Наукові статті кафедри ЕП та АПУ
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові статті кафедри ЕП та АПУ by Subject "computer modeling"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
Item Experimental research and computer modeling of the obstruction occurrence in the pneumatic conveying systems peculiarities(Одеський національний політехнічний університет, 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Nazarova, Olena S.; Meleshko, Iryna A.; Назарова, Елена Сергеевна; Мелешко, Ирина АнатольевнаUK: При проектуванні нових і модернізації існуючих пневмотранспортних систем необхідно враховувати зміни електромеханічних параметрів роботи обладнання при пуску або інших перехідних режимах, найбільш небезпечних з точки зору виникнення завалу пневмотраси. З огляду на високу вартість електроенергії і великі обсяги виробництва при транспортуванні сипких матеріалів, актуальним завданням є зниження питомої витрати стисненого повітря при транспортуванні, врахування при розробці систем автоматичного керування основних факторів, а саме, втрату тиску на виході пневмотраси, що впливають на виникнення завалів пневмотранспортних систем. Метою роботи є проведення експериментальних досліджень і комп'ютерного моделювання особливостей виникнення завалу пневмотранспортних систем при транспортуванні сипучих матеріалів, пов'язаних з втратою тиску на виході пневмотранспортних систем. Поставлена мета досягається за рахунок проведення експериментів, на підставі яких отримано аналітичний вираз для визначення швидкості руху суміші, що забезпечує мінімально допустимий за технологічним процесом тиск на виході пневмотраси. Встановлено аналітичну залежність виникнення можливої точки закупорки від падіння тиску на виході пневмотраси, що визначає мінімальний крок впливу на транспортований двофазний потік з метою перешкоджання виникненню завалів, а також при необхідності вказує на місце виникнення завалу. Встановлено, що при збільшенні різниці тиску на вході і виході трубопроводу точка можливої закупорки зміщується в бік камерного живильника. Стабілізація вологості стисненого повітря, що подається в пневмомагистраль, за рахунок використання більш чутливого і швидкодіючого вимірювального обладнання та засобів автоматизованого керування знизить можливість виникнення завалу, забезпечить економію електроенергії, а отже, підвищить ефективність пневмотранспортной системи. Розроблено математичну і комп'ютерну моделі електроприводу пневмотранспортной системи, отримано графіки електромеханічних процесів, що підтверджують її адекватність з точністю десять-дванадцять відсотків. Використання названих моделей дозволить заощадити час і кошти на проведення попередніх експериментів при розробці нових і модернізації існуючих пневмотранспортних систем. RU: При проектировании новых и модернизации существующих пневмотранспортных систем необходимо учитывать изменения электромеханических параметров работы оборудования при пуске или других переходных режимах, наиболее опасных с точки зрения возникновения завала пневмотрассы. Учитывая высокую стоимость электроэнергии и большие объемы производства при транспортировке сыпучих материалов, актуальной задачей является снижение удельного расхода сжатого воздуха при транспортировке, учет при разработке систем автоматического управления основных факторов, а именно, потерю давления на выходе пневмотрассы, влияющих на возникновения завалов пневмотранспортных систем. Целью работы является проведение экспериментальных исследований и компьютерного моделирования особенностей возникновения завала в пневмотранспортных системах при транспортировке сыпучих материалов, связанных с потерей давления на выходе пневмотранспортной системы. Поставленная цель достигается за счет проведения экспериментов, на основании которых получено аналитическое выражение для определения скорости движения смеси, обеспечивающей минимально допустимое по технологическому процессу давление на выходе пневмотрассы. Получена аналитическая зависимость возникновения возможной точки закупорки от падения давления на выходе пневмотрассы, определяющая минимальный шаг воздействия на транспортируемый двухфазный поток с целью препятствия возникновению завалов, а также при необходимости указывающая на место возникновения завала. Установлено, что при увеличении разности давления на входе и выходе трубопровода точка возможной закупорки смещается в сторону камерного питателя. Стабилизация влажности сжатого воздуха, подаваемого в пневмомагистраль, за счет использования более чувствительного и быстродействующего измерительного оборудования, и средств автоматизированного управления снизит возможность возникновения завала, обеспечит экономию электроэнергии, а следовательно, повысит эффективность пневмотранспортной системы. Разработаны математическая и компьютерная модели электропривода пневмотранспортной системы, получены графики электромеханических процессов, подтверждающие её адекватность с точностью десять-двенадцать процентов. Использование названых моделей позволит сэкономить время и средства на проведение предварительных экспериментов при разработке новых и модернизации существующих пневмотранспортных систем. EN: At designing new and modernizing existing pneumatic transport systems it is necessary to take into account changes in the electromechanical parameters of the equipment during start-up or other transient conditions that are most dangerous from the point of view of the occurrence of a blockage in the pneumatic system. Given the high cost of electricity and large volumes of production during the transportation of bulk materials, the urgent task is to reduce the specific consumption of compressed air during transportation, taking into account the development of automatic control systems for the main factors, namely, pressure loss at the outlet of the pneumatic system, affecting the occurrence of blockages of pneumatic conveying systems. The aim of the work is to conduct experimental studies and computer modeling of the features of blockage in pneumatic conveying systems during transportation of bulk materials associated with pressure loss at the outlet of the pneumatic transport systems. This goal is achieved by conducting experiments, on the basis of which an analytical expression is obtained to determine the speed of the mixture, which provides the minimum admissible pressure at the outlet of the air bag by the technological process. An analytical dependence of the occurrence of a possible clogging point on the pressure drop at the outlet of the air duct is obtained, which determines the minimum step of the impact on the transported two-phase flow in order to prevent the occurrence of blockages, and also, if necessary, indicates the place of occurrence of the blockage. It was established that with increasing pressure difference at the inlet and outlet of the pipeline, the point of possible blockage shifts towards the chamber feeder. Stabilization of the humidity of the compressed air supplied to the pneumatic line through the use of more sensitive and faster measuring equipment and automated control means will reduce the possibility of blockage, save energy, and therefore increase the efficiency of the pneumatic conveying system. Mathematical and computer models of the electric drive of the pneumatic transport system have been developed; graphs of electromechanical processes have been obtained, confirming its adequacy with an accuracy of ten-twelve percent for steady regime. Using these models will save time and money on conducting preliminary experiments in the development of new and modernization of existing pneumatic transport systems.Item Автоматизація технологічних процесів в пневмотранспортних системах(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Назарова, Олена Сергіївна; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Бондаренко, Валерій Іванович; Nazarova, Olena S.; Meleshko, Iryna A.; Bondsrenko, Valerii I.; Назарова, Елена Сергеевна; Мелешко, Ирина Анатольевна; Бондаренко, Валерий ИвановичUK: Публікація присвячена дослідженню та впровадженню автоматизації технологічних процесів у пневмотранспортних системах за допомогою нових інженерних рішень та сучасних технологій. EN: The publication is devoted to research and implementation of automation of technological processes in pneumatic transport systems with the help of new engineering solutions and modern technologies. RU: Публикация посвящена исследованию и внедрению автоматизации технологических процессов в пневмотранспортных системах с помощью новых инженерных решений и современных технологий.Item Дослідження двомасової системи з урахуванням нелінійності пружної передачі(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Назарова, Олена Сергіївна; Шевченко, Валерія Олександрівна; Жаховський, Олексій Володимирович; Nazarova, Olena S.; Shevchenko, Valeriia O.; Zhahovskyi, Oleksii V.; Назарова, Елена Сергеевна; Шевченко, Валерия Александровна; Жаховский, Алексей ВладимировичUK: Зроблено аналіз особливостей технологічного процесу і враховані технологічні вимоги, пропоновані до головного електропривода одноклітьового стана холодної прокатки, проведено комп’ютерне моделювання системи автоматичного керування двомасовою системою з урахуванням нелінійності пружної передачі. EN: The analysis of features of technological process is made and the technological requirements offered to the main electric drive of a single-cage mill of cold rolling are considered, computer modeling of system of automatic control of two-mass system taking into account nonlinearity of elastic transfer is carried out. RU: Сделан анализ особенностей технологического процесса и учтены технологические требования, предъявляемые к главному электропривода одноклитьового состояния холодной прокатки, проведено компьютерное моделирование системы автоматического управления двухмассовой системой с учетом нелинейности упругой передачи.Item Застосування FUZZY-регуляторів у пневмотранспортних системах(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Мелешко, Ірина Анатоліївна; Назарова, Олена Сергіївна; Бондаренко, Валерій Іванович; Meleshko, Iryna A.; Nazarova, Olena S.; Bondarenko, Valerii I.; Мелешко, Ирина Анатольевна; Назарова, Елена Сергеевна; Бондаренко, Валерий ИвановичUK: Використання Fuzzy-регуляторів у системах автоматичного керування пневмотранспортними системами для підлаштування коефіцієнтів ПІД-контролера є перспективним напрямом підвищення якості керування, що сприяє ефективності роботи системи у цілому. EN: The use of Fuzzy-regulators in the systems of automatic control of pneumatic transport systems to adjust the coefficients of the PID-controller is a promising area of improving the quality of control, which contributes to the efficiency of the system as a whole. RU: Использование Fuzzy-регуляторов в системах автоматического управления пневмотранспортными системами для подстройки коэффициентов ПИД-контроллера является перспективным направлением повышения качества управления, способствует эффективности работы системы в целом.Item Комп’ютерне моделювання багатомасових електромеханчних систем(CEUR Workshop Proceedings, 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Nazarova, Olena S.; Назарова, Елена СергеевнаUK: Установки та агрегати промислових технологій - це переважно багатомасові електромеханічні системи, що мають ряд особливостей, таких як демпфуюче тертя, пружна муфта, зазор та інші. Стаття присвячена комп'ютерному моделюванню багатомасових електромеханічних систем з урахуванням пружних зв’язків першого та другого роду на прикладі електромеханічних систем станів холодної прокатки. Порівняння отриманих під час моделювання електромеханічних процесів з даними моніторингу реального обладнання підтвердило їх адекватність (відносна похибка моделювання не перевищує 9%), що дозволяє використовувати ці моделі при модернізації існуючих та проектуванні нових автоматичних систем керування електричними приводами багатомасових електромеханічних систем. EN: Industrial process plants and units are mostly multi-mass electromechanical systems with a number of features such as damping friction, elastic coupling, clearance and others. The article is devoted to computer modeling of multi-mass electromechanical systems taking into account elastic bonds of the first and second kind on the example of electromechanical systems of cold rolling mills. A comparison of the electromechanical processes obtained during the simulation with the monitoring data of real equipment confirmed their adequacy (the relative modeling error does not exceed 9%), that allows to use these models at modernization of existing and designing of new automatic control systems of electric drives of multi-mass electromechanical systems. RU: Установки и агрегаты промышленных технологий - это преимущественно многомассовые электромеханические системы, которые имеют ряд особенностей, таких как демпфирующие трения, упругая муфта, зазор и другие. Статья посвящена компьютерному моделированию многомассовых электромеханических систем с учетом упругих связей первого и второго рода на примере электромеханических систем станов холодной прокатки. Сравнение полученных при моделировании электромеханических процессов данным мониторинга реального оборудования подтвердило их адекватность (относительная погрешность моделирования не превышает 9%), что позволяет использовать эти модели при модернизации существующих и проектировании новых автоматических систем управления электрическими приводами многомассовых электромеханических систем.Item Моделювання особливостей виникнення завалів пневмотранспортних систем(РАН Журнал "Энергия", 2020) Назарова, Олена Сергіївна; Мелешко, Ірина Анатоліївна; Nazarova, Olena S.; Meleshko, Iryna A.; Назарова, Елена Сергеевна; Мелешко, Ирина АнатольевнаUK: З огляду на витрати електроенергії і обсяги виробництва при пневмотранспортуванні сипких матеріалів, актуальним є зниження витрати стисненого повітря, облік при розробці систем автоматичного управління втрати тиску, що впливає на виникнення завалів, на виході пневмотрасси. Розроблено моделі електроприводу пневмотранспортної системи, отримані графіки електромеханічних процесів, що підтверджують її адекватність. Використання названих моделей дозволить заощадити час і кошти на проведення попередніх експериментів при розробці нових і модернізації існуючих пневмотранспортних систем. EN: Considering the cost of electricity and production volumes during pneumatic transportation of bulk materials, it is relevant to reduce the consumption of compressed air, to take into account when developing automatic control systems, the pressure loss affecting the occurrence of blockages at the outlet of the pneumatic line. Models of an electric drive of a pneumatic transport system have been developed, graphs of electromechanical processes have been obtained, confirming its adequacy. The use of these models will save time and money for preliminary experiments in the development of new and modernization of existing pneumatic transport systems. RU: Учитывая затраты электроэнергии и объемы производства при пневмотранспортировке сыпучих материалов, актуальным является снижение расхода сжатого воздуха, учет при разработке систем автоматического управления потери давления, влияющей на возникновения завалов, на выходе пневмотрассы. Разработаны модели электропривода пневмотранспортной системы, получены графики электромеханических процессов, подтверждающие её адекватность. Использование названых моделей позволит сэкономить время и средства на проведение предварительных экспериментов при разработке новых и модернизации существующих пневмотранспортных систем.Item Нечітка логіка в системах автоматичного керування електроприводами(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Назарова, Олена Сергіївна; Тихомирова, Анастасія Володимирівна; Nazarova, Olena S.; Tyhomyrova, Anastasiia V.; Назарова, Елена Сергеевна; Тихомирова, Анастасия ВладимировнаUK: Зроблено огляд переваг та недоліків систем автоматичного керування електроприводами з використанням нечіткої логіки. EN: An overview of the advantages and disadvantages of automatic control systems for electric drives using fuzzy logic. RU: Сделан обзор преимуществ и недостатков систем автоматического управления электроприводами с использованием нечеткой логики.