Сніжко, Наталія ВікторівнаSnizhko, NataliiaКозлов, Володимир ВолодимировичKozlov, Volodymyr2025-06-242025-06-242024https://eir.zp.edu.ua/handle/123456789/21983Snizhko N., Kozlov V. Possibilities for integrating the flipped classroom into a bilingual course in higher mathematics at a technical university. / N. Snizhko, V. Kozlov // Pedagogical Sciences. – 2024. – Vol.27. – №2. – P. 43-50.UK: Метою даної роботи є узагальнення та аналіз практичного застосування технології перевернутого класу при викладанні курсу вищої математики студентам інженерно-технічних спеціальностей на білінгвальній основі. Детально описано та проаналізовано досвід авторів викладання англомовних математичних курсів майбутнім інженерам із застосуванням технології перевернутого класу в умовах дистанційного навчання. EN: The purpose of this paper is to summarise and analyse the practical application of a flipped classroom technology in teaching higher mathematics to students of engineering and technical specialities on a bilingual basis. The authors' experience of teaching English-language mathematical courses to future engineers using the flipped classroom technology in distance learning languages is described and analysed in detail.enбілінгвальна освітамодель білінгвального навчанняматематичні дисципліниbilingual educationmodel of bilingual teaching/learningmathematical coursesPossibilities of integrating the flipped classroom into a bilingual course of higher mathematics at a technical universityМожливості інтегрування технології «flipped classroom» у білінгвальний курс вищої математики в технічному університетіArticle