Левченко, Наталія МихайлівнаLevchenko, Nataliya M.Левченко, Наталья Михайловна2019-10-102019-10-102019http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/4895Левченко Н. М. Децентралізація освіти як дієвий сервісний інструмент впливу на розвиток регіонів / Н. М. Левченко, Л. В. Антонова, А. В. Антонов // Державне управління: удосконалення та розвиток. – 2019. - № 2. URL:www.dy.nayka.com.uaUK: Обґрунтовано, що глибинне розуміння можливостей впровадження децентралізації освіти за нині сформованого інституційного середовища має бути вихідним пунктом прийняття рішень щодо подальшого реформування освіти, ведення моніторингу його впровадження, адекватного й без затримок реагування на перешкоди та неочікувані наслідки освітньої політики. Проаналізовано інституційне середовище децентралізації освіти й існуючі потенційні можливості її впровадження. Встановлено причини гальмування децентралізації освіти та доведено потребу на їх негайне реагування. Визначено вектори прискорення децентралізації освіти та модернізації механізмів державного управління системою освіти задля забезпечення виконання освітою своєї місії щодо розвитку людського потенціалу країни EN: It is substantiated that a thorough understanding of the possibilities of implementing decentralization of education in the current institutional environment should be the starting point for deciding on the further reform of education, monitoring its implementation, adequate and without delay responding to obstacles and unexpected policy consequences. The institutional environment for decentralization of education and the existing potentials for its implementation are analyzed. The reasons for slowing down the decentralization of education were identified and the need for their immediate response was proved. The vectors of acceleration of decentralization of education and modernization of the mechanisms of public administration of the educational system are determined in order to ensure the fulfillment of its mission to develop the human potential of the country. RU: Обосновано, что глубинное понимание возможностей внедрения децентрализации образования в ныне сложившейся институци-ональной среде должно быть исходным пунктом принятия решений по дальнейшему реформированию образования, ведении мониторинга его внедрения, адекватного и без задержек реагирования на препятствия и неожиданные последствия образовательной политики. Проанализирована институциональ-ная среда децентрализации образования и существующие потенциальные возможности ее внедрения. Установлены причины торможения децентрализации образования и обоснована потребность на их немедленное реагирование. Определены векторы ускорения децентрали-зации образования и модернизации механизмов государственного управления системой образования, необходимых для обеспечения выполнения образованием своей миссии по развитию человеческого потенциала страныukdecentralization of powerdecentralization of educationpublic administration of the education systemreform of the education systemeducational policудецентралізація владидецентралізація освітидержавне управління системою освітиреформування системи освітиосвітня політикадецентрализация властидецентрализация образованиягосударственное управление системой образованияреформирования системы образованияобразовательная политикаДецентралізація освіти як дієвий сервісний інструмент впливу на розвиток регіонівDecentralization of education as an effective service instrument influence on regional developmentДецентрализация образования как действенный сервисный инструмент влияния на развитие регионовArticle