Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти кафедри А, ТД та ГЕУ
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Дослідження впливу конструкційного матеріалу шатуна на його масогабаритні показники(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Шиленко, Данііл Станіславович; Shilenko, Daniil S.UK: В роботі вирішено важливу актуальну проблему дослідження впливу конструкційного матеріалу шатуна 4-тактного ДВЗ на його масогабаритні показники. Заміна сталі на алюмінієвий або титановий сплав дозволяє зменшити масу шатуна до 30 %, що дозволяє зменшити сили інерції, діючі на кривошипно-шатунний механізм. Це позитивно впливає на прийомистість двигуна, що особливо важливо для спортивних автомобілів. EN: The work solves an important current problem of studying the influence of the structural material of the connecting rod of a 4-stroke internal combustion engine on its mass and dimensions. Replacing steel with aluminum or titanium alloy allows you to reduce the mass of the connecting rod by up to 30%, which allows you to reduce the inertia forces acting on the crank mechanism. This has a positive effect on the engine's acceleration, which is especially important for sports cars.Item Дослідження впливу зменшення маси поршня на характеристики бензинового двигуна(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Слоневський, Тихон Феліксович; Slonevsky, Tikhon F.UK: В роботі вирішено важливу актуальну проблему дослідження впливу маси поршня 4-тактного ДВЗ на його характеристики. Зменшення маси поршня дозволяє зменшити сили інерції, що діють в циліндропоршневій групі та кривошипно-шатунному механізмі, підвищити рівномірність обертання колінчастого вала двигуна та знизити навантаження в парах тертя. Це дає можливість підвищити номінальні оберти колінчастого вала та збільшити ефективні показники ДВЗ. EN: The work solves an important current problem of studying the influence of the piston mass of a 4-stroke internal combustion engine on its characteristics. Reducing the piston mass allows you to reduce the inertia forces acting in the cylinder-piston group and the crank mechanism, increase the uniformity of rotation of the engine crankshaft and reduce the load on the friction pairs. This makes it possible to increase the nominal crankshaft speed and increase the effective performance of the internal combustion engine.Item Підвищення зносостійкості кривошипно-шатунного механізму двигуна Peugeot(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Пащенко, Сергій Анатолійович; Pashchenko, Serhiy A.UK: В дипломній роботі розглянуте актуальне питання: підвищення зносостійкості пари «розпірне напівкільце – щока другої корінної шийки» колінчастого валу двигуна Peugeot ЕВ2. EN: The master’s thesis considers a relevant issue: increasing the wear resistance of the pair “spacer half ring – cheek of the second main journal” of the crankshaft of the Peugeot EV2 engine.Item Вплив кута розвалу між блоками циліндрів V-подібного двигуна на запас міцності колінчастого валу(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Водяний, Віталій Володимирович; Vodyanyi, Vitaly V.UK: В роботі вирішено важливу актуальну проблему дослідження впливу кута розвалу циліндрів (кута між осями циліндрів) V-подібного двигуна на запас міцності його колінчастого валу. Розраховані показники запасу міцності елементів колінчастого валу (корінної шийки, шатунної шийки, щоки) двигуна Yamaha XV250 з кутом розвалу циліндрів 50 … 90 град. EN: The work solves an important current problem of studying the influence of the cylinder camber angle (the angle between the cylinder axes) of a V-shaped engine on the safety margin of its crankshaft. The safety margin indicators of the crankshaft elements (main journal, connecting rod journal, cheek) of the Yamaha XV250 engine with a cylinder camber angle of 50 ... 90 degrees are calculated.Item Вплив присадки метану до паливо-повітряної суміші на енергоекономічні показники бензинового двигуна внутрішнього згоряння(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Гвоздик, Олександр Олександрович; Gvozdyk, Oleksandr O.UK: Мета роботи – визначити вплив присадки метану до паливо-повітряної суміші на енергоекономічні показники бензинового двигуна внутрішнього згоряння. Об’єкт дослідження – чотиритактний бензиновий двигун внутрішнього згорання, що працює на бензині, на метані або суміші палив «бензин-метан» різних пропорцій. Предмет дослідження – енергоекономічні показники бензинового двигуна внутрішнього згорання, що працює на бензині, на метані або суміші палив «бензин-метан» різних пропорцій. EN: The purpose of the work is to determine the effect of adding methane to the fuel-air mixture on the energy-economic performance of a gasoline internal combustion engine. The object of the study is a four-stroke gasoline internal combustion engine running on gasoline, methane, or a gasoline-methane fuel mixture of various proportions. The subject of the study is the energy-economic performance of a gasoline internal combustion engine running on gasoline, methane, or a gasoline-methane fuel mixture of various proportions.Item Дослідження впливу рівня форсування на запас надійності деталей кривошипно-шатунного механізму бензинового 4-тактного двигуна для спортивного автомобіля(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Бараннік, Олександр Валентинович; Barannik, Oleksandr V.UK: На підставі уточненої, з урахуванням застосування зріджених вуглеводневих газів, фізико-математичної моделі робочого циклу ДВЗ другого рівня, розроблена методика визначення коефіцієнта витіснення повітря газовим паливом. Дана методика, дозволяє більш точно визначати циклове наповнення при використанні газових палив. Випробуваний алгоритм визначення оптимального кута випередження запалювання по положенню піку тиску щодо верхньої мертвої точки положення поршня. EN: Based on the refined, taking into account the use of liquefied hydrocarbon gases, physical and mathematical second-level model of the working cycle of the internal combustion engine, a method for determining the air displacement coefficient by gas fuel has been developed. This method allows for more accurate determination of the cyclic filling when using gas fuels. An algorithm for determining the optimal ignition advance angle by the position of the pressure peak relative to the top dead center of the piston position has been tested.Item Рядний 6-циліндровий дизель потужністю 125 кВт при 1600 хв-1 для привода генератора(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Пащенко, Сергій Анатолійович; Pashchenko, Serhiy A.UK: В кваліфікаційній роботі бакалавра розроблено проект дизельного двигуна номінальною потужністю 125 кВт при 1600 хв-1. Двигун рядний, 6-циліндровий, призначається для приводу електрогенератора потужністю до 110 кВт. Двигун має низький ступінь газотурбінного наддуву (πк = 1,35), що дозволяє збільшити його моторесурс у порівнянні з високофорсованими двигунами. EN: In the bachelor's qualification work, a project of a diesel engine with a nominal power of 125 kW at 1600 min-1 was developed. The in-line, 6-cylinder engine is intended to drive an electric generator with a power of up to 110 kW. The engine has a low degree of turbocharging (πк = 1.35), which allows to increase its engine life in comparison with high-force engines.Item Бензиновий 4-циліндровий двигун потужністю 70 кВт при 5700 хв-1 для легкового автомобіля(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Демянков, Віталій Олегович; Demyankov, Vitaly O.UK: В роботі виконано проектування бензинового 4-тактного 4-циліндрового двигуна потужністю 70 кВт при 5700 хв-1 для легкового автомобіля. Розроблено складальні креслення двигуна. Розраховано систему живлення двигуна з розподіленим впорскуванням, яка забезпечує якісне сумішоутворення і відповідність сучасним екологічним вимогам. Виконано тепловий і динамічний розрахунки двигуна. Розраховано індикаторні та ефективні показники двигуна; сили, діючі в кривошипно-шатунному механізмі, на корінні та шатунні шийки; крутні моменти на колінчастому валі. Розраховано на міцність верхнє компресійне поршневе кільце. Розраховано позитивний зазор в замку поршневого кільця. EN: In the diploma, the design of a gasoline 4-stroke 4-cylinder engine with a power of 70 kW at 5700 min-1 for a passenger car was performed. Assembly drawings of the engine have been developed. An engine power system with distributed injection has been calculated, which ensures high-quality mixture formation and compliance with modern environmental requirements. Thermal and dynamic calculations of the engine were performed. The indicator and effective indicators of the engine are calculated; forces acting in the crank-connecting mechanism, on the root and connecting rod neck; torques on the crankshaft. The upper compression piston ring is designed for strength. The positive clearance in the piston ring lock is calculated.Item Проєктування переднього гальмівного механізму автомобіля категорії М1 вагою 1270 кг(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Талан, Марко; Talan, MarkoUK: У бакалаврській випускної роботі наведено вирішення інженерно-технічного завдання щодо обґрунтування конструктивних параметрів переднього гальмівного механізму автомобіля категорії М1 вагою 1270 кг. EN: In the bachelor's graduation thesis, the solution to the engineering and technical task of substantiating the design parameters of the front brake mechanism of the M1 category car with a weight of 950 kg is given.Item Проєктування заднього моста автомобіля категорії М1(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Сіланов, Михайло; Silanov, MykhailoUK: У бакалаврській випускної роботі наведено вирішення інженерно-технічного завдання щодо обґрунтування конструктивних параметрів заднього моста автомобіля категорії М1. EN: In the bachelor's graduation thesis, the solution to the engineering and technical task of substantiating the design parameters of rear axle of the M1 category car.Item Проєктування переднього гальмівного механізму автомобіля категорії М1 вагою 950 кг(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Журібіда, Ілля; Zhuribida, IlyaUK: У бакалаврській випускної роботі наведено вирішення інженерно-технічного завдання щодо обґрунтування конструктивних параметрів переднього гальмівного механізму автомобіля категорії М1 вагою 950 кг. EN: In the bachelor's graduation thesis, the solution to the engineering and technical task of substantiating the design parameters of the front brake mechanism of the M1 category car with a weight of 950 kg is given.Item Проєктування задньої підвіски автомобіля категорії М2(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Ліньков, Микита; Linkov, NikitaUK: У бакалаврській випускної роботі наведено вирішення інженерно-технічного завдання щодо обґрунтування конструктивних параметрів задньої підвіски автомобіля категорії М2. EN: The bachelor's thesis presents a solution to the engineering and technical task of substantiating the design parameters of the rear suspension of a car of category M2.Item Проєктування задньої підвіски автомобіля категорії М1(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Баранов, Олександр; Baranov, OleksandrUK: У бакалаврській випускної роботі наведено вирішення інженерно-технічного завдання щодо обґрунтування конструктивних параметрів задньої підвіски автомобіля категорії М1. EN: The bachelor's thesis presents a solution to the engineering and technical task of substantiating the design parameters of the rear suspension of a car of category M1.Item Проєктування переднього гальмівного механізму автомобіля категорії М1(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Второв, Руслан; Vtorov, RuslanUK: Робота присвячена вирішенню завдання покращення гальмівних властивостей автомобіля категорії М1 модернізацією конструкції і поліпшенням робочих процесів передніх гальм. EN: The work is devoted to solving the problem of improving the braking properties of the M1 category car by modernizing the design and improving the working processes of the front brakes.Item Дослідження впливу теплових навантажень на надійність клапана механізму газорозподілу 4-тактного ДВЗ(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Несмашний, Михайло Юрійович; Nesmashny, Mykhailo Yu.UK: В процессі роботи ми встановили вплив робочого тіла в циліндрі на температуру елементів випускного клапана 4-тактного бензинового двигуна у випадку максимальної температури та в процесі випуску. Визначили що середня температура клапана під час роботи може сягати приблизно 800°C, але окремі його частини можуть сягати температури й більше ніж 1000°C. Також дізналися, що клапан короткочасно може витримувати температуру більшу ніж 2500°C. Мета роботи – визначити вплив теплових навантажень випускного клапана механізму газорозподілу 4-тактного ДВЗ. Об’єкт дослідження – клапан чотиритактного бензинового двигуна внутрішнього згорання. Предмет дослідження – температура елементів випускного клапана чотиритактного бензинового двигуна внутрішнього згорання. EN: In the work, we established the influence of the working fluid in the cylinder on the temperature of the exhaust valve elements of a 4-stroke gasoline engine in the case of maximum temperature and during the exhaust process. It was determined that the average temperature of the valve during operation can reach approximately 800°C, but individual parts of it can reach temperatures of more than 1000°C. It was also learned that the valve can withstand a temperature of more than 2500°C for a short time. The purpose of the work is to determine the effect of thermal loads on the exhaust valve of the gas distribution mechanism of a 4-stroke internal combustion engine. The object of research is the valve of a four-stroke gasoline internal combustion engine. The subject of the study is the temperature of the elements of the exhaust valve of a four-stroke internal combustion gasoline engine.Item Дослідження навантажень, які діють на шатун двигуна ПЛМ-40(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Кікоть, Сергій Сергійович; Kikot, Serhii S.UK: Параметри стану робочого тіла (повітря або паливоповітряна суміш), що потрапляє до циліндрів двигуна внутрішнього згорання, передусім, це температура та тиск, мають вплив на ефективні показники двигуна. Тепловий розрахунок двигуна внутрішнього згорання (ДВЗ) виконують з метою визначення основних розмірів циліндру та показників, що характеризують ефективність та економічність роботи двигуна.Актуальність роботи полягає у визначенні сил і навантажень що діють на шатун , співставлення результатів, їх аналізом. Мета дослідження полягає у дослідженні навантажень, які діють на шатун (на прикладі двигуна ПЛМ-40). Об’єктом дослідження магістерської роботи є шатун двигуна ПЛМ-40. Предмет дослідження: навантаженя, які діють на шатун (на прикладі двигуна ПЛМ-40). EN: The parameters of the state of the working fluid (air or fuel-air mixture) entering the cylinders of the internal combustion engine, primarily temperature and pressure, have an impact on the effective performance of the engine. The thermal calculation of the internal combustion engine (ICE) is performed in order to determine the main dimensions of the cylinder and indicators characterizing the efficiency and economy of the engine. The relevance of the work consists in determining the forces and loads acting on the connecting rod, comparing the results, and analyzing them. The purpose of the study is to study the loads acting on the connecting rod (on the example of the PLM-40 engine). The object of research of the master's thesis is the connecting rod of the PLM-40 engine. The subject of the study: loads acting on the connecting rod (on the example of the PLM-40 engine).Item Дослідження продуктивності і характеристик генераторів з регульованою швидкістю(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Грачов, Павло Валентинович; Grachov, Pavlo V.UK: Зміна робочого ритму двигуна внутрішнього згорання впливає на вихідні характеристики генератора, особливо на виробну силу струму, необхідну для споживачів. Збільшення або зменшення кількості споживачів (навантаження) потребує зміни числа обертів генератора, що в свою чергу впливає на роботу двигуна внутрішнього згорання. Мета роботи – провести дослідження продуктивності і характеристик генераторів з регульованою швидкістю. Об’єкт дослідження – дизельний генератор та бензиновий генератор. Предмет дослідження – характер впливу зміни величини навантаження та зміни швидкості обертання двигуна внутрішнього згорання на характеристики роботи двигуна та генератора. EN: The change in the operating rhythm of the internal combustion engine affects the output characteristics of the generator, especially the output power required for consumers. An increase or decrease in the number of consumers (load) requires a change in the number of revolutions of the generator, which in turn affects the operation of the internal combustion engine. The purpose of the work is to conduct a study of the performance and characteristics of generators with adjustable speed. The object of research is a diesel generator and a gasoline generator. The subject of the study is the nature of the impact of changes in the load and rotation speed of the internal combustion engine on the performance characteristics of the engine and generator.Item Бензиновий 1-циліндровий двигун потужністю 8 кВт при 4700 хв-1 для мотоблоку(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Водяний, Віталій Володимирович; Vodyanyi, Vitaly V.UK: Розраховано і спроектувано бензиновий 1-циліндровий двигун внутрішнього згорання для мотоблоку ефективною потужністю Ne = 8 кВт при n = 4700 хв-1. Технічним ефектом проєкту є збільшення ступеня стиснення двигуна з ε = 8,5 до ε = 9,5 із відповідним збільшенням октанового числа використовуваного палива до марки А-92 ДСТУ 7687:2015. Внаслідок цього розраховано збільшення потужності двигуна на 8,84 %. Виконаний тепловий і динамічний розрахунки двигуна із використанням комп’ютерної програми Engine Calculation. Отримано індикаторні та ефективні показники, побудовано індикаторні діаграми в координатах р-V і T-V, діаграми сил та обертальних моментів, що діють на деталі кривошипно-шатунного механізму. Розраховано систему мащення двигуна, яка забезпечує надійне мащення шийок колінчастого валу на номінальному режимі роботи. Виконано розрахунок на міцність поршня. Розраховані напруження у всіх елементах поршня менші за граничні значення, тобто поршень має достатній запас міцності. EN: A gasoline 1-cylinder internal combustion engine for a walk-behind tractor with an effective power of Ne = 8 kW at n = 4700 min-1 was calculated and designed. The technical effect of the project is an increase in the compression ratio of the engine from ε = 8.5 to ε = 9.5 with a corresponding increase in the octane number of the used fuel to the A-92 grade of DSTU 7687:2015. As a result, an increase in engine power by 8.84% was calculated. Performed thermal and dynamic calculations of the engine using the Engine Calculation computer program. Indicator and effective indicators were obtained, indicator diagrams were constructed in p-V and T-V coordinates, diagrams of forces and torques acting on the details of the crank mechanism. An engine lubrication system is calculated, which ensures reliable lubrication of the crankshaft journals at the nominal operating mode. Calculation of the strength of the piston has been performed. The calculated stresses in all elements of the piston are less than the limit values, that is, the piston has a sufficient safety margin.Item Оцінка експлуатаційної надійності трансмісії повнопривідного автомобіля категорії N2 в умовах недостатнього зчеплення коліс з опорною поверхнею(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Костильов, Артем; Kostylov, ArtemUK: Магістерська робота присвячена вирішенню науково-технічного завдання щодо визначення впливу умов зчеплення ведучих коліс вантажного автомобіля під час його експлуатації на параметри процесів навантаження та надійність елементів конструкції трансмісії. Досліджено показники норми надіності фрагмента трансмісії автомобіля-прототипу. EN: The master's thesis solves a scientific and technical task to determine the influence of the adhesion conditions of the driving wheels of a truck during its operation on the parameters of loading processes and the reliability of transmission design elements. The indicators of the reliability standards of a prototype car transmission fragment have been studied.Item Бензиновий 4-циліндровий двигун потужністю 60 кВт при 5600 хв-1 для легкового автомобіля(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Войтанік, Родіон Володимирович; Voytanik, Rodion V.UK: Розроблено проект бензинового 4-тактного 4-циліндрового двигуна номінальною ефективною потужністю 60 кВт при 5600 хв-1 для легкового автомобіля. В якості прототипу прийнятий двигун МеМЗ-317, характеристики якого близькі до технічного завдання на проект. EN: A project of a gasoline 4-stroke 4-cylinder engine with a nominal effective power of 60 kW at 5600 min-1 for a passenger car has been developed. As a prototype, the MeMZ-317 engine was adopted, the characteristics of which are close to the specifications for the project.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »