Бородулькина, Татьяна АлександровнаБородулькіна, Тетяна ОлександрівнаBorodulkina, Tetyana O.Чикулай, Анастасія ОлександрівнаЧикулай, Анастасия АлександровнаChikulai, Anastasia O.2017-02-232017-02-232014http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/1628Бородулькина Т.А. Понимание психологических категорий и психолого-дидактических текстов старшими дошкольниками / Т.А. Бородулькина, А.А. Чикулай // Психолінгвістика: зб. наук. праць ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди”. – Переяслав-Хмельницький: «Видавництво КСВ», 2014. – Вип. 16. – С.40-49.UK: У статті викладено основні результати емпіричного дослідження особливостей розуміння психологічних категорій та психолого-дидактичних текстів старшими дошкільниками. На основі проведеного теоретичного аналізу авторами розроблений спосіб оцінки та аналізу змістовних особливостей розуміння психологічних категорій та психолого-дидактичних текстів старшими дошкільниками. Виявлено, що для дошкільників найбільш знайомими виявилися психологічні категорії «характер» та «радість», які вони пояснювали переважно через дії, ситуацію і якості людини. Глибина й повнота розуміння психолого-дидактичного тексту старшими дошкільниками виявилися низькими. Отримані результати були застосовані у викладанні дисципліни «Методика викладання психології». EN: The article presents the results of a study of the features of understanding the psychological categories and psychologo-didactic texts by elder preschoolers. On the basis of the theoretical analysis authors create a method of an estimation and of analysis of substantial features of understanding the psychological categories and psychologo-didactic texts by elder preschoolers. Authors educes, that for preschoolers such psychological categories as «character» and «gladness» are the most familiar. Preschoolers explained them mainly through actions, a situation and qualities of the person. The depth and plenitude of understanding of the psychologo-didactic texts by elder preschoolers are low. The received results have been applied in discipline «Methods of teaching of psychology». RU: В статье изложены основные результаты эмпирического исследования особенностей понимания психологических категорий и психолого-дидактических текстов старшими дошкольниками. На основе проведенного теоретического анализа авторами разработан способ оценки содержательных особенностей понимания психологических категорий и психологических текстов старшими дошкольниками. Выявлено, что для дошкольников наиболее знакомыми оказались такие психологические категории как «характер» и «радость», которые они объясняли преимущественно через действия, ситуацию и качества человека. Глубина и полнота понимания психолого-дидактического текста старшими дошкольниками оказались низкими. Полученные результаты были применены в преподавании дисциплины «Методика преподавания психологии».ruрозуміннярозуміння текстівстарші дошкільникиглибина та повнота розумінняпсихологічні категоріїпсихолого-дидактичні текстиметодика викладання психологіїпсихологічні заняття для дошкільниківunderstandingunderstanding of textsthe elder preschoolersthe depth and plenitude of understandingpsychological categoriespsychologo-didactic textstechnique of teaching of psychologypsychological lessons for preschoolersпониманиепонимание текстовстаршие дошкольникиглубина и полнота пониманияпсихологические категориипсихолого-дидактические текстыметодика преподавания психологиипсихологические занятия для дошкольниковПонимание психологических категорий и психолого-дидактических текстов старшими дошкольникамиРозуміння психологічних категорій та психолого-дидактичних текстів старшими дошкільникамиThe understanding of psychological categories and psycho-didactic texts by senior presehoolersArticle