Волошук, Вікторія ІванівнаVoloshuk, Viktoriia I.Волошук, Виктория Ивановна2017-03-012017-03-012013http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/1698Волошук В. І. Вербалізація концепту смерть у стислому сучасному німецькому оповіданні // Науковий вісник східноєвропеського національного університету ім. Лесі Українки. Серія філологічні науки. Вип. 18, 2013. – С. 153-157.UK: В даній статті розглядається мовна вербалізація концепту «смерть» у відносно новому жанрі німецької літератури – стислому оповіданні. Концепт «смерть» є одним з універсальних концептів в мовній картині світу багатьох народів. Його сприйняття та осмислення в німецькій культурі характеризується поліфонічністю. В текстах оповідань він виражається як імпліцитно так і експліцитно. Ядро концепту утворюють ряд синонімічних лексичних одиниць: «der Tod», «sterben», «tot», „Mord“, „Krieg“. На периферії концепту «смерть», в стислому німецькому оповіданні розташовані лексеми «die Einsamkeit», «die Leere» і «die Ruine» тощо. Концепт вербалізується не лише на лексичному а й на синтаксичному рівні за рахунок трикрапки та декструктивного ситаксису. EN: This article analyzes the language verbalization of the concept "death" in a relatively new genre of German literature short-short story. The concept "death" is one of universal concepts in language picture of the world of many nations. His perception and understanding of the German culture always has been characterized by polyphonic. The texts of the stories express it implicitly and explicitly. The core of the concept is a line of synonymous lexical units: "der Tod", "sterben" "tot", "Mord", "Krìeg". In the concept’s periphery in German short-short story are the lexemes "dìe Eìnsamkeìt", "die Leere", "die Ruine" and other associates, which relate to death by the the author’s intention. The concept is verbalized not only on the lexical but also on the syntactical level by ellipsis, which symbolizes the incompleteness and the emptiness left and destructive syntax to express powerlessness and inevitability. RU: В данной статье анализируется языковая вербализация концепта "смерть" в относительно новом жанре немецкой литературы - концентрированном рассказе. Концепт «смерть» является одним из универсальных концептов в языковой картине мира многих народов. Его восприятие и осмысление в немецкой культуре всегда характеризовалось полифоничностью. В текстах рассказов он выражается как имплицитно так и эксплицитно. Ядро концепта образует ряд синонимических лексических единиц: "der Tod", "sterben", "tot", „Mord", „Krіeg". На периферии концепта "смерть", в концентрированном немецком рассказе находятся лексемы "dіe Eіnsamkeіt", "dіe Leere", "dіe Ruіne" и другие ассоциаты, которые по интенции автора имеют отношения к смерти. Концепт вербализуется не только на лексическом, но и на синтаксическом уровне за счет троеточия, которое символизирует незавершенность и оставшуюся пустоту и деструктивного ситаксиса для выражения беспомощности и неотвратимости.ukconceptlexemeassociatedestructive syntaxethe author's messageконцептлексемаасоціатдеструктивний синтаксисавторська інтенціяассоциатдеструктивный синтаксисавторская интенцияВербалізація концепту «смерть» в стислому сучасному німецькому оповіданніVerbalization of the concept “Death” in the modern German short-short storyВербализация концепта «смерть» в современном немецком концентрированном рассказеArticle