Наукові статті кафедри ЕП та АПУ
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові статті кафедри ЕП та АПУ by Author "Nazarova, Olena S."
Now showing 1 - 20 of 54
Results Per Page
Sort Options
Item Computer simulation of electric vehicle acceleration processes with different positions of the mass center(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Брилистий, Віктор Вікторович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Brylystyi, Viktor V.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Брылистый, Виктор ВикторовичUK: У зв'язку з електрифікацією сучасних транспортних засобів зростає роль електроприводу як основного рушія. В умовах підвищення вимог до безпеки, керованості і енергоефективності транспортного засобу на електротязі, актуальним при розробці системи автоматичного керування є врахування динамічних властивостей транспортного засобу в різних режимах їзди. В роботі досліджується вплив положення центру мас на перерозподіл сил при розгоні на прямолінійній ділянці дороги. Врахування положення центру мас в системі керування дозволяє перерозподіляти бажаний момент на колеса з кращим зчепленням з поверхнею, що підвищує безпеку і керованість транспортного засобу, а також мінімізує енергетичні витрати на колесах з гіршим зчепленням. Мета роботи - дослідити методом комп'ютерного моделювання вплив положення центру мас на динамку транспортного засобу з повним, заднім і переднім приводом. Математичний опис включає в себе аналітичні вирази перерозподілу реакцій опор для кожного з коліс, що дозволяє на їх основі провести комп'ютерне моделювання розгону електричного транспортного засобу на прямолінійній ділянці. Для зазначених типів приводів транспортних засобів розроблена комп'ютерна модель, що включає в системі автоматичного керування перерозподілу крутного моменту координати положення центру мас, що перетворюються на підставі аналітичних виразів в фізичні параметри системи. Проведено комп'ютерне моделювання розгону від нуля до ста км / год при повному натисканні на педаль акселератора для дев'яти різних положень центру мас і трьох типів приводу. Отримано дані про зміну прискорень, реакцій опор і обертаючих моментів коліс в процесі розгону при різних положеннях центру мас. На підставі отриманих результатів визначено найкращі з точки зору динаміки розгону на прямолінійній ділянці координати центру мас для кожного типу приводу. Розроблену комп'ютерну модель можна використовувати для дослідження динаміки електричного транспортного засобу при повороті, а також дослідити енергетичні показники у всіх динамічних режимах руху. EN: Due to the electrification of modern vehicles the role of the electric drive is growing as the main mover. In conditions of increasing requirements for the safety controllability and energy efficiency of a vehicle on electric traction, it is actual to take into account the dynamic properties of a vehicle in various driving modes when developing an automatic control system. In the work it is investigated the influence of the mass center position on the redistribution of forces during acceleration on a straight-line section. Taking into consideration the position of the mass center in the control system allows redistributing the desired moment to the wheels with better adhesion to the surface, which increases the safety and controllability of the vehicle, as well as minimizes energy costs on wheels with the worst adhesion. The aim of the work is to investigate the influence of the mass center position on the dynamics of a vehicle with full, rear and front wheel drive using computer simulation. The mathematical description includes analytical expressions for the redistribution of the support reactions for each of the wheels, which makes it possible, on their basis, to carry out computer simulation of the electric vehicle acceleration on a straight-line section. For the indicated types of vehicle drives, a computer model has been developed that includes, in the automatic control system for torque redistribution, the coordinates of the mass center position, which are converted on the basis of analytical expressions into the physical parameters of the system. Computer simulation of acceleration from zero to one hundred km/h with full pressing of the accelerator pedal for nine different positions of the mass center and three types of drive was carried out. Data were obtained on the change in accelerations, support reactions and torque of wheels during acceleration at various mass center positions. Based on the results obtained, the most preferable coordinates of the mass center for each type of drive from the point of view of the acceleration dynamics on a straight section were determined. The developed computer model can be used to study the dynamics of an electric vehicle when cornering, as well as to study energy indicators in all dynamic driving modes RU: В связи с электрификацией современных транспортных средств растет роль электропривода как основного движителя. В условиях повышения требований к безопасности, управляемости и энергоэффективности транспортного средства на электротяге, актуальным при разработке системы автоматического управления является учет динамических свойств транспортного средства в различных режимах езды. В работе исследуется влияние положения центра масс на перераспределение сил при разгоне на прямолинейном участке дороги. Учет положения центра масс в системе управления позволяет перераспределять желаемый момент на колеса с лучшим сцеплением с поверхностью, что повышает безопасность и управляемость транспортного средства, а также минимизирует энергетические затраты на колесах с худшим сцеплением. Цель работы – исследовать методом компьютерного моделирования влияние положения центра масс на динамку транспортного средства с полным, задним и передним приводом. Математическое описание включает в себя аналитические выражения перераспределения реакций опор для каждого из колес, что позволяет на их основе провести компьютерное моделирование разгона электрического транспортного средства на прямолинейном участке. Для указанных типов приводов транспортных средств разработана компьютерная модель, включающая в системе автоматического управления перераспределения крутящего момента координаты положения центра масс, преобразующиеся на основании аналитических выражений в физические параметры системы. Проведено компьютерное моделирование разгона от нуля до ста km/h при полном нажатии на педаль акселератора для девяти различных положений центра масс и трех типов привода. Получены данные об изменении ускорений, реакций опор и вращающих моментов колес в процессе разгона при различных положениях центра масс. На основании полученных результатов определены наиболее предпочтительные с точки зрения динамики разгона на прямолинейном участке координаты центра масс для каждого типа привода. Разработанную компьютерную модель можно использовать для исследования динамики электрического транспортного средства при повороте, а также исследовать энергетические показатели во всех динамических режимах движения.Item Experimental research and computer modeling of the obstruction occurrence in the pneumatic conveying systems peculiarities(Одеський національний політехнічний університет, 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Nazarova, Olena S.; Meleshko, Iryna A.; Назарова, Елена Сергеевна; Мелешко, Ирина АнатольевнаUK: При проектуванні нових і модернізації існуючих пневмотранспортних систем необхідно враховувати зміни електромеханічних параметрів роботи обладнання при пуску або інших перехідних режимах, найбільш небезпечних з точки зору виникнення завалу пневмотраси. З огляду на високу вартість електроенергії і великі обсяги виробництва при транспортуванні сипких матеріалів, актуальним завданням є зниження питомої витрати стисненого повітря при транспортуванні, врахування при розробці систем автоматичного керування основних факторів, а саме, втрату тиску на виході пневмотраси, що впливають на виникнення завалів пневмотранспортних систем. Метою роботи є проведення експериментальних досліджень і комп'ютерного моделювання особливостей виникнення завалу пневмотранспортних систем при транспортуванні сипучих матеріалів, пов'язаних з втратою тиску на виході пневмотранспортних систем. Поставлена мета досягається за рахунок проведення експериментів, на підставі яких отримано аналітичний вираз для визначення швидкості руху суміші, що забезпечує мінімально допустимий за технологічним процесом тиск на виході пневмотраси. Встановлено аналітичну залежність виникнення можливої точки закупорки від падіння тиску на виході пневмотраси, що визначає мінімальний крок впливу на транспортований двофазний потік з метою перешкоджання виникненню завалів, а також при необхідності вказує на місце виникнення завалу. Встановлено, що при збільшенні різниці тиску на вході і виході трубопроводу точка можливої закупорки зміщується в бік камерного живильника. Стабілізація вологості стисненого повітря, що подається в пневмомагистраль, за рахунок використання більш чутливого і швидкодіючого вимірювального обладнання та засобів автоматизованого керування знизить можливість виникнення завалу, забезпечить економію електроенергії, а отже, підвищить ефективність пневмотранспортной системи. Розроблено математичну і комп'ютерну моделі електроприводу пневмотранспортной системи, отримано графіки електромеханічних процесів, що підтверджують її адекватність з точністю десять-дванадцять відсотків. Використання названих моделей дозволить заощадити час і кошти на проведення попередніх експериментів при розробці нових і модернізації існуючих пневмотранспортних систем. RU: При проектировании новых и модернизации существующих пневмотранспортных систем необходимо учитывать изменения электромеханических параметров работы оборудования при пуске или других переходных режимах, наиболее опасных с точки зрения возникновения завала пневмотрассы. Учитывая высокую стоимость электроэнергии и большие объемы производства при транспортировке сыпучих материалов, актуальной задачей является снижение удельного расхода сжатого воздуха при транспортировке, учет при разработке систем автоматического управления основных факторов, а именно, потерю давления на выходе пневмотрассы, влияющих на возникновения завалов пневмотранспортных систем. Целью работы является проведение экспериментальных исследований и компьютерного моделирования особенностей возникновения завала в пневмотранспортных системах при транспортировке сыпучих материалов, связанных с потерей давления на выходе пневмотранспортной системы. Поставленная цель достигается за счет проведения экспериментов, на основании которых получено аналитическое выражение для определения скорости движения смеси, обеспечивающей минимально допустимое по технологическому процессу давление на выходе пневмотрассы. Получена аналитическая зависимость возникновения возможной точки закупорки от падения давления на выходе пневмотрассы, определяющая минимальный шаг воздействия на транспортируемый двухфазный поток с целью препятствия возникновению завалов, а также при необходимости указывающая на место возникновения завала. Установлено, что при увеличении разности давления на входе и выходе трубопровода точка возможной закупорки смещается в сторону камерного питателя. Стабилизация влажности сжатого воздуха, подаваемого в пневмомагистраль, за счет использования более чувствительного и быстродействующего измерительного оборудования, и средств автоматизированного управления снизит возможность возникновения завала, обеспечит экономию электроэнергии, а следовательно, повысит эффективность пневмотранспортной системы. Разработаны математическая и компьютерная модели электропривода пневмотранспортной системы, получены графики электромеханических процессов, подтверждающие её адекватность с точностью десять-двенадцать процентов. Использование названых моделей позволит сэкономить время и средства на проведение предварительных экспериментов при разработке новых и модернизации существующих пневмотранспортных систем. EN: At designing new and modernizing existing pneumatic transport systems it is necessary to take into account changes in the electromechanical parameters of the equipment during start-up or other transient conditions that are most dangerous from the point of view of the occurrence of a blockage in the pneumatic system. Given the high cost of electricity and large volumes of production during the transportation of bulk materials, the urgent task is to reduce the specific consumption of compressed air during transportation, taking into account the development of automatic control systems for the main factors, namely, pressure loss at the outlet of the pneumatic system, affecting the occurrence of blockages of pneumatic conveying systems. The aim of the work is to conduct experimental studies and computer modeling of the features of blockage in pneumatic conveying systems during transportation of bulk materials associated with pressure loss at the outlet of the pneumatic transport systems. This goal is achieved by conducting experiments, on the basis of which an analytical expression is obtained to determine the speed of the mixture, which provides the minimum admissible pressure at the outlet of the air bag by the technological process. An analytical dependence of the occurrence of a possible clogging point on the pressure drop at the outlet of the air duct is obtained, which determines the minimum step of the impact on the transported two-phase flow in order to prevent the occurrence of blockages, and also, if necessary, indicates the place of occurrence of the blockage. It was established that with increasing pressure difference at the inlet and outlet of the pipeline, the point of possible blockage shifts towards the chamber feeder. Stabilization of the humidity of the compressed air supplied to the pneumatic line through the use of more sensitive and faster measuring equipment and automated control means will reduce the possibility of blockage, save energy, and therefore increase the efficiency of the pneumatic conveying system. Mathematical and computer models of the electric drive of the pneumatic transport system have been developed; graphs of electromechanical processes have been obtained, confirming its adequacy with an accuracy of ten-twelve percent for steady regime. Using these models will save time and money on conducting preliminary experiments in the development of new and modernization of existing pneumatic transport systems.Item Height adjustment of the cabin stop of the two-speed elevator according to the load identification method(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Шульженко, Сергій Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Shulzhenko, Sergii S.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Шульженко, Сергей СергеевичUK: Сучасні ліфти оснащені високотехнологічним обладнанням, що забезпечує комфорт міжповерхового пересування та високу безпеку. Плавність досягається завдяки використанню перетворювачів частоти в системах управління ліфтом. Водночас досить великий відсоток ліфтів, що експлуатуються в Україні, використовують звичайні двошвидкісні асинхронні двигуни та застарілу систему управління. Саме тому вдосконалення систем управління та заміна застарілого обладнання на нове для забезпечення безпечного міжповерхового транспортування є актуальним для України. EN: Modern elevators are equipped with high-tech equipment that provides comfort of interfloor movement and high safety. Smoothness is achieved through, the use of frequency converters in elevator control systems. At the same time, a fairly large percentage of elevators operated in Ukraine use conventional two-speed asynchronous motors and outdated control system. That is why the improvement of control systems and replacement of obsolete equipment with new ones, to ensure safe inter-floor transportation, is relevant for Ukraine. RU: Современные лифты оснащены высокотехнологичным оборудованием, обеспечивающим комфорт межэтажного передвижения и высокую безопасность. Плавность достигается за счет использования преобразователей частоты в системах управления лифтами. В то же время довольно большой процент эксплуатируемых в Украине лифтов используют обычные двухскоростные асинхронные двигатели и устаревшую систему управления. Поэтому для Украины актуально совершенствование систем управления и замена устаревшего оборудования на новое для обеспечения безопасности межэтажных перевозок.Item Investigation of the automatic control system for two-mass position electric drive(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Олєйніков, Микола Олександрович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Oleinikov, Mykola O.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Олейников, Николай АлександровичUK: Зростаючі вимоги до швидкості, точності, плавності, безпеки та енергоспоживання різних електромеханічних систем визначають їх постійне вдосконалення. Метою даної роботи є розробка та дослідження системи автоматичного управління двомасовим позиційним електроприводом з внутрішнім одномасовим приводом. Основою дослідження є методи теорії автоматичного управління та метод математичного моделювання для розробки систем управління для слідкування виконавчого механізму першої маси та для позиційного електропривода другої маси, а також для синтезу регулятора положення другої маси і знаходження коефіцієнтів ПІД-регулятора. Проводились фізичні експерименти, результати яких порівнювали з результатами математичного моделювання. EN: Increasing requirements for speed, accuracy, smoothness, safety and energy consumption of various electromechanical systems determine their continuous improvement. The aim of this work is to develop and research an automatic control system of a two-mass positioning electric drive with a tracing single-mass actuator in the inner circuit. The basis of the research is the methods of the theory of automatic control and the method of mathematical modeling for the development of control systems for tracing actuator of the first mass and for positional actuator of the second mass, as well as for the synthesis of the regulator of the position of the second mass and finding the coefficients of the PID controller. Physical experiments were performed, the results of which were compared with those of mathematical modeling. RU: Возрастающие требования к скорости, точности, плавности хода, безопасности и энергопотреблению различных электромеханических систем определяют их постоянное совершенствование. Целью данной работы является разработка и исследование системы автоматического управления двухмассовым позиционным электроприводом со следящим одномассовым исполнительным механизмом во внутренней цепи. В основе исследования лежат методы теории автоматического регулирования и метод математического моделирования для разработки систем управления для отслеживания исполнительного механизма первой массы и позиционного исполнительного механизма второй массы, а также для синтеза регулятора положения второй массы и нахождения коэффициентов ПИД-регулятора. Были проведены физические эксперименты, результаты которых сравнивались с результатами математического моделирования.Item Laboratory stand with wireless interface for study of automatic control systems of dc electric drive(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Кулинич, Едуард Михайлович; Назарова, Олена Сергіївна; Гончаров, Дмитро Вікторович; Чернишев, Сергій Геннадійович; Kulynych, Eduard M.; Nazarova, Olena S.; Goncharov, Dmytro V.; Chernyshev, Sergii G.; Кулинич, Эдуард Михайлович; Назарова, Елена Сергеевна; Гончаров, Дмитрий Викторович; Чернышев, Сергей ГеннадиевичUK: Двигуни постійного струму використовуються в багатьох галузях промисловості, вивчаються в більшості освітніх програм у галузі "Електротехніка", а також за спеціальностями "Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології", тому існує потреба у розробці лабораторного стенду для вивчення та досліджень автоматичних систем управління (АСУ) електроприводу постійного струму з урахуванням сучасних ІТ-технологій передачі та обробки даних. EN: DC motors are used in many industries, are studied in most educational programs in the field of "Electrical Engineering", as well as specialties "Automation and computer-integrated technologies", so there is the need to develop a laboratory bench for studying and research of automatic control systems (ACS) of DC electric drive, taking into account modern IT-technologies of data transmission and processing. RU: Двигатели постоянного тока используются во многих отраслях промышленности, изучаются по большинству образовательных программ по направлению «Электротехника», а также по специальностям «Автоматизация и компьютерно-интегрированные технологии», поэтому существует необходимость в разработке лабораторного стенда для обучения и исследований. систем автоматического управления (САУ) электропривода постоянного тока с учетом современных IT-технологий передачи и обработки данных.Item Автоматизація технологічних процесів в пневмотранспортних системах(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Назарова, Олена Сергіївна; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Бондаренко, Валерій Іванович; Nazarova, Olena S.; Meleshko, Iryna A.; Bondsrenko, Valerii I.; Назарова, Елена Сергеевна; Мелешко, Ирина Анатольевна; Бондаренко, Валерий ИвановичUK: Публікація присвячена дослідженню та впровадженню автоматизації технологічних процесів у пневмотранспортних системах за допомогою нових інженерних рішень та сучасних технологій. EN: The publication is devoted to research and implementation of automation of technological processes in pneumatic transport systems with the help of new engineering solutions and modern technologies. RU: Публикация посвящена исследованию и внедрению автоматизации технологических процессов в пневмотранспортных системах с помощью новых инженерных решений и современных технологий.Item Визначення точності метода ідентифікації ступеня завантаження двошвидкісного ліфта(Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, 2019) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Шульженко, Сергій Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Shulzhenko, Sergii S.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Шульженко, Сергей СергеевичUK: Стаття присвячена питанням підвищення точності позиціювання двошвидкісного ліфта з використанням розробленого методу ідентифікації його ступеня завантаження. EN: The article is devoted to the issues of improving the accuracy of positioning of a two-speed elevator using the developed method of identification of its loading rate. RU: Статья посвящена вопросам повышения точности позиционирования двухскоростного лифта с использованием разработанного метода идентификации его степени загрузки.Item Визначення точності ідентифікації ступеня завантаження двошвидкісного ліфта(Луцький НТУ, 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Шульженко, Сергій Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Shulzhenko, Sergii S.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Шульженко, Сергей СергеевичUK: Стаття присвячена питанням підвищення точності позиціювання двошвидкісного ліфта з використанням розробленого методу ідентифікації його ступеня завантаження. EN: The article is devoted to the issues of improving the accuracy of positioning of a two-speed elevator using the developed method of identification of its loading rate. RU: Статья посвящена вопросам повышения точности позиционирования двухскоростного лифта с использованием разработанного метода идентификации его степени загрузки.Item Використання баз даних у діагностиці електроенергетичного обладнання(НУ «Запорізька політехніка», 2023) Назарова, Олена Сергіївна; Шокуров, Данило Романович; Nazarova, Olena S.; Shokurov, Danylo R.UK: У роботі розглядається використання баз даних у діагностиці електроенергетичного обладнання EN: The work considers the use of databases in the diagnosis of electric power equipmentItem Використання емуляторів при дослідженні стаціонарних і автономних мехатронних систем(Івано-Франківськ : Видавець Кушнір, 2021) Назарова, Олена Сергіївна; Nazarova, Olena S.; Назарова, Елена СергеевнаUK: Стаття присвячена використанню у навчальному процесі емуляторів для вивчення і дослідження роботи мехатронних модулів EN: The article is devoted to the use of emulators in the educational process for studying and researching the work of mechatronic modules RU: Статья посвящена использованию в учебном процессе эмуляторов для изучения и исследования работы мехатронных модулейItem Використання програмно-апаратного комплексу електропневматичних мехатронних систем при роботі зі здобувачами вищої освіти(Київський національний університет технологій та дизайну, 2022) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Шульженко, Сергій Сергійович; Олєйніков, Микола Олександрович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Shulzhenko, Sergii S.; Olieinikov, Mykola O.UK: У роботі розглядається розробка апаратних частин комплексу та їх імітаційних моделей, що дозволяють в лабораторних умовах та дистанційно відтворити певний технологічний процес та дослідити системи автоматичного керування ним. EN: The work considers the development of hardware parts of the complex and their simulation models, which allow to reproduce a certain technological process in laboratory conditions and remotely and to investigate the systems of its automatic control.Item Вимірювання крутного моменту для дослідження енергетичних характеристик приводів електромобілей(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Брилистий, Віктор Вікторович; Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Brylystyi, Viktor V.; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Брылистый, Виктор Викторович; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир ВладимировичUK: Розроблено спосіб вимірювання крутного моменту на валу двигуна для дослідження енергетичних характеристик приводів електричних транспортних засобів. EN: A method for measuring torque on the motor shaft for studying the energy characteristics of electric vehicle drives has been developed. RU: Разработан способ измерения крутящего момента на валу двигателя для исследования энергетических характеристик приводов электрических транспортных средств.Item Вимірювання крутного моменту для дослідження енергетичних характеристик приводів електромобілей(Луцький національний технічний університет, 2022) Брилистий, Віктор Вікторович; Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Brylystyi, Viktor V.; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Брылистый, Виктор Викторович; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир ВладимировичUK: Розроблено спосіб вимірювання крутного моменту на валу двигуна для дослідження енергетичних характеристик приводів електричних транспортних засобів. EN: A method for measuring torque on the motor shaft for studying the energy characteristics of electric vehicle drives has been developed. RU: Разработан способ измерения крутящего момента на валу двигателя для исследования энергетических характеристик приводов электрических транспортных средств.Item Вимірювання та корекція кутової швидкості при пошкодженні оптичної системи енкодера(Луцький НТУ, 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Олєйніков, Микола Олександрович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Oleinikov, Mykola O.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Олейников, Николай АлександровичUK: Безперервне вдосконалення технологічних процесів призводить до необхідності розробки машин і агрегатів, до яких пред'являються нові вимоги щодо експлуатаційних характеристик. Необхідність регулювання положення виконавчих позиційних механізмів виникає в підйомно-транспортних машинах, верстатах, маніпуляторах і металургійних агрегатах. Основна вимога, яка пред'являється до досліджуваних електроприводів, полягає в забезпеченні необхідної точності установки механізму в задану точку простору та в забезпеченні необхідного характеру руху робочого органу. Це робить актуальним завдання розробки та оптимізації систем автоматичного керування механізмами позиціювання. EN: Continuous improvement of technological processes leads to the need to develop machines and units, which are subject to new requirements for performance characteristics. The need to regulate the position of the actuating positioning mechanisms arises in the lifting and transport of machinery, machine tools, manipulators and metallurgical units. The main requirement, which is imposed on the considered electric drives, is to ensure the required accuracy of installation of the mechanism at a given point in space and to ensure the necessary nature of the movement of the working body. This makes the task of developing and optimizing automatic control systems for positioning mechanisms relevant. RU: Непрерывное совершенствование технологических процессов приводит к необходимости разработки машин и агрегатов, к которым предъявляются новые требования по эксплуатационным характеристикам. Необходимость регулирования положения исполнительных позиционных механизмов возникает в подъемно-транспортных машинах, станках, манипуляторах и металлургических агрегатах. Основное требование, которое предъявляется к рассматриваемым электроприводам, заключается в обеспечении требуемой точности установки механизма в заданную точку пространства и в обеспечении необходимого характера движения рабочего органа. Это делает актуальной задачу разработки и оптимизации систем автоматического управления механизмами позиционирования.Item Вплив напруги живлення мережі на роботу двошвидкісного ліфта(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Шульженко, Сергій Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Shulzhenko, Sergii S.UK:У роботі розглядається вплив напруги живлення мережі на роботу двошвидкісного ліфта EN: The work considers the influence of the mains supply voltage on the operation of a two-speed elevatorItem Впровадження STEAM-освіти як запорука ефективності українських стартапів(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Назарова, Олена Сергіївна; Nazarova, Olena S.UK: У роботі акцентовано увагу на значенні STEAM-орієнтованого підходу до навчання для гармонійного розвитку технологічної та творчої складової здобувачів освіти, а також практичного втілення власних розробок. EN: The work focuses on the importance of the STEAM-oriented approach to education for the harmonious development of the technological and creative component of the students of education, as well as the practical implementation of their own developments.Item Дослідження двомасової системи електропривода кліті стана холодної прокатки з урахуванням нелінійності пружної передачі(Луцький НТУ, 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Лукьянов, Владислав Вадимович; Шевченко, Валерія Олександрівна; Nazarova, Olena S.; Lukianov, Vladyslav V.; Shevchenko, Valeriia O.; Назарова, Елена Сергеевна; Лукьянов, Владислав Вадимович; Шевченко, Валерия АлександровнаUK: Враховуючи постійно зростаючі вимоги до якості готової продукції, а також світові тенденції розвитку металургії, на комбінаті «Запоріжсталь» постійно проводяться модернізації обладнання та вдосконалення технологічних процесів. Це дозволяє забезпечити виробництво продукції у повній відповідності з вимогами національних стандартів та успішно конкурувати з провідними металовиробниками на світовому ринку. Зроблено аналіз технологічних особливостей реверсивного стана холодної прокатки, проведено вибір потужності електродвигуна кліті і перевірку за нагрівом, змодельовано двомасову систему електропривода кліті у пакеті Matlab, розроблено імітаційну модель, досліджено на моделі електромеханічні процеси з урахуванням нелінійності у пружній передачі. EN: Taking into account the constantly growing requirements for the quality of finished products, as well as global trends in the development of metallurgy, the Zaporizhstal plant is constantly modernizing equipment and improving technological processes. This allows us to ensure the production of products in full compliance with the requirements of national standards and successfully compete with leading metal manufacturers in the world market. An analysis of the technological features of a reversing cold rolling mill is made, the power of the stand electric motor is selected and the heating is checked, a two-mass stand electric drive system is simulated in the Matlab package, a simulation model is developed, and electromechanical processes are investigated on the model taking into account the nonlinearity of elastic transmission. RU: Учитывая постоянно растущие требования к качеству готовой продукции, а также мировые тенденции развития металлургии, на комбинате «Запорожсталь» постоянно проводятся модернизации оборудования и совершенствования технологических процессов. Это позволяет обеспечить производство продукции в полном соответствии с требованиями национальных стандартов и успешно конкурировать с ведущими металлопроизводителями на мировом рынке. Сделан анализ технологических особенностей реверсивного стана холодной прокатки, проведен выбор мощности электродвигателя клети и проверку по нагреву, смоделирована двухмассовая система электропривода клети в пакете Matlab, разработана имитационная модель, исследованы на модели электромеханические процессы с учетом нелинейности упругой передачи.Item Дослідження двомасової системи з урахуванням нелінійності пружної передачі(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Назарова, Олена Сергіївна; Шевченко, Валерія Олександрівна; Жаховський, Олексій Володимирович; Nazarova, Olena S.; Shevchenko, Valeriia O.; Zhahovskyi, Oleksii V.; Назарова, Елена Сергеевна; Шевченко, Валерия Александровна; Жаховский, Алексей ВладимировичUK: Зроблено аналіз особливостей технологічного процесу і враховані технологічні вимоги, пропоновані до головного електропривода одноклітьового стана холодної прокатки, проведено комп’ютерне моделювання системи автоматичного керування двомасовою системою з урахуванням нелінійності пружної передачі. EN: The analysis of features of technological process is made and the technological requirements offered to the main electric drive of a single-cage mill of cold rolling are considered, computer modeling of system of automatic control of two-mass system taking into account nonlinearity of elastic transfer is carried out. RU: Сделан анализ особенностей технологического процесса и учтены технологические требования, предъявляемые к главному электропривода одноклитьового состояния холодной прокатки, проведено компьютерное моделирование системы автоматического управления двухмассовой системой с учетом нелинейности упругой передачи.Item Дослідження енергетичних характеристик електроприводів електромобілей(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Брилистий, Віктор Вікторович; Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Brylystyi, Viktor V.; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Брылистый, Виктор Викторович; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир ВладимировичUK: Запропоновано стенд дослідження енергетичних характеристик електроприводів електромобілей. Розроблений стенд дозволяє проводити заміри витраченої електричної та механічної потужності при варіюванні частоти обертання валу двигуна. Отримані данні дозволяють синтезувати закон керування приводом з мінімальним споживанням електроенергії. EN: The stand of research of power characteristics of electric drives of electric cars is offered. The developed stand allows to carry out measurements of the spent electric and mechanical power at variation of frequency of rotation of a motor shaft. The obtained data allow to synthesize the law of control of the drive with the minimum consumption of the electric power. RU: Предложено стенд исследования энергетических характеристик электроприводов електромобилей. Разработанный стенд позволяет проводить замеры затраченной электрической и механической мощности при варьировании частоты вращения вала двигателя. Полученные данные позволяют синтезировать закон управления приводом с минимальным потреблением электроэнергии.Item Дослідження мікропроцесорних систем керування рівнем рідини(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Купченко, Олександр Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Kupchenko, Oleksandr S.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Купченко, Александр СергеевичUK: Розроблено лабораторний стенд для дослідження мікропроцесорних систем керування рівнем рідини з урахуванням особливостей пуску та нелінійності характеристики насосної установки. Підтверджено адекватність запропонованої фізичної і комп’ютерної моделей, що дає підстави для її використання при синтезі та дослідженні систем автоматичного керування рівнем рідини. Використання лабораторного стенду в сукупності з адекватною йому імітаційною моделлю дозволяє знизити трудомісткість розробки систем керування для практичних застосувань. EN: A laboratory stand has been developed for the study of microprocessor liquid level control systems, taking into account the peculiarities of start-up and the nonlinearity of the characteristics of the on-pine installation. The adequacy of the proposed physical and computer models is confirmed, which gives grounds for its use in the synthesis and study of automatic liquid level control systems. The use of a laboratory stand in conjunction with an adequate simulation model reduces the complexity of developing control systems for practical applications. RU: Разработан лабораторный стенд для исследования микропроцессорных систем управления уровнем жидкости с учетом особенностей пуска и нелинейности характеристики на-сосновые установки. Подтверждена адекватность предложенной физической и компьютерной моделей, что дает основания для ее использования при синтезе и исследовании систем автоматичного управления уровнем жидкости. Использование лабораторного стенда в совокупности с адекватной ему имитационной моделью позволяет снизить трудоемкость разработки систем управления для практических применений.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »