Підручники, навчальні посібники кафедри ФКОНВС

Permanent URI for this collectionhttps://eir.zp.edu.ua/handle/123456789/13807

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 9 of 9
  • Item
    Теорія і методика масового спорту : навчально-методичний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра спеціальності «Фізична культура і спорт»
    (Кафедра фізичної культури олімпійських та неолімпійських видів спорту, 2019) Гальченко, Лія Володимирівна; Galchenko, Lia V.; Бессарабова, Олена Вікторівна; Bessarabova, Olena V.
    UK: У посібнику послідовно в 14 темах розкрито теоретичні, методичні та організаційні основи масового спорту; розглянуто досвід розвитку Міжнародного руху «Спорт для всіх» у зарубіжних країнах; запропоновано системний підхід до організації рухової активності, профілактики й оздоровлення організму, формування уявлення про здоровий спосіб життя; наведено методики оцінки стану фізичного здоров’я та рівня фізичної підготовленості. Теоретичний матеріал кожної теми доповнено контрольними питаннями, тестами й завданнями для самостійного виконання, що сприятиме систематизації та закріпленню знань і формуванню передбачених робочою програмою дисципліни «Теорія і методика масового спорту» практичних навичок. EN: The manual consistently reveals the theoretical, methodological and organizational foundations of mass sports in 14 topics; considers the experience of the development of the International Movement "Sport for All" in foreign countries; proposes a systematic approach to the organization of physical activity, prevention and health improvement of the body, the formation of an idea of a healthy lifestyle; provides methods for assessing the state of physical health and the level of physical fitness. The theoretical material of each topic is supplemented with control questions, tests and tasks for independent performance, which will contribute to the systematization and consolidation of knowledge and the formation of practical skills provided for by the work program of the discipline "Theory and Methods of Mass Sports".
  • Item
    Спортивні ігри: навчально-методичний посібник для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» напряму підготовки «Соціальна педагогіка»
    (Кафедра фізичної культури олімпійських та неолімпійських видів спорту, 2014) Гальченко, Лія Володимирівна; Galchenko, Lia V.
    UK: У посібнику представлені різновиди спортивних ігор, історія їх виникнення, основні правила, форми організації рухливих та спортивних ігор, наводяться практичні завдання, пропонуються тестові завдання для самоконтролю. Рекомендується для самостійної роботи студентів з метою розвитку професійних навичок, необхідних при організації та проведенні дозвілля з дітьми різного віку із застосуванням рухливих, національних та спортивних ігор. EN: The manual presents the types of sports games, the history of their origin, the basic rules, the forms of organization of outdoor and sports games, practical tasks are given, and test tasks for self-control are offered. It is recommended for independent work of students in order to develop professional skills necessary for organizing and conducting leisure activities with children of different ages using outdoor, national and sports games.
  • Item
    Рухливі і національні ігри з методикою викладання: навчально-методичний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра спеціальності «Фізична культура і спорт»
    (Кафедра фізична культура, олімпійських та неолімпійських видів спорту, 2012) Гальченко, Лія Володимирівна; Galchenko, Lia V.
    UK: У посібнику представлені методика та форми організації рухливих і національних ігор, наводяться практичні завдання, пропонуються тестові завдання для самоконтролю. Рекомендується для самостійної роботи студентів з метою розвитку професійних навичок, необхідних при проведенні занять із рухливих і національних ігор. EN: The manual presents the methods and forms of organizing outdoor and national games, provides practical tasks, and offers test tasks for self-control. It is recommended for independent work of students in order to develop professional skills necessary for conducting classes on outdoor and national games.
  • Item
    Національні ігри з методикою викладання : навчально-методичний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра спеціальності «Фізична культура і спорт»
    (Кафедра фізична культура, олімпійських та неолімпійських видів спорту, 2018) Гальченко, Лія Володимирівна; Galchenko, Lia V.; Бессарабова, Олена Вікторівна; Bessarabova, Olena V.
    UK: У посібнику подано програмний матеріал дисципліни «Національні ігри з методикою викладання», наочно проілюстрований достатньою кількістю рисунків і схем. Увагу акцентовано на методиці та формах організації національних ігор для дітей молодшого, середнього шкільного віку та підлітків. Викладено зміст ігор і сценарії свят, запропоновано пам’ятки як керівникові ігор, так і гравцям. Теоретичний матеріал кожної з восьми тем доповнюється тестами для самоконтролю й завданнями для самостійного виконання, що сприятиме закріпленню знань і формуванню необхідних практичних навичок. EN: The manual presents the program material of the discipline "National Games with Teaching Methods", clearly illustrated with a sufficient number of drawings and diagrams. Attention is focused on the methodology and forms of organizing national games for children of primary, secondary school age and adolescents. The content of the games and holiday scenarios are outlined, and tips are offered for both the game leader and the players. The theoretical material of each of the eight topics is supplemented with tests for self-control and tasks for independent performance, which will help consolidate knowledge and form the necessary practical skills.
  • Item
    Масові спортивні заходи: навчальний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра спеціальності «Фізична культура і спорт»
    (Кафедра фізична культура олімпійських та неолімпійських видів спорту, 2022) Гальченко, Лія Володимирівна; Galchenko, Lia V.
    UK: У посібнику послідовно представлено особливості організації масових спортивних заходів. Розглянуто види, завдання і принципи проведення масових спортивних заходів та їх значення; основні системи проведення спортивних змагань; маркетинг і фінансування масових спортивних заходів. Запропоновано методичні основи підготовки до масових спортивних заходів; наведено етапи організації та проведення масових спортивних заходів. Теоретичний матеріал кожної теми доповнено контрольними питаннями, тестами й завданнями для самостійного виконання, що сприятиме систематизації та закріпленню знань і формуванню передбачених робочою програмою дисципліни практичних навичок EN: The manual consistently presents the features of organizing mass sports events. The types, tasks and principles of holding mass sports events and their significance are considered; the main systems for holding sports competitions; marketing and financing of mass sports events. Methodological foundations for preparing for mass sports events are proposed; the stages of organizing and holding mass sports events are given. The theoretical material of each topic is supplemented with control questions, tests and tasks for independent performance, which will contribute to the systematization and consolidation of knowledge and the formation of practical skills provided for by the work program of the discipline
  • Item
    Маркетинг у спорті: навчально-методичний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра спеціальності «Фізична культура і спорт»
    (Кафедра фізична культура, олімпійських та неолімпійських видів спорту, 2016) Гальченко, Лія Володимирівна; Galchenko, Lia V.
    UK: У посібнику подано основний зміст дисципліни «Маркетинг у спорті». Увагу зосереджено на специфічній природі маркетингу в спорті й аналізі його відмітних рис. Описано маркетингові технології, особливості комунікацій, спонсорства та PR-кампанії в індустрії спорту; розглянуто методи ціноутворення на спортивні товари й послуги; розкрито нюанси створення та просування бренда; охарактеризовано можливості маркетингових інформаційних систем. Теоретичний матеріал кожної з дев’яти програмних тем доповнюється завданнями самостійної роботи, що сприятиме закріпленню знань і формуванню необхідних практичних навичок. До завдань творчого характеру надано методичні поради. EN: The manual presents the main content of the discipline "Marketing in Sports". Attention is focused on the specific nature of marketing in sports and the analysis of its distinctive features. Marketing technologies, features of communications, sponsorship and PR campaigns in the sports industry are described; methods of pricing for sports goods and services are considered; the nuances of creating and promoting a brand are revealed; the capabilities of marketing information systems are characterized. The theoretical material of each of the nine program topics is supplemented by tasks for independent work, which will contribute to consolidating knowledge and forming the necessary practical skills. Methodological advice is provided for creative tasks.
  • Item
    Розвиток швидкісно-силових якостей та спеціальної витривалості спортсменок високого класу у спортивному командному фітнесі
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана Ивановна; Пасічна, Тетяна Володимирівна; Pasichna, Tetiana V.; Пасичная, Татьяна Владимировна; Голєва, Наталія Павлівна; Goleva, Nataliia P.; Голева, Наталия Павловна
    UK: Фізичним навантаженням у спорті, як правило, передує один з яскравих проявів стомлення - тимчасове зниження працездатності. У навчальному посібнику розкриті базові концепції процесу відновлення спортсменок високої кваліфікації після виконання навантаження з проявом спеціальної витривалості. Швидкість відновлення ЧСС різна у динаміці МЦ. Характер відновлення у спортсменок вегетативних показників - ЧД і ЧСС змінюється циклічно і свідчить про високі адаптаційні можливості. Це важливо в практиці спортивного тренування. Велика швидкість відновлення у ці фази свідчить, що оптимальним станом організму спортсменок для виконання повторних тренувальних навантажень у порівнянні з предменструальною, менструальною та овуляторною фазами є постовуляторна та постменструальна. Охарактеризовано процес відновлення функцій організму спортсменок після виконання навантаження на витривалість з урахуванням індивідуальних особливостей жіночого організму. Навчальний посібник розрахований на студентів, аспірантів, докторантів, викладачів з фізичної культури EN: Physical activity in sports, as a rule, is inherent in one of the brightest manifestations of the onset of fatigue - a temporary decrease in performance. The training manual reveals the basic concepts of the recovery process of highly qualified athletes after performing a load with a manifestation of special endurance. Heart rate recovery is different in the dynamics of the MC. The nature of the athletes' recovery of vegetative indicators - BH and heart rate changes cyclically and indicates high adaptive capabilities. This is important in the practice of sports training. The high speed of recovery in these phases indicates that the optimal state of the body of athletes to perform repeated training loads compared with the premenstrual, menstrual and ovulatory phases are postovulatory and postmenstrual. The process of restoring the body functions of athletes after performing an endurance load is described, taking into account the individual characteristics of the female body. The manual is designed for students, graduate students, doctoral students, physical education teachers RU: Физическим нагрузкам в спорте, как правило, присуще одно из ярких проявлений наступившего утомления – временное снижение работоспособности. В учебном пособии розкрыты базовые концепции процесса восстановления спортсменок высокой квалификации после выполнения нагрузки с проявлением специальной выносливости. Скорость восстановления ЧСС различна в динамике МЦ. Характер восстановления спортсменок вегетативных показателей – ЧД и ЧСС изменяется циклически и свидетельствует о высоких адаптационных возможностях. Это важно в практике спортивной тренировки. Большая скорость восстановления в эти фазы свидетельствует, что оптимальным состоянием организма спортсменок для выполнения повторных тренировочных нагрузок по сравнению с предменструальной, менструальной и овуляторной фазами являются постовуляторная и постменструальная. Охарактеризовано процесс восстановления функций организма спортсменок после выполнения нагрузки на выносливость с учетом индивидуальных особенностей женского организма. Учебное пособие рассчитано на студентов, аспирантов, докторантов, преподавателей по физической культуре
  • Item
    Процес фахової підготовки у формуванні технічного мислення майбутніх бакалаврів машинобудування
    (Національний університет "Запорізька політехніка", 2018) Терьохіна, Ольга Леонідівна; Терёхина, Ольга Леонидовна; Terehina, Olga L.
    UK: У посібнику розглянуто проблему формування технічного мислення у майбутніх бакалаврів машинобудування та здійснено теоретичне обґрунтування й експериментальну перевірку організаційно-педагогічних умов, що забезпечують її вирішення в процесі професійної підготовки майбутніх інженерів-машинобудівників. Визначено зміст поняття «технічне мислення майбутніх бакалаврів машинобудування» як здатність використовувати комплекс інтелектуальних процесів (понятійне, образне, практичне, оперативно-алгоритмічне мислення та володіння мовою техніки) в їх поєднанні для усвідомлення суттєвих властивостей та відношень об’єктів професійно-технічної діяльності й ефективного і раціонального вирішення її завдань. Обґрунтовано організаційно-педагогічні умови формування технічного мислення у бакалаврів машинобудування. Структурно-функціональна модель процесу формування технічного мислення визначає параметри організації цього процесу, ґрунтується на комплексному формуванні компонентів технічного мислення та реалізується в ході чотирьох етапів: мотиваційно-цінністного, змістового, базового, професійно-діяльнісного та інтегративного аналітико-коригуючого. Експериментально доведено ефективність структурно-функціональної моделі й розроблених організаційно-педагогічних умов формування технічного мислення майбутніх бакалаврів машинобудування. EN: The manual considers the problem of the formation of technical thinking in future bachelors of engineering and carried out a theoretical justification and experimental verification of organizational and pedagogical conditions providing it decisions in the training of future mechanical engineers. The content of the concept of “technical thinking of future bachelors is defined Engineering ”as the ability to use a complex of intellectual processes (Conceptual, figurative, practical, operational-algorithmic thinking and language skills techniques) in their combination to realize the essential properties and relationships of objects professional and technical activities and effective and rational solutions to its problems. The organizational and pedagogical conditions for the formation of technical thinking are substantiated. at bachelors of mechanical engineering. Structural and functional process model the formation of technical thinking determines the parameters of the organization of this process, based on the integrated formation of components of technical thinking and implemented in four stages: motivational-value-oriented, substantive, basic, professionally-active and integrative analytical and corrective. The effectiveness of the structural-functional model and developed organizational and pedagogical conditions for the formation of technical thinking future bachelors of engineering. RU: В пособии рассмотрена проблема формирования технического мышления у будущих бакалавров машиностроения и осуществлено теоретическое обоснование и экспериментальную проверку организационно-педагогических условий, обеспечивающих ее решения в процессе профессиональной подготовки будущих инженеров-машиностроителей. Определено содержание понятия «техническое мышление будущих бакалавров машиностроения »как способность использовать комплекс интеллектуальных процессов (Понятийное, образное, практическое, оперативно-алгоритмическое мышление и владение языком техники) в их сочетании для осознания существенных свойств и отношений объектов профессионально-технической деятельности и эффективного и рационального решения ее задач. Обоснованы организационно-педагогические условия формирования технического мышления у бакалавров машиностроения. Структурно-функциональная модель процесса формирования технического мышления определяет параметры организации этого процесса, основывается на комплексном формировании компонентов технического мышления и реализуется в ходе четырех этапов: мотивационно-ценностно, содержательного, базового, профессионально-деятельностного и интегративного аналитико-корректирующего. Экспериментально доказана эффективность структурно-функциональной модели и разработанных организационно-педагогических условий формирования технического мышления будущих бакалавров машиностроения.
  • Item
    Физическая и функциональная подготовленность спортсменов занимающихся академической греблей
    (Національний університет "Запорізька політехніка", 2019) Рімар, Юрій Іванович; Римар, Юрий Иванович; Rimar, Yuriy I.; Атаманюк, Світлана Іванівна; Атаманюк, Светлана Ивановна; Atamanyuk, Svitlana I.; Журавльов, Юрій Генадійович; Журавлёв, Юрий Генадиевич; Guravlev, Yuriy G.
    UK: У посібнику підкреслюється, що при побудові тренувальних занять з початківцями спортсменами, основна увага повинна приділятися збільшенню головним чином обсягу, а не інтенсивності тренувальних навантажень, інші фахівці вказують на необхідність вже на першому році занять домагатися чіткого виконання окремих елементів техніки, дотримання правильної форми рухів, треті пов'язують ефективність початкової підготовки виключно з кількістю придбаних рухових умінь і навичок, з розвитком фізичних здібностей, четверті акцентують увагу на тому, що особливістю планування окремих занять на першому етапі багаторічного вдосконалення є їх комплексність, більшою мірою відповідає психічним і функціональним особливостям дітей. EN: The allowance emphasizes that when building training sessions with novice athletes, the main attention should be paid to increasing mainly the volume rather than the intensity of training loads, other experts point out the need for the first year of training to achieve clear implementation of individual elements of the technique, observing the correct form of movements, still others relate the effectiveness of initial training exclusively to the number of acquired motor skills and the development of physical abilities; fourth emphasize that the peculiarity of planning individual classes at the first stage of long-term improvement is their complexity, which is more consistent with the mental and functional characteristics of children. RU: В пособие подчеркивается, что при построении тренировочных занятий с начинающими спортсменами, основное внимание должно отводиться увеличению главным образом объема, а не интенсивности тренировочных нагрузок, другие специалисты указывают на необходимость уже на первом году занятий добиваться четкого выполнения отдельных элементов техники, соблюдения правильной формы движений, третьи связывают эффективность начальной подготовки исключительно с количеством приобретенных двигательных умений и навыков, с развитием физических способностей, четвертые акцентируют внимание на том, что особенностью планирования отдельных занятий на первом этапе многолетнего совершенствования является их комплексность, в большей степени соответствующая психическим и функциональным особенностям детей.