Browsing by Author "Polyezhayev, Yuriy"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Key features of professional foreign language communicative competence of engineers(Академія Полонійна – Науковий часопис Полонського університету, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia; Полежаєв, Юрій Григорович; Polyezhayev, YuriyUK: Проаналізовано підходи до трактування понять «іншомовна компетенція», «іншомовна комунікативна компетенція», «професійне іншомовне спілкування». Досліджено взаємозв'язок між загальною комунікативною компетентністю випускника університету та професійною іншомовною компетентністю. Проаналізовано компоненти іншомовної комунікативної компетенції студентів інженерних спеціальностей. EN: Аpproaches towards interpreting the notions of “foreign language competence”, “foreign language communicative competence”, and “professional foreign language communication” are analyzed. The interrelation between the university graduate's general communicative competence and professional foreign language competence is scrutinized. The components of foreign language communicative competence of engineering students are analyzed.Item The role of web applications in the development of multilingual competence in CLIL courses in higher education(University of Carabobo, Venezuela, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia; Полежаєв, Юрій Григорович; Polyezhayev, Yuriy; Куліченко, Алла Костянтинівна; Kulichenko, Alla; Терлецька, Любов Миколаївна; Terletska, Liubov; Воробйова, Лоліта Валеріївна; Vorobiova, LolitaUK: Мета роботи – визначити роль веб-технологій для забезпечення формування багатомовної компетенції в рамках підходу CLIL. З цією метою було проведено анкетування серед студентів різних спеціальностей, але з особливим акцентом на студентів технічних університетів. EN: The purpose of the work is to determine the role of web technologies to ensure the formation of multilingual competence within the CLIL approach. For this purpose, a survey was conducted among students of various specialties, however, with a special emphasis on students of technical universities.