Монографії кафедри ФКОНВС
Permanent URI for this collectionhttps://eir.zp.edu.ua/handle/123456789/13804
Browse
Recent Submissions
Item Інноваційні види рухової активності та підготовка майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до їх використання : монографія(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyk, Svitlana I.У монографії описано теоретичні та практичні засади підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту до використання інноваційних видів рухової активності. Монографію написано за матеріалами науково-педагогічного дослідження, яке проводилося упродовж 2015-2019 рр. та є узагальненням власного досвіду роботи та роботи викладачів, які працюють з майбутніми фахівцями ФКіС.Item Інноваційні методики фітнес-тренінгу для підвищення фізичної підготовленості висококваліфікованих футболістів(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Кокарева, Світлана Миколаївна; Kokareva, Svitlana M.; Кокарев, Борис Валерійович; Кокарев, Борис Валериевич; Дорошенко, Едуард Юрійович; Doroshenko, Edward Yu.UK: Монографія розкриває структуру та зміст навчально-тренувального процесу футболістів високої кваліфікації, пов’язаного, насамперед, з використанням інноваційних засобів та відповідних їм методик оздоровчого фітнестренінгу у побудові процесу фізичної та функціональної підготовки гравців, на прикладі однієї з провідних команд української футбольної Прем’єр-Ліги ФК «Зоря» (Луганськ). Досліджувані параметри підготовленості футболістів високої кваліфікації розглядаються в різних періодах річного циклу підготовки протягом двох спортивних сезонів. У роботі представлено шкали кількісної та якісної оцінки рівня фізичної та функціональної підготовленості спортсменів, як систему комплексного контролю висококваліфікованих футболістів. Крім того, робота містить обширі методичні розробки і рекомендації авторів, щодо використовуваних в роботі з футболістами інноваційних засобів, методів і методик, запозичених з сучасного оздоровчого фітнес-тренінгу і адаптованих до роботи зі спортсменами високої кваліфікації в ігрових видах спорту, зокрема, у футболі. Отримані експериментальні дані, можуть бути застосовані у навчальнотренувальному процесі спортсменів різної кваліфікації в ігрових видах спорту, на теоретичних і практичних заняттях курсів підвищення кваліфікації тренерських кадрів, а також в рамках окремих навчальних дисциплін здобувачів вищої освіти закладів вищої освіти фізкультурно-спортивного профілю та факультетів фізичного виховання. EN: The monograph reveals the structure and content of the educational and training program the process of highly qualified football players, primarily related to using innovative tools and appropriate methods of health-improving fitness training in building the process of physical and functional training of players, based on example of one of the leading teams of the Ukrainian Football Premier League FC Zarya (Luhansk). The parameters of readiness of highly qualified football players are studied they are considered in different periods of the annual training cycle for two years sports seasons. The paper presents scales of quantitative and qualitative assessment of the level of physical and functional fitness of athletes as a system of complex control of highly qualified football players. In addition, the work contains extensive methodological developments and recommendations of the authors regarding those used in their work with football players use innovative tools, methods and techniques borrowed from the modern world health-improving fitness training and adapted to work with athletes of high quality qualifications in game sports, in particular, in football. The obtained experimental data can be applied in the educational and training process of athletes of various qualifications in Game Sports, on the basis of theoretical and practical classes of advanced training courses personnel, as well as within the framework of certain academic disciplines of higher education applicants institutions of higher education of Physical Culture and sports profile and faculties of physical education education.Item Особенности развития специальной выносливости и скоростно-силовых качеств высококвалифицированных спортсменок, специализирующихся в спортивном командном фитнесе(Національний університет "Запорізька політехніка", 2018) Атаманюк, Светлана Ивановна; Атаманюк, Світлана Іванівна; Atamanyuk, Svitlana I.UK: У монографії підкреслюється, що при побудові тренувальних занять спортсменок високої кваліфікації необхідно враховувати менструальний цикл спортсменок. Менструальний цикл різної тривалості пропонується ототожнювати з мезоциклами. Переважна спрямованість складових микроциклов заснована на функціональних можливостях спортсменок. Впровадження запропонованого нами планування тренувального процесу з урахуванням індивідуального підходу дозволило значно підвищити ефективність підготовки спортсменок високої кваліфікації і контролювати рівень їх фізичної підготовки для досягнення високих спортивних результатів. EN: The monograph emphasizes that when building training schedules, the menstrual cycle of athletes must be taken into account. The menstrual cycle of various durations is proposed to be identified as mesocycles. The predominant focus of the components of microcycles is based on the functional capabilities of athletes. The implementation of the proposed training planning process, taking into account the individual approach, resulted in significant increase of the training efficiency of the highly qualified athletes and to control their level of physical fitness to achieve high sports results. RU: В монографии подчеркивается, что при построении тренировочных занятий спортсменок высокой квалификации необходимо учитывать менструальный цикл спортсменок. Менструальный цикл различной продолжительности предлагается отождествлять с мезоциклами. Преимущественная направленность составляющих микроциклов основана на функциональных возможностях спортсменок. Внедрение предложенного нами планирования тренировочного процесса с учетом индивидуального подхода позволило значительно повысить эффективность подготовки спортсменок высокой квалификации и контролировать уровень их физической подготовки для достижения высоких спортивных результатов.Item Повышение физической и функциональной подготовленности спортсменов, которые занимаются академической греблей(Національний університет "Запорізька політехніка", 2019) Рімар, Юрій Іванович; Римар, Юрий Иванович; Rimar, Yuriy I.UK: У монографії підкреслюється, що при побудові тренувальних занять з початківцями спортсменами, основна увага повинна приділятися збільшенню головним чином обсягу, а не інтенсивності тренувальних навантажень, інші фахівці вказують на необхідність вже на першому році занять домагатися чіткого виконання окремих елементів техніки, дотримання правильної форми рухів, треті пов'язують ефективність початкової підготовки виключно з кількістю придбаних рухових умінь і навичок, з розвитком фізичних здібностей, четверті акцентують увагу на тому, що особливістю планування окремих занять на першому етапі багаторічного вдосконалення є їх комплексність, більшою мірою відповідає психічним і функціональним особливостям дітей. EN: The monograph emphasizes that when building training sessions with novice athletes, the main attention should be paid to increasing mainly the volume rather than the intensity of training loads, other experts point out the need for the first year of training to achieve clear implementation of individual elements of the technique, observing the correct form of movements, still others relate the effectiveness of initial training exclusively to the number of acquired motor skills and the development of physical abilities; fourth emphasize that the peculiarity of planning individual classes at the first stage of long-term improvement is their complexity, which is more consistent with the mental and functional characteristics of children. RU: В монографии подчеркивается, что при построении тренировочных занятий с начинающими спортсменами, основное внимание должно отводиться увеличению главным образом объема, а не интенсивности тренировочных нагрузок, другие специалисты указывают на необходимость уже на первом году занятий добиваться четкого выполнения отдельных элементов техники, соблюдения правильной формы движений, третьи связывают эффективность начальной подготовки исключительно с количеством приобретенных двигательных умений и навыков, с развитием физических способностей, четвертые акцентируют внимание на том, что особенностью планирования отдельных занятий на первом этапе многолетнего совершенствования является их комплексность, в большей степени соответствующая психическим и функциональным особенностям детей.Item Формування технічного мислення майбутніх бакалаврів машинобудування у процесі фахової підготовки(Запорізький національний технічний університет, 2017) Терьохіна, Ольга Леонідівна; Terehina, Olga L.; Терёхина, Ольга ЛеонидовнаUK: У монографії розглянуто проблему формування технічного мислення у майбутніх бакалаврів машинобудування та здійснено теоретичне обґрунтування й експериментальну перевірку організаційно-педагогічних умов, що забезпечують її вирішення в процесі професійної підготовки майбутніх інженерів-машинобудівників.Експериментально доведено ефективність структурно-функціональної моделі й розроблених організаційно-педагогічних умов формування технічного мислення майбутніх бакалаврів машинобудування.EN: In the monograph the problem of formation of technical thinking at future bachelors of mechanical engineering is considered and theoretical justification and experimental check of organizational and pedagogical conditions which provide its decision in the course of vocational training of future engineers-mechanicians is carried out. The efficiency of structurally functional model and the developed organizational and pedagogical conditions of formation of technical thinking of future bachelors of mechanical engineering is experimentally proved. RU: В монографии рассмотрена проблема формирования технического мышления у будущих бакалавров машиностроения и осуществлено теоретическое обоснование и экспериментальная проверка организационно-педагогических условий, которые обеспечивают ее решение в процессе профессиональной подготовки будущих инженеров-машиностроителей. Экспериментально доказана эффективность структурно-функциональной модели и разработанных организационно-педагогических условий формирования технического мышления будущих бакалавров машиностроения.