Кубіч, Вадим ІвановичKubich , Vadim I.Чернета, Олег ГеоргійовичCherneta, OlegКанський, Антон ВолодимировичKanskii, Anton2024-11-222024-11-222024https://eir.zp.edu.ua/handle/123456789/17659Кубіч В.І., Чернета О.Г., Канський А.В. Особливості прояву вібрацій двигуна Z14XEP на холостих обертах при навантаженні системою гідропідсилювача рульового керування. Проблеми тертя та зношування. №3(104), 2024. К.: НАУ. С. - 35-45.UK: Наведено результати визначення амплітудно-частотної характеристики вібрацій двигуна Z14XEP автомобіля Opel Астра G (F69) на обертах холостого ходу в залежності від положення рульового колеса. Привід у дію системи гідравлічного підсилення з електричним приводом насоса у цілому викликає збільшення амплітуди коливань двигуна на 24,2% у повздовжній та вертикальній площині, що мало місце до заміни рідини, та на 14,4% після її заміни. EN: The paper presents the results of determining the amplitude-frequency characteristic of the Z14XEP engine vibration of the Opel Astra G (F69) at idle speed depending on the steering wheel position. The opposite of changes in the values of the amplitude and frequency of mechanical vibrations of the engine on its supports was determined: an increase in amplitude and a decrease in frequency under the condition of the beginning of the movement of the hydraulic fluid through the power cylinder of the hydraulic booster.ukamplitudeviscosityhydraulic fluidамплітудав’язкістьгідравлічна рідинаОсобливості прояву вібрацій двигуна Z14XEP на холостих обертах при навантаженні системою гідропідсилювача рульового керуванняPeculiarities of the Z14XEP engine vibration at idle speed under power steering loadArticle