Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти кафедри А, ТД та ГЕУ

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 48
  • Item
    Проєктування переднього гальмівного механізму автомобіля категорії М1 вагою 1270 кг
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Талан, Марко; Talan, Marko
    UK: У бакалаврській випускної роботі наведено вирішення інженерно-технічного завдання щодо обґрунтування конструктивних параметрів переднього гальмівного механізму автомобіля категорії М1 вагою 1270 кг. EN: In the bachelor's graduation thesis, the solution to the engineering and technical task of substantiating the design parameters of the front brake mechanism of the M1 category car with a weight of 950 kg is given.
  • Item
    Проєктування заднього моста автомобіля категорії М1
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Сіланов, Михайло; Silanov, Mykhailo
    UK: У бакалаврській випускної роботі наведено вирішення інженерно-технічного завдання щодо обґрунтування конструктивних параметрів заднього моста автомобіля категорії М1. EN: In the bachelor's graduation thesis, the solution to the engineering and technical task of substantiating the design parameters of rear axle of the M1 category car.
  • Item
    Проєктування переднього гальмівного механізму автомобіля категорії М1 вагою 950 кг
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Журібіда, Ілля; Zhuribida, Ilya
    UK: У бакалаврській випускної роботі наведено вирішення інженерно-технічного завдання щодо обґрунтування конструктивних параметрів переднього гальмівного механізму автомобіля категорії М1 вагою 950 кг. EN: In the bachelor's graduation thesis, the solution to the engineering and technical task of substantiating the design parameters of the front brake mechanism of the M1 category car with a weight of 950 kg is given.
  • Item
    Проєктування задньої підвіски автомобіля категорії М2
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Ліньков, Микита; Linkov, Nikita
    UK: У бакалаврській випускної роботі наведено вирішення інженерно-технічного завдання щодо обґрунтування конструктивних параметрів задньої підвіски автомобіля категорії М2. EN: The bachelor's thesis presents a solution to the engineering and technical task of substantiating the design parameters of the rear suspension of a car of category M2.
  • Item
    Проєктування задньої підвіски автомобіля категорії М1
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Баранов, Олександр; Baranov, Oleksandr
    UK: У бакалаврській випускної роботі наведено вирішення інженерно-технічного завдання щодо обґрунтування конструктивних параметрів задньої підвіски автомобіля категорії М1. EN: The bachelor's thesis presents a solution to the engineering and technical task of substantiating the design parameters of the rear suspension of a car of category M1.
  • Item
    Проєктування переднього гальмівного механізму автомобіля категорії М1
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Второв, Руслан; Vtorov, Ruslan
    UK: Робота присвячена вирішенню завдання покращення гальмівних властивостей автомобіля категорії М1 модернізацією конструкції і поліпшенням робочих процесів передніх гальм. EN: The work is devoted to solving the problem of improving the braking properties of the M1 category car by modernizing the design and improving the working processes of the front brakes.
  • Item
    Дослідження впливу теплових навантажень на надійність клапана механізму газорозподілу 4-тактного ДВЗ
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Несмашний, Михайло Юрійович; Nesmashny, Mykhailo Yu.
    UK: В процессі роботи ми встановили вплив робочого тіла в циліндрі на температуру елементів випускного клапана 4-тактного бензинового двигуна у випадку максимальної температури та в процесі випуску. Визначили що середня температура клапана під час роботи може сягати приблизно 800°C, але окремі його частини можуть сягати температури й більше ніж 1000°C. Також дізналися, що клапан короткочасно може витримувати температуру більшу ніж 2500°C. Мета роботи – визначити вплив теплових навантажень випускного клапана механізму газорозподілу 4-тактного ДВЗ. Об’єкт дослідження – клапан чотиритактного бензинового двигуна внутрішнього згорання. Предмет дослідження – температура елементів випускного клапана чотиритактного бензинового двигуна внутрішнього згорання. EN: In the work, we established the influence of the working fluid in the cylinder on the temperature of the exhaust valve elements of a 4-stroke gasoline engine in the case of maximum temperature and during the exhaust process. It was determined that the average temperature of the valve during operation can reach approximately 800°C, but individual parts of it can reach temperatures of more than 1000°C. It was also learned that the valve can withstand a temperature of more than 2500°C for a short time. The purpose of the work is to determine the effect of thermal loads on the exhaust valve of the gas distribution mechanism of a 4-stroke internal combustion engine. The object of research is the valve of a four-stroke gasoline internal combustion engine. The subject of the study is the temperature of the elements of the exhaust valve of a four-stroke internal combustion gasoline engine.
  • Item
    Дослідження навантажень, які діють на шатун двигуна ПЛМ-40
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Кікоть, Сергій Сергійович; Kikot, Serhii S.
    UK: Параметри стану робочого тіла (повітря або паливоповітряна суміш), що потрапляє до циліндрів двигуна внутрішнього згорання, передусім, це температура та тиск, мають вплив на ефективні показники двигуна. Тепловий розрахунок двигуна внутрішнього згорання (ДВЗ) виконують з метою визначення основних розмірів циліндру та показників, що характеризують ефективність та економічність роботи двигуна.Актуальність роботи полягає у визначенні сил і навантажень що діють на шатун , співставлення результатів, їх аналізом. Мета дослідження полягає у дослідженні навантажень, які діють на шатун (на прикладі двигуна ПЛМ-40). Об’єктом дослідження магістерської роботи є шатун двигуна ПЛМ-40. Предмет дослідження: навантаженя, які діють на шатун (на прикладі двигуна ПЛМ-40). EN: The parameters of the state of the working fluid (air or fuel-air mixture) entering the cylinders of the internal combustion engine, primarily temperature and pressure, have an impact on the effective performance of the engine. The thermal calculation of the internal combustion engine (ICE) is performed in order to determine the main dimensions of the cylinder and indicators characterizing the efficiency and economy of the engine. The relevance of the work consists in determining the forces and loads acting on the connecting rod, comparing the results, and analyzing them. The purpose of the study is to study the loads acting on the connecting rod (on the example of the PLM-40 engine). The object of research of the master's thesis is the connecting rod of the PLM-40 engine. The subject of the study: loads acting on the connecting rod (on the example of the PLM-40 engine).
  • Item
    Дослідження продуктивності і характеристик генераторів з регульованою швидкістю
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Грачов, Павло Валентинович; Grachov, Pavlo V.
    UK: Зміна робочого ритму двигуна внутрішнього згорання впливає на вихідні характеристики генератора, особливо на виробну силу струму, необхідну для споживачів. Збільшення або зменшення кількості споживачів (навантаження) потребує зміни числа обертів генератора, що в свою чергу впливає на роботу двигуна внутрішнього згорання. Мета роботи – провести дослідження продуктивності і характеристик генераторів з регульованою швидкістю. Об’єкт дослідження – дизельний генератор та бензиновий генератор. Предмет дослідження – характер впливу зміни величини навантаження та зміни швидкості обертання двигуна внутрішнього згорання на характеристики роботи двигуна та генератора. EN: The change in the operating rhythm of the internal combustion engine affects the output characteristics of the generator, especially the output power required for consumers. An increase or decrease in the number of consumers (load) requires a change in the number of revolutions of the generator, which in turn affects the operation of the internal combustion engine. The purpose of the work is to conduct a study of the performance and characteristics of generators with adjustable speed. The object of research is a diesel generator and a gasoline generator. The subject of the study is the nature of the impact of changes in the load and rotation speed of the internal combustion engine on the performance characteristics of the engine and generator.
  • Item
    Бензиновий 1-циліндровий двигун потужністю 8 кВт при 4700 хв-1 для мотоблоку
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Водяний, Віталій Володимирович; Vodyanyi, Vitaly V.
    UK: Розраховано і спроектувано бензиновий 1-циліндровий двигун внутрішнього згорання для мотоблоку ефективною потужністю Ne = 8 кВт при n = 4700 хв-1. Технічним ефектом проєкту є збільшення ступеня стиснення двигуна з ε = 8,5 до ε = 9,5 із відповідним збільшенням октанового числа використовуваного палива до марки А-92 ДСТУ 7687:2015. Внаслідок цього розраховано збільшення потужності двигуна на 8,84 %. Виконаний тепловий і динамічний розрахунки двигуна із використанням комп’ютерної програми Engine Calculation. Отримано індикаторні та ефективні показники, побудовано індикаторні діаграми в координатах р-V і T-V, діаграми сил та обертальних моментів, що діють на деталі кривошипно-шатунного механізму. Розраховано систему мащення двигуна, яка забезпечує надійне мащення шийок колінчастого валу на номінальному режимі роботи. Виконано розрахунок на міцність поршня. Розраховані напруження у всіх елементах поршня менші за граничні значення, тобто поршень має достатній запас міцності. EN: A gasoline 1-cylinder internal combustion engine for a walk-behind tractor with an effective power of Ne = 8 kW at n = 4700 min-1 was calculated and designed. The technical effect of the project is an increase in the compression ratio of the engine from ε = 8.5 to ε = 9.5 with a corresponding increase in the octane number of the used fuel to the A-92 grade of DSTU 7687:2015. As a result, an increase in engine power by 8.84% was calculated. Performed thermal and dynamic calculations of the engine using the Engine Calculation computer program. Indicator and effective indicators were obtained, indicator diagrams were constructed in p-V and T-V coordinates, diagrams of forces and torques acting on the details of the crank mechanism. An engine lubrication system is calculated, which ensures reliable lubrication of the crankshaft journals at the nominal operating mode. Calculation of the strength of the piston has been performed. The calculated stresses in all elements of the piston are less than the limit values, that is, the piston has a sufficient safety margin.
  • Item
    Оцінка експлуатаційної надійності трансмісії повнопривідного автомобіля категорії N2 в умовах недостатнього зчеплення коліс з опорною поверхнею
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Костильов, Артем; Kostylov, Artem
    UK: Магістерська робота присвячена вирішенню науково-технічного завдання щодо визначення впливу умов зчеплення ведучих коліс вантажного автомобіля під час його експлуатації на параметри процесів навантаження та надійність елементів конструкції трансмісії. Досліджено показники норми надіності фрагмента трансмісії автомобіля-прототипу. EN: The master's thesis solves a scientific and technical task to determine the influence of the adhesion conditions of the driving wheels of a truck during its operation on the parameters of loading processes and the reliability of transmission design elements. The indicators of the reliability standards of a prototype car transmission fragment have been studied.
  • Item
    Бензиновий 4-циліндровий двигун потужністю 60 кВт при 5600 хв-1 для легкового автомобіля
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Войтанік, Родіон Володимирович; Voytanik, Rodion V.
    UK: Розроблено проект бензинового 4-тактного 4-циліндрового двигуна номінальною ефективною потужністю 60 кВт при 5600 хв-1 для легкового автомобіля. В якості прототипу прийнятий двигун МеМЗ-317, характеристики якого близькі до технічного завдання на проект. EN: A project of a gasoline 4-stroke 4-cylinder engine with a nominal effective power of 60 kW at 5600 min-1 for a passenger car has been developed. As a prototype, the MeMZ-317 engine was adopted, the characteristics of which are close to the specifications for the project.
  • Item
    Дослідження впливу зміни профілю кулачків розподільного валу на ефективні показники двигуна МеМЗ-307 для драг-рейсінгу
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Оглуздін, Сергій Юрійович; Ogluzdin, Serhiy Yu.
    UK: В роботі розглянуто актуальне питання підвищення ефективності роботи бензинового 4-тактного двигуна МеМЗ-307 на номінальному режимі роботи. Результати досліджень можуть використовуватись при модернізації серійних двигунів при їх підготовці до автоперегонів; при проектуванні нових двигунів для спортивних автомобілів; в навчальному процесі студентів спеціальності 133 «Галузеве машинобудування». EN: The paper considers the actual issue of increasing the efficiency of the MeMZ-307 4-stroke gasoline engine at the nominal operating mode. Research results can be used in the modernization of serial engines in their preparation for auto racing; when designing new engines for sports cars; in the educational process of students of specialty 133 "Industrial mechanical engineering".
  • Item
    Дослідження впливу питомої маси поршневої групи на навантаженість деталей та ефективність бензинового двигуна
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Науменко, Сергій Володимирович; Naumenko, Serhii V.
    EN: Мета даної роботи – визначити вплив маси деталей поршневої групи на ефективні показники двигуна МеМЗ-317, на навантаженість цих деталей виникаючими силами та моментами, визначити практичну доцільність зміни маси деталей ДВЗ. Об’єкт дослідження – деталі поршневої групи двигуна МеМЗ-317. Предмет дослідження – величина та характер впливу питомої маси поршневого комплекту на навантаження поршня і поршневого пальця та на ефективні показники двигуна МеМЗ-317. EN: The purpose of this work is to determine the influence of the mass of the parts of the piston group on the effective performance of the MeMZ-317 engine, on the loading of these parts by the resulting forces and moments, to determine the practical feasibility of changing the mass of internal combustion engine parts. The object of the study is the details of the piston group of the MeMZ-317 engine. The subject of the study is the magnitude and nature of the impact of the specific mass of the piston kit on the load of the piston and piston pin and on the effective performance of the MeMZ-317 engine.
  • Item
    Дослідження впливу умов роботи акумуляторної батареї на запуск бензинового ДВЗ
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Мірошниченко, Юрій Олександрович; Miroshnychenko, Yurii O.
    UK: В магістерській роботі досліджено актуальне питання експлуатації двигуна внутрішнього згорання із примусовим запалюванням за низьких температур атмосферного повітря. Проведено експериментальне дослідження визначення тривалості запуску двигуна при «холодному» запуску. Встановлено вплив робочих параметрів акумуляторної батареї на час запуску. За результатами проведених розрахунків термодинамічного циклу двигуна Peugeot XU9J1 на номінальному режимі та на обертах, характерних для холостого ходу, встановлено величину масових викидів неспалених вуглеводнів. EN: In the master's thesis, the topical issue of the operation of an internal combustion engine with forced ignition at low ambient air temperatures is investigated. An experimental study was carried out to determine the duration of engine start-up during "cold" start-up. The impact of battery operating parameters on start-up time has been established. According to the results of the calculations of the thermodynamic cycle of the Peugeot XU9J1 engine at the nominal mode and at the revolutions characteristic of idling, the amount of mass emissions of unburned hydrocarbons was determined.
  • Item
    Дослідження впливу кута між кривошипами на запас міцності неповноопорного колінчастого валу 2-циліндрового опозитного ДВЗ
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Кушнір, Олександр Дмитрович; Kushnir, Oleksandr D.
    UK: В роботі розглянуто актуальне питання підвищення надійності 2-циліндрового бензинового ДВЗ з різним кутом між кривошипами колінчастого валу γк. Розраховані сили, що діють на шатунні та корінні шийки колінчастого валу базового двигуна МТ-10-36 та двигунів зі зміненим кутом γк (всього 5 варіантів). Розраховано набігаючі моменти на всі корінні та шатунні шийки колінчастого валу, для двигунів з різним кутом γк. Розраховані чисельні значення запасів міцності елементів колінчастого валу дозволяють стверджувати, що двигуни з кутами γк = 210 °, γк = 240 ° або γк = 270 ° мають покращені показники надійності (у порівнянні з базовим двигуном). EN: The paper considers the topical issue of increasing the reliability of a 2-cylinder gasoline internal combustion engine with a different angle between the cranks of the crankshaft γk. Calculated forces acting on the connecting rod and root neck of the crankshaft of the MT-10-36 base engine and engines with a changed angle γk (total of 5 options). The starting torques on all main and connecting rod necks of the crankshaft, for engines with different angles γk, are calculated. The calculated numerical values of the reserves of strength of the crankshaft elements allow us to state that engines with angles γk = 210 °, γk = 240 ° or γk = 270 ° have improved reliability indicators (compared to the base engine).
  • Item
    Вплив параметрів системи «картерний простір-моторна олива» на мащення трибоз’єднань колінчастого валу бензинового двигуна
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Мимоход, Дмитро; Mimohod, Dmitry
    UK: Магістерська робота присвячена вирішенню науково-технічного завдання щодо визначення впливу навантаженісті моторних олив газами, що прориваються у картерний простір бензинового двигуна. При цьому встановлюються закономірності зміни динамічного коефіцієнта тертя та зношування зразка-колодки у модельному трибоз’єднанні «диск, що обертається – нерухома колодка». Таке трибоз’єднання відтворює трибоз’єднання колінчастого валу при фізичному моделюванні в ньому режиму плівкового голодування. EN: The master's thesis is devoted to the solution of the scientific and technical task of determining the influence of the loading of motor oils by gases breaking into the crankcase space of a gasoline engine. At the same time, the patterns of changes in the dynamic coefficient of friction and wear of the pad sample in the model triboconnection "rotating disk - stationary pad" are established. Such triboconnection reproduces the triboconnection of the crankshaft when physically modeling the film starvation mode in it.
  • Item
    Система компенсації складу паливо-повітряної суміші бензинового двигуна від наслідків підвищеної вологості повітря
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Чистяков, Максим Денисович; Chystyakov, Maxym; Чистяков, Максим Денисович
    UA: Об'єкт дослідження – робочий процес бензинового 4-тактного двигуна. Предмет дослідження – залежність потужності та питомої витрати палива двигуна від вологості атмосферного повітря. Мета роботи – встановити ступінь впливу вологості атмосферного повітря на потужність та економічність двигуна ВАЗ-2106 та розробити систему компенсації складу суміші від наслідків підвищеної вологості. EN: The object of study - the working process of a 4-stroke gasoline engine. The subject of the research is the dependence of engine power and specific fuel consumption on atmospheric humidity. The purpose of the work is to establish the degree of influence of atmospheric humidity on the power and efficiency of the VAZ-2106 engine and to develop a system of compensation for the composition of the mixture from the effects of high humidity. RU: Объект исследования – рабочий процесс бензинового 4-тактного двигателя. Предмет исследования – зависимость мощности и расхода топлива двигателя от влажности атмосферного воздуха. Цель работы – установить степень воздействия влажности атмосферного воздуха на мощность и экономичность двигателя ВАЗ-2106 и создать систему компенсации состава смеси от последствий повышенной влажности.
  • Item
    Дослідження впливу складу паливоповітряної суміші на техніко-економічні показники двотактного двигуна
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Тимашев, Владислав Володимирович; Tymashev, Vladyslav; Тимашев, Владислав Владимирович
    UA: Наукова новизна роботи полягає в наступному: вперше визначено величину впливу від додавання масла до бензину на властивості робочої суміші двотактного двигуна; уточнено фізико-математичну модель професора Я. О. Єгорова з врахуванням фізико-хімічних показників сумішевого палива. Практична цінність роботи полягає в наступному: уточнені властивості палива та паливоповітряної суміші прийнято до впровадження в комп’ютерній програмі Engine Calculation, яка використовується в навчальному процесі НУ «Запорізька політехніка», в науково-дослідних роботах студентів та аспірантів, дозволяє підвищити точність теплового розрахунку 2-тактних ДВЗ з іскровим запалюванням до 4,6 %. EN: The scientific novelty of the work: for the first time the magnitude of the impact from the addition of oil to gasoline on the properties of the working mixture of a two-stroke engine; the physical and mathematical model of Professor Ya. O. Egorov is specified taking into account physical and chemical parameters of mixed fuel. The practical value of the work: refined properties of fuel and fuel-air mixture adopted in the computer program Engine Calculation, which is used in the educational process of National University "Zaporizhzhya Polytechnic", in research work of students and graduate students, allows to increase the accuracy of thermal calculation 2-stroke internal combustion engines with spark ignition up to 4.6%. RU: Научная новизна работы заключается в следующем: впервые определена величина воздействия от добавления масла к бензину на свойства рабочей смеси двухтактного двигателя; уточнена физико-математическая модель профессора Я. А. Егорова с учетом физико-химических показателей смесевого топлива. Практическая ценность работы заключается в следующем: уточненные свойства топлива и топливовоздушной смеси приняты к внедрению в компьютерной программе Engine Calculation, используемой в учебном процессе НУ «Запорожская политехника», в научно-исследовательских работах студентов и аспирантов, позволяет повысить точность теплового расчета 2-тактных ДВС с искровым зажиганием до 4,6%.
  • Item
    Визначення ефективності дизельного ДВЗ, що працює на біодизельних паливах різного складу
    (Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Новосильцев, Ігор Васильович; Novosiltsev, Igor; Новосильцев, Игорь Васильевич
    UA: Метою даної роботи є визначення ефективності сучасних дизельних ДВЗ, які працюють на біодизельному паливі. Для досягнення мети вирішувався ряд завдань: аналіз наукової та технічної літератури за темою дослідження, визначення властивостей біодизельних палив; аналіз особливостей конструкції об’єкта дослідження – дизельного двигуна ЯМЗ-5340; визначення методик дослідження; тепловий розрахунок двигуна ЯМЗ-5340 при роботі на дизельному паливі та на паливах із різним вмістом біодизеля; аналіз отриманих результатів. EN:The purpose of this work is to determine the efficiency of modern diesel engines running on biodiesel fuel. To achieve this goal, a number of tasks were solved: analysis of scientific and technical literature on the topic of research, determination of the properties of biodiesel fuels; analysis of the design features of the object of study - diesel engine YaMZ-5340; determination of research methods; thermal calculation of the YaMZ-5340 engine when running on diesel fuel and on fuels with different biodiesel content; analysis of the obtained results. RU: Целью данной работы является определение эффективности современных дизельных ДВС, работающих на биодизельном топливе. Для достижения цели решался ряд задач: анализ научной и технической литературы по теме исследования, определение свойств биодизельных топлив; анализ особенностей конструкции объекта исследования – дизельного двигателя ЯМЗ-5340; определение методик исследования; тепловой расчет двигателя ЯМЗ-5340 при работе на дизельном топливе и на топливах с разным содержанием биодизеля; анализ полученных результатов.