Наукові статті кафедри математики

Permanent URI for this collectionhttps://eir.zp.edu.ua/handle/123456789/2498

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 127
  • Item
    Implementation of the “flipped classroom” technology in a bilingual higher mathematics course at a technical university
    (Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2025) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: Метою даної роботи є узагальнення та аналіз практичного застосування технології перевернутого класу при викладанні курсу вищої математики студентам інженерно-технічних спеціальностей на білінгвальній основі. EN: The purpose of this paper is to summarise and analyse the practical application of a flipped classroom technology in teaching higher mathematics to students of engineering and technical specialities on a bilingual basis.
  • Item
    Teaching mathematics in Еnglish: integrative relations between components of bilingual subject competence
    (Міжнародний гуманітарний університет (м. Одеса); Liha-Pres (Польща), 2025) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: Метою роботи є встановлення та аналіз інтегративних зв’язків між компонентами білінгвальної предметної компетенції з математики студентів інженерно-технічних спеціальностей, які навчаються на білінгвальній основі. EN: The purpose of the work is to establish and analyze integrative relationships between the components of bilingual subject competence in mathematics of engineering and technical students who study on a bilingual basis
  • Item
    Bilingual subject competence in mathematics of higher education students
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2025) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: Розглядається поняття білінгвальної предметної компетенції з математики майбутніх інженерів. Описано структурний склад білінгвальної предметної компетенції з математики. Охарактеризовано її компоненти: предметний, спеціальний мовний в області рідної мови, спеціальний мовний в області іноземної мови, загальнопрофесійний (методологічний), міжкультурний.. EN: The concept of bilingual subject competence in mathematics of future engineers is considered. The structural composition of bilingual subject competence in mathematics is described. Its components are characterized: subject component, special language component in the area of the native language, special language component in the area of a foreign language, general professional (methodological) component, intercultural component.
  • Item
    Teaching higher mathematics on a bilingual basis: problems and features
    (Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2025) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: Метою даної роботи є висвітлення специфіки навчання вищої математики англійською мовою для студентів інженерних спеціальностей. У статті проаналізовано деякі фактори, що впливають на ефективність білінгвального навчання майбутніх інженерів. Визначено конкретні проблеми, які виникають у викладача під час навчання іноземною мовою, та наведено можливі практичні шляхи їх подолання. EN: The purpose of this work is to highlight the specifics of teaching higher mathematics in English for students of engineering specialties. Some factors affecting the effectiveness of bilingual instruction in engineer education have been analyzed in this paper. Specific problems that arise for the instructor when teaching in a foreign language are identified, and possible practical ways to overcome them are given.
  • Item
    Possibilities of integrating the flipped classroom into a bilingual course of higher mathematics at a technical university
    (Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia; Козлов, Володимир Володимирович; Kozlov, Volodymyr
    UK: Метою даної роботи є узагальнення та аналіз практичного застосування технології перевернутого класу при викладанні курсу вищої математики студентам інженерно-технічних спеціальностей на білінгвальній основі. Детально описано та проаналізовано досвід авторів викладання англомовних математичних курсів майбутнім інженерам із застосуванням технології перевернутого класу в умовах дистанційного навчання. EN: The purpose of this paper is to summarise and analyse the practical application of a flipped classroom technology in teaching higher mathematics to students of engineering and technical specialities on a bilingual basis. The authors' experience of teaching English-language mathematical courses to future engineers using the flipped classroom technology in distance learning languages is described and analysed in detail.
  • Item
    Adaptive modeling of robot dynamics using machine learning and numerical ode solving
    (International Scientific Unity, 2025) Коротунова, Олена Володимирівна; Korotunova, Olena V.; Зайцева, Тетяна Анатоліївна; Zaytseva, Tetyana A.; Шишканова, Ганна Анатоліївна; Shyshkanova, Ganna A.; Терещенко, Олександр Станіславович; Tereshchenko, Olexander S.
    UK: Підхід, запропонований у цій статті, полягає в поєднанні класичного числового розв'язання ЗДР (звичайних диференціальних рівнянь) з методами машинного навчання, такими як нейронні мережі, регресія та байєсівські моделі. Метою є адаптація математичної моделі робота до реальних умов експлуатації, підвищення точності прогнозів та підвищення стійкості керування. EN: The approach proposed in this paper is to combine the classical numerical solution of ODE (Ordinary Differential Equations) with machine learning methods such as neural networks, regression, and Bayesian models. The goal is to adapt the mathematical model of the robot to real operating conditions, improve the accuracy of predictions, and improve control stability.
  • Item
    One application of differential equations in dynamic modeling of robotic manipulators
    (International Scientific Unity, 2025) Марунчак, Андрій Анатолійович; Marunchak, Andriy A.; Коротунова, Олена Володимирівна; Korotunova, Olena V.; Зайцева, Тетяна Анатоліївна; Zaytseva, Tetyana A.; Шишканова, Ганна Анатоліївна; Shyshkanova, Ganna A.
    UK: У роботі представлено метод диференціальних рівнянь для моделювання руху багатоланкової роботизованої руки з обертовими шарнірами. Кожна ланка розглядається як рівноважна під дією інерційних, гравітаційних та рушійних сил під час руху. Метод простий і базується на повторенні математичних кроків. Отримані рівняння легко програмувати та інтегрувати за допомогою стандартних інструментів. Алгоритм перевірено шляхом порівняння з популярним програмним забезпеченням для моделювання. EN: A method of differential equations to simulate the motion of a multi-link robotic arm with rotational joints was presented in this work. It treats each link as being in equilibrium under inertial, gravitational, and driving forces during movement. The method is simple and relies on repeating mathematical steps. The resulting equations are easy to program and integrate with standard tools. The algorithm is validated through comparison with popular simulation software.
  • Item
    Modern statistical methods enhanced by Machine learning for analyzing complex and low-noise data in nanotechnology
    (International Scientific Unity, 2025) Голдиш, Олександр Сергійович; Holdysh, Olexander S.; Коротунова, Олена Володимирівна; Korotunova, Olena V.; Зайцева, Тетяна Анатоліївна; Zaytseva, Tetyana A.; Шишканова, Ганна Анатоліївна; Shyshkanova, Ganna A.
    UK: У статті розглянуто сучасні методи статистичного аналізу, що використовуються для оцінки надійності нанотехнологічних пристроїв, з акцентом на інтеграцію алгоритмів машинного навчання (МН), які забезпечують високоточне виявлення відхилень та прогнозування терміну служби наносистем. Для аналізу експериментальних даних з низьким рівнем сигналу використовуються регресійний, кластеризаційний та байєсівський підходи. EN: The paper considers modern statistical analysis methods used in assessing the reliability of nanotechnological devices, with an emphasis on the integration of machine learning (ML) algorithms that provide highly accurate detection of deviations and forecasting the service life of nanosystems. Regression, clustering, and Bayesian approaches are used to analyze experimental data with a low signal level.
  • Item
    Використання веб-додатків в процесі білінгвального навчання вищої математики
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: Мета роботи – визначити роль веб-технологій для забезпечення формування багатомовної компетенції в процесі білінгвального навчання вищої математики. EN: The purpose of the work is to determine the role of web technologies to ensure the formation of multilingual competence in the process of bilingual teaching of higher mathematics
  • Item
    Принципи білінгвального навчання математики в процесі підготовки інженерів в умовах технічного університету
    (Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: Об’єктом дослідження даної роботи є навчальний процес підготовки інженерів в технічному університеті на білінгвальній основі, коли викладання фахових дисциплін проводиться іноземною (англійською) мовою. Розглядаються принципи білінгвального навчання вищої математики (дисциплін математичного циклу), як загальнодидактичні, так і специфічні. EN: The object of research is the educational process of training engineers at a technical university on a bilingual basis, when the teaching of professional disciplines is conducted in a foreign (English) language. The principles of bilingual teaching of higher mathematics (disciplines of the mathematical cycle), both general didactic and specific, are considered.
  • Item
    Методи і форми білінгвального навчання вищої математики майбутніх інженерів у технічному університеті
    (Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: Метою роботи є опис методів і форм (як загальнодидактичних, так і спеціальних) білінгвального навчання предметів математичного циклу майбутніх інженерів в умовах технічного університету. Наведено моделі навчання, які відображають співвідношення рідної і іноземної мов при білінгвальному навчанні EN: The purpose of the work is to describe the methods and forms (both general didactic and special) of bilingual teaching mathematics for future engineers in the conditions of a technical university. Learning models are presented that reflect the ratio of native and foreign languages in bilingual education.
  • Item
    Передумови та теоретичні основи моделювання білінгвального навчання математики майбутніх інженерів
    (Латвія Baltic Research Institute of Transformation Economic Area Problems Волинський національний ун-т ім Лесі Українки, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: В роботі розглядаються питання, пов’язані з необхідністю розробки моделі білінгвального навчання математики (предметів математичного циклу) майбутніх інженерів в умовах технічного університету. Виявлено соціально-педагогічні передумови, які визначають необхідність розробки цілісної концепції білінгвального навчання майбутніх фахівців інженерно-технічної сфери. Сформульовані теоретичні основи білінгвального навчання математики в технічному університеті. EN: The work considers issues related to the need to develop a model of bilingual mathematics (subjects of the mathematical cycle) teaching/learning for future engineers in the conditions of a technical university. The socio-pedagogical prerequisites that determine the need to develop a holistic concept of bilingual training of future specialists in the engineering and technical sphere have been identified. Theoretical basis of bilingual teaching of mathematics at the technical university is formulated
  • Item
    Інтегративні зв’язки між компонентами білінгвальної предметної компетенції з математики майбутніх інженерів
    (Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: Метою роботи є встановлення та аналіз інтегративних зв’язків між компонентами білінгвальної предметної компетенції з математики студентів інженерно-технічних спеціальностей, які навчаються на білінгвальній основі. EN: The purpose of the work is to establish and analyze integrative relationships between the components of bilingual subject competence in mathematics of engineering and technical students who study on a bilingual basis
  • Item
    Key features of professional foreign language communicative competence of engineers
    (Академія Полонійна – Науковий часопис Полонського університету, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia; Полежаєв, Юрій Григорович; Polyezhayev, Yuriy
    UK: Проаналізовано підходи до трактування понять «іншомовна компетенція», «іншомовна комунікативна компетенція», «професійне іншомовне спілкування». Досліджено взаємозв'язок між загальною комунікативною компетентністю випускника університету та професійною іншомовною компетентністю. Проаналізовано компоненти іншомовної комунікативної компетенції студентів інженерних спеціальностей. EN: Аpproaches towards interpreting the notions of “foreign language competence”, “foreign language communicative competence”, and “professional foreign language communication” are analyzed. The interrelation between the university graduate's general communicative competence and professional foreign language competence is scrutinized. The components of foreign language communicative competence of engineering students are analyzed.
  • Item
    Модель білінгвального навчання математики в технічному університеті
    (Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: Розглянута модель та рівні реалізації білінгвального навчання вищої математики студентів інженерно-технічних спеціальностей. Спроектована модель забезпечує сформованість білінгвальної предметної компетенції з математики та передбачає міждисциплінарний синтез предметних, мовних, загальнотехнічних (інженерних) і культурознавчих компонентів. EN: The model and levels of implementation of bilingual higher mathematics teaching/learning for students of engineering and technical specialties is considered. The designed model of bilingual mathematics teaching/learning ensures the formation of bilingual subject competence in mathematics and provides an interdisciplinary synthesis of subject, linguistic, general technical (engineering) and cultural components.
  • Item
    Комунікативні якості математичного мовлення студентів, які навчаються на білінгвальній основі
    (Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: В статті розглядаються питання, пов’язані з культурою математичного мовлення студентів інженерно-технічних спеціальностей, які навчаються на білінгвальній основі. Досліджена система комунікативних якостей математичного мовлення. Встановлені компоненти вказаної системи та існуючі зв’язки між ними. EN: The article deals with issues related to the culture of mathematical speaking of engineering and technical students studing on a bilingual basis. The system of communicative qualities of mathematical speaking is studied. Components of the specified system and existing relations between them are stated.
  • Item
    Special strategies of learning activity in the process of training future engineers on a bilingual basis
    (“Baltija Publishing”, Valdeku str. 62-156, Riga, Latvia, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: Метою даної роботи є виявлення та класифікація спеціальних стратегій та прийомів навчальної діяльності за умови білінгвального навчання майбутніх інженерів в умовах технічного університету, а саме, на прикладі білінгвального навчання вищої математики.. EN: The purpose of this work is to identify and classify special strategies and methods of educational activity under the conditions of bilingual education of future engineers in the conditions of a technical university, namely, in the case of bilingual education of higher mathematics.
  • Item
    The role of web applications in the development of multilingual competence in CLIL courses in higher education
    (University of Carabobo, Venezuela, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia; Полежаєв, Юрій Григорович; Polyezhayev, Yuriy; Куліченко, Алла Костянтинівна; Kulichenko, Alla; Терлецька, Любов Миколаївна; Terletska, Liubov; Воробйова, Лоліта Валеріївна; Vorobiova, Lolita
    UK: Мета роботи – визначити роль веб-технологій для забезпечення формування багатомовної компетенції в рамках підходу CLIL. З цією метою було проведено анкетування серед студентів різних спеціальностей, але з особливим акцентом на студентів технічних університетів. EN: The purpose of the work is to determine the role of web technologies to ensure the formation of multilingual competence within the CLIL approach. For this purpose, a survey was conducted among students of various specialties, however, with a special emphasis on students of technical universities.
  • Item
    Specificity of implementation of bilingual education In Ukrainian universities
    (Romanian Society of Applied and Industrial Mathematics - ROMAI, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: У роботі висвітлюються проблеми впровадження білінгвального навчання у вищих навчальних закладах України. Детально розглянуто особливості впровадження білінгвального навчання у ВНЗ. Сформульовано питання, які необхідно теоретично осмислити для успішного впровадження білінгвального навчання у вищих навчальних закладах EN: The article highlights issues related to the implementation of bilingual education in Ukrainian higher education institutions. The peculiarities of the implementation of bilingual education in higher education institutions are considered in detail. There have been formulated the questions which need to be theoretically comprehended for the successful implementation of bilingual education in higher educational institutions.
  • Item
    Білінгвальна предметна компетенція з математики студентів інженерно-технічних спеціальностей
    (Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia
    UK: Розглядається поняття білінгвальної предметної компетенції з математики майбутніх інженерів. Описано структурний склад білінгвальної предметної компетенції з математики. Охарактеризовано її компоненти: предметний, спеціальний мовний в області рідної мови, спеціальний мовний в області іноземної мови, загальнопрофесійний (методологічний), міжкультурний. Сформульовані сутнісні характеристики білінгвальної предметної компетенції з математики. Відповідно до компетентнісного підходу в якості основних параметрів, які характеризують білінгвальну предметну компетенцію щодо математики, використовуються поняття «знання», «вміння», «навички», «здатність», «готовність». На основі дослідження дано трактування поняття «білінгвальна предметна компетенція з математики (білінгвальна математична компетенція) майбутнього інженера».. EN: The concept of bilingual subject competence in mathematics of future engineers is considered. The structural composition of bilingual subject competence in mathematics is described. Its components are characterized: subject component, special language component in the area of the native language, special language component in the area of a foreign language, general professional (methodological) component, intercultural component. Essential characteristics of bilingual subject competence in mathematics are formulated. According to the competence approach, the concepts of «knowledge», «skills», «habits», «ability», «readiness» are used as the main parameters characterizing bilingual subject competence in mathematics. On the basis of the study, the interpretation of the concept of «bilingual subject competence in mathematics (bilingual mathematical competence) of the future engineer» is given