Наукові статті кафедри ТТ

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 15 of 15
  • Item
    Оцінка корозійно-механічних властивостей матеріалів та прогнозування безпеки деталей газових турбін
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Шмирко, Віра Іванівна; Shmyrko, Vеra; Бєліков, Сергій Борисович; Byelikov, Serhii; Вініченко, Валерій Степанович; Vinichenko, Valerii; Засовенко, Андрій Володимирович; Zasovenko, Andrii; Михайлов, Юрій Сергійович; Mykhaylov, Yrii; Макаров, Ігор; Makarov, Igor
    UK: Мета роботи. Визначення можливості застосування температурно-часових параметричних залежностей Міллера-Ларсона, Менсона-Хаферда, Шербі-Дорна для тривалого прогнозування характеристик міцності деталей, що зазнають окислювального і високотемпературного сульфідно-окислювального впливу. Методи дослідження. Дослідження тривалої міцності проводили на зразках із сплаву ВЖЛ-12У та ЗМІ-3У в синтетичній золі (66,2% Na2SO4, 20,4% Fe2O3, 8,3% NiO, 3,3% CaO, 1,8% V2O5) та окисному середовищі при температурі 800ºС, 850ºС . Для прогнозу межі міцності матеріалів в окисному та корозійному середовищі було застосовано температурно-часові параметричні залежності Міллера-Ларсона, Менсона-Хаферда, Шербі-Дорна. Мікроструктуру зразків досліджували з використанням оптичного мікроскопу МІМ-8М Отримані результати. Отримані результати свідчать про високий рівень корозійної стійкості зразків марки ЗМІ-3У при температурі 800ºС, 850ºС та можливість розрахунковим методом визначити границю міцності матеріалу на термін 1000, 5000 та 10000годин. Проведені випробування зразків сплаву ВЖЛ-12У в синтетичній золі показали розбіжність експериментального часу до руйнування зразків і розрахункового значення незалежно від параметричного методу, що вказує на безпосередню залежність тривалої міцності від ступеня корозійної пошкоджуваності поверхні зразків. Наукова новизна. Підтверджена можливість застосування температурно-часових параметричних залежностей Міллера-Ларсона, Менсона-Хаферда, Шербі-Дорна для тривалого прогнозування характеристик міцності деталей в окислювальному середовищі. В умовах сульфідно-окисного середовища застосування параметричних методів для визначення характеристик міцності на термін до 10000 годин можливе лише для корозійностійких сплавів. Інтенсивне корозійне пошкодження сплаву ВЖЛ12-У призводить до прискореної деформації, обмежує застосування температурно-часових залежностей для ефективного прогнозування часу руйнування деталей із даного матеріалу. Практична цінність. Визначення достовірного методу прогнозування характеристик міцності жароміцних сплавів в окисному та корозійному середовищі дозволяє знизити часові і фінансові витрати на проведення тривалих натурних досліджень. EN: Purpose. Determination of the possibility of using the temperature-time parametric dependences of Miller-Larson, Manson-Haferd, and Sherby-Dorn for long-term prediction of the strength characteristics of parts subjected to oxidation and high-temperature sulfide-oxide effects. Research methods. Long-term strength studies were performed on samples of ВЖЛ-12У and ЗМІ-3У alloys in synthetic ash (66.2% Na2SO4, 20.4% Fe2O3, 8.3% NiO, 3.3% CaO, 1.8% V2O5) and an oxidizing environment at temperatures of 800°C and 850°C. The Miller-Larson, Manson-Haferd, and Sherby-Dorn temperature-time parametric dependences were used to predict the tensile strength of materials in an oxidizing and corrosive environment. The microstructure of the samples was studied using an optical microscope MIM-8M. Results. The results obtained indicate a high level of corrosion resistance of ЗМІ-3У samples at 800°C and 850°C and the possibility of determining the tensile strength of the material for a period of 1000, 5000, and 10000 hours by the calculation method. Tests of ВЖЛ-12У alloy samples in synthetic ash showed a discrepancy between the experimental time to fracture and the calculated value, regardless of the parametric method, which indicates a direct dependence of long-term strength on the degree of corrosion damage the surface of the samples. Scientific novelty. The possibility of using the Miller-Larson, Manson-Haferd, and Sherby-Dorn temperature-time parametric dependences for long-term prediction of the strength characteristics of parts in an oxidizing environment has been confirmed. In a sulfide-oxide environment, the use of parametric methods to determine strength characteristics for up to 10000 hours is possible only for corrosion-resistant alloys. Intensive corrosion damage to ВЖЛ-12У alloy leads to accelerated deformation, which limits the use of temperature and time dependencies for effective prediction of the time of failure of parts made of this material. Practical value. Determining a reliable method for predicting the strength characteristics of heat-resistant alloys in an oxidizing and corrosive environment allows reducing the time and financial costs of conducting lengthy field studies.
  • Item
    Tinting of car glass: analysis of the current situation in Ukraine and the experience of other countries
    (International periodic scientific journal, 2022) Тарасенко, Олександр Віталійович; Tarasenko, Aleksandr V.; Харченко, Тамара Володимирівна; Kharchenko, Tamara V.; Лебідь, Ганна Олександрівна; Lebid, Hanna A.; Матвієнко, Анастасія Анатоліївна; Matviienko, Anastasiia A.; Лескова, Тетяна Олегівна; Leskova, Tetiana O.
    UK: Розглянути питання тонування автомобільного скла, пропозиції щодо зниження кількості порушень з боку водіїв приватних транспортних засобів EN: Consider the issue of tinting car glass, proposals to reduce the number of violations by drivers of private vehicles
  • Item
    Research of expediency of introduction of bicycle infrastructure in the cities of Ukraine
    (Academy of Economics Svishtov, Bulgaria, 2022) Трушевський, В’ячеслав Едуардович; Trushevskiy, Vyacheslav E.; Ходан, Владислав Ілліч; Khodan, Vladyslav I.; Тарасенко, Олександр Віталійович; Tarasenko, Aleksandr V.
    UK: В роботі розглядаються питання активного впровадження велосипедного транспорту в містах України, переваги використання велосипеда в якості міського транспорту та пропозиції щодо розвитку велосипедної інфраструктури. EN: The paper considers the issues of active introduction of bicycle transport in the cities of Ukraine, the advantages of using bicycles as urban transport and proposals for the development of bicycle infrastructure.
  • Item
    Management of cargo delivery systems in the conditions of use of reusable means of fastening
    (The scientific heritage Budapest, 2021) Турпак, Сергій Миколайович; Turpak, Serhii M.; Турпак, Сергей Николаевич
    UK: При перевезенні вантажів широко використовуються багатооборотні засоби кріплення у вигляді металевих піддонів, рам та ін. Вони є зручними у використанні та надійними, на відміну від традиційних засобів кріплення, можуть використовуватись багаторазово. Ці переваги обумовлюють економічну ефективність багатооборотних засобів кріплення, але стохастичний характер коливань обсягіввідправлень та розташування пунктів призначення призводить до значного зростання їх робочого парку EN: When transporting goods, reusable fasteners in the form of metal pallets, frames, etc. are widely used. They are easy to use and reliable, unlike traditional fasteners, they can be used repeatedly. These advantages determine the economic efficiency of multi-turn fasteners, but the stochastic nature of fluctuations in the volume of shipments and the location of destinations leads to a significant increase in their working fleet. RU: При перевозке грузов широко используются многооборотные средства крепления в виде металлических поддонов, рам и др. Они удобны в использовании и надежными, в отличие от традиционных средств крепления могут использоваться многократно. Эти преимущества обусловливают экономическую эффективность многооборотных средств крепления, но стохастический характер колебаний обсягиввидправлень и расположения пунктов назначения приводит к значительному росту их рабочего парка
  • Item
    Цілісний педагогічний процес у закладах вищої освіти: реалізація професійно важливих парадигм
    (// Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету, 2020) Сущенко, Тетяна; Sushchenko, Tatiana; Сущенко, Татьяна; Сущенко, Роман Віталійович; Sushchenko, Roman V.; Сущенко, Роман Витальевич
    UK: Стаття присвячена визначенню сутності цілісного педагогічного процесу у закладах вищої освіти та його особливостей з урахуванням цілей і цінностей професійної освіти. Категорія «цілісний педагогічний процес» належить до ключових понять педагогіки вищої школи. EN: The article is devoted to defining the essence of a holistic pedagogical process in institutions of higher education and its features, taking into account the goals and values of professional education. The category of "holistic pedagogical process" belongs to the key concepts higher school pedagogy. RU: Статья посвящена определению сущности целостного педагогического процесса в учреждениях высшего образования и его особенностей с учетом целей и ценностей профессиональной образования. Категория «целостный педагогический процесс» относится к ключевым понятиям педагогики высшей школы.
  • Item
    Розрахунок режимів світлофорного регулювання з урахуванням емпіричних характеристик руху транспорту
    (Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, 2018) Трушевський, В’ячеслав Едуардович; Trushevskyi, Viacheslav E.; Трушевский, Вячеслав Эдуардович; Турпак, Сергій Миколайович; Грицай, Сергій Васильович; Turpak, Serhii M.; Gritsay, Sergey V.; Турпак, Сергей Николаевич; Грицай, Сергей Васильевич
    UK: Досліджено процес руху транспорту на під’їздах до регульованих перехресть. Встановлено фактичні параметри гальмування транспортних засобів під час зміни світлофорного сигналу із дозволяючого на заборонний. Уточнено розрахункові формули основного та додаткового тактів світлофорного регулювання. EN: The process of traffic at the entrances to regulated intersections is studied. The actual parameters of vehicle braking during the change of the traffic light signal from the permitting to the prohibitory one are established. The calculation formulas of the main and additional cycles of traffic light regulation are specified. RU: Исследован процесс движения транспорта на подъездах к регулируемым перекресткам. Установлено фактические параметры торможения транспортных средств при смене светофорного сигнала с разрешающего на запрещающий. Уточнение расчетные формулы основного и дополнительного тактов светофорного регулирования.
  • Item
    Підвищення ефективності роботи пунктів навантаження металопродукції раціональним використанням мостових кранів
    (Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту, 2019) Турпак, Сергій Миколайович; Turpak, Serhii M.; Турпак, Сергей Николаевич; Васильєва, Лариса Олексіївна; Vasylieva, Larysa O.; Васильева, Лариса Алексеевна
    UK: Ураховуючи необхідність вдосконалення транспортно-складських процесів навантаження залізничних вагонів мостовими кранами, за мету дослідження ми ставимо аналіз фактичних зон роботи кранів, розробку імітаційних моделей їх функціонування та встановлення найбільш ефективної технології навантаження. EN: Given the need to improve the transport and warehousing processes of loading railway cars with bridge cranes, the aim of the study is to analyze the actual areas of operation of cranes, develop simulation models of their operation and establish the most effective loading technology. RU: Учитывая необходимость совершенствования транспортно-складских процессов погрузки железнодорожных вагонов мостовыми кранами, целью исследования мы ставим анализ фактических зон работы кранов, разработку имитационных моделей их функционирования и установления наиболее эффективной технологии нагрузки.
  • Item
    Підвищення ефективності взаємодії залізничного та водного транспорту визначенням раціональних розмірів руху
    (Таврійський національний університет імені В.І.Вернадського, 2020) Турпак, Сергій Миколайович; Turpak, Serhii M.; Турпак, Сергей Николаевич; Васильєва, Лариса Олексіївна; Vasilieva, Larysa O.; Васильева, Лариса Алексеевна
    UK: Розглянуто питання вибору раціональних розмірів руху під час організації доставки вантажів в умовах взаємодії порту з підприємствами. Найбільшу частку в обсягах вантажопереробки портів займають вантажі, які перевозяться навалом та насипом (понад 90%). Для їх доставки широко використовується залізничний транспорт та відкритий рухомий склад. EN: The question of the choice of rational sizes of the movement during the organization of delivery of cargoes in the conditions of interaction of port with the enterprises is considered. The largest share in the volumes of cargo handling of ports is occupied by cargoes transported in bulk and in bulk (over 90%). Railway transport and open rolling stock are widely used for their delivery. RU: Рассмотрены вопросы выбора рациональных размеров движения при организации доставки грузов в условиях взаимодействия порта с предприятиями. Наибольшую долю в объемах грузопереработки портов занимают грузы, перевозимые навалом и насыпью (более 90%). Для их доставки широко используется железнодорожный транспорт и открытый подвижной состав.
  • Item
    Логістичне управління доставкою мелкопартіонних матеріалів і складського господарства в умовах промислових підприємств
    (// Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, 2019) Бабушкін, Геннадій Федорович; Babushkin, Gennady F.; Бабушкин, Геннадий Федорович; Грицай, Сергій Васильович; Gritsay, Sergey V.; Грицай, Сергей Васильевич
    UK: Розглянуто питання формалізації мікрологістичних систем управління доставкою мелкопартіонних матеріалів і управління складськими запасами на промислових підприємствах. Сформовано комплекс завдань щодо вдосконалення ефективності досліджуваних мікрологістичних систем. EN: The issues of formalization of micrologistic control systems for the delivery of small-batch materials and inventory management in industrial plants. A set of tasks has been formed to improve the efficiency of the investigated micrologistic systems. RU: Рассмотрены вопросы формализации микрологистических систем управления доставкой мелкопартионных материалов и управления складскими запасами на промышленных предприятиях. Сформирован комплекс задач по совершенствованию эффективности исследуемых микрологистических систем.
  • Item
    Вивчення кутів сходження під час руху
    (International Journal on "Technical and Physical Problems of Engineering", 2020) Вербицький, Володимир; Verbitsky, Volodymyr; Вербицкий, Владимир; Каплуновська, Алла Миколаївна; Kaplunovska, Alla M.; Каплуновская, Алла Николаевна
    UK: У статті представлена математична модель колесо з урахуванням його жорсткості, при цьому колесо встановлюється з певним кутом нахилу. Під час руху зсувні кути змінюють свої початкові значення, які були встановлені на нерухомому автомобілі в статиці. EN: The article presents a mathematical model of the wheel unit taking into account its rigidity, while the wheel is installed with a certain toe-in angle. When driving toe-in angles change their initial values that were set on a stationary car in statics. RU: В статье представлена математическая модель колесный блок с учетом его жесткости, при этом колесо станавливается с определенным углом схождения. При движении углы схождения меняют свои исходные значения, которые были становлены на неподвижном автомобиле в статике.
  • Item
    Педагогічні інновації: пошук нових ресурсів в освіті
    (Запорізький національний університет, 2020) Сущенко, Л. О.; Sushchenko, L. O.; Сущенко, Л. О.; Сущенко, Роман Віталійович; Sushchenko, Roman V.; Сущенко, Роман Витальевич
    UK: На основі детального теоретичного аналізу наукових досягнень автора визначає сутність характеристик інновацій в освіті; узагальнює виконання інноваційної освітньої діяльності; описано пріоритети установи, що працює в інноваційному режимі, та акцентовано про необхідність трансформації нинішньої парадигми освіти. EN: On the basis of a detailed theoretical analysis of the scientific achievements of the author defines the essence characteristics of innovation in education; summarizes the performance of innovative educational activities; described the priorities of the institution, working in an innovative mode, and is accented on the need to transform the current paradigm of education. RU: На основе подробного теоретического анализа научных достижений автора определяет сущностные характеристики инноваций в образовании; подведены итоги инновационной образовательной деятельности; описанный приоритеты учреждения, работающего в инновационном режиме, и акцентируются о необходимости трансформации существующей парадигмы образования.
  • Item
    Логістичні технології для доставки сировини для металургійного виробництва
    (Scientific Bulletin of National Mining University, 2018) Турпак, Сергій Миколайович; Turpak, Serhii M.; Турпак, Сергей Николаевич
    UK: Представлена логістична технологія, що забезпечує оптимізацію параметрів функціонування транспортної системи за загальним логістичним критерієм. Виділені мікрологістичні системи, визначені напрями управління доставкою з метою забезпечення ефективності функціонування транспортної системи підприємства. EN: Logistics technology is presented, which provides optimization of the parameters of the transport system according to the general logistical criterion. The micrologistic systems are allocated, the directions of delivery management for the purpose of maintenance of efficiency of functioning of transport are defined enterprise systems. RU: Представлена логістична технологія, що забезпечує оптимізацію параметрів функціонування транспортної системи за загальним логістичним критерієм. Виділені мікрологістичні системи, визначені напрями управління доставкою з метою забезпечення ефективності функціонування транспортної системи підприємства.
  • Item
    Підвищення ефективності експлуатації транспортного засобу та його екологічності у межах регульованих переходів
    (Transport problems, 2021) Турпак, Сергій Миколайович;; Turpak, Serhii M.; Турпак, Сергей Николаевич; Трушевський, Вячеслав Едуардович; Trushevsky, Vyacheslav E.; Трушевский, Вячеслав Эдуардович
    UK: Ця стаття присвячена підвищенню ефективності та ефективності екологічність дорожніх транспортних засобів під час їх роботи шляхом оптимізації тривалості фази руху в межах контрольованих переходів. Новий критерій оптимізації пропонується тривалість фази руху в межах контрольованого переходу. Запропонований критерій передбачає інімальні загальні затримки всіх учасників дорожнього руху, які чекають дозволеного сигналу дорожнього руху на переході і враховує як щільність пішоходів, так і кількість пасажирів у транспортних засобах. EN: This paper is devoted to improving both the efficiency and the environmental friendliness of road vehicles during their operations through optimization of traffic phase duration within the controlled crossings. A novel criterion to optimize traffic phase duration within a controlled crossing is proposed. The proposed criterion supposes the minimal total delays of all road users waiting for a permissive traffic signal at the crossing and takes into consideration both pedestrian density and the number of passengers in vehicles. RU: Эта статья посвящена повышению как эффективности, так и экологичность автотранспортных средств при эксплуатации за счет оптимизации продолжительности дорожного движения в пределах контролируемых переходов. Новый критерий оптимизации Предлагается продолжительность фазы движения в пределах контролируемого перехода. Предлагаемый критерий предполагает минимальные суммарные задержки всех участников дорожного движения в ожидании разрешающего светофора на переходе и учитывает как плотность пешеходов, так и количество пассажиры в транспортных средствах.
  • Item
    Удосконалення управлінських рішень у міському пасажирському транспорті на основі соціологічного дослідження
    (International Journal of Industrial Engineering and Production Research, 2020) Кузькін, Олексій Феліксович; Kuz’kin, Olexiy F.; Кузькин, Алексей Феликсович
    UK: Ця стаття має на меті провести соціологічне опитування та результати формування теоретичних та методологічні принципи та практичні рекомендації щодо вдосконалення управлінських рішень у Росії міський пасажирський транспорт EN: This paper aims to conduct a sociological survey and the results of the formation of theoretical and methodological principles and practical recommendations for improving management decisions in urban passenger transport RU: Данная статья направлена на проведение социологического опроса и результаты формирования теоретических и методологические принципы и практические рекомендации по совершенствованию управленческих решений в городской пассажирский транспорт
  • Item
    Методи теорії графів при аналізі комутаційних мереж комунального електротранспорту
    (Journal of Enterprise Technologies, 2016) Кузькін, Олексій Феліксович; Kuz’kin, Olexiy F.; Кузькин, Алексей Феликсович
    UK: Громадський пасажирський транспорт (PPT) є невід’ємною частиною сучасної міської інфраструктури та засобом поїздок його мешканців. Вона забезпечує доступ до виконання економічних функцій реалізація соціальних потреб для всіх верств населення, включаючи тих, хто не може дозволити собі приватний автомобіль (люди з низькими доходами), не мають фізичної можливості керувати автомобілем, або не мають посвідчення водія (неповнолітні діти, літні люди з проблемами здоров’я та інваліди). EN: Public passenger transport (PPT) is an integral part of a modern city infrastructure and a means of its residents’ commuting. It provides access to performing economic functions and implementing social needs to all segments of the population, including those who can not afford a private car (people with low incomes), lack physical ability to operate a car, or have no driver’s licence (underage children, elderly people with health problems, and disabled persons). RU: Общественный пассажирский транспорт (ППТ) является неотъемлемой частью современной городской инфраструктуры и средством передвижения его жителей. Предоставляет доступ к выполнению хозяйственных функций и удовлетворение социальных потребностей всех слоев населения, включая тех, кто не может позволить себе личный автомобиль (люди с низким доходом), не имеет физических возможностей управлять автомобилем, или не имеют водительских прав несовершеннолетние дети, пожилые люди с проблемами здоровья, инвалиды).