Кушнір, Олександр ДмитровичKushnir, Oleksandr D.2023-10-112023-10-112022http://eir.zntu.edu.ua/handle/123456789/10533Кушнір, О. Д. Дослідження впливу кута між кривошипами на запас міцності неповноопорного колінчастого валу 2-циліндрового опозитного ДВЗ: магістерська робота / О. Д. Кушнір. – Запоріжжя: НУ «Запорізька політехніка», 2022 – 90 с.UK: В роботі розглянуто актуальне питання підвищення надійності 2-циліндрового бензинового ДВЗ з різним кутом між кривошипами колінчастого валу γк. Розраховані сили, що діють на шатунні та корінні шийки колінчастого валу базового двигуна МТ-10-36 та двигунів зі зміненим кутом γк (всього 5 варіантів). Розраховано набігаючі моменти на всі корінні та шатунні шийки колінчастого валу, для двигунів з різним кутом γк. Розраховані чисельні значення запасів міцності елементів колінчастого валу дозволяють стверджувати, що двигуни з кутами γк = 210 °, γк = 240 ° або γк = 270 ° мають покращені показники надійності (у порівнянні з базовим двигуном). EN: The paper considers the topical issue of increasing the reliability of a 2-cylinder gasoline internal combustion engine with a different angle between the cranks of the crankshaft γk. Calculated forces acting on the connecting rod and root neck of the crankshaft of the MT-10-36 base engine and engines with a changed angle γk (total of 5 options). The starting torques on all main and connecting rod necks of the crankshaft, for engines with different angles γk, are calculated. The calculated numerical values of the reserves of strength of the crankshaft elements allow us to state that engines with angles γk = 210 °, γk = 240 ° or γk = 270 ° have improved reliability indicators (compared to the base engine).ukдвигун внутрішнього згораннязапас міцностімоментколінчастий валкорінна шийкаМТ-10-36силаinternal combustion enginemargin of safetytorquecrankshaftroot neckMT-10-36national economyДослідження впливу кута між кривошипами на запас міцності неповноопорного колінчастого валу 2-циліндрового опозитного ДВЗResearch of the influence of the angle between the crankpins on the margin of safety of the crankshaft without central main bearing of a 2-cylinder opposed engineMaster thesis