Модель білінгвального навчання математики в технічному університеті

Loading...
Thumbnail Image

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»

Abstract

UK: Розглянута модель та рівні реалізації білінгвального навчання вищої математики студентів інженерно-технічних спеціальностей. Спроектована модель забезпечує сформованість білінгвальної предметної компетенції з математики та передбачає міждисциплінарний синтез предметних, мовних, загальнотехнічних (інженерних) і культурознавчих компонентів. EN: The model and levels of implementation of bilingual higher mathematics teaching/learning for students of engineering and technical specialties is considered. The designed model of bilingual mathematics teaching/learning ensures the formation of bilingual subject competence in mathematics and provides an interdisciplinary synthesis of subject, linguistic, general technical (engineering) and cultural components.

Description

Сніжко Н.В. Модель білінгвального навчання математики в технічному університеті [Електронний ресурс] / Н.В.Сніжко // Проблеми освіти. – 2024. – № 2(101).– С. 44-57.

Keywords

білінгвальна освіта, модель білінгвального навчання, предметно-орієнтовані дидактичні моделі, bilingual education, model of bilingual teaching., subject-oriented didactic models

Citation