Кафедра спеціальної освіти (Кафедра СО)
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра спеціальної освіти (Кафедра СО) by Title
Now showing 1 - 20 of 61
Results Per Page
Sort Options
Item Innovative technologies in rehabilitation of antiterrorist operation victims(Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, 2017) Маляренко, Юлія Олександрівна; Maliarenko, Yliya O.; Маляренко, Юлия АлександровнаUK: Мета дослідження – визначення можливості і доцільності застосування низькочастотних імпульсів при реабілітації пацієнтів з черепно-мозковою травмою та політравмою в умовах стаціонару. Матеріали та методи: поранені (n = 30) з 19 до 39 років (середній вік становив 29,53 ± 1,06). В якості контрольної групи були досліджені 20 осіб, ідентичні за віком та характером пошкодження. (середній вік становив 29,1 ± 1,1). Клінічно оцінювалась ефективність лікування за бальною шкалою (1 бал – мінімальна, 2 бали – помірна, 3 бали – виражена), оцінювалась інтенсивність болю, оцінювали дані електроенцефалографії. Результати і обговорення. Проаналізовано походження та обставини виникнення черепно-мозкової травми. Оцінювалися дослідження, що підтверджують черепно-мозкову травму з акцентом на внутрішньочерепну гіпертензію, характер болю до і після лікування. У контрольній групі застосували класичну терапію (анальгетики, транквілізатори, проти судомні та діуретичні препарати), а в основній групі додатково використовували LEIT (20 - 30 хвилин при частоті 77 Гц) Висновки. Застосування низькочастотного сигналу дозволило зняти больовий синдром і сприяло відновленню функції при травмах різної етіології. Визначено можливість використання низькочастотних імпульсів з метою адаптації організму до нових умов, щодо відновлення регуляторної здатності вегетативної нервової системи. Застосування LEIT сприяє усуненню придбаних патологічних умовнорефлекторних зв'язків, міофасціального синдрому, відчуття важкості в голові, внутрішньочерепної гіпертензії, головного болю, що позитивно впливає на якість і тривалість лікування, дозволяє знизити фармакологічне навантаження в період реабілітації. Запропонований метод доцільно використовувати в клінічній практиці в медично-оздоровчих установах. EN: The humanitarian catastrophe provoked in Ukraine by neighbouring state, forces the best representatives of our country to take part in military operations. The saddest, that thus also perishes civilians. Women, children, old men suffer. Young able-bodied people should risk the life, health for the sake of the world and well-being of our planet, because Ukraine it only the beginning of aggression of the hostile state. In antiterrorist operation conditions it is necessary to apply a maximum efforts not only for life preservation which is priority at the state level, but also it is necessary to create conditions for a speedy recovery, possibility to return on service to the trained, skilled fighters. At newest technologies use possibility to keep not only working capacity, but also quality of wounded men life hereafter can be created. Craniocerebral injury – one of the most frequent kinds of traumas, which meet in 30–50% cases of all traumatic damages [1, 2, 3]. Craniocerebral injury is a principal cause of death and physical inability of people under 45 years old and it gains the lead in neurosurgical pathologies structure [1]. In a wartime the craniocerebral injury principal causes are various bullet and explosive wounds . RU: Цель исследования – определение возможности и целесообразности применения низкочастотных импульсов при реабилитации пациентов с черепно-мозговой травмой и политравмой в условиях стационара. Материалы и методы; раненные (n = 30) с 19 до 39 лет (средний возраст составил 29,53 ± 1,06). В качестве контрольной группы были исследованы 20 человек, идентичных по возрасту и характеру повреждения (средний возраст составил 29,1 ± 1,1). Клинически оценивалась эффективность лечения по балльной шкале (1 балл – минимальная, 2 балла – умеренная, 3 балла – выраженная), также оценивалась интенсивность боли, оценивали данные электроэнцефалографии. Результаты и обсуждение. Проанализированы происхождение и обстоятельства возникновения черепно-мозговой травмы. Оценивались исследования, подтверждающие черепно-мозговую травму с акцентом на внутричерепную гипертензию, характер боли до и после лечения. В контрольной группе применили классическую терапию (анальгетики, транквилизаторы, противосудорожные препараты, диуретики), а в основной группе дополнительно использовали LEIT (20 - 30 минут при частоте 77 Гц) Выводы. Применение нейроадаптивного низкочастотного сигнала позволило снять болевой синдром и способствовало восстановлению функции при травмах различной этиологии. Определена возможность использования низкочастотных импульсов с целью адаптации организма к новым условиям, по восстановлению регуляторной способности вегетативной нервной системы. Применение LEIT способствует устранению приобретенных патологических условнорефлекторных связей, миофасциального синдрома, ощущения тяжести в голове, внутричерепной гипертензии, головной боли, что положительно влияет на качество и продолжительность лечения, позволяет снизить фармакологическую нагрузку в период реабилитации. Предложенный метод целесообразно использовать в клинической практике в медико-оздоровительных учреждениях.Item Results of Future Physical Therapists’ Training for Application of Fitness and Health-Improving Technologies(International Journal of Humanities, Social Sciences and Education, 2018) Бурка, Олена Миколаївна; Burka, Olena M.; Бурка, Елена Николаевна; Мазін, Василь Миколайович; Mazin, Vasyl M.; Мазин, Василий НиколаевичUK: uk У статті висвітлено дослідження процесу підготовки майбутніх фізичних терапевтів до використання фізкультурно-оздоровчих технологій. Представлено результати теоретичного аналізу наукових та науково-методичних джерел з обраного питання. Визначено та обґрунтовано модель процесу підготовки, етапи формування готовності до використання фізкультурно-оздоровчих технологій, діагностичну систему та висвітлено результати педагогічного експерименту з перевірки ефективності запропонованих інновацій. EN: The article outlines the results of training of future physical rehabilitation specialists’ for application of fitness and health-improving technologies. Results of theoretical analysis of scientific and methodological sources regarding the problem in question are presented. Training process model, fitness and health-improving technologies application readiness forming stages, and diagnostic system are determined and grounded, and pedagogical experiment with regard to proposed innovations efficacy check is outlined. RU: В статье описано исследование процесса подготовки будущих физических терапевтов к использованию физкультурно-оздоровительных технологий. Представлены результаты теоретического анализа научных и научно-методических источников по выбранному вопросу. Определены и обоснованы модель процесса подготовки, этапы формирования готовности к использованию физкультурно-оздоровительных технологий, диагностическая система и охарактеризованы результаты педагогического эксперимента по проверке эффективности предложенных инноваций.Item Визначення особливостей гемодинамічних та рухових порушень при атеросклеротичної хронічної ішемії мозку для вибору засобів фізичної реабілітації(Харківська державна академія фізичної культури, 2014) Ермолаева, Алла Вячеславовна; Yermolaieva, Alla V.; Єрмолаєва, Алла ВячеславівнаUK: Мета: визначити характерні зміни функціонального стану серцево-судинної системи та особливості рухових порушень у жінок з атеросклеротичною хронічною ішемією мозку для вибору в подальшому відповідних засобів фізичної реабілітації. Матеріали і методи: аналіз та узагальнення науково-методичної літератури та джерел мережі Інтернет за темою дослідження; аналіз історій хвороби; методи дослідження серцево-судинної системи (електрокардіографія, ультразвукове дослідження судин головного мозку і шиї та ін.). Результати: виявлено, що всі обстежені хворі мали ті чи інші гемодинамічні та рухові порушення. Висновки: встановлено, що комплексна оцінка функціонального стану окремо взятого хворого є однією з передумов індивідуальної спрямованості реабілітаційних заходів, серед яких, поряд з лікувальною фізичною культурою, масажем і фізіотерапією, доречно застосовувати елементи сучасних фітнес-технологій. EN: Purpose: to determine the characteristic changes in the functional state of the cardiovascular system and the features of motor disorders in women with chronic atherosclerotic ischemia of the brain, in the future to select appropriate means of physical rehabilitation. Material and Methods: analysis and synthesis of scientific and methodological literature and Internet sources on the topic of the study; analysis of case histories; methods of study of the cardiovascular system (electrocardiography, ultrasound of the brain vessels and neck, etc.). Results: found that all the examined patients had certain hemodynamic and movement disorders. Conclusions: it was found that a comprehensive assessment of the functional state of the individual patient is a prerequisite for individual orientation of rehabilitation measures, among which, along with medical physical culture, massage and physical therapy is appropriate to apply the elements of the modern fitness technology. RU: Цель: определить характерные изменения функционального состояния сердечно-сосудистой системы и особенности двигательных нарушений у женщин с атеросклеротической хронической ишемией мозга для выбора в дальнейшем соответствующих средств физической реабилитации. Материал и методы: анализ и обобщение научно-методической литературы и источников сети Интернет по теме исследования; анализ историй болезни; методы исследования сердечно-сосудистой системы (электрокардиография, ультразвуковое исследование сосудов головного мозга и шеи и др.). Результаты: обнаружено, что все обследованные больные имели те или иные гемодинамические и двигательные нарушения. Выводы: установлено, что комплексная оценка функционального состояния отдельно взятого больного является одной из предпосылок индивидуальной направленности реабилитационных мероприятий, среди которых, наряду с лечебной физической культурой, массажем и физиотерапией, уместно применять элементы современных фитнес-технологий.Item Вплив спортивних бальних танців на рівень фізичного здоров’я підлітків середнього шкільного віку(Запорізький національний університет, 2012) Клапчук, Василь Васильович; Klapchuk, Vasil V.; Клапчук, Василий Васильевич; Присяжнюк, Олена Анатоліївна; Prisyazhnyuk, Olena A.; Присяжнюк, Елена АнатольевнаUK: У статті показано, що вихідний рівень фізичного (соматичного) здоров’я підлітків 11-14 років нижче «безпечного». Обґрунтовано методичний підхід до фізичних тренувань з застосуванням бальної хореографії. Доведено його позитивний вплив на інформативні морфо-функціональні показники здоров’я EN: The article has shown the initial level of physical (somatic) health of 11-14 years old adolescents to be below the "safe" one. Methodological approach to the physical training using ballroom dancing was developed. Its positive impact on the relevant morphofunctional health indices was proved RU: В статье показано, что исходный уровень физического (соматического) здоровья подростков 11-14 лет ниже «безопасного». Обоснован методический подход к физическим тренировкам с использованием бальной хореографии. Доказано его положительное влияние на информативные морфо-функциональные показатели здоровьяItem Динаміка загальної фізичної працездатності та аеробної продуктивності за результатами велоергометрії у дівчат середнього шкільного віку з ослабленим зором під впливом фізичної реабілітації(Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, 2017) Марюхніч, Надія Володимирівна; Maryukhnich, Nadiy Volodumirovna; Марюхнич, Надежда Владимировна; Клапчук, Василь Васильович; Klapchuk, Vasil V.; Клапчук, Василий ВасильевичUK: Оцінити вплив реабілітаційного комплексу на рівень загальної фізичної роботоздатності та аеробної продуктивності за результатами велоергометрії дівчат середнього шкільного віку з ослабленим зором. EN: Aim of the work is to assess the impact of the rehabilitation complex on the level of general physical capacity and aerobic productivity by the veloergometry results of the middle school age girls with weakened vision. RU: Оцінити вплив реабілітаційного комплексу на рівень загальної фізичної роботоздатності та аеробної продуктивності за результатами велоергометрії дівчат середнього шкільного віку з ослабленим зором.Item Динаміка морфофункціональних показників фізичного стану дівчат середнього шкільного віку з ослабленим зором під впливом аеробних вправ при комплексній фізичній реабілітації(Дніпропетровська медична академія МОЗ України, 2017) Марюхніч, Надія Володимирівна; Maryukhnich, Nadiy Volodumirovna; Марюхнич, Надежда Владимировна; Клапчук, Василь Васильович; Klapchuk, Vasil V.; Клапчук, Василий ВасильевичUK: З метою оцінки впливу реабілітаційного комплексу на фізичне стану школярів було обстежено 90 дівчаток середнього шкільного віку з ослабленим зором. Оцінка фізичного стану проводилася по експрес-методикою Г.Л.Апанасенко. Результати первинного обстеження показали, що середні показники фізичного стану дівчаток з ослабленим зором знаходяться на низькому рівні. Під впливом реабілітаційного комплексу відбулися статистично значущі позитивні зміни в показниках основних груп дівчаток, крім цього зросла загальна бальна оцінка за всіма дослідженнями критеріям. У підлітковому віці варіабельність антропометричних характеристик організму змінюється в тісному зв'язку з індивідуальними руховими режимами. Виходячи їх цього можна рекомендувати аеробні вправи в комплексній фізичній реабілітації дівчаток середнього шкільного віку з ослабленим зором. EN: To assess the impact of the rehabilitation complex on the physical condition of schoolchildren, 90 girls of secondary school age with impaired vision were examined. The evaluation of the physical condition was carried out by the express method of G.L.Apanasenko. The results of the initial survey showed that the average indicators of the physical condition of girls with poor eyesight are low. Under the influence of the rehabilitation complex, there were statistically significant positive changes in the indices of the main groups of girls, in addition to this, the total score for all investigated craters was increased. In adolescence, the variability of anthropometric characteristics of an organism changes in close connection with individual motor activity. Proceeding from what they can recommend aerobic exercises in the complex physical rehabilitation of secondary school age girls with poor vision.Item Динаміка показників спірографії школярів з ослабленим зором під впливом фізичного виховання та додаткових самостійних тренувань(Українська медична стоматологічна академія, 2017) Марюхніч, Надія Володимирівна; Maryukhnich, Nadiy Volodumirovna; Марюхнич, Надежда Владимировна; Клапчук, Василь Васильович; Klapchuk, Vasil V.; Клапчук, Василий ВасильевичUK: З метою визначення впливу реабілітаційного комплексу на функціональні показники дихальної системи школярів з ослабленим зором, було обстежено 90 дівчат середнього шкільного віку При дослідженні функції зовнішнього дихання використані методи: спірографія, фазовий аналіз дихального циклу, аналіз кривої потік-об'єм (КПО) за допомогою спіроаналізатора «Рід-124Д», результати співставлялись з «Системою належних величин» Клемента Р.Ф. (1986) і оброблялись за допомогою комп’ютерної програми «RDC – Pneumo(tm) Ver.4.5-9406-No206-Arcl6-In3». Обстеження виявило у дівчат відповідність показників зовнішнього дихання з віковими нормами. Під впливом реабілітаційного курсу відбулись статистично значимі позитивні зміни в показниках. У підлітковому віці стан дихальної системи характеризується нестійкістю та варіативністю показників. Великі гормональні перебудови в період статевого дозрівання підлітків вимагають ще досить високого постачання енергетичних ресурсів. Показники функціонального стану повітряносних шляхів і легеневої тканини змінюються в тісному зв'язку з варіабельністю антропометричних характеристик організму. EN: In order to determine the rehabilitation complex impact on the respiratory system functional parameters of the schoolchildren with impaired vision, 90 girls of secondary school age were examined. Methods of spontaneous breathing were used: spirography, phase analysis of the respiratory cycle, flow-volume analysis (KPO) using a spiro analyzer Read-124D ", the results were compared with the" System of Due Values "by Clement G.F. (1986) and processed using the computer program "RDC-Pneumo (tm) Ver.4.5-9406-No206-Arcl6-In3". The examination revealed that the girls had compliance with external respiration rates with age norms. Under the influence of the rehabilitation course, there were statistically significant positive changes in the indicators. In adolescence, the state of the respiratory system is characterized by instability and variability in indices. Large hormonal changes during the puberty of adolescents require a fairly high supply of energy resources. The indices of the functional state of the airway and lung tissue change in close connection with the variability of the anthropometric characteristics of the organism. RU: С целью определения влияние реабилитационного комплекса на функциональные показатели дыхательной системы школьников с ослабленным зрением, было обследовано 90 девочек среднего школьного возраста При исследовании функции внешнего дыхания использованы методы: спирография, фазовый анализ дыхательного цикла, анализ кривой поток-объем (КПО) при помощи спироанализатора «Рид-124Д», результаты сопоставлялись с «Системой должных величин» Клемента Г.Ф. (1986) и обрабатывались с помощью компьютерной программы «RDC – Pneumo(tm) Ver.4.5-9406-No206-Arcl6-In3». Обследование выявило у девушек соответствие показателей внешнего дыхания с возрастными нормами. Под влиянием реабилитационного курса произошли статистически значимые положительные изменения в показателях. В подростковом возрасте состояние дыхательной системы характеризуется неустойчивостью и вариативностью показателей. Большие гормональные перестройки в период полового созревания подростков требуют достаточно высокой поставки энергетических ресурсов. Показатели функционального состояния воздухоносных путей и легочной ткани изменяются в тесной связи с вариабельностью антропометрических характеристик организма.Item Ефективність реабілітаційних програм для жінок похилого віку з цукровим діабетом(Дніпропетровський державний інститут фізичної культури і спорту, 2014) Присяжнюк, Олена Анатоліївна; Prisyazhnyuk, Olena A.; Присяжнюк, Елена Анатольевна; Кириченко, Інна; Kirichenko, Inna; Кириченко, Инна; Рижкова, Марія Вадимівна; Ryzhkova, Maria V.; Рижкова, Мария ВадимовнаUK: В дослідженні було розглянуто комплексний вплив методів фізичної реабілітації на жінок з цукровим діабетом. Доведено, що комплексний підбір засобів фізичної реабілітації, які включають вправи з йоги, дієтотерапію, ранкову гімнастику, показують позитивний результат и можуть бути використані для профілактики різноманітних ускладнень EN: In our study we examined the therapeutic effects of physical rehabilitation techniques on women with diabetes. We have proven that a comprehensive selection of physical rehabilitation exercises including yoga and daily morning exercises, and diet therapy, gives a positive result and can be used for the prevention of various complications related to the condition of diabetes RU: В исследовании было рассмотрено комплексное воздействие методов физической реабилитации на женщин с сахарным диабетом. Доказано, что комплексный подбор средств физической реабилитации, включающих упражнения йоги, диетотерапию, утреннюю гимнастику; дает положительный результат и может использоваться также для профилактики различных осложненийItem Застосування інтерактивних методів навчання у формуванні педагогічної майстерності реабілітологів(Класичний приватний університет м. Запоріжжя, 2017) Рижкова, Марія Вадимівна; Ryzhkova, Maria V.; Рижкова, Мария ВадимовнаUK: У статті розкрито особливості формування педагогічної майстерності реабілітолога через застосування інтерактивних технологій навчання, обґрунтовано їх значення в процесі формування педагогічної майстерності майбутніх бакалаврів з фізичної реабілітації. Описано можливість використання інтерактивних методів у процесі професійного навчання. EN: Despite active researches in different areas of interactive learning, remaining for modern pedagogy challenge is the development and application of scenarios with interplaying learning process of participants in training for specialties which include close interpersonal interaction, including physical rehabilitologists. The purpose of the article is to outline the potencies of formation of pedagogical excellence in physical rehabilitologists through the use of interactive technologies in the process of training. Pedagogical component in the process of rehabilitologists’ training in the high school is represented insufficiently. Within the current nationwide standard for bachelors in physical rehabilitation there are opportunities of improving the teaching skills through the enrichment of the learning process with interactive learning technologies, methods of interaction. Interactive technologies have a wide field of application in theoretical and practical training of rehabilitologists. RU: В статье раскрыты особенности формирования педагогического мастерства реабилитолога путем применения интерактивных технологий обучения, обосновано их значение в процессе формирования педагогического мастерства будущих бакалавров физической реабилитации. Описана возможность использования интерактивных методов в процессе профессионального обучения.Item Здібність глухих дітей молодшого шкільного віку до координованості рухів та її корекція засобами фізичного виховання(Класичний приватний університет м. Запоріжжя, 2016) Івахненко, Анна Аркадіївна; Ivakhnenko, Anna Arkadevna; Ивахненко, Анна Аркадьевна; Голева, Наталя Павлівна; Goleva, Natalia Pavlovna; Голева, Наталья ПавловнаUK: У статті досліджено особливості розвитку здібності до координованості рухів глухих дітей початкової ланки навчання. У дослідженні приймали участь 242 дитини 7-10 років, з них 128 глухих дітей. Визначені показники розвитку здібності глухих дітей до координованості рухів та порівняно з їх однолітками зі збереженим слухом. Виявлено відставання вищевказаних показників глухих дітей молодшого шкільного віку у порівнянні з їхніми однолітками зі збереженим слухом. Експериментально перевірено ефективність корекційного впливу спеціально підібраних рухливих ігор на здібність до координованості рухів глухих дітей молодшого шкільного віку. EN: In the article the features of development of the capacity for co-ordination of movements of deaf children of primary-level education. The study involved 242 children 7-10 years, of which 128 deaf children. Defined development indicators abilities of deaf children in the co-ordination of movements and compared to their peers with hearing conservation. Revealed the above indicators lag deaf children of primary school age compared to their peers with hearing conservation. Experimentally verified the effectiveness of the corrective influence of specially selected outdoor games on the ability to co-ordination of movements of deaf children of primary school age. Effectiveness of experimental methods of coordination of movements deaf children of primary school age means outdoor games in physical education confirmed by the final research. RU: В статье исследованы особенности развития способности к координированности движений глухих детей начального звена обучения. В исследовании принимали участие 242 ребенка 7-10 лет, из них 128 глухих детей. Определены показатели развития способности глухих детей к координированности движений и по сравнению с их сверстниками с сохраненным слухом. Выявлено отставание вышеуказанных показателей глухих детей младшего школьного возраста по сравнению с их сверстниками с сохраненным слухом. Экспериментально проверена эффективность коррекционного воздействия специально подобранных подвижных игр на способность к скоординированности движений глухих детей младшего школьного возраста.Item Комплексна програма фізичної реабілітації при атеросклеротичній хронічній ішемії мозку у жінок(Дніпропетровський державний інститут фізичної культури і спорту, 2014) Ермолаева, Алла Вячеславовна; Yermolaieva, Alla V.; Єрмолаєва, Алла ВячеславівнаUK: На підставі вивчення клінічної картини атеросклеротичної хронічної ішемії мозку у 98 жінок середнього віку, розроблена комплексна програма фізичної реабілітації з включенням дихальної гімнастики йоги, окорухової гімнастики, вправами для зменшення запаморочення і т.д. EN: On the basis of the clinical picture of chronic atherosclerotic cerebral ischemia in 98 middle-aged women, developed a comprehensive program of physical rehabilitation to include yoga breathing exercises, exercises for eye exercises to reduce dizziness, etc. RU: На основании изучения клинической картины атеросклеротической хронической ишемии мозга у 98 женщин среднего возраста, разработана комплексная программа физической реабилитации с включением дыхательной гимнастики йоги, глазодвигательной гимнастики, упражнениями для уменьшения головокружения и т.д.Item Корекція та розвиток психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор(Запорізький національний технічний університет, 2014) Івахненко, Анна Аркадіївна; Ivakhnenko, Anna Arkadevna; Ивахненко, Анна АркадьевнаUK: Теоретичні і практичні матеріали представлені в монографії можуть бути використані в корекційній роботі з фізичного виховання глухих дітей у навчально-реабілітаційних центрах, загальноосвітніх спеціальних школах-інтернатах, центрах інвалідного спорту, а також у процесі підготовки фахівців на факультетах фізичного виховання, психології та дефектології. Монографія присвячена дослідженню проблеми розвитку психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор. Наведено порівняльну характеристику розвитку різних компонентів психомоторики глухих дітей 7-10 років та їхніх однолітків зі збереженим слухом. Представлено ефективну методику корекції та розвитку психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку, в основу якої покладено рухливі ігри та естафети, які враховують вікові та психофізичні особливості розвитку цієї нозологічної групи дітей. EN: The theoretical and practical materials presented in the monograph can be used in the correction work on the physical education of deaf children in the educational and rehabilitation centers, general secondary schools, boarding schools, centers for the disabled, as well as in the training of specialists at the faculties of physical education, psychology and defectology. The monograph is devoted to research of the problem of development of psychomotor function of deaf children of junior school age by means of active games. The comparative characteristic of development of various components of psychomotorics of deaf children 7-10 years old and their peers with the saved hearing is given. The effective method of correction and development of psychomotor function of deaf children of elementary school age is presented, which is based on actives games and relays, which take into account the age and psychophysical features of the development of this nosological group of children. RU: Теоретические и практические материалы представленые в монографии могут быть использованы в коррекционной работе по физическому воспитанию глухих детей в учебно-реабилитационных центрах, общеобразовательных специальных школах-интернатах, центрах инвалидного спорта, а также в процессе подготовки специалистов на факультетах физического воспитания, психологии и дефектологии. Монография посвящена исследованию проблемы развития психомоторной функции глухих детей младшего школьного возраста средствами подвижных игр. Приведена сравнительная характеристика развития различных компонентов психомоторики глухих детей 7-10 лет и их сверстников с сохраненным слухом. Представлена эффективная методика коррекции и развития психомоторной функции глухих детей младшего школьного возраста, в основу которой положены подвижные игры и эстафеты, которые учитывают возрастные и психофизические особенности развития этой нозологической группы детей.Item Методичні вказівки для виконання контрольних робіт з дисципліни «Масаж»(Запорізький національний технічний університет, 2018) Сидорин, Володимир Олегович; Sidorin, Vladimir Olegovich; Сидорин, Владимир ОлеговичUK: Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з дисципліни «Масаж» за спеціальністю 227 «Фізична реабілітація» розроблено відповідно до навчальних робочих програм освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». EN: Methodical instructions for performing control exercises on discipline «Massage» in the specialty «Fhysical rehabilitation» is designed taking into account the educational qualificatson level of the «bachelor» RU: Методические указания к выполнению контрольных работ по дисциплине «Массаж» специальности 227 «Физическая реабилитация» разработано с учетом в соответствии учебных и рабочих программ образовательно-квалификационного уровня «бакалавр»Item Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни "Адаптивне фізичне виховання"(Запорізький національний технічний університет, 2017) Рижкова, Марія Вадимівна; Ryzhkova, Maria V.; Рижкова, Мария ВадимовнаUK: Методичні вказівки розроблено згідно з програмою навчальної дисципліни «Адаптивне фізичне виховання». До структури вказівок входять загальні програмні положення, варіанти різних форм індивідуальних завдань. Методичні вказівки призначені для студентів спеціальності фізична реабілітація. EN: Methodological Guidelines are developed in accordance with the curriculum of the discipline «Adaptive physical education». The structure of instructions includes general program provisions, options for various forms of individual tasks. Methodical instructions are intended for students of faculties of physical rehabilitation and physical therapy RU: Методические указания разработаны в соответствии с программой учебной дисциплины «Адаптивное физическое воспитание». В структуру указаний входят общие программные положения, варианты различных форм индивидуальных заданий. Методические указания предназначены для студентов специальности физическая реабилитация и физическая терапия.Item Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни "Спортивно-педагогічне вдосконалення"(Запорізький національний технічний університет, 2017) Рижкова, Мария Вадимовна; Ryzhkova, Maria V.; Рижкова, Марія ВадимівнаUK: Методичні вказівки розроблено згідно з програмою навчальної дисципліни «Спортивно-педагогічне вдосконалення» . До структури вказівок входять загальні програмні положення, варіанти різних форм індивідуальних завдань. Методичні вказівки призначені для студентів спеціальності фізична реабілітація. EN: Methodological Guidelines are developed in accordance with the curriculum of the discipline «Sports and pedagogical improvement». The structure of instructions includes general program provisions, options for various forms of individual tasks. Methodical instructions are intended for students of faculties of physical rehabilitation and physical therapy RU: Методические указания разработаны в соответствии с программой учебной дисциплины «Спортивно-педагогическое совершенствование». В структуру указаний входят общие программные положения, варианты различных форм индивидуальных заданий. Методические указания предназначены для студентов специальности физическая реабилитация и физическая терапия.Item Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни «Біохімія» (статична і динамічна біохімія)(Запорізький національний технічний університет, 2017) Присяжнюк, Олена Анатоліївна; Prisyazhnyuk, Olena A.; Присяжнюк, Елена АнатольевнаUK: Методичні вказівки розроблено згідно з програмою навчальної дисципліни “Біохімія” До структури вказівок входять загальні програмні положення та рекомендації до вивчення кожної теми програми. Розкрито важливі форми самостійної роботи студентів, які дозволяють зробити процес навчання більш цікавим для студентів. Рекомендації призначено для студентів факультетів фізичної культури, фізичної реабілітації і фізичної терапії. EN: Methodological Guidelines are developed in accordance with the curriculum of the discipline "Biochemistry". The structure of instructions includes general program provisions and recommendations for studying each topic of the program. Important forms of independent work of students that allow to make the learning process more interesting are revealed. Methodical Guidelines is intended for students of faculties of physical culture, physical rehabilitation and physical therapy. RU: Методические указания разработаны в соответствии с программой учебной дисциплины "Биохимия" В структуру указаний входят общие программные положения и рекомендации к изучению каждой темы программы. Раскрыты важные формы самостоятельной работы студентов, которые позволяют сделать процесс обучения более интересным для студентов. Рекомендации предназначены для студентов факультетов физической культуры, физической реабилитации и физической терапии.Item Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни «Біохімія» (функціональна біохімія)(Запорізький національний технічний університет, 2017) Присяжнюк, Олена Анатоліївна; Prisyazhnyuk, Olena A.; Присяжнюк, Елена АнатольевнаUK: Методичні вказівки розроблено згідно з програмою навчальної дисципліни «Біохімія». До структури вказівок входять загальні програмні положення та рекомендації до вивчення розділів програми, що розкривають біохімічні зміни при фізичних навантаженнях. Методичні вказівки призначено для студентів факультетів фізичної культури, фізичної реабілітації і фізичної терапії. EN: Methodological Guidelines are developed in accordance with the curriculum of the discipline "Biochemistry". The structure of instructions includes general program provisions and recommendations for the study of program sections that reveal biochemical changes during exercise. Methodical instructions are intended for students of faculties of physical culture, physical rehabilitation and physical therapy. RU: Методические указания разработаны в соответствии с программой учебной дисциплины "Биохимия" В структуру указаний входят общие программные положения и рекомендации к изучению разделов программы, раскрывающие биохимические изменения при физических нагрузках. Методические указания предназначены для студентов факультетов физической культуры, физической реабилитации и физической терапии.Item Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни «Вступ до спеціальності» для студентів спеціальності «Фізична реабілітація» усіх форм навчання(Запорізький національний технічний університет, 2014) Бурка, Олена Миколаївна; Burka, Olena M.; Бурка, Елена НиколаевнаUK: Самостійна робота є важливим компонентом освоєння професії фізичного реабілітолога, допомагає розвинути та закріпити у студентів навички самоосвіти та самонавчання. Методичні вказівки до самостійних робіт студентів спеціальності «фізична реабілітація» всіх форм навчання зі «Вступу до спеціальності» містять інформацію щодо змісту, структури та інформаційного забезпечення дисципліни. EN: Self-educational work is an important component of mastering the profession of physical rehabilitator, helping to develop and consolidate students' self-study and self- training. Guidelines for self-education on "Introduction to the specialty" for students on the specialty "Physical Rehabilitation" of all forms of training contain information on the content, structure and information provision of the discipline. RU: Самостоятельная робота – важный компонент освоения профессии физического реабилитолога, которая помогает развить и закрепить у студентов навыки самообразования и самообучения. Методические рекомендации к самостоятельным работам студентов специальности «физическая реабилитация» содержат информацию и содержании, структуре и информационном обеспечении дисциплины.Item Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни «Загальна теорія здоров’я» для студентів спеціальності «Фізична реабілітація» усіх форм навчання(Запорізький національний технічний університет, 2016) Бурка, Олена Миколаївна; Burka, Olena M.; Бурка, Елена НиколаевнаUK: Самостійна робота є важливим компонентом освоєння професії фізичного реабілітолога, допомагає розвинути та закріпити у студентів навички самоосвіти та самонавчання. Методичні вказівки до самостійних робіт студентів спеціальності «фізична реабілітація» всіх форм навчання з «Загальної теорії здоров’я» містять інформацію щодо змісту, структури та інформаційного забезпечення дисципліни. EN: Self-educational work is an important component of mastering the profession of physical rehabilitator, helping to develop and consolidate students' self-study and self- training. Guidelines for self-education on «General theory of health» for students on the specialty «Physical Rehabilitation» of all forms of training contain information on the content, structure and information provision of the discipline. RU: Самостоятельная робота – важный компонент освоения профессии физического реабилитолога, которая помогает развить и закрепить у студентов навыки самообразования и самообучения. Методические рекомендации к самостоятельным работам студентов специальности «физическая реабилитация» по дисциплине «Общая теория здоровья» содержат информацию и содержании, структуре и информационном обеспечении дисциплины.Item Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни «Корекційна педагогіка»(Запорізький національний технічний університет, 2017) Порада, Оксана Володимирівна; Porada, Oksana V.; Порада, Оксана ВладимировнаUK: Спеціальна педагогіка орієнтована на роботу з «дітьми, що мають проблеми навчання» на основі застосування технологій «компенсуючого навчання». Серед них виділяють також «групи ризику»: це «ситуація ризику соціально-психологічної дезадаптації» або «ризик в розвитку зростаючої людини, порушення взаємодії індивіда з середовищем. EN: Special pedagogy focuses on working with "children with learning problems" based on the use of "compensatory learning" technologies. Among them are also "risk groups": this is a "risk situation for socio-psychological maladaptation" or "the risk of developing a growing person, violation of the interaction of the individual with the environment. RU: Специальная педагогика ориентирована на работу с «детьми, имеющими проблемы обучения» на основе применения технологий «компенсирующего обучения». Среди них выделяют также «группы риска»: это «ситуация риска социально-психологической дезадаптации» или «риск в развитии растущего человека, нарушение взаимодействия индивида со средой..