Наукові статті кафедри математики
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Використання веб-додатків в процесі білінгвального навчання вищої математики(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: Мета роботи – визначити роль веб-технологій для забезпечення формування багатомовної компетенції в процесі білінгвального навчання вищої математики. EN: The purpose of the work is to determine the role of web technologies to ensure the formation of multilingual competence in the process of bilingual teaching of higher mathematicsItem Принципи білінгвального навчання математики в процесі підготовки інженерів в умовах технічного університету(Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: Об’єктом дослідження даної роботи є навчальний процес підготовки інженерів в технічному університеті на білінгвальній основі, коли викладання фахових дисциплін проводиться іноземною (англійською) мовою. Розглядаються принципи білінгвального навчання вищої математики (дисциплін математичного циклу), як загальнодидактичні, так і специфічні. EN: The object of research is the educational process of training engineers at a technical university on a bilingual basis, when the teaching of professional disciplines is conducted in a foreign (English) language. The principles of bilingual teaching of higher mathematics (disciplines of the mathematical cycle), both general didactic and specific, are considered.Item Методи і форми білінгвального навчання вищої математики майбутніх інженерів у технічному університеті(Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: Метою роботи є опис методів і форм (як загальнодидактичних, так і спеціальних) білінгвального навчання предметів математичного циклу майбутніх інженерів в умовах технічного університету. Наведено моделі навчання, які відображають співвідношення рідної і іноземної мов при білінгвальному навчанні EN: The purpose of the work is to describe the methods and forms (both general didactic and special) of bilingual teaching mathematics for future engineers in the conditions of a technical university. Learning models are presented that reflect the ratio of native and foreign languages in bilingual education.Item Передумови та теоретичні основи моделювання білінгвального навчання математики майбутніх інженерів(Латвія Baltic Research Institute of Transformation Economic Area Problems Волинський національний ун-т ім Лесі Українки, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: В роботі розглядаються питання, пов’язані з необхідністю розробки моделі білінгвального навчання математики (предметів математичного циклу) майбутніх інженерів в умовах технічного університету. Виявлено соціально-педагогічні передумови, які визначають необхідність розробки цілісної концепції білінгвального навчання майбутніх фахівців інженерно-технічної сфери. Сформульовані теоретичні основи білінгвального навчання математики в технічному університеті. EN: The work considers issues related to the need to develop a model of bilingual mathematics (subjects of the mathematical cycle) teaching/learning for future engineers in the conditions of a technical university. The socio-pedagogical prerequisites that determine the need to develop a holistic concept of bilingual training of future specialists in the engineering and technical sphere have been identified. Theoretical basis of bilingual teaching of mathematics at the technical university is formulatedItem Інтегративні зв’язки між компонентами білінгвальної предметної компетенції з математики майбутніх інженерів(Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: Метою роботи є встановлення та аналіз інтегративних зв’язків між компонентами білінгвальної предметної компетенції з математики студентів інженерно-технічних спеціальностей, які навчаються на білінгвальній основі. EN: The purpose of the work is to establish and analyze integrative relationships between the components of bilingual subject competence in mathematics of engineering and technical students who study on a bilingual basisItem Key features of professional foreign language communicative competence of engineers(Академія Полонійна – Науковий часопис Полонського університету, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia; Полежаєв, Юрій Григорович; Polyezhayev, YuriyUK: Проаналізовано підходи до трактування понять «іншомовна компетенція», «іншомовна комунікативна компетенція», «професійне іншомовне спілкування». Досліджено взаємозв'язок між загальною комунікативною компетентністю випускника університету та професійною іншомовною компетентністю. Проаналізовано компоненти іншомовної комунікативної компетенції студентів інженерних спеціальностей. EN: Аpproaches towards interpreting the notions of “foreign language competence”, “foreign language communicative competence”, and “professional foreign language communication” are analyzed. The interrelation between the university graduate's general communicative competence and professional foreign language competence is scrutinized. The components of foreign language communicative competence of engineering students are analyzed.Item Модель білінгвального навчання математики в технічному університеті(Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: Розглянута модель та рівні реалізації білінгвального навчання вищої математики студентів інженерно-технічних спеціальностей. Спроектована модель забезпечує сформованість білінгвальної предметної компетенції з математики та передбачає міждисциплінарний синтез предметних, мовних, загальнотехнічних (інженерних) і культурознавчих компонентів. EN: The model and levels of implementation of bilingual higher mathematics teaching/learning for students of engineering and technical specialties is considered. The designed model of bilingual mathematics teaching/learning ensures the formation of bilingual subject competence in mathematics and provides an interdisciplinary synthesis of subject, linguistic, general technical (engineering) and cultural components.Item Комунікативні якості математичного мовлення студентів, які навчаються на білінгвальній основі(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: В статті розглядаються питання, пов’язані з культурою математичного мовлення студентів інженерно-технічних спеціальностей, які навчаються на білінгвальній основі. Досліджена система комунікативних якостей математичного мовлення. Встановлені компоненти вказаної системи та існуючі зв’язки між ними. EN: The article deals with issues related to the culture of mathematical speaking of engineering and technical students studing on a bilingual basis. The system of communicative qualities of mathematical speaking is studied. Components of the specified system and existing relations between them are stated.Item Special strategies of learning activity in the process of training future engineers on a bilingual basis(“Baltija Publishing”, Valdeku str. 62-156, Riga, Latvia, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: Метою даної роботи є виявлення та класифікація спеціальних стратегій та прийомів навчальної діяльності за умови білінгвального навчання майбутніх інженерів в умовах технічного університету, а саме, на прикладі білінгвального навчання вищої математики.. EN: The purpose of this work is to identify and classify special strategies and methods of educational activity under the conditions of bilingual education of future engineers in the conditions of a technical university, namely, in the case of bilingual education of higher mathematics.Item The role of web applications in the development of multilingual competence in CLIL courses in higher education(University of Carabobo, Venezuela, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia; Полежаєв, Юрій Григорович; Polyezhayev, Yuriy; Куліченко, Алла Костянтинівна; Kulichenko, Alla; Терлецька, Любов Миколаївна; Terletska, Liubov; Воробйова, Лоліта Валеріївна; Vorobiova, LolitaUK: Мета роботи – визначити роль веб-технологій для забезпечення формування багатомовної компетенції в рамках підходу CLIL. З цією метою було проведено анкетування серед студентів різних спеціальностей, але з особливим акцентом на студентів технічних університетів. EN: The purpose of the work is to determine the role of web technologies to ensure the formation of multilingual competence within the CLIL approach. For this purpose, a survey was conducted among students of various specialties, however, with a special emphasis on students of technical universities.Item Specificity of implementation of bilingual education In Ukrainian universities(Romanian Society of Applied and Industrial Mathematics - ROMAI, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: У роботі висвітлюються проблеми впровадження білінгвального навчання у вищих навчальних закладах України. Детально розглянуто особливості впровадження білінгвального навчання у ВНЗ. Сформульовано питання, які необхідно теоретично осмислити для успішного впровадження білінгвального навчання у вищих навчальних закладах EN: The article highlights issues related to the implementation of bilingual education in Ukrainian higher education institutions. The peculiarities of the implementation of bilingual education in higher education institutions are considered in detail. There have been formulated the questions which need to be theoretically comprehended for the successful implementation of bilingual education in higher educational institutions.Item Білінгвальна предметна компетенція з математики студентів інженерно-технічних спеціальностей(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: Розглядається поняття білінгвальної предметної компетенції з математики майбутніх інженерів. Описано структурний склад білінгвальної предметної компетенції з математики. Охарактеризовано її компоненти: предметний, спеціальний мовний в області рідної мови, спеціальний мовний в області іноземної мови, загальнопрофесійний (методологічний), міжкультурний. Сформульовані сутнісні характеристики білінгвальної предметної компетенції з математики. Відповідно до компетентнісного підходу в якості основних параметрів, які характеризують білінгвальну предметну компетенцію щодо математики, використовуються поняття «знання», «вміння», «навички», «здатність», «готовність». На основі дослідження дано трактування поняття «білінгвальна предметна компетенція з математики (білінгвальна математична компетенція) майбутнього інженера».. EN: The concept of bilingual subject competence in mathematics of future engineers is considered. The structural composition of bilingual subject competence in mathematics is described. Its components are characterized: subject component, special language component in the area of the native language, special language component in the area of a foreign language, general professional (methodological) component, intercultural component. Essential characteristics of bilingual subject competence in mathematics are formulated. According to the competence approach, the concepts of «knowledge», «skills», «habits», «ability», «readiness» are used as the main parameters characterizing bilingual subject competence in mathematics. On the basis of the study, the interpretation of the concept of «bilingual subject competence in mathematics (bilingual mathematical competence) of the future engineer» is givenItem Bilingual teaching as a means of obtaining professional education: conceptual apparatus(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: В роботі розглядається проблема змістового аналізу та визначення базових понять білінгвальної (двомовної) освіти, зокрема, в системі професійної підготовки фахівців в ЗВО України. EN: The paper considers the problem of content analysis and definition of basic concepts of bilingual education, in particular, in the system of professional training of specialists in higher education institutions of UkraineItem Training of engineers on a bilingual basis: specifics of the Еnglish mathematical language(International Scientific Unity, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: Метою пропонованої роботи є розгляд специфіки англійської математичної мови в процесі білінгвального навчання майбутніх інженерів; аналіз використання математичної символіки для опанування відповідних мовних стереотипів EN: The purpose of this work is to consider the peculiarities of the English mathematical language in the process of bilingual training of future engineers; analysis of the use of mathematical symbols to master the relevant linguistic stereotypes.Item Міжпредметні зв’язки при викладанні вищої математики в технічному університеті(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, Nataliia; Анпілогов, Дмитро Ігорович; Anpilohov, DmytroUK: В статті розглядаються питання, пов’язані з розвитком та реалізацією міжпредметних зв’язків при викладанні вищої математики майбутнім інженерам в технічному університеті. Сформульовано завдання, які необхідно вирішити для реалізації міжпредметних зв'язків. Сформульовано умови, за яких ці завдання можуть успішно вирішуватись. Досліджено існуючі зв'язки між вищою математикою та природничими і загальнотехнічними дисциплінами, які вивчаються на першому та другому курсах технічного університету. Розглянуто дисципліни електротехніка, опір матеріалів, теоретична механіка, фізика. Співставлено учбові теми вказаних дисциплін з їхнім математичним змістом. Зв'язки представлені у вигляді таблиць, в яких відображено відповідність між вузловою темою, що вивчається, і її математичним забезпеченням. EN: The article examines issues related to the development and implementation of interdisciplinary links when teaching Higher Mathematics to future engineers at a technical university. Tasks that must be solved to implement interdisciplinary links are formulated. The conditions under which these tasks can be successfully solved are formulated. The existing connections between Higher Mathematics and natural and general technical disciplines, which are studied in the first and second years of a technical university, are studied. Such disciplines as Electrical Engineering, Strength of Materials, Theoretical Mechanics, Physics are considered. The educational topics of the specified disciplines are compared with their mathematical content. Connections are presented in the form of tables, which reflect the correspondence between the nodal topic being studied and its mathematical support.Item Didactic aspects of using information technologies in teaching higher mathematics on a bilingual basis(International Scientific Unity, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: Розглядаються питання, пов’язані із застосуванням інформаційних технологій при викладанні вищої математики в технічному виші іноземною (англійською) мовою. EN: The article deals with issues related to the use of information technologies in teaching higher mathematics in a technical university in a foreign (English) languageItem Levels of foreign language proficiency in the context of language-educational process in Еurope(WSZIA w Opolu, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: Розглядаються європейські освітні стандарти у галузі іншомовного навчання в процесі їх розвитку. EN: The article examines European educational standards in the field of foreign language education in the process of their development.Item Спеціальні стратегії та прийоми навчальної діяльності при підготовці фахівців інженерних спеціальностей на білінгвальній основі.(Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань Ізмаїльський державний гуманітарний університет, 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: Метою даної роботи є виявлення та класифікація спеціальних стратегій та прийомів навчальної діяльності за умови білінгвального навчання майбутніх інженерів в умовах технічного університету, а саме, на прикладі білінгвального навчання вищої математики. Проаналізовано різні підходи до визначення сутності поняття стратегій навчання та їх класифікації. Відзначено, що на даний час практично відсутні дослідження спеціальних навчальних стратегій вивчення інтегративних курсів, зокрема тих, які вивчаються на білінгвальній основі. Підкреслено значення застосування загальних та спеціальних навчальних стратегій у вивченні майбутніми інженерами фахових дисциплін на білінгвальній основі. На основі досвіду білінгвального викладання вищої математики майбутнім інженерам виділено та систематизовано спеціальні стратегії та прийоми навчальної діяльності щодо поглиблення математичного знання за рахунок використання іноземної мови (компенсаційні стратегії; стратегії пошуку опор; стратегії контекстуалізації; ресурсні стратегії). Наголошено на необхідності експліцитного надання навчальних стратегій, з інтегруванням їх у практичний білінгвальний курс математики. EN: The purpose of this work is to identify and classify special strategies and methods of educational activity under the conditions of bilingual education of future engineers in the conditions of a technical university, namely, in the case of bilingual education of higher mathematics. Different approaches to defining the essence of the learning strategies concept and learning strategies classification are analyzed. Different approaches to defining the essence of the concept of learning strategies and their classification are analyzed. It is noted that currently there are practically no studies of special learning strategies for learning integrative courses, in particular those that are studied on a bilingual basis. The significance of the application of general and special learning strategies in the study of professional disciplines by future engineers on a bilingual basis is emphasized. Based on the experience of bilingual teaching of higher mathematics for future engineers, special strategies and methods of learning activity for deepening mathematical knowledge through the use of a foreign language have been identified and systematized (compensatory strategies; strategies for finding supports; contextualization strategies; resource strategies). Emphasis is placed on the need to explicitly provide learning strategies, with their integration into a practical bilingual mathematics course.Item Полірезонанс у лінійному контурі(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: Метою роботи є спектральний аналіз послідовності прямокутних імпульсів і дослідження резонансу в лінійній коливальній системі під дією такої послідовності. EN: The purpose of the work is the spectral analysis of a sequence of rectangular pulses and the study of resonance in a linear oscillatory system under the action of such a sequence.Item Use of discourse markers at English language lectures on Higher Mathematics(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Сніжко, Наталія Вікторівна; Snizhko, NataliiaUK: В роботі розглядаються питання, пов’язані зі специфікою застосування маркерів англомовного усного науково-навчального дискурсу при білінгвальному навчанні майбутніх інженерів EN: The paper examines issues related to the specifics of the use of markers of Englishlanguage oral scientific and educational discourse in the bilingual training of future engineers.