Ємельяненко, Євгенія ОлегівнаYemelyanenko, Ye.O.Емельяненко, Евгения Олеговна2018-08-292018-08-292014http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/3271Ємельяненко Є. О. Прояви маргінальності в гетерогенних групах: проблеми формування компетенцій викладача в межах інклюзивної освіти // Гілея (науковий вісник) : зб.наукових праць / гол. ред. В. М. Вашкевич. – 2014. – Вип. 87. – С. 298-301.UK: В умовах сучасної інформаційної цивілізації, внаслідок підвищення динаміки соціокультурних процесів, в результаті кризових явищ міра маргіналізації та гетерогенності груп учнів та студентів з кожним роком зростає. Успішність навчання і виховання в межах гетерогенних груп безпосередньо залежить від загальної компетентності та готовності вчителя і викладача до роботи з проявами маргінальності. Метою дослідження є аналіз основ компетентності і конкретизація професійної готовності викладача як системи окремих компетенцій, що дозволять педагогу раціонально структурувати групу за ознаками маргіналізації, забезпечити індивідуальний підхід і задовольнити освітні потреби і потреби в розвитку кожної особистості. Інклюзивна освіта обґрунтовується як єдина система, здатна задовольнити такі соціальні потреби сьогодні. EN: The purpose of scientific research is focused on identifying, organizing and characterizing subjects design marginality. The basis for this analysis is to understand the business process steps marginality. The process of marginalization can be deployed in two vectors: the outside and inside. If the deployment process of marginalization from within the individual determines the marginal society. In this case, the following entities are involved construction of marginality: 1) persons involved in the production processes of social norms and religious values; 2) persons involved in the distribution of the prevailing norms and values; 3) persons in their activities reinforce social barriers limiting the rights of marginal and displacing it from the "core" of society. Provided that the process moves marginality vector inside key subject construction of marginality becomes the individual himself and his inner circle, which is for him psychologically significant. RU: Цель научного поиска сосредотачивается на определении, систематизации и характеристике субъектов конструирования маргинальности. Основой для такой аналитической деятельности является понимание этапов процесса маригинализации. Сам процесс маргинализации может разворачиваться по двум векторам: снаружи и изнутри. При развертывания процесса маргинализации изнутри маргинальный статус индивида определяет общество. При этом задействованы такие субъекты конструирования маргинальности: 1) лица, которые участвуют в процессах выработки социальных норм и духовных ценностей; 2) лица, которые участвуют в распространение сложившихся норм и ценностей; 3) лица, в своей деятельности закрепляют социальные барьеры, ограничивая маргинала в правах и вытесняя его из “основного” общества. При условии, что процесс марганализации движется по вектору изнутри, ведущим субъектом конструирования маргинальности становится сам индивид и его ближайшее окружение, которое является для него психологически значимыми.ukгетерогенністьособливі потребиінклюзіякомпетенціїmarginalityheterogeneityspecial needsinclusioncompetenceмаргинальностьсубъектконструированияагентнормыПрояви маргінальності в гетерогенних групах: проблеми формування компетенцій викладача в межах інклюзивної освітиManifestations of marginality in heterogeneous groups: problems of formation of teacher competencies within inclusive educationПроявления маргинальности в гетерогенных группах: проблемы формирования компетенций преподавателя в рамках инклюзивного образованияArticle