Факультет управління фізичною культурою та спортом
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Факультет управління фізичною культурою та спортом by Author "Atamanyuk, Svitlana I."
Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
Item Innovative types of motor activity in professional training of specialists in physical culture and sport(Budapest, Hungary, 2021) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK: Інновація та інноваційна діяльність традиційно подаються як напрям науково-технічного прогресу і як процес, пов'язаний з реалізацією досліджень і розробок на практиці. Однак значення і зміст поняття «інновація» стосовно фізичної культури і спорту ширше. EN: Innovation and innovative activity are tradition ally presented as a direction of scientific and technolog ical progress and as a process associated with the im plementation of research and development in practice. However, the meaning and content of the concept of "innovation" in relation to physical culture and sports is broader. RU: Инновация и инновационная деятельность традиционно преподносятся как направление научно-технического прогресса и как процесс, связанный с реализацией исследований и разработок на практике. Однако значение и содержание понятия «инновация» применительно к физической культуре и спорту шире.Item Pedagogical conditions of formation of readiness of future specialists of physical culture to use of innovative types of motor activity in professional activity.(Oslo, Norway, Norwegian Journal of development of the International Science, 2021) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK: Інноваційна педагогічна технологія включає технологію навчання та виховання, яка є засобом організації навчального процесу та орієнтована на широкий спектр методів та засобів навчання, що використовуються у навчальному процесі з учнями, реалізується найповніша мета інновацій у вільній економічній зоні шляхом підвищення рівня: - інформаційного забезпечення та інформаційного забезпечення навчальних та наукових процесів через організаційні інновації; - технологічні інновації; - якість нових інформаційних продуктів. EN: Innovative pedagogical technology includes the technology of teaching and education, which is a means of organizing the educational process and focuses on a wide range of methods and teaching aids used in the educational process with students the fullest goal of innovation in the free economic zone is realized through raising the level of: - information support and information support of educational and scientific processes through organizational innovations; - technological innovations; - quality of new information products. RU: Инновационная педагогическая технология включает в себя технологию обучения и воспитания, которая является средством организации образовательного процесса и ориентирована на широкий спектр методов и учебных пособий, используемых в учебном процессе со студентами. Реализуется максимально полная цель инноваций в свободной экономической зоне. за счет повышения уровня: - информационного обеспечения и информационного обеспечения образовательного и научного процессов через организационные инновации; - технологические инновации; - качество новых информационных продуктов.Item Specific principles of preparation of future specialists of physical culture and sports for the use of innovative types of motor activity in professional activity(СумДПУ, 2021) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK: У статті розроблено й обґрунтовано специфічні принципи професійної підготовки фахівців фізичної культури і спорту до використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності. З урахуванням основоположних дидактичних закономірностей і загальних принципів навчання, а також провідних принципів професійної, зокрема вищої, освіти. Розкрито зміст таких принципів професійної освіти, як: загальнодидактичні принципи; принципи фізичного виховання та фізичної підготовки; спеціальні принципи використання інноваційних видів рухової активності, також проаналізовано найбільш вагомі принципи системності, міждисциплінарності, професійної специфічності, рухової поліфункціональності, ранньої професіоналізації, єдності традиції та інновацій, диференціації та індивідуалізації, евристичної інтерактивності, смислової і перцептивної наочності, самостійності в процесі професійної підготовки EN: The article elaborates and substantiates specific principles of professional training of physical culture and sports specialists for the use of innovative types of physical activity in professional activity. The content of such principles of professional education as: general didactic principles, principles of physical education and physical training; special principles of using innovative types of physical activity; also analyzed the most significant principles of consistency, interdisciplinarity, professional specificity, motor polyfunctionality, early professionalization, unity of traditions and innovations, differentiation and individualization, heuristic interactivity, semantic and perceptual visualization, independence in the process of professional training. RU: В статье разработаны и обоснованы специфические принципы профессиональной подготовки специалистов физической культуры и спорта к использованию инновационных видов двигательной активности в профессиональной деятельности. Раскрыто содержание таких принципов профессионального образования, как: общедидактические принципы, принципы физического воспитания и физической подготовки; специальные принципы использования инновационных видов двигательной активности; также проанализированы наиболее значимые принципы системности, междисциплинарности, профессиональной специфики, двигательной полифункциональности, ранней профессионализации, единства традиций и инноваций, дифференциации и индивидуализации, эвристической интерактивности, смысловой и перцептивной наглядности, самостоятельности в процессе профессиональной подготовки.Item Theoretical fundamentals of innovation of higher education in Ukraine.(Tallinn, Estonia, Pedagogy and Education Management Review (PEMR), 2021) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK:Інноваційна педагогічна технологія включає технологію навчання та виховання, яка є засобом організації навчального процесу та орієнтована на широкий спектр методів та засобів навчання, що використовуються у навчальному процесі з учнями, реалізується найповніша мета інновацій у вільній економічній зоні шляхом підвищення рівня: - інформаційного забезпечення та інформаційного забезпечення навчальних та наукових процесів через організаційні інновації; - технологічні інновації; - якість нових інформаційних продуктів. EN: Innovative pedagogical technology includes the technology of teaching and education, which is a means of organizing the educational process and focuses on a wide range of methods and teaching aids used in the educational process with students the fullest goal of innovation in the free economic zone is realized through raising the level of: - information support and information support of educational and scientific processes through organizational innovations; - technological innovations; - quality of new information products. RU: Инновационная педагогическая технология включает в себя технологию обучения и воспитания, которая является средством организации образовательного процесса и ориентирована на широкий спектр методов и учебных пособий, используемых в учебном процессе со студентами. Реализуется максимально полная цель инноваций в свободной экономической зоне. за счет повышения уровня: - информационного обеспечения и информационного обеспечения образовательного и научного процессов через организационные инновации; - технологические инновации; - качество новых информационных продуктов.Item Використання оздоровчих вправ йоги на заняттях фізичної культури студентів спеціальних медичних груп(НПДУ, 2021) Кириченко, Олена Віталіївна; Kirichenko, Elena V.; Кириченко, Елена Витальевна; Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK: Підвищення ефективності процесу фізичного виховання, мотивації до занять фізичними вправами, потребує використання нових нетрадиційних оздоровчих систем. Аналізуючи методики різних оздоровчих систем ми дійшли висновку, що оптимальними для здобувачів вищої освіти будуть вправи з йоги для нормалізації дихальної функції організму. Основною метою йоги є оздоровлення організму в цілому, усунення проблем із зайвою вагою, розкриття можливостей тіла, духовного розвитку. Ще одна перевага – доступність йоги для людей практично всіх вікових категорій, статевої приналежності, оскільки основою будь-якого комплексу вправ являється продуманість, безпека і всебічна розвиненість. У статті обґрунтовується доцільність використання вправ йоги для студенток спеціальної медичної групи. Визначено перспективи використання оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання, основними елементами якої є асани (пози) і пранаяма (комплекс дихальних вправ). EN: Increasing the efficiency of physical education process, motivation to do physical exercises, requires the use of new non-traditional health-improving systems. The main purpose of yoga is to improve the body as a whole, to eliminate problems with excess weight, to open the possibilities of the body, spiritual development. Another advantage is the accessibility of yoga to people of almost all ages and genders, as the basis of any set of exercises is thoughtful, safe and all-round development. Yoga exercises affect every part of the body during the workout. By stretching and toning muscles and joints, the spine and the entire skeletal system, asanas affect not only the external parts of the body, but also internal organs, glands and nerve endings, which is very important for the growing student body. By eliminating physical and mental tension, they release significant stores of energy. Today yoga is one of most widespread the and effective health systems for people of all ages and especially for students. Yoga as a health-improving system has a complex effect on students' health, both physical and spiritual. By means of yoga there are certain exercises, procedures, knowledge, philosophical concepts, which strengthen health, harden organism, provide versatile harmonious development of man and form culture of his health RU: Повышение эффективности процесса физического воспитания, мотивации к занятиям физическими упражнениями, требует использования новых нетрадиционных оздоровительных систем. Анализируя методики различных оздоровительных систем, мы пришли к выводу, что оптимальным для соискателей высшего образования будут упражнения йоги для нормализации дыхательной функции организма. Основной целью йоги является оздоровление организма в целом, устранение проблем с лишним весом, раскрытие возможностей тела, духовного развития. Еще одно преимущество - доступность йоги для людей практически всех возрастов, половой принадлежности, поскольку основой любого комплекса упражнений является продуманность, безопасность и всесторонняя развитость. В статье обосновывается целесообразность использования упражнений йоги для студенток специальной медицинской группы. Определены перспективы использования оздоровительных технологий в процессе физического воспитания, основными элементами которой являются асаны (позы) и пранаяма (комплекс дыхательных упражнений)Item Використання інноваційних видів рухової активності у професійній діяльності фахівців фізичної культури і спорту(СумДПУ, 2020) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK: Інноваційні програми фізичної культури і спорту призначені для того, щоб бути більш всеосяжними, динамічними, рухливими, відкритими, ніж традиційні заняття фізичною культурою та спортом. Це допомагає виконувати фізичні навантаження й виробляти прихильність здоровому способу життя, здійснювати заняття фізичною культурою і спортом самостійно, навчити різні верстви населення руховій діяльності, підкреслюючи психологічний вплив фізичних вправ на стан здоров’я. Інноваційні види рухової активності, втілені в нових програмах, дозволяють фахівцям фізичної культури і спорту розвивати в підопічних різні рухові навички та здатності працювати в команді, при цьому вихованці відчувають себе більш комфортно в руховому середовищі EN: Innovative programs of physical culture and sports are designed to be more comprehensive, dynamic, mobile, open than traditional physical culture and sports. This helps Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, to perform physical exercise and produce a commitment to a healthy lifestyle, exercise physical culture and sports independently, to teach different layers of the population of motor activity, emphasizing the psychological impact of physical exercises on health. Innovative types of motor activity embodied in new programs allow specialists in physical culture and sports to develop various motor skills and ability to work in a team, while pupils feel more comfortable in the motor environmentItem Дихальна гімнастика, як важлива складова фізичного виховання студентів ЗВО(НПДУ, 2020) Кириченко, Олена Віталіївна; Kirichenko, Olena V.; Кириченко, Елена Витальевна; Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана ИвановнаUK: У цій наукові роботі досліджено використання окремих методик дихальної гімнастики на заняттях фізичного виховання. Проаналізувавши кілька основних методик дихальної гімнастики, ми обрали комплекс дихальних вправ, що якнайкраще підходить для студентів. Розроблена методика складається з двох блоків дихальної гімнастики - на початку та наприкінці заняття. EN: In this scientific work, the use of individual methods has been investigated respiratory gymnastics in physical education classes. Having analyzed several basic methods of breathing exercises, we have chosen a set of breathing exercises, which, as well as possible, suitable for students. The methodology developed consists of two blocks respiratory gymnastics at the beginning and end of the class. RU: В этой научной работе исследованы использования отдельных методик дыхательной гимнастики на занятиях физического воспитания. Проанализировав несколько основных методик дыхательной гимнастики, мы выбрали комплекс дыхательных упражнений, который, как нельзя лучше подходит для студентов. Разработанная методика состоит из двух блоков дыхательной гимнастики - в начале и в конце занятия.Item Методичні рекомендації до занять рукопашним боєм з використанням технічних орієнтирів для студентів всіх спеціальностей.(Запорізький національний технічний університет, 2016) Кириченко, Олена Віталіївна; Kirichenko, Olena V.; Кириченко, Елена Виталиевна; Гавриленко, В’ячеслав Віталійович; Gavrilenko, Vyacheslav V.; Гавриленко, Вячеслав Витальевич; Атаманюк, Світлана Івановна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана Ивановна; Терьохіна, Ольга Леонідівна; Terekhina, Olga L.; Терехина, Ольга ЛеонидовнаUK: Рекомендації складено з урахуванням найбільш сприятливих вікових і анатомо-фізіологічних періодів у вихованні та розвитку фізичних якостей, побудована на принципах використання спеціальних фізичних вправ що створює можливість викладачу творчо планувати процес занять з урахуванням особливостей контингенту та умов спортивного навчання. EN: The recommendations are made taking into account the most favorable age and anatomical and physiological periods in the upbringing and development of physical qualities, based on the principles of using special physical exercises, which creates an opportunity for the teacher to creatively plan the training process, taking into account the characteristics of the contingent and the conditions of sports training. RU: Рекомендации составлены с учетом наиболее благоприятных возрастных и анатомо-физиологических периодов в воспитании и развитии физических качеств, построенных на принципах использования специальных физических упражнений, что создает возможность преподавателю творчески планировать процесс занятий с учетом особенностей контингента и условий спортивного обучения.Item Особенности развития специальной выносливости и скоростно-силовых качеств высококвалифицированных спортсменок, специализирующихся в спортивном командном фитнесе(Національний університет "Запорізька політехніка", 2018) Атаманюк, Светлана Ивановна; Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.UK: У монографії підкреслюється, що при побудові тренувальних занять спортсменок високої кваліфікації необхідно враховувати менструальний цикл спортсменок. Менструальний цикл різної тривалості пропонується ототожнювати з мезоциклами. Переважна спрямованість складових микроциклов заснована на функціональних можливостях спортсменок. Впровадження запропонованого нами планування тренувального процесу з урахуванням індивідуального підходу дозволило значно підвищити ефективність підготовки спортсменок високої кваліфікації і контролювати рівень їх фізичної підготовки для досягнення високих спортивних результатів. EN: The monograph emphasizes that when building training schedules, the menstrual cycle of athletes must be taken into account. The menstrual cycle of various durations is proposed to be identified as mesocycles. The predominant focus of the components of microcycles is based on the functional capabilities of athletes. The implementation of the proposed training planning process, taking into account the individual approach, resulted in significant increase of the training efficiency of the highly qualified athletes and to control their level of physical fitness to achieve high sports results. RU: В монографии подчеркивается, что при построении тренировочных занятий спортсменок высокой квалификации необходимо учитывать менструальный цикл спортсменок. Менструальный цикл различной продолжительности предлагается отождествлять с мезоциклами. Преимущественная направленность составляющих микроциклов основана на функциональных возможностях спортсменок. Внедрение предложенного нами планирования тренировочного процесса с учетом индивидуального подхода позволило значительно повысить эффективность подготовки спортсменок высокой квалификации и контролировать уровень их физической подготовки для достижения высоких спортивных результатов.Item Розвиток швидкісно-силових якостей та спеціальної витривалості спортсменок високого класу у спортивному командному фітнесі(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Атаманюк, Светлана Ивановна; Пасічна, Тетяна Володимирівна; Pasichna, Tetiana V.; Пасичная, Татьяна Владимировна; Голєва, Наталія Павлівна; Goleva, Nataliia P.; Голева, Наталия ПавловнаUK: Фізичним навантаженням у спорті, як правило, передує один з яскравих проявів стомлення - тимчасове зниження працездатності. У навчальному посібнику розкриті базові концепції процесу відновлення спортсменок високої кваліфікації після виконання навантаження з проявом спеціальної витривалості. Швидкість відновлення ЧСС різна у динаміці МЦ. Характер відновлення у спортсменок вегетативних показників - ЧД і ЧСС змінюється циклічно і свідчить про високі адаптаційні можливості. Це важливо в практиці спортивного тренування. Велика швидкість відновлення у ці фази свідчить, що оптимальним станом організму спортсменок для виконання повторних тренувальних навантажень у порівнянні з предменструальною, менструальною та овуляторною фазами є постовуляторна та постменструальна. Охарактеризовано процес відновлення функцій організму спортсменок після виконання навантаження на витривалість з урахуванням індивідуальних особливостей жіночого організму. Навчальний посібник розрахований на студентів, аспірантів, докторантів, викладачів з фізичної культури EN: Physical activity in sports, as a rule, is inherent in one of the brightest manifestations of the onset of fatigue - a temporary decrease in performance. The training manual reveals the basic concepts of the recovery process of highly qualified athletes after performing a load with a manifestation of special endurance. Heart rate recovery is different in the dynamics of the MC. The nature of the athletes' recovery of vegetative indicators - BH and heart rate changes cyclically and indicates high adaptive capabilities. This is important in the practice of sports training. The high speed of recovery in these phases indicates that the optimal state of the body of athletes to perform repeated training loads compared with the premenstrual, menstrual and ovulatory phases are postovulatory and postmenstrual. The process of restoring the body functions of athletes after performing an endurance load is described, taking into account the individual characteristics of the female body. The manual is designed for students, graduate students, doctoral students, physical education teachers RU: Физическим нагрузкам в спорте, как правило, присуще одно из ярких проявлений наступившего утомления – временное снижение работоспособности. В учебном пособии розкрыты базовые концепции процесса восстановления спортсменок высокой квалификации после выполнения нагрузки с проявлением специальной выносливости. Скорость восстановления ЧСС различна в динамике МЦ. Характер восстановления спортсменок вегетативных показателей – ЧД и ЧСС изменяется циклически и свидетельствует о высоких адаптационных возможностях. Это важно в практике спортивной тренировки. Большая скорость восстановления в эти фазы свидетельствует, что оптимальным состоянием организма спортсменок для выполнения повторных тренировочных нагрузок по сравнению с предменструальной, менструальной и овуляторной фазами являются постовуляторная и постменструальная. Охарактеризовано процесс восстановления функций организма спортсменок после выполнения нагрузки на выносливость с учетом индивидуальных особенностей женского организма. Учебное пособие рассчитано на студентов, аспирантов, докторантов, преподавателей по физической культуреItem Удосконалення техніки виконання аеробних елементів у спортсменів засобами ідеомоторного тренування у спортивній аеробіці(Запорізький національний університет, 2020) Кубатко, Аліна Іванівна; Kubatko, Alina I.; Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.; Кириченко, Олена Віталіївна; Kirichenko, Olena V.UK: У даній статті описано як використання ідеомоторного тренування позитивно впливає на підвищення техніки виконання аеробних елементів у спортсменів у спортивній аеробиці. Переваги полягають у розвитку здатності спортсменів викликати й аналізувати м’язово-рухові уявлення про елемент і помилки, вносити корективи та покращувати свою майстерність при виконанні. Вивчення й аналіз усесторонньої підготовки спортсменів дали змогу виявити, що впровадження у спортивну практику прийомів ідеомоторного тренування приводить до вирішення таких питань, як підвищення технічної майстерності та психологічної надійності спортсменів, підведення їх до стану максимальної результативності в момент відповідального старту, реабілітації після невдалого виступу. EN: This statistic describes how the performance of ideomotor training is positively infused into the advancement of technology, the performance of aerial elements in athletes in sports aerobics. Crossing the field at the development of the building of the athletes of the victorious analysis of the information about the element and the pardon, making correctives and expanding their main character during the visit. Vivchennya th analіz usestoronnoї pіdgotovki sportsmenіv gave zmogu viyaviti scho vprovadzhennya at sports practice priyomіv іdeomotornogo trenuvannya lead to virіshennya such power, yak pіdvischennya tehnіchnoї maysternostі that psihologіchnoї nadіynostі sportsmenіv, pіdvedennya їh to become maksimalnoї rezultativnostі when vіdpovіdalnogo start, reabіlіtatsії pіslya nevdalogo has acted.Item Физическая и функциональная подготовленность спортсменов занимающихся академической греблей(Національний університет "Запорізька політехніка", 2019) Рімар, Юрій Іванович; Римар, Юрий Иванович; Rimar, Yuriy I.; Атаманюк, Світлана Іванівна; Атаманюк, Светлана Ивановна; Atamanyuk, Svitlana I.; Журавльов, Юрій Генадійович; Журавлёв, Юрий Генадиевич; Guravlev, Yuriy G.UK: У посібнику підкреслюється, що при побудові тренувальних занять з початківцями спортсменами, основна увага повинна приділятися збільшенню головним чином обсягу, а не інтенсивності тренувальних навантажень, інші фахівці вказують на необхідність вже на першому році занять домагатися чіткого виконання окремих елементів техніки, дотримання правильної форми рухів, треті пов'язують ефективність початкової підготовки виключно з кількістю придбаних рухових умінь і навичок, з розвитком фізичних здібностей, четверті акцентують увагу на тому, що особливістю планування окремих занять на першому етапі багаторічного вдосконалення є їх комплексність, більшою мірою відповідає психічним і функціональним особливостям дітей. EN: The allowance emphasizes that when building training sessions with novice athletes, the main attention should be paid to increasing mainly the volume rather than the intensity of training loads, other experts point out the need for the first year of training to achieve clear implementation of individual elements of the technique, observing the correct form of movements, still others relate the effectiveness of initial training exclusively to the number of acquired motor skills and the development of physical abilities; fourth emphasize that the peculiarity of planning individual classes at the first stage of long-term improvement is their complexity, which is more consistent with the mental and functional characteristics of children. RU: В пособие подчеркивается, что при построении тренировочных занятий с начинающими спортсменами, основное внимание должно отводиться увеличению главным образом объема, а не интенсивности тренировочных нагрузок, другие специалисты указывают на необходимость уже на первом году занятий добиваться четкого выполнения отдельных элементов техники, соблюдения правильной формы движений, третьи связывают эффективность начальной подготовки исключительно с количеством приобретенных двигательных умений и навыков, с развитием физических способностей, четвертые акцентируют внимание на том, что особенностью планирования отдельных занятий на первом этапе многолетнего совершенствования является их комплексность, в большей степени соответствующая психическим и функциональным особенностям детей.