Наукові статті кафедри ЕП та АПУ
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові статті кафедри ЕП та АПУ by Subject "automatic control system"
Now showing 1 - 20 of 27
Results Per Page
Sort Options
Item Height adjustment of the cabin stop of the two-speed elevator according to the load identification method(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Шульженко, Сергій Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Shulzhenko, Sergii S.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Шульженко, Сергей СергеевичUK: Сучасні ліфти оснащені високотехнологічним обладнанням, що забезпечує комфорт міжповерхового пересування та високу безпеку. Плавність досягається завдяки використанню перетворювачів частоти в системах управління ліфтом. Водночас досить великий відсоток ліфтів, що експлуатуються в Україні, використовують звичайні двошвидкісні асинхронні двигуни та застарілу систему управління. Саме тому вдосконалення систем управління та заміна застарілого обладнання на нове для забезпечення безпечного міжповерхового транспортування є актуальним для України. EN: Modern elevators are equipped with high-tech equipment that provides comfort of interfloor movement and high safety. Smoothness is achieved through, the use of frequency converters in elevator control systems. At the same time, a fairly large percentage of elevators operated in Ukraine use conventional two-speed asynchronous motors and outdated control system. That is why the improvement of control systems and replacement of obsolete equipment with new ones, to ensure safe inter-floor transportation, is relevant for Ukraine. RU: Современные лифты оснащены высокотехнологичным оборудованием, обеспечивающим комфорт межэтажного передвижения и высокую безопасность. Плавность достигается за счет использования преобразователей частоты в системах управления лифтами. В то же время довольно большой процент эксплуатируемых в Украине лифтов используют обычные двухскоростные асинхронные двигатели и устаревшую систему управления. Поэтому для Украины актуально совершенствование систем управления и замена устаревшего оборудования на новое для обеспечения безопасности межэтажных перевозок.Item Investigation of the automatic control system for two-mass position electric drive(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Олєйніков, Микола Олександрович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Oleinikov, Mykola O.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Олейников, Николай АлександровичUK: Зростаючі вимоги до швидкості, точності, плавності, безпеки та енергоспоживання різних електромеханічних систем визначають їх постійне вдосконалення. Метою даної роботи є розробка та дослідження системи автоматичного управління двомасовим позиційним електроприводом з внутрішнім одномасовим приводом. Основою дослідження є методи теорії автоматичного управління та метод математичного моделювання для розробки систем управління для слідкування виконавчого механізму першої маси та для позиційного електропривода другої маси, а також для синтезу регулятора положення другої маси і знаходження коефіцієнтів ПІД-регулятора. Проводились фізичні експерименти, результати яких порівнювали з результатами математичного моделювання. EN: Increasing requirements for speed, accuracy, smoothness, safety and energy consumption of various electromechanical systems determine their continuous improvement. The aim of this work is to develop and research an automatic control system of a two-mass positioning electric drive with a tracing single-mass actuator in the inner circuit. The basis of the research is the methods of the theory of automatic control and the method of mathematical modeling for the development of control systems for tracing actuator of the first mass and for positional actuator of the second mass, as well as for the synthesis of the regulator of the position of the second mass and finding the coefficients of the PID controller. Physical experiments were performed, the results of which were compared with those of mathematical modeling. RU: Возрастающие требования к скорости, точности, плавности хода, безопасности и энергопотреблению различных электромеханических систем определяют их постоянное совершенствование. Целью данной работы является разработка и исследование системы автоматического управления двухмассовым позиционным электроприводом со следящим одномассовым исполнительным механизмом во внутренней цепи. В основе исследования лежат методы теории автоматического регулирования и метод математического моделирования для разработки систем управления для отслеживания исполнительного механизма первой массы и позиционного исполнительного механизма второй массы, а также для синтеза регулятора положения второй массы и нахождения коэффициентов ПИД-регулятора. Были проведены физические эксперименты, результаты которых сравнивались с результатами математического моделирования.Item Визначення точності метода ідентифікації ступеня завантаження двошвидкісного ліфта(Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, 2019) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Шульженко, Сергій Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Shulzhenko, Sergii S.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Шульженко, Сергей СергеевичUK: Стаття присвячена питанням підвищення точності позиціювання двошвидкісного ліфта з використанням розробленого методу ідентифікації його ступеня завантаження. EN: The article is devoted to the issues of improving the accuracy of positioning of a two-speed elevator using the developed method of identification of its loading rate. RU: Статья посвящена вопросам повышения точности позиционирования двухскоростного лифта с использованием разработанного метода идентификации его степени загрузки.Item Визначення точності ідентифікації ступеня завантаження двошвидкісного ліфта(Луцький НТУ, 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Шульженко, Сергій Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Shulzhenko, Sergii S.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Шульженко, Сергей СергеевичUK: Стаття присвячена питанням підвищення точності позиціювання двошвидкісного ліфта з використанням розробленого методу ідентифікації його ступеня завантаження. EN: The article is devoted to the issues of improving the accuracy of positioning of a two-speed elevator using the developed method of identification of its loading rate. RU: Статья посвящена вопросам повышения точности позиционирования двухскоростного лифта с использованием разработанного метода идентификации его степени загрузки.Item Використання баз даних у діагностиці електроенергетичного обладнання(НУ «Запорізька політехніка», 2023) Назарова, Олена Сергіївна; Шокуров, Данило Романович; Nazarova, Olena S.; Shokurov, Danylo R.UK: У роботі розглядається використання баз даних у діагностиці електроенергетичного обладнання EN: The work considers the use of databases in the diagnosis of electric power equipmentItem Використання емуляторів при дослідженні стаціонарних і автономних мехатронних систем(Івано-Франківськ : Видавець Кушнір, 2021) Назарова, Олена Сергіївна; Nazarova, Olena S.; Назарова, Елена СергеевнаUK: Стаття присвячена використанню у навчальному процесі емуляторів для вивчення і дослідження роботи мехатронних модулів EN: The article is devoted to the use of emulators in the educational process for studying and researching the work of mechatronic modules RU: Статья посвящена использованию в учебном процессе эмуляторов для изучения и исследования работы мехатронных модулейItem Вимірювання крутного моменту для дослідження енергетичних характеристик приводів електромобілей(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Брилистий, Віктор Вікторович; Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Brylystyi, Viktor V.; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Брылистый, Виктор Викторович; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир ВладимировичUK: Розроблено спосіб вимірювання крутного моменту на валу двигуна для дослідження енергетичних характеристик приводів електричних транспортних засобів. EN: A method for measuring torque on the motor shaft for studying the energy characteristics of electric vehicle drives has been developed. RU: Разработан способ измерения крутящего момента на валу двигателя для исследования энергетических характеристик приводов электрических транспортных средств.Item Вимірювання крутного моменту для дослідження енергетичних характеристик приводів електромобілей(Луцький національний технічний університет, 2022) Брилистий, Віктор Вікторович; Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Brylystyi, Viktor V.; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Брылистый, Виктор Викторович; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир ВладимировичUK: Розроблено спосіб вимірювання крутного моменту на валу двигуна для дослідження енергетичних характеристик приводів електричних транспортних засобів. EN: A method for measuring torque on the motor shaft for studying the energy characteristics of electric vehicle drives has been developed. RU: Разработан способ измерения крутящего момента на валу двигателя для исследования энергетических характеристик приводов электрических транспортных средств.Item Вплив напруги живлення мережі на роботу двошвидкісного ліфта(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Шульженко, Сергій Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Shulzhenko, Sergii S.UK:У роботі розглядається вплив напруги живлення мережі на роботу двошвидкісного ліфта EN: The work considers the influence of the mains supply voltage on the operation of a two-speed elevatorItem Дослідження енергетичних характеристик електроприводів електромобілей(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Брилистий, Віктор Вікторович; Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Brylystyi, Viktor V.; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Брылистый, Виктор Викторович; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир ВладимировичUK: Запропоновано стенд дослідження енергетичних характеристик електроприводів електромобілей. Розроблений стенд дозволяє проводити заміри витраченої електричної та механічної потужності при варіюванні частоти обертання валу двигуна. Отримані данні дозволяють синтезувати закон керування приводом з мінімальним споживанням електроенергії. EN: The stand of research of power characteristics of electric drives of electric cars is offered. The developed stand allows to carry out measurements of the spent electric and mechanical power at variation of frequency of rotation of a motor shaft. The obtained data allow to synthesize the law of control of the drive with the minimum consumption of the electric power. RU: Предложено стенд исследования энергетических характеристик электроприводов електромобилей. Разработанный стенд позволяет проводить замеры затраченной электрической и механической мощности при варьировании частоты вращения вала двигателя. Полученные данные позволяют синтезировать закон управления приводом с минимальным потреблением электроэнергии.Item Дослідження мікропроцесорних систем керування рівнем рідини(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Купченко, Олександр Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Kupchenko, Oleksandr S.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Купченко, Александр СергеевичUK: Розроблено лабораторний стенд для дослідження мікропроцесорних систем керування рівнем рідини з урахуванням особливостей пуску та нелінійності характеристики насосної установки. Підтверджено адекватність запропонованої фізичної і комп’ютерної моделей, що дає підстави для її використання при синтезі та дослідженні систем автоматичного керування рівнем рідини. Використання лабораторного стенду в сукупності з адекватною йому імітаційною моделлю дозволяє знизити трудомісткість розробки систем керування для практичних застосувань. EN: A laboratory stand has been developed for the study of microprocessor liquid level control systems, taking into account the peculiarities of start-up and the nonlinearity of the characteristics of the on-pine installation. The adequacy of the proposed physical and computer models is confirmed, which gives grounds for its use in the synthesis and study of automatic liquid level control systems. The use of a laboratory stand in conjunction with an adequate simulation model reduces the complexity of developing control systems for practical applications. RU: Разработан лабораторный стенд для исследования микропроцессорных систем управления уровнем жидкости с учетом особенностей пуска и нелинейности характеристики на-сосновые установки. Подтверждена адекватность предложенной физической и компьютерной моделей, что дает основания для ее использования при синтезе и исследовании систем автоматичного управления уровнем жидкости. Использование лабораторного стенда в совокупности с адекватной ему имитационной моделью позволяет снизить трудоемкость разработки систем управления для практических применений.Item Дослідження системи автоматичного керування електроприводом головного руху поздовжньо-стругального верстата(Краматорськ : ДДМА, 2021) Назарова, Олена Сергіївна; Пунда, Микола Сергійович; Горецька, Алла Євгенівна; Nazarova, Olena S.; Vasyliev, Bogdan V.; Goretska, Alla Ye.; Назарова, Елена Сергеевна; Васильев, Богдан Валериевич; Горецкая, Алла ЕвгеньевнаUK: Проведено аналіз технологічних особливостей поздовжньо-стругального верстата, вибір потужності електродвигуна і перевірку за нагрівом, розраховано параметри силової частини електроприводу, параметри математичної моделі контуру струму та швидкості, розроблено імітаційну модель, отримано перехідні процеси у пакеті Matlab, досліджено перехідний процес контуру швидкості при оптимізації коефіцієнтів ПІД-регулятора засобами Matlab. EN: The analysis of technological features of the longitudinal planing machine, the choice of electric motor power and heating test is carried out, the parameters of the electric part of the electric drive, parameters of mathematical model of current and speed circuit are calculated, the simulation model is developed, transients in Matlab package PID-regulator by means of Matlab RU: Проведен анализ технологических особенностей продольно-строгального станка, выбор мощности электродвигателя и проверку по нагревом, рассчитаны параметры силовой части электропривода, параметры математической модели контура тока и скорости, разработана имитационная модель, получено переходные процессы в пакете Matlab, исследованы переходный процесс контура скорости при оптимизации коэффициентов ПИД-регулятора средствами Matlab.Item Дослідження явища транспортного запізнювання у пневмотранспортній системі сипких матеріалів(Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, 2018) Назарова, Олена Сергіївна; Бондаренко, Валерій Іванович; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Nazarova, Olena S.; Bondarenko, Valerii I.; Meleshko, Iryna A.; Назарова, Елена Сергеевна; Бондаренко, Валерий Иванович; Мелешко, Ирина АнатольевнаUK: У пневмотранспортних системах (ПТС) на час транспортного запізнювання впливає досить велика кількість електромеханічних параметрів. Тому з метою вивчення цього явища проведено пасивний експеримент на виробничому обладнанні. На ділянці пневмотраси від камерного живильника до прийомного бункера встановлено два манометра, за допомогою яких проведено вимірювання тиску на вході і виході цієї ділянки. Визначено величину падіння тиску і час реакції системи на ці зміни. Розраховано швидкість суміші повітря з глиноземом, яка забезпечить мінімальний робочий тиск у системі, необхідний для уникнення завалів. Отримані дані можна використовувати при розробці системи автоматичного керування ПТС для мінімізації впливу транспортного запізнювання на перехідні процеси ПТС, підвищення енергоефективності системи і зменшення матеріальних витрат, пов’язаних із усуненням завалів. EN: In pneumatic conveying systems (PTS), a sufficiently large number of electromechanical parameters influence the time of transport delay. Therefore, in order to study this phenomenon, a passive experiment was carried out on production equipment. Two pressure gauges were installed on the section of the pneumatic line from the chamber feeder to the receiving hopper, by which the pressure at the inlet and outlet of this section was measured. The magnitude of the pressure drop and the response time of the system to these changes are determined. The velocity of the mixture of air with alumina is calculated, which will provide the minimum operating pressure in the system necessary to avoid blockages. The data obtained can be used to develop an automatic PTS control system to minimize the impact of transport delays on PTS transients, improve system energy efficiency, and reduce material costs associated with eliminating blockages. RU: В пневмотранспортных системах (ПТС) на время транспортного запаздывания влияет достаточно большое количество электромеханических параметров. Поэтому в целях изучения этого явления проведено пассивный эксперимент на прои-бничому оборудовании. На участке пневмотрасы от камерного питателя к приемного бункера установлены два манометра, с помощью которых проведены измерения давления на входе и выходе этого участка. Определены ве-личину падения давления и время реакции системы на эти изменения. Рассчитано скорость смеси воздуха с глиноземом, которая обеспечит минимальный рабочее давление в системе, необходимое для избежания завалов. Полученные данные можно ис-пользовать при разработке системы автоматического управления ПТС для минимизации влияния транспортного запиз-нювання на переходные процессы ПТС, повышение энергоэффективности системы и уменьшения материальных затрат, связанных с устранением завалов.Item Засоби моделювання мехатронних і електромеханічних систем(DC.Creator.CorporateName uk НУ «Запорізька політехніка», 2023) Назарова, Олена Сергіївна; Салтиков, Денис Олександрович; Петков, Андрій Олександрович; Хращук, Максим Васильович; Nazarova, Olena S.; Saltykov, Denys O.; Petkov, Andrii O.; Khrashchuk, Maksym V.UK:У роботі розглядалися засоби моделювання мехатронних і електромеханічних систем EN: The work considered means of modeling mechatronic and electromechanical systemsItem Знаходження коефіцієнтів пі-регулятора в системі автоматичного керування рівнем рідини(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Рудім, Богдан Юрійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Rudim, Bohdan Yu.UK: У роботі розглядається знаходження коефіцієнтів ПІ-регулятора в системі автоматичного керування рівнем рідини EN: The work considers finding the coefficients of the PI controller in the system of automatic control of the liquid levelItem Комп’ютерне моделювання динаміки розгону чотириприводного електричного транспортного засобу(НУ «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Брилистий, Віктор Вікторович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Brylystyi, Viktor V.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Брылистый, Виктор ВикторовичUK: На основі математичного опису, а також аналізу джерел, розроблена комп’ютерна модель автоматизованої системи керування електричного транспортного засобу, яка враховує: перерозподіл сил, що діють на нього в динаміці, завдяки знанню положення центру мас; протибуксувальну підсистему, яка обмежує заданий момент гранично-допустимим, завдяки знанню коефіцієнта тертя з поверхнею. Всі параметри електричного транспортного засобу аналогічні Tesla Model 3. EN: Based on the mathematical description, as well as the analysis of sources, a computer model of the automated control system of the electric vehicle is developed, which takes into account: redistribution of forces acting on it in dynamics, due to knowledge of the center of mass; anti-slip subsystem, which limits the specified torque to the maximum allowable, due to knowledge of the coefficient of friction with the surface. All parameters of the electric vehicle are similar to Tesla Model 3. RU: На основе математического описания, а также анализа источников, разработана компьютерная модель автоматизированной системы управления электрического транспортного средства, которая учитывает: перераспределение сил, действующих на него в динамике, благодаря знанию положение центра масс; противобуксовочную подсистему, которая ограничивает заданный момент предельно допустимым, благодаря знанию коэффициента трения с поверхностью. Все параметры электрического транспортного средства аналогичные Tesla Model 3.Item Лабораторний стенд для дослідження мікропроцесорних систем керування рівнем рідини(Краматорськ : ДДМА, 2021) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Купченко, Олександр Сергійович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Kupchenko, Oleksandr S.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир ВладимировичUK: Розроблено лабораторний стенд для дослідження мікропроцесорних систем керування рівнем рідини з урахуванням особливостей пуску та нелінійності характеристики насосної установки. Підтверджено адекватність запропонованої фізичної і комп’ютерної моделей, що дає підстави для її використання при синтезі та дослідженні систем автоматичного керування рівнем рідини. Використання лабораторного стенду в сукупності з адекватною йому імітаційною моделлю дозволяє знизити трудомісткість розробки систем керування для практичних застосувань. EN: A laboratory stand has been developed for the study of microprocessor liquid level control systems, taking into account the peculiarities of start-up and the nonlinearity of the characteristics of the on-pine installation. The adequacy of the proposed physical and computer models is confirmed, which gives grounds for its use in the synthesis and study of automatic liquid level control systems. The use of a laboratory stand in conjunction with an adequate simulation model reduces the complexity of developing control systems for practical applications. RU: Разработан лабораторный стенд для исследования микропроцессорных систем управления уровнем жидкости с учетом особенностей пуска и нелинейности характеристики на-сосновые установки. Подтверждена адекватность предложенной физической и компьютерной моделей, что дает основания для ее использования при синтезе и исследовании систем автоматичного управления уровнем жидкости. Использование лабораторного стенда в совокупности с адекватной ему имитационной моделью позволяет снизить трудоемкость разработки систем управления для практических применений.Item Обґрунтування застосування чотириприводної силової установки для електричних транспортних засобів(Луцький національний технічний університет, 2019) Назарова, Олена Сергіївна; Осадчий, Володимир Володимирович; Брилистий, Віктор Вікторович; Nazarova, Olena S.; Osadchyy, Volodymyr V.; Brylystyi, Viktor V.; Назарова, Елена Сергеевна; Осадчий, Владимир Владимирович; Брылистый, Виктор ВикторовичUK: Одним з основних завдань розвитку електричного транспортного засобу є збільшення пробігу без підзарядки і поліпшення показників керованості і маневреності, а також безпеки пасажирів і умов перевезення вантажу. Збільшення пробігу може бути досягнуто як за рахунок вдосконалення акумуляторної батареї, так і шляхом підвищення енергоефективності електроприводу. Метою роботи є підвищення керованості транспортного засобу шляхом застосування чотириприводної установки, що дозволяє перерозподіляти крутний момент між приводними колесами. Проаналізовано тенденції розвитку сучасних електромобілів. На підставі проведеного аналізу, доведено доцільність застосування чотириприводної силової установки в сучасному електромобілі і розробки для даного типу силової установки системи автоматичного керування розподілом крутного моменту. EN: One of the main tasks for the development of an electric vehicle is to increase the mileage without recharging and to improve the handling and maneuverability, as well as the safety of passengers and the conditions of cargo transportation. Increased mileage can be achieved both by improving the battery and by improving the energy efficiency of the drive. The purpose of the work is to increase the steering of the vehicle through the use of four-wheel drive, which allows you to redistribute torque between the drive wheels. Trends in the development of modern electric vehicles are analyzed. Based on the analysis, the feasibility of using a four-drive power plant in a modern electric vehicle and development for this type of power plant, a system for automatic control of torque distribution was proved. RU: Одной из основных задач развития электрического транспортного средства является увеличение пробега без подзарядки и улучшения показателей управляемости и маневренности, а также безопасности пассажиров и условий перевозки груза. Увеличение пробега может быть достигнуто как за счет совершенствования аккумуляторной батареи, так и путем повышения энергоэффективности электропривода. Целью работы является повышение управляемости транспортного средства путем применения четырехприводной установки, позволяет перераспределять крутящий момент между приводными колесами. Проанализированы тенденции развития современных электромобилей. На основании проведенного анализа, доказана целесообразность применения четырехприводной силовой установки в современном электромобиле и разработки для данного типа силовой установки системы автоматического управления распределением крутящего момента.Item Огляд систем автоматичного керування технологічними об’єктами з транспортним запізнюванням(НУ «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Nazarova, Olena S.; Meleshko, Iryna A.; Назарова, Елена Сергеевна; Мелешко, Ирина АнатольевнаUK: При побудові систем автоматичного керування для процесів, яким властиве транспортне запізнювання, необхідно враховувати, що запізнювання стає одним з головних факторів, який визначає структуру системи керування, так як істотно впливає на стійкість і якість перехідних процесів у замкненій системі. EN: When building automatic control systems for processes characterized by transport delays, it should be borne in mind that delays become one of the main factors determining the structure of the control system, as it significantly affects the stability and quality of transients in a closed system. RU: При построении систем автоматического управления для процессов, которым свойственно транспортное запаздывание, необходимо учитывать, что запаздывание становится одним из главных факторов, который определяет структуру системы управления, так как существенно влияет на устойчивость и качество переходных процессов в замкнутой системе.Item Опис технологічного процесу приготування бетонної суміші на ПАТ «Запоріжсталь»(НУ «Запорізька політехніка», 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Яцун, Олег Олександрович; Nazarova, Olena S.; Yatsun, Oleg O.; Назарова, Елена Сергеевна; Яцун, Олег АлександровичUK: Більшість компресорних установок, компресорних агрегатів використовує нерегульований електропривод, що призводить до зайвих витрат електроенергії. Тому актуальним є розробка та впровадження систем автоматичного управління, що дозволить знизити енерговитрати виробництва бетонної суміші. EN: Most compressor units, compressor units use an unregulated electric drive, which leads to unnecessary electricity consumption. Therefore, it is important to develop and implement automatic control systems that will reduce energy consumption of concrete mix production. RU: Большинство компрессорных установок, компрессорных агрегатов использует нерегулируемый электропривод, что приводит к лишним затратам электроэнергии. Поэтому актуальным является разработка и внедрение систем автоматического управления, что позволит снизить энергозатраты производства бетонной смеси.