch - Transmission Oil - HCh15” when Simulating Friction Modes and Lubrication Conditions(НАО «Карагандинский технический университет имени Абылкаса Сагинова» (КарТУ имени Абылкаса Сагинова), 2024) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich , Vadim I.; Чернета, Олег Георгійович; Cherneta, OlegUK: У роботі проведені трибологічні випробування системи матеріалів «40Х - трансмісійне масло - ШХ15» для оцінки характеру дії додаткової композиції ПОЛІТРОНМТС на її адаптивність до високошвидкісних, силових умов нагружения і здатність створювати надійні мастильні утворення в умовах недостатнього змащування. Проведено фізичне моделювання проявів тертя на верхньої межі граничного мащення при коефіцієнті тертя 0,12 ≤ μg≤ 0,2, а також напівсухого і сухого тертя. Встановлено, що високі контактні тиски в діапазоні від 4,2 МПа до 8,6 МПа на початку роботи створюють особливості протидії надходженню компонентів оливи в зони контурних площин фрикційної взаємодії, які в більшій мірі визначають механічні зв'язки металів при ковзанні з досить високим коефіцієнтом тертя μs = 0,3-0,7. У цьому випадку умовний точковий контакт при швидкостях ковзання визначав кількість молекул оливи, які надходили в дифузорну зону, тобто за кульку по траєкторії тертя на поверхні диска, що обертався. Виявлено принципіальні відмінності у прояві функціональності POLYTRONMTC при його додавання до олив Opet Fullgear FRM 75W-80, CastrolSyntraxUniversal 80W-90, що мають синтетичну основу, і оливу Castrol ATF MultiVehicle 75W-80, що має мінеральну основу. EN: In this work, definitive tribological tests were carried out on the material system “40Ch - gear oil - HCh15” to assess the nature of the action of the additional composition POLYTRONMTC for its adaptability to high-speed, power loading conditions and the ability to form reliable lubricating formations in conditions of insufficient lubrication. Physical modeling of the manifestation of friction in the upper boundary of boundary lubrication with a friction coefficient of 0.12 ≤ μg≤ 0.2, as well as semi-dry and dry friction was performed. It was established that high contact pressures in the range from 4.2 MPa to 8.6 MPa at the beginning of running-in created features of resistance to the flow of oil components into the zones of the contour areas of friction interaction, which determined to a greater extent mechanical metal connections when sliding with a sufficiently high coefficient of friction μс = 0.3-0.7. In this case, the conditional point contact at sliding speeds determined the number of oil molecules that were directed to the diffuser contact zone, i.e. behind the ball along the friction path on the surface of the rotating disk. A fundamental difference in the manifestation of POLYTRONMTС was revealed when it is added to Opet Fullgear FRM 75W-80, CastrolSyntraxUniversal 80W-90 oils, which have a synthetic base, and Castrol ATF MultiVehicle 75W-80 oil, which has a mineral base. Graphic patterns of changes in friction and wear characteristics have been constructed for the model conjugation “moving disk-fixed ball”Item Mathematical modeling of car parts loading processes and choice of optimal materials, coatings and methods of their strengthening(Дніпровський державний технічний університет, 2023) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Чернета, Олег Георгійович; Cherneta, Oleg; Середа, Борис Петрович; Sereda, BorisUK: В роботі проведено дослідження сумарних навантажень на розподільний вал двигуна внутрішнього згоряння, змодельований розподіл моментів і тиску на окремі зони для вибору оптимального матеріалу і методів зміцнення поверхневого шару кулачків розподільного валу двигуна внутрішнього згоряння. Досліджено мікроструктуру та проведено рентгеноструктурний, фазовий склад та аналіз фізико-механічних характеристик покриттів після диференційованих зміцнюючих обробок з урахуванням структурних перетворень у поверхневих шарах. За допомогою рентгеноструктурного аналізу виявлено структурно-фазові складові поверхневого шару кулачків розподільного валу зі сталі 45 двигуна внутрішнього згоряння. EN: Conducted in workresearchtotal loads on the camshaft of the internal combustion engine, the simulated distribution of torques and pressure on individual zones for the selection of the optimal material and methods of strengthening the surface layer of the cams of the camshaft of the internal combustion engine. Microstructures were studied and X-ray structural, phase composition and analysis of physical and mechanical characteristics of coatings after differentiated strengthening treatments were made, taking into account structural transformations in the surface layers. With the help of X-ray structural analysis, the structural and phase components of the surface layer of the camshaft cams made of steel 45 of the internal combustion engine were revealed.Item Reduction of detonation effects in gasoline internal combustion engines using water injection(European Conference, 2023) Беженов, Сергій Олександрович; Bezhenov, Serhiy O.; Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.; Русило, Сергій Валерійович; Rusylo, Serhiy V.Item Research of steel 45 strugging influence on the parameters of adhesion communication with chrome, chrome-nickel steel(Науковий журнал «Математичне моделювання», 2019) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Кубич, Вадим ИвановичUK: Наведено результати дослідження трансформації мікроструктури приповерхневих шарів експлуатаційної сталі 45 (фрагменти кулачка розподільного валу двигуна), які піддані модифікуванню методом борування. Отримано графічні залежності тангенціальної міцності і коефіцієнта зміцнення молекулярного зв’язку від тиску в контакті для трибологічних систем матеріалів «12Х2Н4 - сталь 45», «45ХН2МФА - сталь 45», «40Х - сталь 45» при моделювання зсувного опору на машині тертя СМЦ-2. The results of the microstructure transformation research service steel 45 (fragments of the cam camshaft cam) of the surface layers, which are subjected to modification by boring, are presented in the paper. The graphical dependences of the tangential strength and the coefficient of molecular bond hardening on the contact pressure were obtained for tribological systems of materials "12X2H4 - steel 45", "45XH2MFA - steel 45", "40X - steel 45" in the modeling of shear resistancefriction machine 2 were received. The ambiguous effect of boring on the manifestation of the adhesion bond parameters of the surfaces of the materials under consideration was revealed. Приведены результаты исследования трансформации микроструктуры приповерхностных слоев эксплуатационной стали 45 (фрагменты кулачка распределительного вала двигателя), которые подвергнуты модифицированию методом борирования. Получены графические зависимости тангенциальной прочности и коэффициента упрочнения молекулярной связи от давления в контакте для трибологических систем материалов «12Х2Н4 - сталь 45», «45ХН2МФА - сталь 45», «40Х - сталь 45» при моделировании сдвигового сопротивления на машине трения СМЦ-2.Item Resistance of heat-resistant yttrium-containing sealing coatings to mechanical fracture when forming cutting paths.(Карагандинский университет имени академика Е.А. Букетова, 2024) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich , Vadim I.; Фасоль, Єлизавета Олександрівна; Fasol, YelyzavetaUK: За результатами триботехнічних випробувань покриттів із лігатур сплаву КНА-82 з додаванням ітрію 0,1 %, 0,3 %, 0,5 % отримано дані, які дозволили встановити характер зміни динамічного коефіцієнта тертя та енергетичної інтенсивності зношування матеріалу за період випробування. Оцінка покриттів, сформованих газополуменевим та іонно-плазмовим методами, базувалася на наступному положенні. Максимальний опір механічному руйнуванню визначається проявом постійного мінімального значення динамічного коефіцієнта тертя. Це служить індикатором зменшення сили тертя до досягнення межі втоми. Іншим ключовим фактором є кількість розділених частинок, що утворюються на одиницю інтегральної роботи під час процесу тертя. Ці оціночні параметри вишиковуються в ряд за кількістю балів від 1 до 4. Максимальна оцінка відповідає максимальному опору, тобто меншому значенню енергоємності зношування матеріалу та мінімальному значенню коефіцієнта стійкого тертя. Встановлено, що однаковим збігом цих параметрів за балами майже на всіх етапах випробувань (І-ІІІ) було покриття, сформоване газополуменевим методом із вмістом ітрію 0,3%-0,5%. Виняток становило покриття, сформоване іонно-плазмовим методом з концентрацією ітрію 0,1 % на четвертому етапі випробувань. EN: According to the results of tribotechnical tests of coatings made of KNA-82 alloy ligatures with the addition of yttrium of 0.1%, 0.3%, 0.5%, data were obtained that allowed us to establish the nature of changes in the dynamic coefficient of friction over the test period and numerous values of the energy intensity of material wear. The evaluation of coatings formed by the gas-flame and ion-plasma method was based on the following premise. The maximum resistance to mechanical fracture is determined by the manifestation of a constant minimum value of the dynamic coefficient of friction. This serves as an indicator of reduced friction force before reaching the fatigue limit. Another key factor is the number of separated particles produced per unit of integral work during the friction process. These evaluation parameters are lined up in a row by the number of points from 1 to 4. The maximum score corresponds to the maximum resistance, i.e., a lower value of the energy intensity of material wear and the minimum value of the stable friction coefficient. It has been determined that the same coincidence of these parameters according to the scores is almost at all stages of testing (I-III) was the coating formed by the gas-flame method with a yttrium concentration of 0.3%-0.5%. The exception was the coating formed by the ion-plasma method with a yttrium concentration of 0.1% at the fourth stage of testing.Item Tribologicsl contact in materials systems "CuCrNiZrTi - KCH50", "CuCrNiZrTi - 40X", "CuCrNiZrTi - 12X2H2"(Карагандинский университет имени академика Е.А. Букетова, 2022) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Кубич, Вадим ИвановичUK: У статті поставлено завдання на проведення визначальних триботехнічних випробувань високоентропійного сплаву CuCrNiZrTi для оцінки його пристосовності до режимів навантаження та змащування при контактній взаємодії зі сталлю, чавуном та встановлення характеру прояву параметрів адгезійних властивостей моделюванням зсуву на малогабаритних образах. EN: The article poses the problem of conducting definitive tribotechnical tests of the high-entropy CuCrNiZrTi alloy to assess its adaptability to loading and lubrication modes during contact interaction with steel, cast iron and the manifestation of the parameters of adhesion properties by modeling shear on small samples. RU: В статье поставлена задача на проведение определительных триботехнических испытаний высокоэнтропийного сплава CuCrNiZrTi для оценки его приспосабливаемости к режимам нагружения и смазыванию при контактном взаимодействии со сталью, чугуном и установление характера проявления параметров адгезионных свойств моделированием сдвига на малогабаритных образцах.Item Use of combined strengthening method to obtain optimal composition of physico-mechanical characteristics of medium carbon(ДДТУ, 2022) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Кубич, Вадим ИвановичUK: В роботі проведені дослідження комбінованого способу відновлення і зміцнення поверхневого шару кулачків розподільного валу двигуна внутрішнього згорання. Зроблений порівняльний аналіз фізико-механічних характеристик покриттів після найбільш поширених зміцнюючи обробок з урахуванням структурних перетворень в поверхневих шарах. EN: The research of the combined method of restoration and strengthening of the surface layer of the camshaft of the internal combustion engine is carried out. A comparative analysis of the physical and mechanical characteristics of coatings after the most common hardening treatments, taking into account structural transformations in the surface layers. RU: В работе проведены исследования комбинированного способа восстановления и упрочнения поверхностного слоя кулачков распределительного вала двигателя внутреннего сгорания. Выполнен сравнительный анализ физико-механических характеристик покрытий после наиболее распространённых упрочняющих обработок с учетом структурных преобразований в поверхностных слоях.Item X-ray spectral analysis of surface structures formed on copper alloys during film fasting(Journal of Physics: Conference Series, 2021) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Кубич, Вадим ИвановичUK: В роботі встановлено характер перерозподілу хімічних елементів і їх зосередження у вторинних поверхневих структурах для систем матеріалів «сталь 45ХН2МФА-змазка-БрОЦС4-4-2,5», «сталь 45ХН2МФА-смазка- БрОЦС4-4-4», «сталь 45ХН2МФА-змазка - Л-63 », які випробувані в умовах моделювання плівкового голодування при змазуванні моторним маслом 15W40 Lukoil-Super SAE SG / CD. Показано, що стабільність дії мастильних утворень, які формуються при плівковому голодуванні може зумовлюватися лише при адсорбції на поверхнях Л63 і БрОФ4-4-4 вуглецю з киснем. EN: The paper establishes the nature of the redistribution of chemical elements and their concentration in secondary surface structures for the material systems "steel 45XN2MFAgrease-BrOTsS4-4-2.5", "steel 45XN2MFA-grease-BrOTsS4-4-4", "steel 45XN2MFA-grease -L-63 ", tested under the conditions of simulating film starvation when lubricated with 15W40 Lukoil-Super SAE SG/CD engine oil. Since the formula obtained by us includes the Gibbs energy, the self-organization of the structure under consideration naturally also enters. General laws of self-organization are observed when a number of conditions are met: irreversibility, openness (nonequilibrium), nonlinearity, instability (coherence), dissipativity. All these elements were observed and described by us in this work. It is due to self -organization that the distribution of chemical elements carbon and oxygen occurred on the surfaces L63 and BrOF4-4-4. To this effect must be added a decrease in the surface tension of the lubricant. RU: В работе установлен характер перераспределения химических элементов и их сосредоточение во вторичных поверхностных структурах для систем материалов «сталь 45ХН2МФА-смазка-БрОЦС4-4-2,5», «сталь 45ХН2МФА-смазка- БрОЦС4-4-4», «сталь 45ХН2МФА-смазка- Л-63», испытанных в условиях моделирования пленочного голодания при смазывании моторным маслом 15W40 Lukoil-Super SAE SG/CD. Показано, что стабильность действия смазочных образований, формирующихся при пленочном голодании может предопределяться только при адсорбировании на поверхностях Л63 и БрОФ4-4-4 углерода с кислородомItem Аналіз впливу навантаження генератора на ефективні показники автомобільного двигуна внутрішнього згорання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Рябошапка, Наталя Євгеніївна; Ryaboshapka, Natalya; Грачов, Павло Валентинович; Grachov, PavloItem Аналіз ефективності роторного двигуна Astron Aerospace Omega 1(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.; Демянков, Віталій Олегович; Demyankov, Vitaly O.Item Аналіз механізмів зміцнення середєвуглецевих сталей(Луцький національний технічний університет, 2017) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich, Vadim I.; Кубич, Вадим ИвановичUK: В роботі приведений аналіз підвищення зносостійкості середнє вуглецевих сталей, представлені результати дослідження фізико-механічних властивостей робочих шарів середнє вуглецевих сталей. За результати проведених досліджень отримані зображення мікроструктури робочої поверхні після азотування і лазерної обробки. EN: The analysis of microstructures of increasing wear resistant transformation wear layers from the middle carbon steel, depending on technological methods and physical-mechanical properties of work surfaces are given in the article. Due to the results of the research the pictures of the microstructures of work surfaces by nitric and laser treatment are received. RU: В работе приведен анализ повышения износостойкости среднеуглеродистых сталей, представлены результаты исследования физико-механических свойств рабочих поверхностей среднеуглеродистых сталей. По результатам проведеных исследований получены фотографии с микроструктурами рабочих поверхностей после азотирования и лазерной обработки.