Enhancing ‘Soft Skills’ in the English for Specific Purposes Course when Recording a Video
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
E-learning: Unlocking the Gate to Education around the Globe
Abstract
UK: У статті розглядається розвиток м’яких навичок через практику взаємооцінювання в межах курсу «Англійська мова професійного спрямування» у Запорізькому національному технічному університеті. У рамках модуля «Соціалізація в академічному та професійному середовищі» студенти першого курсу технічних спеціальностей створювали відеопрезентації про свій університет і рідне місто. Разом зі студентами були визначені критерії для взаємооцінювання та проаналізовано способи його надання. Дослідження, засноване на відгуках студентів і спостереженнях викладача, виявило як труднощі, так і переваги такого підходу. Встановлено, що взаємооцінювання сприяє розвитку співпраці, самовираження, міжособистісних зв’язків і створенню безпечного освітнього середовища, де кожен учасник робить внесок у спільний фонд знань і досвіду.
EN: The article explores the development of soft skills through peer feedback within an English for Specific Purposes (ESP) course at Zaporizhzhia National Technical University. As part of the Socializing in Academic and Professional Environments module, first-year technical students created video presentations about their university and hometown. The process included setting criteria for peer feedback and analyzing its effectiveness. The study, based on student feedback and teacher observation, identified both challenges and benefits. It concluded that peer feedback fosters collaboration, self-expression, and interpersonal skills, creating a supportive and interactive learning environment in the ESP classroom.
Description
Zhukova N. (2019). Enhancing ‘Soft Skills’ in the English for Specific Purposes Course when Recording a Video. E-learning: Unlocking the Gate to Education around the Globe: 14th conference reader, P. 108-117.