Browsing by Author "Ivakhnenko, Anna Arkadevna"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Здібність глухих дітей молодшого шкільного віку до координованості рухів та її корекція засобами фізичного виховання(Класичний приватний університет м. Запоріжжя, 2016) Івахненко, Анна Аркадіївна; Ivakhnenko, Anna Arkadevna; Ивахненко, Анна Аркадьевна; Голева, Наталя Павлівна; Goleva, Natalia Pavlovna; Голева, Наталья ПавловнаUK: У статті досліджено особливості розвитку здібності до координованості рухів глухих дітей початкової ланки навчання. У дослідженні приймали участь 242 дитини 7-10 років, з них 128 глухих дітей. Визначені показники розвитку здібності глухих дітей до координованості рухів та порівняно з їх однолітками зі збереженим слухом. Виявлено відставання вищевказаних показників глухих дітей молодшого шкільного віку у порівнянні з їхніми однолітками зі збереженим слухом. Експериментально перевірено ефективність корекційного впливу спеціально підібраних рухливих ігор на здібність до координованості рухів глухих дітей молодшого шкільного віку. EN: In the article the features of development of the capacity for co-ordination of movements of deaf children of primary-level education. The study involved 242 children 7-10 years, of which 128 deaf children. Defined development indicators abilities of deaf children in the co-ordination of movements and compared to their peers with hearing conservation. Revealed the above indicators lag deaf children of primary school age compared to their peers with hearing conservation. Experimentally verified the effectiveness of the corrective influence of specially selected outdoor games on the ability to co-ordination of movements of deaf children of primary school age. Effectiveness of experimental methods of coordination of movements deaf children of primary school age means outdoor games in physical education confirmed by the final research. RU: В статье исследованы особенности развития способности к координированности движений глухих детей начального звена обучения. В исследовании принимали участие 242 ребенка 7-10 лет, из них 128 глухих детей. Определены показатели развития способности глухих детей к координированности движений и по сравнению с их сверстниками с сохраненным слухом. Выявлено отставание вышеуказанных показателей глухих детей младшего школьного возраста по сравнению с их сверстниками с сохраненным слухом. Экспериментально проверена эффективность коррекционного воздействия специально подобранных подвижных игр на способность к скоординированности движений глухих детей младшего школьного возраста.Item Корекція та розвиток психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор(Запорізький національний технічний університет, 2014) Івахненко, Анна Аркадіївна; Ivakhnenko, Anna Arkadevna; Ивахненко, Анна АркадьевнаUK: Теоретичні і практичні матеріали представлені в монографії можуть бути використані в корекційній роботі з фізичного виховання глухих дітей у навчально-реабілітаційних центрах, загальноосвітніх спеціальних школах-інтернатах, центрах інвалідного спорту, а також у процесі підготовки фахівців на факультетах фізичного виховання, психології та дефектології. Монографія присвячена дослідженню проблеми розвитку психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор. Наведено порівняльну характеристику розвитку різних компонентів психомоторики глухих дітей 7-10 років та їхніх однолітків зі збереженим слухом. Представлено ефективну методику корекції та розвитку психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку, в основу якої покладено рухливі ігри та естафети, які враховують вікові та психофізичні особливості розвитку цієї нозологічної групи дітей. EN: The theoretical and practical materials presented in the monograph can be used in the correction work on the physical education of deaf children in the educational and rehabilitation centers, general secondary schools, boarding schools, centers for the disabled, as well as in the training of specialists at the faculties of physical education, psychology and defectology. The monograph is devoted to research of the problem of development of psychomotor function of deaf children of junior school age by means of active games. The comparative characteristic of development of various components of psychomotorics of deaf children 7-10 years old and their peers with the saved hearing is given. The effective method of correction and development of psychomotor function of deaf children of elementary school age is presented, which is based on actives games and relays, which take into account the age and psychophysical features of the development of this nosological group of children. RU: Теоретические и практические материалы представленые в монографии могут быть использованы в коррекционной работе по физическому воспитанию глухих детей в учебно-реабилитационных центрах, общеобразовательных специальных школах-интернатах, центрах инвалидного спорта, а также в процессе подготовки специалистов на факультетах физического воспитания, психологии и дефектологии. Монография посвящена исследованию проблемы развития психомоторной функции глухих детей младшего школьного возраста средствами подвижных игр. Приведена сравнительная характеристика развития различных компонентов психомоторики глухих детей 7-10 лет и их сверстников с сохраненным слухом. Представлена эффективная методика коррекции и развития психомоторной функции глухих детей младшего школьного возраста, в основу которой положены подвижные игры и эстафеты, которые учитывают возрастные и психофизические особенности развития этой нозологической группы детей.Item Методичні вказівки для самостійної роботи студентів з дисципліни «Логопедичні технології»(Запорізький національний технічний університет, 2017) Пущина, Ірина Вікторівна; Pushchina, Iryna V.; Пущина, Ирина Викторовна; Бабій, Іван Миколайович; Babyi, Ivan M.; Бабий, Иван Николаевич; Зайцева, Ольга Леонидівна; Zaitseva, Olga L.; Зайцева, Ольга Леонидовна; Івахненко, Анна Аркадіївна; Ivakhnenko, Anna Arkadevna; Ивахненко, Анна АркадьевнаUK: Вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Логопедичні технології» розроблено з урахуванням того, що студенти спеціальності 016 «Спеціальна освіта» відповідно освітньо-професійним програмам підготовки при реалізації робочих навчальних планів освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр», вивчають її на курсах нормативних навчальних дисциплін. EN: Methodical Guidelines for students` individual study for discipline "Speech Therapies" have been developed for students of specialty 016 "Special Education" and correspond to educational and professional training programs and working curricula for the Master`s degree. The discipline is normative. RU: Указания к самостоятельной работе по дисциплине «Логопедические технологии» разработаны с учетом того, что студенты специальности 016 «Специальное образование» соответственно образовательно-профессиональным программам подготовки при реализации рабочих учебных планов образовательно-квалификационного уровня «магистр», изучают ее на курсах нормативных учебных дисциплин .Item Порівняльна характеристика розвитку психомоторної сфери глухих дітей молодшого шкільного віку та їх однолітків зі збереженим слухом(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2014) Івахненко, Анна Аркадіївна; Ivakhnenko, Anna Arkadevna; Ивахненко, Анна АркадьевнаUK: У статті досліджені показники розвитку психомоторної функції глухих дітей 7-10 років та порівняно з їх однолітками зі збереженим слухом. У дослідженні виявлено відставання показників психомоторної функції глухих дітей 7-10 років (здібності до регуляції просторово-часових і динамічних параметрів рухів, орієнтування у просторі, координованості рухів, здібності до збереження статичної і динамічної рівноваги, рухової пам’яті, відчуття ритму, здібності до довільного розслаблення м’язів, координованості мікрорухів руки і пальців, здібності до одночасності виконання рухів, балістичної координації рухів) в середньому від 14,6% до 60,6%. EN: In the article identified indicators of psychomotor function of deaf children 7-10 years and a comparative analysis with indicators of their peers with healthy hearing. The study revealed the lag indicators of psychomotor function of deaf children of 7-10 years (ability to regulate static -temporal and dynamic parameters of movement, orientation in space, coordination of movements , the ability to maintain static and dynamic balance, motor memory , a sense of rhythm , the ability to arbitrary relaxation of muscles , coordination of micromovements hands and fingers, the ability to concurrency movements, ballistic movement coordination) on average from 14,6% to 60,6%. RU: В статье исследованы показатели развития психомоторной функции глухих детей 7-10 лет и проведен сравнительный анализ с показателями их ровесников с сохраненным слухом. В исследовании выявлено отставание показателей психомоторной функции глухих детей 7-10 лет (способности к регуляции пространственно-временных и динамических параметров движений, ориентировке в пространстве, координованности движений, способности к сохранению статического и динамического равновесия, двигательной памяти, ощущению ритма, способности к произвольному расслаблению мышц, координованности микродвижений руки и пальцев, способности к одновременности выполнения движений, баллистической координации движений) в среднем от 14,6% до 60,6%.Item Розвиток психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку засобами рухливих ігор(Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2012) Івахненко, Анна Аркадіївна; Ivakhnenko, Anna Arkadevna; Ивахненко, Анна АркадьевнаUK: Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.03 – корекційна педагогіка. Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», Одеса, 2012. Дисертація присвячена дослідженню проблеми розвитку психомоторної функції глухих дітей 7-10 років засобами рухливих ігор. Уперше розроблено і науково обґрунтовано експериментальну методику розвитку психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку, в основу якої покладено рухливі ігри та естафети, що спрямовані на корекцію та розвиток відповідної функції, яка враховує вікові та психофізичні особливості розвитку цієї нозологічної групи дітей і передбачає три етапи у навчанні (пропедевтика, корекція і розвиток, вдосконалювання). Проаналізовано науково- методичні підходи щодо розвитку психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку. Визначено показники розвитку психомоторної функції й емоційного благополуччя глухих дітей 7-10 років та порівняно з їх однолітками зі збереженим слухом. Схарактеризовано особливості прояву різних компонентів психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку. Розроблено організаційно-методичні основи розвитку психомоторної функції глухих дітей 7-10 років засобами рухливих ігор у процесі фізичного виховання. Експериментально доведено ефективність корекційної методики у розвитку психомоторної функції та підвищенні емоційного благополуччя глухих дітей молодшого шкільного віку. Уточнено зміст поняття «психомоторика», визначено сутність поняття «розвиток психомоторної функції глухих дітей». Подальшого розвитку набула теорія і методика корекційно-педагогічної роботи з розвитку психомоторної функції глухих дітей молодшого шкільного віку засобами фізичного виховання. EN: Thesis for a Candidate Degree in Pedagogical Studies. Speciality 13.00.03 – Сorrection Pedagogics. – State establishment “South-Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushinskiy”, Odessa, 2012. The thesis deals with the issue of developing psychomotor function of junior pupils with poor hearing by means of active games. The experimental correction methodology of developing psychomotor function of junior pupils with poor hearing by means of active games which embraces three consecutive stages (propaedeutic, correction-developing, final) has been theoretically substantiated and practically elaborated. The methodological recommendations for its realization have been developed. The scientific methodological approaches to developing psychomotor function of junior pupils with poor hearing have been analysed. The indicators of developing psychomotor function and emotional well-being of the deaf children aged 7-10 have been defined and compared with the indicators of the same-age children but without hearing problems. The peculiarities of display of different components of psychomotor function of junior pupils with poor hearing have been characterized. The content of the correction methodology of developing psychomotor function of the deaf children aged 7-10 by means of active games in the process of physical training has been elaborated. The effectiveness of the correction- developing influence of the active games on the psychomotor function of junior pupils with poor hearing has been verified and confirmed in the course of experimental teaching. The content of the notions “psychomotorics”, “developing psychomotor function of the deaf children” has been specified. The theory and methodology of correction-pedagogical work on developing psychomotor function of the deaf children by means of physical training have been further elaborated. Key words: junior pupils with poor hearing, psychomotorics, developing psychomotor function, active games, correction methodology. RU: Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук по специальности 13.00.03 – коррекционная педагогика. Государственное учреждение «Южноукраинский национальный педагогический университет имени К. Д. Ушинського», Одесса, 2012. Диссертация посвящена исследованию проблемы развития психомоторной функции глухих детей 7-10 лет средствами подвижных игр. В первом разделе «Теория и практика развития психомоторной функции глухих детей младшего школьного возраста» представлены результаты теоретического анализа специальной научной и научно-методической литературы, современных научно-методических подходов относительно развития психомоторной функции глухих детей младшего школьного возраста в теории и практике коррекционной работы, которые позволили определить приоритетные направления и средства коррекционно-развивающей работы, а также выявить особенности развития психомоторной функции глухих детей. Установлено, что средства физического воспитания, в частности подвижные игры, являются важной составной частью системы коррекционно-педагогической работы с глухими детьми, так как кроме оздоровительного и коррекционного влияния, являются мощным стимулятором развития моторной и психической сферы этой категории детей. Разработанные с учетом психофизических особенностей глухих детей 7-10 лет подвижные игры и эстафеты позволяют успешно использовать механизмы компенсации в процессе физического воспитания, направленного на коррекцию отклонений и полноценное развитие психомоторной функции, а также на социальное развитие глухих детей младшего школьного возраста. Во втором разделе «Сравнительная характеристика развития психомоторной функции глухих детей 7-10 лет и их ровесников с сохраненным слухом» был определен состав двух контрольных и одной экспериментальной групп детей, описаны методы диагностики психомоторной функции и эмоционального благополучия глухих и слышащих детей младшего школьного возраста, представлены результаты диагностики психомоторной сферы и уровня эмоционального благополучия глухих детей 7-10 лет и их ровесников с сохраненным слухом, выявлены специфические особенности проявления психомоторной функции глухих детей младшего школьного возраста. В третьем разделе «Методика развития психомоторной функции глухих детей младшего школьного возраста средствами подвижных игр в процессе физического воспитания и результаты экспериментальной проверки ее эффективности» – охарактеризованы особенности игровой деятельности глухих детей 7-10 лет во время проведения подвижных игр в процессе физического воспитания, описана методика развития психомоторной функции глухих детей младшего школьного возраста средствами подвижных игр, предусматривающая три этапа обучения (пропедевтический, коррекционно-развивающий, совершенствующий), разработан комплекс подвижных игр, эстафет и игровых заданий, которые адаптированы к психофизическим особенностям глухих детей младшего школьного возраста и направлены на коррекцию и развитие психомоторной функции данной категории детей, приведены результаты заключительного этапа педагогического эксперимента и их анализ.Item Характерні особливості розвитку сприйняття часу глухих дітей молодшого шкільного віку та його корекція засобами фізичного виховання(Класичний приватний університет м. Запоріжжя, 2017) Івахненко, Анна Аркадіївна; Ivakhnenko, Anna Arkadevna; Ивахненко, Анна АркадьевнаUK: У статті визначені показники розвитку сприйняття часу глухих дітей початкової ланки навчання та порівняно з показниками їх однолітків зі збереженим слухом. Проведені педагогічні спостереження та виявлені особливості розвитку сприйняття часу глухих дітей. У дослідженні приймали участь 242 дитини 7-10 років, з них 128 глухих дітей. Виявлено відставання вищевказаних показників глухих дітей молодшого шкільного віку у порівнянні з їхніми однолітками зі збереженим слухом. Експериментально перевірено ефективність корекційного впливу спеціально підібраних рухливих ігор та естафет на розвиток сприйняття часу глухих дітей молодшого шкільного віку. EN: In the article the features of development of the capacity to perception of time of deaf children of primary-level education. The study involved 242 children 7-10 years, of which 128 deaf children. Defined development indicators abilities of deaf children in the perception of time and compared to their peers with hearing conservation. Revealed the above indicators lag deaf children of primary school age compared to their peers with hearing conservation. Experimentally verified the effectiveness of the corrective influence of specially selected outdoor games on the ability to perception of time of deaf children of primary school age. Effectiveness of experimental methods of perception of time deaf children of primary school age means outdoor games in physical education confirmed by the final cuts. RU: В статье определены показатели развития восприятия времени глухих детей начального звена обучения и проведен сравнительный анализ с показателями их сверстников с сохраненным слухом. Проведенные педагогические наблюдения выявили особенности развития восприятия времени глухих детей младшего школьного возраста. В исследовании принимали участие 242 ребенка 7-10 лет, из них 128 глухих детей. Выявлено отставание вышеуказанных показателей глухих детей младшего школьного возраста по сравнению с их сверстниками с сохраненным слухом. Экспериментально проверена эффективность коррекционного воздействия специально подобранных подвижных игр и эстафет на развитие восприятия времени глухих детей младшего школьного возраста.