Browsing by Author "Povzlo, Oleksandr M."
Now showing 1 - 20 of 24
Results Per Page
Sort Options
Item Конспект лекцій з дисципліни «Філософія»: Навчальний посібник(Запорізький національний технічний університет, 2015) Арсентьєва, Галина Олександрівна; Бондаренко, Олена Миколаївна; Бондаревич, Ірина Миколаївна; Володін,Петро Володимирович; Головко, Любов Василівна; Дєвочкіна, Наталія Миколаївна; Повзло, Олександр Миколайович; Тарадайко, Сергій Миколайович; Ємельяненко, Євгенія Олегівна; Arsentjeva, Galyna O.; Bondarenko, Olena M.; Bondarevych, Iryna M.; Volodyn, Petro V.; Holovko, Lyubov V.; Devochkina, Nataliya M.; Yemelyanenko, Ye.O.; Povzlo, Oleksandr M.; Taradajko, Sergiy M.; Арсентьева, Галина Александровна; Бондаренко, Елена Николаевна; Бондаревич, Ирина Николаевна; Володин, Петр Владимирович; Головко, Любовь Васильевна; Девочкина, Наталья Николаевна; Емельяненко, Евгения Олеговна; Повзло, Александр Николаевич; Тарадайко, Сергей НиколаевичUK: Конспект лекцій з курсу «Філософія» дозволить студентам мати цілісну і логічно-послідовну систему теоретичних знань з філософії, розширить їх світоглядні уявлення про відносини «людина-світ» і «людина-людина». Сформує навички оперування теоретичним і фактичним матеріалом; допоможе в розумінні процесів, що відбуваються в сучасному суспільстві в різних його проявах; навчить інтерпретувати і використовувати в професійній діяльності і в повсякденному житті знання з філософії. EN: The lectures notes on the course «Philosophy» will allow the students to have a whole and logically-consistent system of theoretical knowledge on philosophy, will expand their worldview views on relations «man-world» and «man-man». It will develop the skills of operation with theoretical and factual material; will help in the understanding of the processes taking place in modern society in its various manifestations; will interpret and use in professional activities and in everyday life the knowledge of Philosophy. RU: Конспект лекций по курсу «Философия» позволит студентам иметь целостную и логически-последовательную систему теоретических знаний по философии, расширит их мировоззренческие представления об отношениях «человек-мир» и «человек-человек». Сформирует навыки оперирования теоретическим и фактическим материалом; поможет в понимании процессов, происходящих в современном обществе в различных его проявлениях; научит интерпретировать и использовать в профессиональной деятельности и в повседневной жизни знания по философии.Item Методичні вказівки до проведення самостійної роботи студентів з курсу “Філософія” для студентів 2 курсу МТЕ і I курсу ФЕУ денної форми навчання, що навчаються за освітніми програмами зі спеціальності 073 Менеджмент - освітня програма (спеціалізація) – Менеджмент організацій і адміністрування, зі спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування – освітня програма (спеціалізація) – Регіональне управління, зі спеціальності 075 Маркетинг – освітня програма (спеціалізація) – Маркетинг, зі спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність – освітня програма (спеціалізація) – Організація торгівлі та комерційна логістика, зі спеціальності 072 Фінанси, банківська справа та страхування – освітня програма (спеціалізація) – Фінанси і кредит, зі спеціальності 071 Облік і оподаткування – освітня програма (спеціалізація) – Облік і аудит.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2019) Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.; Повзло, Александр НиколаевичUK: Мета методичних вказівок – розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Філософія» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Aim methodichian indication of the discipline «Philosophy» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Philosophy» in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality. RU: Цель методических указаний – развитие у студентов интереса к фундаментальным знаниям, стимулирование потребности к философским оценкам исторических событий и фактов действительности, усвоение единства мирового историко-культурного процесса при одновременном признании многообразия его форм. Роль и значение дисциплины «Философия» в системе современного высшего образования определяется необходимостью формирования личности будущего специалиста, владеющего не только узкопрофессиональными знаниями, но и ориентируется в достижениях фундаментальных наук, способного к оценке существующей социокультурной ситуации с философских позиций, умеет использовать в своей профессиональной области методологию и опыт рационального освоения действительности.Item Методичні вказівки до проведення семінарських занять з навчальної дисципліни «Людина і світ: філософський дискурс» для студентів денної форми навчання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Бондаренко, Ольга Валеріївна; Bondarenko, Olha V.; Бондаренко, Ольга Валериевна; Бондаревич, Ірина Миколаївна; Bondarevych, Iryna M.; Дєвочкіна, Наталія Миколаївна; Devochkina, Nataliya M.; Девочкина, Наталья Николаевна; Ємельяненко, Євгенія Олегівна; Yemelyanenko, Ye.O.; Емельяненко, Евгения Олеговна; Коваль, Вікторія Миколаївна; Koval, Viktoriya M.; Коваль, Виктория Николаевна; Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.; Повзло, Александр Николаевич; Бондаревич, Ирина НиколаевнаUK: Мета курсу філософії – розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Людина і світ: філософський дискурс» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Purpose of the course «Philosophy» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Man and the world: philosophical discourse» in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality. RU: Цель курса философии – развитие у студентов интереса к фундаментальным знаниям, стимулирование потребности к философским оценкам исторических событий и фактов действительности, усвоение единства мирового историко-культурного процесса при одновременном признании многообразия его форм. Роль и значение дисциплины «Человек и мир: философский дискурс» в системе современного высшего образования определяется необходимостью формирования личности будущего специалиста, владеющего не только узкопрофессиональными знаниями, но и ориентируется в достижениях фундаментальных наук, способного к оценке существующей социокультурной ситуации с философских позиций, умеет использовать в своей профессиональной области методологию и опыт рационального освоения действительности.Item Методичні вказівки до проведення семінарських занять з навчальної дисципліни «Філософія: загальний курс» для студентів денної форми навчання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Бондаренко, Ольга Валеріївна; Bondarenko, Olha V.; Бондаренко, Ольга Валериевна; Бондаревич, Ірина Миколаївна; Bondarevych, Iryna M.; Бондаревич, Ирина Николаевна; Дєвочкіна, Наталія Миколаївна; Devochkina, Nataliya M.; Девочкина, Наталья Николаевна; Ємельяненко, Євгенія Олегівна; Yemelyanenko, Ye.O.; Yemelyanenko, Ye.O.; Емельяненко, Евгения Олеговна; Коваль, Вікторія Миколаївна; Koval, Viktoriya M.; Коваль, Виктория Николаевна; Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.; Повзло, Александр НиколаевичUK: Мета курсу філософії – розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Філософія: загальний курс» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Purpose of the course «Philosophy» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Philosophy: A General Course » in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality. RU: Цель курса философии – развитие у студентов интереса к фундаментальным знаниям, стимулирование потребности к философским оценкам исторических событий и фактов действительности, усвоение единства мирового историко-культурного процесса при одновременном признании многообразия его форм. Роль и значение дисциплины «Философия общий курс» в системе современного высшего образования определяется необходимостью формирования личности будущего специалиста, владеющего не только узкопрофессиональными знаниями, но и ориентируется в достижениях фундаментальных наук, способного к оценке существующей социокультурной ситуации с философских позиций, умеет использовать в своей профессиональной области методологию и опыт рационального освоения действительности.Item Методичні вказівки з вивчення змістових модулів, що виносяться на самостійну роботу студента з навчальної дисципліни «Філософія: загальний курс» для студентів денної форми навчання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Бондаренко, Ольга Валеріївна; Bondarenko, Olha V.; Бондаренко, Ольга Валериевна; Дєвочкіна, Наталія Миколаївна; Devochkina, Nataliya M.; Девочкина, Наталья Николаевна; Ємельяненко, Євгенія Олегівна; Yemelyanenko, Ye.O.; Емельяненко, Евгения Олеговна; Коваль, Вікторія Миколаївна; Koval, Viktoriya M.; Коваль, Виктория Николаевна; Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.; Повзло, Александр Николаевич; Бондаревич, Ірина Миколаївна; Bondarevych, Iryna M.; Бондаревич, Ирина НиколаевнаUK: Мета курсу філософії – розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Філософія: загальний курс» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Purpose of the course «Philosophy» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Philosophy: A General Course » in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality. RU: Цель курса философии – развитие у студентов интереса к фундаментальным знаниям, стимулирование потребности к философским оценкам исторических событий и фактов действительности, усвоение единства мирового историко-культурного процесса при одновременном признании многообразия его форм. Роль и значение дисциплины «Философия общий курс» в системе современного высшего образования определяется необходимостью формирования личности будущего специалиста, владеющего не только узкопрофессиональными знаниями, но и ориентируется в достижениях фундаментальных наук, способного к оценке существующей социокультурной ситуации с философских позиций, умеет использовать в своей профессиональной области методологию и опыт рационального освоения действительности.Item Методичні вказівки з вивчення змістовних модулів, що виносяться на самостійну роботу студента з навчальної дисципліни «Людина і світ: філософський дискурс» для студентів денної форми навчання(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Бондаренко, Ольга Валеріївна; Bondarenko, Olha V.; Бондаренко, Ольга Валериевна; Бондаревич, Ірина Миколаївна; Bondarevych, Iryna M.; Бондаревич, Ирина Николаевна; Дєвочкіна, Наталія Миколаївна; Devochkina, Nataliya M.; Девочкина, Наталья Николаевна; Ємельяненко, Євгенія Олегівна; Yemelyanenko, Ye.O.; Емельяненко, Евгения Олеговна; Коваль, Вікторія Миколаївна; Koval, Viktoriya M.; Коваль, Виктория Николаевна; Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.; Повзло, Александр НиколаевичUK: Мета курсу філософії – розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Людина і світ: філософський дискурс» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Purpose of the course «Philosophy» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Man and the world: philosophical discourse» in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality. RU: Цель курса философии – развитие у студентов интереса к фундаментальным знаниям, стимулирование потребности к философским оценкам исторических событий и фактов действительности, усвоение единства мирового историко-культурного процесса при одновременном признании многообразия его форм. Роль и значение дисциплины «Человек и мир: философский дискурс» в системе современного высшего образования определяется необходимостью формирования личности будущего специалиста, владеющего не только узкопрофессиональными знаниями, но и ориентируется в достижениях фундаментальных наук, способного к оценке существующей социокультурной ситуации с философских позиций, умеет использовать в своей профессиональной области методологию и опыт рационального освоения действительности.Item Методичні рекомендації до планів семінарських занять з курсу «логіка»(для студентів денної та заочної форми навчання ЗНТУ)(Запорізький національний технічний університет, 2014) Повзло, Олександр Миколайович; Повзло, Александр Николаевич; Povzlo, Oleksandr M.UK: У методичних рекомендаціях запропанован опорній конспект лекцій з курсу «Логіка». Вивчення студентами вищого навчального закладу курсу “логіка” передбачає засвоєння ними наукових основ правильного логічного мислення, яке виробила й накопичила передова філософська думка протягом майже тритисячного розвитку. Програма курсу “логіка” передбачає послідовне ознайомлення студентів з предметом традиційної логіки як науки, основними принципами та законами правильного мислення, розкриття змісту основних форм логічного мислення – поняття, судження та умовиводу. EN:The policy tool Dan defensive lecture notes on the course "Logic".The study course "Logic" implies the absorption of students scientific bases of correct logical thinking, which has developed and accumulated advanced philosophical thought during the millennial development. Programs of the course "logic" implies consistent to introduce students to the subject of traditional logic as a science, basic principles and laws of correct thinking, disclosing the content of the main forms of logical thinking-concepts, judgments and inferences. RU: В методическом пособии дан опорный конспект лекций по курсу «Логика». Изучение курса «Логика» предполагает усвоение студентами научных основ правильного логического мышления, которые выработала и накопила передовая философская мысль в течение тысячелетнего развития. Программ курса «логика» предполагает последовательное ознакомление студентов с предметом традиционной логики как науки, основными принципами и законами правильного мышления, раскрытия содержания основных форм логического мышления – понятия, суждения и умозаключения.Item Н.А. Бердяев: философия техники и христианский экзистенциализм(Запорізький національний університет, 2013) Повзло, Олександр Миколайович; Повзло, Александр Николаевич; Povzlo, Oleksandr M.UK: Християнські екзистенціалізм і філософія техніки займає значне місце в роботі М.О.БердяєваПоєднання здавалося того, що не з’єднується їх у єдине ціле, йому вдалося, на наш погляд, показати і дати нащадкамзагальнолюдський ідеал розвитку людини. А саме: є людина, яка думає, що не боїться діяти і рухатися вперед, але, найголовніше, має глибокі духовні корені з космосом і богом. Людина новатор, винахідник, але, перш за все, віруючий. Тому він мусить вірувати у свободу та силу науки і техніки, але ще більше, він повинен розуміти, що людина богові творіння і його доля не в цьому світі цивілізації (нехай свобідному і прекрасному), а його доля у тому, щоби повернутися своєю християнською душеюдо свойого батькові, як до вічної і нескінченої істини. EN: The given article deals with philosophical art of N.Berdyaev. First of all the problems connected with comprehension of the categorical apparatus of “philosophy of technique” are considered. Second of all, a picture of how N.Berdyaev sees the interaction of “philosophy of technique” and christian existentialism is given.Christian Existentialism and the philosophy of technology occupies a significant place in the works of N. Berdyaev. Combining seemingly enjoyable, them into a coherent whole, it failed, in our view, the show and give the descendants of human ideal development. Namely: is the person who thinks is not afraid to act and move forward, but, most importantly, has deep spiritual roots with the cosmos and God. Man-innovator, inventor, but, first and foremost, a believer. Therefore, he must believe in the liberating force of science and technology, but even more, he needs to understand that man is God's creation and his destiny is not in this world civilization (let free and beautiful), and return to its Christian soul to his father as an eternal and infinite truth. RU: Христианский экзистенциализм и философия техники занимают существенное место в творчестве Н.А.Бердяева. Соединив, казалось бы несоединимое, их в единое целое, ему удалось, на наш взгляд, показать и дать потомкам общечеловеческий идеал развития. А именно: это человек думающий, не боящийся действовать и идти вперед, но, самое главное, имеющий глубокие духовные корни с космосом и богом. Человек-новатор, изобретатель, но, в первую очередь, верующий человек. Поэтому, он должен верить в освобождающую силу науки и техники, но еще более он должен понимать, что человек – это творение божье и ему уготована судьба быть не в этом мире цивилизации (пусть свободном и прекрасном), а вернуться своей христианской душой к своему Отцу, как вечной и бесконечной Истине.Item Навчально-методичний комплекс з курсу «Логіка» (для студентів ЗНТУ денної та заочної форми навчання та для самостійної роботи студентів ЗНТУ)(Запорізький національний технічний університет, 2013) Повзло, Олександр Миколайович; Повзло, Александр Николаевич; Povzlo, Oleksandr M.UK: Вивчення студентами вищого навчального закладу курсу “логіка” передбачає засвоєння ними наукових основ правильного логічного мислення, яке виробила й накопичила передова філософська думка протягом майже тритисячного розвитку. Програма курсу “логіка” передбачає послідовне ознайомлення студентів з предметом традиційної логіки як науки, основними принципами та законами правильного мислення, розкриття змісту основних форм логічного мислення – поняття, судження та умовиводу. Протягом курсу студентам надаються тестові та контрольні завдання до самостійного виконання. EN: The study course "Logic" implies the absorption of students scientific bases of correct logical thinking, which has developed and accumulated advanced philosophical thought during the millennial development. Programs of the course "logic" implies consistent to introduce students to the subject of traditional logic as a science, basic principles and laws of correct thinking, disclosing the content of the main forms of logical thinking-concepts, judgments and inferences. Throughout the course, students are given the test and control tasks to solve. RU: Изучение курса «Логика» предполагает усвоение студентами научных основ правильного логического мышления, которые выработала и накопила передовая философская мысль в течение тысячелетнего развития. Программ курса «логика» предполагает последовательное ознакомление студентов с предметом традиционной логики как науки, основными принципами и законами правильного мышления, раскрытия содержания основных форм логического мышления – понятия, суждения и умозаключения. В течение курса студентам даются тестовые и контрольные задания для самостоятельного решения.Item Навчально-методичні рекомендації з вивчення курсу «Філософія» (для студентів-бакалаврів заочної форми навчання усіх спеціальностей ЗНТУ)(Запорізький національний технічний університет, 2015) Бондаренко, Ольга Валеріївна; Бондаренко, Ольга Валериевна; Bondarenko, Olha V.; Бондаревич, Ірина Миколаївна; Бондаревич, Ирина Николаевна; Bondarevych, Iryna M.; Головко, Любов Василівна; Головко, Любовь Васильевна; Holovko, Lyubov V.; Ємельяненко, Євгенія Олегівна; Емельяненко, Евгения Олеговна; Yemelyanenko, Ye.O.; Повзло, Олександр Миколайович; Повзло, Александр Николаевич; Povzlo, Oleksandr M.; Тарадайко, Сергій Миколайович; Тарадайко, Сергей Николаевич; Taradajko, Sergiy M.UK: Вивчення у в.н.з. курсу «Філософія» передбачає ознайомлення студентів із основними ідеями, теоріями та проблемами сучасної світової філософії, із розмаїттям підходів, методологій, теоретичних побудов при їх вирішенні, а також розуміння студентами історичної логіки виникнення, розвитку та трансформації цих підходів, теорій, ідей, проблем. Все це має забезпечити у студентів глибоке засвоєння специфіки філософського осягнення дійсності, сприяти формуванню у них високої світоглядно-методологічної культури мислення, в тому числі у пізнанні сучасних соціальних явищ. EN: Studying in higher education course «Philosophy» implies familiarize students with basic ideas, theories and problems of the modern world philosophy, with a variety of approaches, methodologies, theoretical constructs with their decision, and the students' understanding of the historical logic of emergence, development and transformation of these approaches, theories, ideas, problems. This should provide the students a profound assimilation of the specificity of philosophical understanding of the world, they contribute to the formation of high ideological and methodological culture of thinking, including the knowledge of modern social phenomena. RU: Изучение в вузе курса «Философия» предусматривает ознакомление студентов с основными идеями, теориями и проблемами современной мировой философии, с разнообразием подходов, методологий, теоретических построений при их решении, а также понимание студентами исторической логики возникновения, развития и трансформации этих подходов, теорий, идей, проблем. Все это должно обеспечить у студентов глубокое усвоение специфики философского постижения действительности, способствовать формированию у них высокой мировоззренчески-методологической культуры мышления, в том числе в познании современных социальных явлений.Item Проблемы современности через философскую «призму» теории абсурда и бунта А.Камю(Запорізький національний університет, 2016) Повзло, Олександр Миколайович; Повзло, Александр Николаевич; Povzlo, Oleksandr M.UK: Головна філософська проблематика творчості і духовних шукань Камю акумулюється в системі дії та протидії двох сил. Перша, пов'язана з позитивною енергетикою і «наміченими» цілями та ідеалами самої людини, а друга – з процесом їх втілення, з реалізацією його потреб та інтересів у реальне життя, результати якого далекі від ідеалів і тому для цієї людини негативні. Як раз «абсурд народжується в цьому зіткненні між покликанням людини і нерозумним мовчанням світу», тому між «першим» і «другим» неминуче буде відбуватися «розкол». Це і змусить Камю зробити висновок про те, що все абсурдно. «Почуття абсурдності чекає нас на кожному куті». Ось саме цей стан абсурдності, на думку Камю, змушує людину звернутися до ідеї про самогубство. У висновку Камю, підсумовуючи свою теорію, встановлює, що людина у своєму «капіталі» розвитку має внутрішню боротьбу (метафізичний індивідуальний бунт) з самим собою, зі своїм власним невіглаством, з «незрозумілим» і абсурдним «я», за свою справжню екзистенцію. А також людина має зовнішню боротьбу, яка пов'язана з історичним, солідарним бунтом і яка примножує опір і бунт окремої людини-атома в десятки разів. EN: The article deals with the nature of modern socio-political problems, nature of the psychosocial crisis of the world community; with what every person has to do in the contradictory conditions of global world commotions. As far back as the middle of the XX century the famous French philosopher-moralist A. Camus had been sharing his thoughts and philosophically and esthetically very peculiarly, interestingly and strikingly writing about individual and social peculiarities of the crisis of European culture, about the European crisis determinant on the person's consciousness, his behavior, emotional and mental reaction. For Camus the crisis of culture – is the crisis of personality, person's spiritual foundations, evidence of tiredness of the historical spirit of the "Faustian man". Exactly this state of absurdity, according to Camus, forces a man to refer to the idea of the suicide. Eventually Camus, summing up his own theory, establishes that the human in his "capital" of development has an internal struggle (metaphysical individual rebellion) with his own self, his own ignorance, with incomprehensible and absurd "I" for his own authentic existence. And also the man has an external struggle which is connected with the historic solidarity revolt, multiplies the resistance and rebellion of the single man-atom by dozens of times. RU: Основная философская проблематика творческих и духовных поисков Камю аккумулируется в системе действий и противодействий двух сил. Первая, связана с положительной энергией и «намеченными» целями и идеалами личности, а вторая – с процессом их осуществления, с реализацией их потребностей и интересов в реальной жизни, результаты которых являются далеко не идеальными и поэтому для этого человека являются негативными. Как раз «абсурд родился в этом столкновении между призванием человека и неразумным молчанием мира», поэтому между «первый» и «второй» неизбежно будет «раскол». Это заставит Камю сделать вывод о том, что всё является абсурдным. «Чувство абсурда ждет нас на каждом углу». Вот именно это состояние абсурдности, согласно Камю, заставляет человека обратиться к мысли о самоубийстве. В заключение Камю, подводя итоги своим исследованиям, устанавливает, что человек в своем «капитале» развития имеет борьбу (метафизическое, индивидуальное восстание) с самим собой, со своим собственным невежеством, с «неразумным» и абсурдным «я». А так же человек находится во внешней борьбе, которая связана с историческим, солидарным бунтом и которая приумножает сопротивление и бунт отдельного человека-атома в десятки раз.Item Робоча програма навчальної дисципліни «Людина і світ: філософський дискурс» для бакалаврів, що навчаються за освітніми програмами зі спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування - освітня програма (спеціалізація) – «Регіональне управління».(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.UK: Мета курсу «Людина і світ: філософський дискурс» – розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Людина і світ: філософський дискурс» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Purpose of the course «Human and world: philosophical debate» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Human and world: philosophical debate» in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality.Item Робоча програма навчальної дисципліни «Філософія» для бакалаврів, що навчаються за освітніми програмами зі спеціальності 051 – Економіка; 076 – Підприємництво, торгівля та біржова діяльність; 242 – Туризм та освітньої програми (спеціалізація) Управління персоналом та економіка праці; Економіка та організація електронної торгівлі та біржової діяльності; Туризмознавство.(Запорізький національний технічний університет, 2018) Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.; Повзло, Александр НиколаевичUK: Мета курсу філософії – розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Філософія» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Purpose of the course «Philosophy» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Philosophy» in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality. RU: Цель курса философии – развитие у студентов интереса к фундаментальным знаниям, стимулирование потребности к философским оценкам исторических событий и фактов действительности, усвоение единства мирового историко-культурного процесса при одновременном признании многообразия его форм. Роль и значение дисциплины «Философия» в системе современного высшего образования определяется необходимостью формирования личности будущего специалиста, владеющего не только узкопрофессиональными знаниями, но и ориентируется в достижениях фундаментальных наук, способного к оценке существующей социокультурной ситуации с философских позиций, умеет использовать в своей профессиональной области методологию и опыт рационального освоения действительности.Item Робоча програма навчальної дисципліни «Філософія» для бакалаврів, що навчаються за освітніми програмами зі спеціальності 073 Менеджмент - освітня програма (спеціалізація) - менеджмент організацій і адміністрування, зі спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування - освітня програма (спеціалізація) - регіональне управління, зі спеціальності 075 Маркетинг - освітня програма (спеціалізація) - маркетинг, зі спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність - освітня програма (спеціалізація) - організація торгівлі та комерційна логістика, зі спеціальності 072 Фінанси, банківська справа та страхування - освітня програма (спеціалізація) - фінанси і кредит, зі спеціальності 071 Облік і оподаткування - освітня програма (спеціалізація) - облік і аудит.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.UK: Мета курсу філософії – розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Філософія» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Purpose of the course «Philosophy» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Philosophy» in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality.Item Робоча програма навчальної дисципліни «Філософія» для бакалаврів, що навчаються за освітніми програмами зі спеціальності 073 Менеджмент - освітня програма (спеціалізація) - менеджмент організацій і адміністрування, зі спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування - освітня програма (спеціалізація) - регіональне управління, зі спеціальності 075 Маркетинг - освітня програма (спеціалізація) - маркетинг, зі спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність - освітня програма (спеціалізація) - організація торгівлі та комерційна логістика, зі спеціальності 072 Фінанси, банківська справа та страхування - освітня програма (спеціалізація) - фінанси і кредит, зі спеціальності 071 Облік і оподаткування - освітня програма (спеціалізація) - облік і аудит.(Запорізький національний технічний університет, 2019) Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.; Повзло, Александр НиколаевичUK: Мета курсу філософії – розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Філософія» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Purpose of the course «Philosophy» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Philosophy» in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality. RU: Цель курса философии – развитие у студентов интереса к фундаментальным знаниям, стимулирование потребности к философским оценкам исторических событий и фактов действительности, усвоение единства мирового историко-культурного процесса при одновременном признании многообразия его форм. Роль и значение дисциплины «Философия» в системе современного высшего образования определяется необходимостью формирования личности будущего специалиста, владеющего не только узкопрофессиональными знаниями, но и ориентируется в достижениях фундаментальных наук, способного к оценке существующей социокультурной ситуации с философских позиций, умеет использовать в своей профессиональной области методологию и опыт рационального освоения действительности.Item Робоча програма навчальної дисципліни «Філософія» для бакалаврів, що навчаються за освітніми програмами зі спеціальності 073 Менеджмент - освітня програма (спеціалізація) - менеджмент організацій і адміністрування.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.RU: Робоча програма навчальної дисципліни «Філософія». Мета курсу філософії – розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Філософія» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Work program of the discipline «Philosophy». Purpose of the course «Philosophy» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Philosophy» in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality.Item Робоча програма навчальної дисципліни «Філософія» для бакалаврів, що навчаються за освітніми програмами зі спеціальності 073 Менеджмент - освітня програма (спеціалізація) - менеджмент організацій і адміністрування.(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.UK: Робоча програма навчальної дисципліни «Філософія». Мета курсу філософії – розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Філософія» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Work program of the discipline «Philosophy». Purpose of the course «Philosophy» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Philosophy» in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality.Item Світ філософії у запитаннях та завданнях: навчальний посібник для студентів-бакалаврів технічних закладів вищої освіти(Видавець ФОП Мокшанов В.В., 2021) Бондаренко, Ольга Валеріївна; Bondarenko, Olga V.; Бондаренко, Ольга Валериевна; Арсентьєва, Галина Олександрівна; Arsentjeva, Galyna O.; Арсентьева, Галина Александровна; Бондаревич, Ірина Миколаїна; Bondarevych, Iryna M.; Бондаревич, Ирина Николаевна; Дєвочкіна, Наталя Миколаївна; Dievochkina, Natalia M.; Девочкина, Наталья Николаевна; Коваль, Вікторія Миколаївна; Koval, Viktoriya M.; Коваль, Виктория Николаевна; Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.; Повзло, Александр НиколаевичUK: Викладений матеріал сфокусований на поглиблення знань студентів з філософії шляхом самостійного пошуку відповідей на запитання і завдання тестового, кросвордного, проблемного, ситуативного типів, творчого характеру, й набуття ними високого рівня філософської культури мислення. Є цікавим для широкого кола читачів. EN: The presented material is focused on deepening students' knowledge of philosophy by independently finding answers to questions and tasks of test, crossword puzzle, problem, situational types, creative nature, and their acquisition of a high level of philosophical culture of thinking. It is interesting for a wide range of readers. RU: Изложенный материал сфокусирован на углублении знаний студентов по философии путем самостоятельного поиска ответов на вопросы и задачи тестового, кроссвордного, проблемного, ситуативного типов, творческого характера и приобретения ими высокого уровня философской культуры мышления. Интересен для широкого круга читателей.Item Силабус навчальної дисципліни «Людина і світ: філософський дискурс» для бакалаврів, що навчаються за освітніми програмами зі спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування - освітня програма (спеціалізація) – «Регіональне управління».(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.UK: Силабус навчальної дисципліни «Людина і світ: філософський дискурс». Мета курсу «Людина і світ: філософський дискурс» – це розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Людина і світ: філософський дискурс» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Syllabus of the discipline «Human and world: philosophical debate». Purpose of the course «Human and world: philosophical debate» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline « Human and world: philosophical debate» in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality.Item Силабус навчальної дисципліни «Філософія» для бакалаврів, що навчаються за освітніми програмами зі спеціальності 073 Менеджмент - освітня програма (спеціалізація) - менеджмент організацій і адміністрування(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Повзло, Олександр Миколайович; Povzlo, Oleksandr M.Силабус навчальної дисципліни «Філософія». Мета курсу «Філософія» – це розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Філософія» в системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Syllabus of the discipline «Philosophy». Purpose of the course «Philosophy» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Philosophy» in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality.