Browsing by Author "Lukiyanova, Ol'ha I."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Гуманітаризація суспільства: шляхи активізації особистісного розвитку в освітньому середовищі(Запорізький національний університет, 2016) Лук’янова, Ольга Іванівна; Лукьянова, Ольга Ивановна; Lukiyanova, Ol'ha I.UK: За наявності теоретично опрацьованих засад гуманітаризації українського суспільства спостерігається гальмування практичної реалізації процесу. Комплексний підхід до вирішення цієї проблеми вбачається якнайменше в двох напрямках: наповнити освіту соціогуманітарним змістом і створити сприятливі умови для особистісного розвитку індивіда. В цьому сенсі важливим є відновлення нівельованого соціального змісту поняття «особистість» шляхом конкретизації змісту особистісних компетенцій в освітньо-кваліфікаційних характеристиках фахівців кожного з освітньо-кваліфікаційних рівнів, а також визначення структури і форм виявлення особистісних компетенцій, які б могли слугувати критеріями рівня їх розвитку у бакалавра чи магістра. EN: Educational and academic discourse includes discussion of the new educational paradigm which formats are acceptable for a responsible personality able to create the world of the true human existence. In domestic educational space, this idea has been actively comprehended since the second half of the 20th century. Such topics as ways of harmonization of technical and cultural development of a person and society, questions of spiritual freedom of a personality, problem of humanization and humanitarization of education and the strategy of its development remain actual throughout the decades. RU: При наличии теоретически разработанных принципов гуманитаризации украинского общества наблюдается торможение практичеcкой реализации процесса. Походы к решению этой проблемы видятся как минимум в двух направлениях: наполнить образование социогуманитарным содержанием и создать условия для личностного роста индивида. Представляется важным восстановить нивелированное социальное содержание понятия «личность» путем конкретизации содержания личностных компетенций в образовательно-квалификационных характеристиках специалистов каждого образовательно-квалификационного уровня, а также определения структуры и форм проявления личностных компетенций, которые могли бы служить критериями уровня их развития у бакалавра или магистра.Item Сучасний стан індивідуальних і суспільних механізмів гуманітаризації українського суспільства(Запорізька державна інженерна академія, 2014) Лук’янова, Ольга Іванівна; Лукьянова, Ольга Ивановна; Lukiyanova, Ol'ha I.UK: За наявності теоретично опрацьованих засад гуманітаризації українського суспільства спостерігається гальмування практичної реалізації процесу. Одна з причин складається з не сформованості індивідуальних механізмів гуманітаризації, що безпосередньо обумовлено з проблемами особистісного розвитку. EN: The problem of humanization of the Ukrainian society is not new in social-philosophic discourse. Discussions in education and science are held mainly around study technologies, education contents, gradual but methodical reduction of human sciences, etc. This article deals with a paradox situation when there are theoretically elaborated approaches to humanization while there is suppression of practical realization of the process. The article vindicates the thought that social mechanisms of humanization of society concede to individual in their mobility. The first ones play the role of those that enchant the growing of the personality. The last one is quite problematic today because of negative influence of western educational model, individualistic values of European culture and certain facts of social-economic history of Ukrainian people. RU: При наличии теоретически разработанных принципов гуманитаризации украинского общества наблюдается торможение практической реализации процесса. Одна из его причин состоит в несформированности индивидуальных механизмов гуманитаризации, что непосредственно связано с проблемами личностного развития.