Наукові статті кафедри журналістики
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові статті кафедри журналістики by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 68
Results Per Page
Sort Options
Item Газети Радянської України 20 – 40-х років ХХ століття: проблема гендерного маркування назв(Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, 2008) Пода, Олена Юріївна; Пода, Елена Юрьевна; Poda, Olena Y.UK: У статті аналізується гендерний дискурс радянської української преси 20-40-х років ХХ століття. Виділяються назви з використанням чоловічих маркерів. Окремо описуються назви газет з гендерним маркером. EN: Gender discourse of soviet Ukrainian press of the 20th – 40th of the XIXth century are analyzed here. The names with using men’s markers are distinguished. Separately are described the titles of newspapers with gender marker RU: В статье анализируется гендерный дискурс советской украинской прессы 20-40-х годах ХХ века. Выделяются названия с использованием мужских маркеров. Отдельно описываются названия газет с гендерным маркером.Item Розвиток типологічної парадигми гендерно маркованих журналів в Україні(Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, 2008) Пода, Олена Юріївна; Пода, Елена Юрьевна; Poda, Olena Y.UK: У статті аналізується процес розвитку типологічної парадигми гендернo маркованих журналів в Україні, вплив на ринок преси гендерного маркера. Розвиток типологічних парадигм жіночих і чоловічих журналів – підтвердження активного функціонування таких типотворчих ознак, як біологічна стать і гендер. EN: Influence of gender marking on market of press and development of the typical paradigm of gender marking magazines in Ukraine are analyzed in the article. Development of typical paradigms of female and men’s magazines is a confirmation of active function of sex and gender as a sings, that are formed of edition. RU: В статье анализируется процесс развития типологической парадигмы гендерно маркированных журналов в Украине, влияние на рынок прессы гендерного маркера.Развитие типологических парадигм женских и мужских журналов – подтверждение активного функционирования таких типообразующих признаков, как биологический пол и гендер.Item Проблема гендерних ролей і стереотипів у пресі на межі ХХ-ХХІ ст.(Київський національний університет ім. Т.Шевченка, 2009) Пода, Олена Юріївна; Пода, Елена Юрьевна; Poda, Olena Y.UK: Аналізується проблема функціонування гендерних ролей і стереотипів у суспільстві. Розглядається специфіка трансляції через друковані мас-медіа стереотипів жіночого ряду, вплив на цей процес ідеологічного чинника. EN: The problem of the functioning of gender stereotypes and gender roles in the society is analyzed in the article. Specificity of transference through mass media of female stereotypes, influence of ideologic factor on this process are also examined. RU: В статье анализируется проблема функционирования гендерных стереотипов в обществе. Рассматриваются специфика трансляции через печатные масс-медиа стереотипов женского ряда, влияние на этот процесс идеологического фактора.Item Жіноча сторінка в газеті як канал гендерної комунікації влади(Класичний приватний університет, 2010) Пода, Олена Юріївна; Пода, Елена Юрьевна; Poda, Olena Y.UK: У контексті гендерних досліджень жіноча сторінка в газеті розглядається як канал гендерної комунікації. Об’єкти дослідження – газети і статті жіночих журналів, постанови комуністичної партії та ін. EN: Female page in the newspaper is considered as a channel of gender communication in the context of gender studies. The objects of analysis in article are newspapers and articles from female magazines, resolutions of communist party etc. RU: В контексте гендерних исследований женская страница в газете рассматривается как канал гендерной коммуникации. Объекты исследования – газеты и статьи из женских журналов, постановления коммунистической партии и т. д.Item Ток-шоу «Політвечеря» як новий формат програми ЗОДТРК «Запоріжжя»(Класичний приватний університет, 2010) Панченко, Світлана Анатоліївна; Панченко, Светлана Анатольевна; Panchenko, Svitlana A.UK: У статті розглядається структура та специфічні риси кулінарно-політичного ток-шоу «ПолітВечеря», аналізується проблема жанрового синтезу. EN: In the article a structure and specific lines of culinary-political talk show «PolitVecherya» are examined the problem of genre synthesis is analysed. RU: В статье рассматривается структура и специфические черты кулинарно-политического ток-шоу «ПолитУжин», анализируется проблема жанрового синтеза.Item Запорізьке державне телебачення як складова інформаційного простору України Запорізьке державне телебачення як складова інформаційного простору України(Таврійський національний університет ім. В.І. Вернадського, 2010) Панченко, Світлана Анатоліївна; Панченко, Светлана Анатольевна; Panchenko, Svitlana A.UK: У статті розглядається стан і тенденції розвитку запорізького державного телебачення як складової інформаційного простору України. EN: In the article Zaporizhian state television as the component of Ukrainian informational space is studied, its condition and the tendencies of development are analysed. RU: В статье рассматривается состояние и тенденции развития запорожского государственного телевидения как составной части информационного пространства Украины.Item Проблема типології інтернет-ЗМІ(Класичний приватний університет, 2010) Тонкіх, Ірина Юріївна; Тонких, Ирина Юрьевна; Tonkikh, Iryna Y.UK: У статті з’ясовуються причини виникнення наукової дискусії навколо типології інтернет-ЗМІ, розглядаються сучасні класифікації, визначаються типологічні ознаки нових медіа, вирізняються типи ЗМІ. EN: The reasons of the scientific discussion about the Internet mass-media typology arediscussed in the article. The modern classifications are examined, the typological features of the new media are determined, the types of Internet mass-media are described. RU: В статье выясняются причины возникновения научной дискуссии вокруг типологии интернет-СМИ, рассматриваются современные классификации, определяются типологические признаки новых медиа, выделяются типы интернет-СМИ.Item Своєрідність публіцистики Євгена Сверстюка(Таврический национальный университет им. В. И. Вернадского., 2010) Клименко, Наталя Олександрівна; Клименко, Наталья Александровна; Klymenko, Natalya O.UK: У статті аналізується публіцистична творчість Євгена Сверстюка, визначається своєрідність творчого методу публіциста, виокремлюються особливості стилю. EN: In the article journalistic works of Jevgen Sverstjuk are analyzed, the author defines peculiarities of the creative method of the publicist, determines originality of the journalist’s style. RU: В статье анализируется публицистика Евгения Сверстюка, определяется своеобразие творческого метода публициста, выделяются особенности стиля.Item Вербальні й візуальні (ілюстративні) жіночі образи в гендерно маркованих глянцевих виданнях(Класичний приватний університет, 2010) Клименко, Наталя Олександрівна; Клименко, Наталья Александровна; Klymenko, Natalya O.UK: У статті аналізуються вербальні й візуальні (ілюстративні) жіночі образи, що представлені в гендерно маркованих глянцевих виданнях “Единственная”, “Женский журнал”, “EGO”. Обгрунтовується думка, що типологія жіночих образів, які представлені в журналах “Единственная” и “Женский журнал”, виглядає наступним чином: «Гарна жінка, жінка-модель», «Ділова жінка», «Щаслива жінка», «Секс-символ», «Дружина й мати». Підкреслюється, що в процесі репрезентації жіночих образів у жіночих і чоловічих журналах використовуються текстові й фотоматеріали, фотоілюстрації, причому останнім відводиться центральне місце. EN: The article is devoted to verbal and visual female images, which are represented by illustrated magazines “Yedinstvennaja”, “Genskij journal”, “EGO”. The most frequent female images depicted in women magazines are “A beautiful woman \ model”; “A business lady \ high class specialist”; “A happy woman”; “A sex symbol”; “Wife and mother”. It is stressed that in men and women magazines both verbal and photo units represent female images, but photo ones are paid more attention to. RU: В статье анализируются вербальные и визуальные (иллюстративные) женские образы, встречающиеся в гендерно маркированных глянцевых изданиях “Единственная”, “Женский журнал”, “EGO”. Доказывается, что типология женских образов, которые чаще всего встречаются в журналах “Единственная” и “Женский журнал”, выглядит следующим образом: “Красивая женщина, женщина-модель”, “Деловая женщина”, “Счастливая женщина”, “Секс-символ”, “Жена и мать”. Подчеркивается, что в процессе репрезентации женских образов в женских и мужских журналах используются текстовые и фотоматериалы, фотоиллюстрации, причем последним отводится центральное место.Item Проблеми дитинства та материнства на сторінках видань для жінок і родини: специфіка подання (на матеріалах журналів «Единственная», «Мир Семьи», «Мама и я»)(Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка., 2010) Клименко, Наталя Олександрівна; Клименко, Наталья Александровна; Klymenko, Natalya O.UK: У статті здійснено аналіз специфіки висвітлення проблем матері та дитини на сторінках журналів «Единственная», «Мир семьи», «Мама и я» (у проблемно-тематичному та жанровому аспектах). З’ясовано, що предметом зацікавленості вказаних видань є медичні, психологічні та соціальні проблеми, що стосуються жінок і дітей. Висвітлюючи їх, автори публікацій частіше вдаються до інформаційної замітки, репортажу, інтерв’ю; активно насичують сторінки видань рекомендаціями (порадами), залучають листи читачок, інколи вдаються до проблемних статей (але не в чистому вигляді). Серед художньо-публіцистичних жанрів надають перевагу «життєвим історіям». EN: The article analyzes mom-and-kid problems’ coverage specificity in magazines like «Yedinstvennaya» («The only one»), «Mir semyi» («Family World»), «Mama i ya» («My Mom and I») in problem-topical and genre aspects. The evidence show that subject interest for given editions represent medical, psychological and social problems of women and kids. While making coverage, the authors refer to information notes, reporting and interview; they also actively fill the pages with recommendations (advice), add their readers’ letters and sometimes apply «problematic article» genre, but not in its pure form, though. The authors give preference to «trivial story» among other fiction and journalistic genres. RU: В статье проанализирована специфика освещения проблем матери и ребенка журналами «Единственная», «Мир семьи», «Мама и я» (в проблемно-тематическом и жанровом аспектах). Доказано, что предметом интереса названных изданий являются медицинские, психологические и социальные проблемы, касающиеся женщин и детей. Освещая их, авторы материалов используют информационную заметку, репортаж, интервью; активно насыщают страницы изданий рекомендациями (советами), приобщают письма читательниц, иногда обращаются к жанру проблемной статьи (но не в чистом виде). Среди художественно-публицистических жанров отдают предпочтение «житейским историям».Item Ф.М. Достоевский-публицист о женской эмансипации и женском творчестве(Класичний приватний університет, 2010) Погребна, Вікторія Леонідівна; Погребная, Виктория Леонидовна; Pogrebnaya, Vіktoriya L.UK: У статті розглядаються публіцистичні твори, в яких Ф.М. Достоєвський звертається до проблем жіночої емансипації, з’ясовується його оцінка жіночої творчості. EN: In the article the publicistic novels of F.M. Dostoevsky are viewed. The writer addresses to the problems of female emancipation and demonstrates his personal attitude to the female creativity. RU: В статье рассматриваются публицистические произведения, в которых Достоевский обращается к проблемам женской эмансипации, выясняется его отношение к женскому творчеству.Item Гендерне маркування назв українських газет (1941–1945 рр.)(Класичний приватний університет, 2011) Пода, Олена Юріївна; Пода, Елена Юрьевна; Poda, Olena Y.UK: У статті проаналізовано специфіку функціонування гендерного фактора в пресі. Предмет аналізу – назви українських газет. Період вивчення охоплює 1941–1945 рр. EN: In the article the peculiarities of function of gender factor in the press are considered. Subject of analyze are titles of the Ukrainian newspapers. Period of study are 1941–1945 years. RU: В статье рассматриваются особенности функционирования гендерного фактора в прессе. Предмет анализа – названия украинских газет. Период изучения охватывает 1941–1945 гг.Item Рецепция творчества женщин-писательниц в русском прессовом дискурсе второй половины ХІХ столетия(Київський міжнародний університет, Донецький національний університет, 2011) Погребна, Вікторія Леонідівна; Погребная, Виктория Леонидовна; Pogrebnaya, Vіktoriya L.UK: У статті розглядається проблема рецепції жіночої творчості в критиці та публіцистиці 60–80-х рр. ХІХ століття. EN: In the article the author determines the the problem of the female art perception in the critics and publicistics of the 60–80-th of the XIX century. RU: В статье рассматривается проблема рецепции женского творчества в критике и публицистике 60–80-х гг. ХІХ столетия.Item Емігрантська рецепція української літератури останньої третини ХХ – початку ХХІ століть у критиці й літературознавстві: історія, проблеми, принципи класифікації(Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2011) Скуртул, Ганна Сергіївна; Скуртул, Анна Сергеевна; Skurtul, Hanna S.UK: У статті з’ясовуються особливості емігрантської рецепції української літератури останньої третини ХХ – початку ХХІ століть. На основі узагальнення існуючих у літературознавстві й критиці поглядів на проблему «еміграція і література» пропонується власна класифікація літератури емігрантського дискурсу. EN: In the article the author determines the emigrant perception pecularities of Ukrainian literature of the last third of the XX – the beginning of the XXI centuries. The author suggests her own classification of the emigrant discourse literature basing on the generalization of the current points of view to “the emigration and the literature” problem in the literary criticism and study of literature. RU: В статье определяются особенности эмигрантской рецепции украинской литературы последней трети ХХ – начала ХХІ столетий. На основе обобщения существующих в литературоведении и критике взглядов на проблему «эмиграция и литература» предлагается собственная классификация литературы эмигрантского дискурса.Item Публіцистика Людмили Сталь про розвиток преси для жінок(Київський національний університет ім. Тараса Шевченка, Сумський державний університет, 2011) Пода, Олена Юріївна; Пода, Елена Юрьевна; Poda, Olena Y.UK: У статті аналізуються погляди відомої громадської діячки Людмили Сталь на проблему розвитку жіночої преси. Об’єкт дослідження – статті Л. Сталь у журналі «Коммунистка». EN: Opinions of famous public benefactor Ludmila Stal at the problem of development of female press are analyzed in the article. Object of research –articles L. Stal’s in magazine «Kommunistka». RU: В статье анализируются взгляды известной общественной деятельницы Людмилы Сталь на проблему развития женской прессы. Объект исследования - статьи Л. Сталь в журнале «Коммунистка».Item Способи залучення читачів до журналістської діяльності в українських інтернет-ЗМІ(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2011) Тонкіх, Ірина Юріївна; Тонких, Ирина Юрьевна; Tonkikh, Iryna Y.UK: У статті визначаються способи залучення читачів до журналістської діяльності в українських інтернет-виданнях, а саме блоги, публікації читацьких репортажів, фото- і відеоматеріалів, статей, новин тощо. EN: In the article the author determines the ways of readers’ joining the journalistic work such as blogs, publications of readers’ reports, photo and video materials, articles, news etc. RU: В статье определяютсяспособы приобщения читателей к журналистской деятельности в украинских интернет-изданиях, а именно блоги, публикации читательских репортажей, фото- и видеоматериалов, статей, новостейи т.д.Item Роль дизайну в маркетинговій стратегії запорізьких газет(Київський міжнародний університет, Донецький національний університет, 2011) Панченко, Світлана Анатоліївна; Панченко, Светлана Анатольевна; Panchenko, Svitlana A.UK: У статті аналізуються елементи дизайну запорізьких газет. Розглядається роль дизайну як одного з головних компонентів маркетингової політики видання. EN: Design elements of Zaporozhzhia newspapers are analyzed. The role of design as one of key components of paper editing policy is considered. RU: В статье анализируются элементы дизайна запорожских газет. Рассматривается роль дизайна как одного из главных компонентов маркетинговой политики изданияItem Авторські репрезентації в аналітичних оглядах журналу «Український тиждень»(Класичний приватний університет, 2011) Панченко, Світлана Анатоліївна; Панченко, Светлана Анатольевна; Panchenko, Svitlana A.UK: На прикладі творчого доробку оглядача журналу «Український тиждень» Юрія Макарова у статті розглянуто сучасні тенденції авторських репрезентацій в аналітичних оглядах. EN: The article studies modern tendencies of author’s representations in analytical reviews on the example of the creative groundwork of the observer of the magazine “Ukrainian Week” Yuriy Makarov. RU: На примере творческих наработок обозревателя журнала «Украинская неделя» Юрия Макарова в статье рассматриваются современные тенденции авторских репрезентаций в аналитических обзорах.Item Специфіка подання новин в українських інтернет-ЗМІ(Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г. Сковороди, 2011) Тонкіх, Ірина Юріївна; Тонких, Ирина Юрьевна; Tonkikh, Iryna Y.UK: У статті розглядаються основні принципи висвітлення новин в інтернет-виданнях України та стратегії подання інформації на сайтах засобів масової інформації. EN: In the article the author determines the main principles of news interpretation in the Ukrainian internet resources and the strategies for information presentation on the mass-media sites. RU: В статье рассматриваются основные принципы освещения новостей в интернет-изданиях Украины и стратегии подачи информации на сайтах средств массовой информации.Item Форми інтерактивного зв’язку на сторінках інтернет-видання «Корреспондент.net»(Київський міжнародний університет, 2011) Тонкіх, Ірина Юріївна; Тонких, Ирина Юрьевна; Tonkikh, Iryna Y.UK: У статті проаналізовано форми інтерактивного зв’язку з аудиторією на сторінках інтернет-видання «Корреспондент.net»: блоги, форуми, опитування, коментарі, чати, читацькі публікації. EN: The article analyzes the forms of interactive communications with audience on pages of the internet-edition «Korrespondent.net»: blogs, forums, questionings, comments, chats, reader’s publications. RU: В статье проанализированы формы интерактивной связи с аудиторией на страницах интернет-издания «Корреспондент.net»: блоги, форумы, опросы, комментарии, чаты, читательские публикации.