Киричек, Галина ГригорівнаКиричек, Галина ГригорьевнаKirichek, Galina G.Вершина, Олександр ІвановичВершина, Александр ИвановичVershina, Alexander I.2015-03-102015-03-1020112074-7888http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/67Вершина А.И. Модель взаимного влияния дисциплин в процессе обучения [Текст] / А.И.Вершина, Г.Г. Киричек // Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Проблеми моделювання та автоматизації проектування (МАП-2011). Випуск 10 (197) . – Донецьк: ДонНТУ, 2011. – С.208-217. – ISSN 2074-7888UK: Розглянуто взаємний вплив дисциплін, які вивчаються на процес навчання. Дисципліни представлені у вигляді ієрархії взаємозалежних об'єктів, а навчання - взаємозв'язком етапів засвоєння та перевірки знань, які описано як марковський процес. Параметрами етапів є ймовірності якісного засвоєння і якісної перевірки знань, а також витрати на виконання цих етапів. Різні варіанти взаємозв'язку дисциплін, які вивчаються дають різні рівні якості та витрат, визначаючи ефективність процесу навчання. RU: Рассмотрено взаимное влияние изучаемых дисциплин на процесс обучения. Дисциплины представлены в виде иерархии взаимосвязанных объектов, а обучение - взаимосвязью этапов усвоения и проверки знаний, описанных как марковский процесс. Параметрами этапов являются вероятности качественного усвоения и качественной проверки знаний, а также затраты на выполнение этих этапов. Различные варианты взаимосвязи изучаемых дисциплин дают разные уровни качества и затрат, определяя эффективность процесса обучения. EN: We reviewed the mutual influence of the studied subjects on the learning process. Disciplines represented in the form of a hierarchy of related objects, and learning - interrelation stages of learning and testing, described as a Markov process. The parameters of these stages is the probability high-quality assimilation and quality testing, as well as the cost of performing these stages. Different versions of the interrelation disciplines that are studied give different levels of quality and costs determining the effectiveness of the learning process.otherзнаннякінцеві ланцюги Марковапроцес навчаннядисциплінаінформаціяknowledgefinite Markov chainslearning processdisciplineinformationзнанияконечные цепи Марковапроцесс обучениядисциплинаинформацияМодель взаємного впливу дисциплін у процесі навчанняМодель взаимного влияния дисциплин в процессе обученияModel the mutual influence of disciplines in process of the learningArticle