Кафедра філософії
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Кафедра філософії by Author "Holovko, Lyubov V."
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
Item Конспект лекцій з дисципліни «Філософія»: Навчальний посібник(Запорізький національний технічний університет, 2015) Арсентьєва, Галина Олександрівна; Бондаренко, Олена Миколаївна; Бондаревич, Ірина Миколаївна; Володін,Петро Володимирович; Головко, Любов Василівна; Дєвочкіна, Наталія Миколаївна; Повзло, Олександр Миколайович; Тарадайко, Сергій Миколайович; Ємельяненко, Євгенія Олегівна; Arsentjeva, Galyna O.; Bondarenko, Olena M.; Bondarevych, Iryna M.; Volodyn, Petro V.; Holovko, Lyubov V.; Devochkina, Nataliya M.; Yemelyanenko, Ye.O.; Povzlo, Oleksandr M.; Taradajko, Sergiy M.; Арсентьева, Галина Александровна; Бондаренко, Елена Николаевна; Бондаревич, Ирина Николаевна; Володин, Петр Владимирович; Головко, Любовь Васильевна; Девочкина, Наталья Николаевна; Емельяненко, Евгения Олеговна; Повзло, Александр Николаевич; Тарадайко, Сергей НиколаевичUK: Конспект лекцій з курсу «Філософія» дозволить студентам мати цілісну і логічно-послідовну систему теоретичних знань з філософії, розширить їх світоглядні уявлення про відносини «людина-світ» і «людина-людина». Сформує навички оперування теоретичним і фактичним матеріалом; допоможе в розумінні процесів, що відбуваються в сучасному суспільстві в різних його проявах; навчить інтерпретувати і використовувати в професійній діяльності і в повсякденному житті знання з філософії. EN: The lectures notes on the course «Philosophy» will allow the students to have a whole and logically-consistent system of theoretical knowledge on philosophy, will expand their worldview views on relations «man-world» and «man-man». It will develop the skills of operation with theoretical and factual material; will help in the understanding of the processes taking place in modern society in its various manifestations; will interpret and use in professional activities and in everyday life the knowledge of Philosophy. RU: Конспект лекций по курсу «Философия» позволит студентам иметь целостную и логически-последовательную систему теоретических знаний по философии, расширит их мировоззренческие представления об отношениях «человек-мир» и «человек-человек». Сформирует навыки оперирования теоретическим и фактическим материалом; поможет в понимании процессов, происходящих в современном обществе в различных его проявлениях; научит интерпретировать и использовать в профессиональной деятельности и в повседневной жизни знания по философии.Item Методичні рекомендації з підготовки до семінарських занять з курсу «Філософія» (для студентів денної форми навчання всіх спеціальностей ЗНТУ)(Запорізький національний технічний університет, 2014) Ємельяненко, Євгенія Олегівна; Емельяненко, Евгения Олеговна; Arsentjeva, Galyna O.; Арсентьєва, Галина Олександрівна; Арсентьева, Галина Александровна; Бондаревич, Ірина Миколаївна; Бондаревич, Ирина Николаевна; Bondarevych, Iryna M.; Головко, Любов Василівна; Головко, Любовь Васильевна; Holovko, Lyubov V.; Дєвочкіна, Наталія Миколаївна; Девочкина, Наталья Николаевна; Devochkina, Nataliya M.; Коваль, Вікторія Миколаївна; Коваль, Виктория Николаевна; Koval, Viktoriya M.; Yemelyanenko, Ye.O.UK: Мета курсу філософії – розвиток у студентів інтересу до фундаментальних знань, стимулювання потреби до філософських оцінок історичних подій і фактів дійсності, засвоєння єдності світової історико-культурного процесу при одночасному визнанні різноманіття його форм. Роль і значення дисципліни «Філософія» у системі сучасної вищої освіти визначається необхідністю формування особистості майбутнього фахівця, що володіє не тільки вузькопрофесійними знаннями, але й орієнтується у досягненнях фундаментальних наук, здатного до оцінки існуючої соціокультурної ситуації з філософських позицій, що вміє використовувати у своїй професії й галузі методологію і досвід раціонального освоєння дійсності. EN: Purpose of the course «Philosophy» – to develop students' interest in the fundamental knowledge necessary to stimulate philosophical assessments of historical events and facts of reality, learning the unity of the world historical-cultural process, while recognizing the diversity of its forms. The role and importance of discipline «Philosophy» in the system of modern higher education is determined by the need to develop the personality of the future specialist, owning not only narrow professional knowledge, but also guided in the achievements of fundamental sciences, capable of assessing the current socio-cultural situation of the philosophical position, is able to use the methodology in their professional field experience and rational understanding of reality. RU: Цель курса философии – развитие у студентов интереса к фундаментальным знаниям, стимулирование потребности к философским оценкам исторических событий и фактов действительности, усвоение единства мирового историко-культурного процесса при одновременном признании многообразия его форм. Роль и значение дисциплины «Философия» в системе современного высшего образования определяется необходимостью формирования личности будущего специалиста, владеющего не только узкопрофессиональными знаниями, но и ориентируется в достижениях фундаментальных наук, способного к оценке существующей социокультурной ситуации с философских позиций, умеет использовать в своей профессиональной области методологию и опыт рационального освоения действительности.Item Навчально-методичні рекомендації з вивчення курсу «Філософія» (для студентів-бакалаврів заочної форми навчання усіх спеціальностей ЗНТУ)(Запорізький національний технічний університет, 2015) Бондаренко, Ольга Валеріївна; Бондаренко, Ольга Валериевна; Bondarenko, Olha V.; Бондаревич, Ірина Миколаївна; Бондаревич, Ирина Николаевна; Bondarevych, Iryna M.; Головко, Любов Василівна; Головко, Любовь Васильевна; Holovko, Lyubov V.; Ємельяненко, Євгенія Олегівна; Емельяненко, Евгения Олеговна; Yemelyanenko, Ye.O.; Повзло, Олександр Миколайович; Повзло, Александр Николаевич; Povzlo, Oleksandr M.; Тарадайко, Сергій Миколайович; Тарадайко, Сергей Николаевич; Taradajko, Sergiy M.UK: Вивчення у в.н.з. курсу «Філософія» передбачає ознайомлення студентів із основними ідеями, теоріями та проблемами сучасної світової філософії, із розмаїттям підходів, методологій, теоретичних побудов при їх вирішенні, а також розуміння студентами історичної логіки виникнення, розвитку та трансформації цих підходів, теорій, ідей, проблем. Все це має забезпечити у студентів глибоке засвоєння специфіки філософського осягнення дійсності, сприяти формуванню у них високої світоглядно-методологічної культури мислення, в тому числі у пізнанні сучасних соціальних явищ. EN: Studying in higher education course «Philosophy» implies familiarize students with basic ideas, theories and problems of the modern world philosophy, with a variety of approaches, methodologies, theoretical constructs with their decision, and the students' understanding of the historical logic of emergence, development and transformation of these approaches, theories, ideas, problems. This should provide the students a profound assimilation of the specificity of philosophical understanding of the world, they contribute to the formation of high ideological and methodological culture of thinking, including the knowledge of modern social phenomena. RU: Изучение в вузе курса «Философия» предусматривает ознакомление студентов с основными идеями, теориями и проблемами современной мировой философии, с разнообразием подходов, методологий, теоретических построений при их решении, а также понимание студентами исторической логики возникновения, развития и трансформации этих подходов, теорий, идей, проблем. Все это должно обеспечить у студентов глубокое усвоение специфики философского постижения действительности, способствовать формированию у них высокой мировоззренчески-методологической культуры мышления, в том числе в познании современных социальных явлений.Item Релігійна мораль і бізнес(Запорізька державна інженерна академія, 2011) Головко, Любов Василівна; Головко, Любовь Васильевна; Holovko, Lyubov V.UK: Розкривається сутність теорії філософії ризику як системи знань і сукупності відносин, що грунтуються на філософському підході до ризику, розглядаються питання, які касаються історичного аспекту проблеми філософії ризику, виявляються контури цілісної системи теорії ризику, що складається з об'єктивної (раціональної) і суб'єктивної (ірраціональної) складових, а також їх гармонійного поєднання при прийнятті рішення, пов'язаного з ризиком. В час панування ринкових відносин у більшості країн світу ставлення християнських церков та їх проповідників до бізнесу докорінно змінилося. У всьому світі християни втягнуті в бізнес і проявляють у цьому чималу активність. Етика покірливості і страждання поступаєтьс яетиці активної дії, творчості. С цієї точки зору в статті розглядаються питання, які стосуються виправдовування і заохочення людини до активності, яка обумовлена високими релігійно–етичними мотивами; аналізується роль релігії як чинника, здатного забезпечувати етичний вимір науково – технічного, соціального прогресу, виконувати духовно–моральну функцію; розглядаються особливості моральних концепцій різних релігій відносно підприємництва, бізнесу. EN: Christians all over the world are engaged in business and show in it the activity. Therefore ethics of humility and travail give up the place to ethics of activity and creativity.From this point of view in article questions which justifyings and encouragements of the person to activity which is caused by high religious both ethical ideals and motives are examined: the role of religion as factor capable to provide ethical measurement of scientific and technical, social progress is analyzed, carries out spiritually-moral functions; features of moral concepts of different religions concerning business are examined. RU: Во время господства рыночных отношений в большинстве стран мира отношение христианских церквей и их проповедников к бизнесу коренным образом изменилось. Во всем мире христиане вовлечены в бизнес и проявляют в нем значительную активность. Этика покорности и страдания уступает этике активного действия, творчества.С этой точки зрения в статье рассматриваются вопросы, касающиеся оправдания и поощрения человека к активности, обусловленной высокими религиозно-этическими мотивами; анализируется роль религии как фактора, способного обеспечивать этическое измерение научно-технического, социального прогресса, выполнять духовно-моральную функцию; рассматриваются особенности моральных концепций разных религий относительно предпринимательства, бизнеса.Item Свобода буття релігії в суспільстві(Запорізька державна інженерна академія, 2011) Головко, Любов Василівна; Головко, Любовь Васильевна; Holovko, Lyubov V.UK:У статті дається аналіз питань, які стосуються релігієзнавчого та філософського осмислення категорії «свободи совісті», «свободи релігії», «свобода в релігії», «свобода віросповідання», «свобода церкви», «свобода совісті» й «толерантність». EN: In article the analysis of questions which concern is given: religious and philosophical judgement of categories «freedom of worship», «religion freedom», «freedom in religion», «freedom of denomination », «church freedom», «freedom of worship» and «tolerance». RU: В статье дается анализ вопросов, которые касаются: религиоведического и философского осмысления категорий «свобода совести», « свобода религии», «свобода в религии», «свобода вероисповелания» и «свобода церкви», «свобода совести» и «толерантность».Item Субъектно-деятельностный подход к обучению студентов(Запорізький національний університет, 2014) Головко, Любов Василівна; Головко, Любовь Васильевна; Holovko, Lyubov V.RU: Предмет и деятельностный подход как ключевой момент педагогического мышления требует пересмотра, переоценки всех компонентов педагогического процесса. Развитие, личность студента становятся основным смыслом обучения. Целью данной статьи является анализ положительных моментов активного подхода к учебному процессу, который позволяет преодолеть отчуждение студента и преподавателя от процесса образования. EN: Subject and activity approach as the key moment of pedagogical thinking demands revision, revaluation of all components of pedagogical process. Development, the identity of the student becomes the main sense of training. The purpose of this article is the analysis of the positive moments of subject and active approach to educational process which allows to overcome alienation of the student and the teacher from general education process. UK: Предмет і діяльнісний підхід як ключовий момент педагогічного мислення вимагає перегляду, переоцінки всіх компонентів педагогічного процесу. Розвиток, особистість студента стають основним змістом навчання. Метою даної статті є аналіз позитивних моментів активного підходу до навчального процесу, який дозволяє подолати відчуження студента і викладача від процесу освіти.Item Сучасна етноконфесійна ситуація в Україні(Запорізький національний університет, 2016) Головко, Любов Василівна; Головко, Любовь Васильевна; Holovko, Lyubov V.UK: У статті дається аналіз релігійної конфігурації сучасного українського суспільства; обґрунтовується необхідність розробки і впровадження в практику нової парадигми міжцерковних та внутрішньо-конфесійних відносин; розкривається сутність стану міжцерковних протиріч; розкривається сутність стану міжконфесійних протиріч; визначаються умови становлення національних церков; розкривається сутність таких понять як “національна Церква”та “державна Церква EN: The article analyzes the religious configuration ofcontemporary Ukrainian society; The necessity of development and implementation in practice of the new paradigm of inter-church and inner- confessional relations; reveals the essence of the state of inter-church conflict; reveals the essence of the state of interconfessional conflict; determined by the conditions offormation of national churches , the essence of such notions as "national church" and "state church". RU: В статье дается анализ религиозной конфигурации современного украинского общества; обосновывается необходимость разработки и внедрения в практику новой парадигмы межцерковных и внутренне-конфессиональных отношений; раскрывается сущность состояния межцерковных противоречий; раскрывается сущность состояния межконфессиональных противоречий; определяются условия становления национальных церквей, раскрывается сущность таких понятий как «национальная Церковь "и "государственная Церковь».Item Философия риска(Запорізька державна інженерна академія, 2013) Головко, Любов Василівна; Головко, Любовь Васильевна; Holovko, Lyubov V.UK: Розкривається сутність теорії філософії ризику як системи знань і сукупності відносин, що грунтуються на філософському підході до ризику, розглядаються питання, які касаються історичного аспекту проблеми філософії ризику, виявляються контури цілісної системи теорії ризику, що складається з об'єктивної (раціональної) і суб'єктивної (ірраціональної) складових, а також їх гармонійного поєднання при прийнятті рішення, пов'язаного з ризиком. EN: The essence of the theory of risk philosophy as a system of knowledge and a set of relations, based on the philosophical approach to the risk, the issues that kasayutsya the historical aspect of the problem of risk philosophy vyyavlyayutsya contours of an integrated system of risk theory, consisting of objective (rational) and subjective (irrational) components, as well as their harmonious combination in the decision related to the risk. RU: Раскрывается сущность теории философии риска как системы знаний и совокупности отношений, основывающихся на философском подходе к риску, рассматриваются вопросы, которые касаются исторического аспекта проблемы философии риска, выявляються контуры целостной системы теории риска, состоящей из объективной (рациональной) и субъективной (иррациональной) составляющих, а также их гармоничного сочетания при принятии решения, связанного с риском.