Наукові статті кафедри А, ТД та ГЕУ
Permanent URI for this collectionhttps://eir.zp.edu.ua/handle/123456789/2525
Browse
Recent Submissions
Item Амплітуда та частота коливань механічної системи «двигун – опора коробки передач – кузов» автомобіля OPEL АСТРА G.(Вінницький національний технічний університет, 2025) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich , Vadim I.; Чернета, Олег Георгійович; Cherneta, OlegUK: Отримано особливості змін амплітуди та частоти вібрацій, які створюються двигуном Z14XEP при зміні частоти обертання його колінчастого валу від 780 хв-1 до 3000 хв-1 та проявляються на кузові автомобіля OPEL АСТРА G. При цьому визначено ефективність гасіння зазначених вібрацій лівою опорою силового агрегату в залежності від технічного стану її гумового елемента. EN: The peculiarities of changes in the amplitude and frequency of vibrations generated by the Z14XEP engine when changing the crankshaft rotation frequency from 780 min-1 to 3000 min-1 and manifested on the body of the OPEL ASTRA G car were obtained. At the same time, the efficiency of damping these vibrations by the left support of the power unit, depending on the technical condition of its rubber element, was determined.Item Колоніальні нагороди Королівства Італія(Харківська державна академія культури, 2025) Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.; Тюркеджи, Наталя Станіславівна; Tiurkedzhy, Natalia S.UK: Проведений аналіз нагород розкриває аспекти італійської фалеристики періоду колоніальних завоювань 1885–1943 рр. Представлені вище цифри щодо кількості нагороджень друкуються вперше. EN: The analysis of awards reveals aspects of Italian phaleristics during the colonial conquests of 1885–1943. The figures presented above regarding the number of awards are published for the first time.Item Чисельні методи розв'язання окремих теплових задач в машинобудуванні та металургії(Видавнича група «Наукові перспективи», 2025) Євсєєва, Наталія Олексіївна; Yevsieieva, Nataliia O.; Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.; Рябошапка, Наталя Євгеніївна; Ryaboshapka, Natalya E.UK: Сучасний розвиток машинобудування, металургії та інших галузей промисловості неможливий без точної оцінки теплових процесів під час виготовлення та експлуатації матеріалів і конструкцій. Ефективність виробничих процесів, зменшення енергетичних витрат та дотримання екологічних стандартів значною мірою залежать від можливості прогнозувати та контролювати теплофізичні процеси в різних технологічних галузях. Теплофізичні процеси є складними і багатофакторними, які включають не лише теплові явища (теплопровідність, конвекцію, випромінювання), але й термонапруження, хімічні реакції, фазові переходи, зміни структури матеріалів та інші взаємодії, які суттєво впливають на надійність та довговічність технічних систем, що значно ускладнює їх аналіз та моделювання. Варто зазначити, що такі теплофізичні задачі широко застосовуються в багатьох реальних та виробничих процесах, починаючи з моделювання температурних полів у конструктивних елементах та матеріалах, до визначення теплових режимів складних технологічних систем. У зв’язку з цим актуальним стає створення та дослідження ефективного математичного моделювання, придатного для опису поведінки об'єктів за умов теплового навантаження. Аналіз та розв’язання теплових задач відіграє важливу роль в проектуванні та удосконалення технологічних процесів та забезпечення надійної та тривалої роботи промислового обладнання. Подібні задачі часто містять складну геометрію об’єктів, нестаціонарний режим функціонування та нелінійний характер теплофізичних властивостей матеріалів, що вимагає застосування чисельних методів, які дозволяють отримати не тільки наближенні, але й достатньо точні результати. Одним з найбільш поширених є метод кінцевих різниць (МКР), який дозволяє вирішувати рівняння теплопровідності в різних координатно- часових умовах. Таким чином, дослідження та удосконалення чисельних методів, які використовуються для розв’язання теплофізичних задач, має важливе наукове та практичне значення. Це дозволяє підвищити якість та точність інженерних рішень, оптимізувати технологічні процеси та забезпечити ефективність, стабільність та працездатність сучасних технічних систем. EN: The modern development of mechanical engineering, metallurgy, and other industries is impossible without accurate assessment of thermal processes during the manufacture and operation of materials and structures. The efficiency of production processes, reduction of energy costs, and compliance with environmental standards largely depend on the ability to predict and control thermophysical processes in various technological industries. Thermophysical processes are complex and multifactorial, including not only thermal phenomena (thermal conductivity, convection, radiation), but also thermal stresses, chemical reactions, phase transitions, changes in the structure of materials, and other interactions that significantly affect the reliability and durability of technical systems, which significantly complicates their analysis and modeling. It is worth noting that such thermophysical problems are widely used in many real and production processes, ranging from modeling temperature fields in structural elements and materials to determining thermal regimes of complex technological systems. In this regard, the creation and study of effective mathematical modeling, capable of describing the behavior of objects under thermal load conditions, becomes relevant. Analysis and solution of thermal problems plays an important role in the design and improvement of technological processes and ensuring reliable and long-term operation of industrial equipment. Such problems often involve complex geometry of objects, non-stationary operating modes, and nonlinear nature of thermophysical properties of materials, which requires the use of numerical methods that allow obtaining not only approximate, but also sufficiently accurate results. One of the most common is the finite difference method (FDM), which allows solving heat conduction equations in different coordinate-time conditions. Thus, the study and improvement of numerical methods used to solve thermophysical problems is of great scientific and practical importance. It allows to improve the quality and accuracy of engineering solutions, optimize technological processes and ensure the efficiency, stability and operability of modern technical systems.Item Особливості заміни комплекту ременя газорозподільного механізму ДВЗ на прикладі двигуна Renault K9K(Вінницький національний технічний університет, 2025) Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.; Пащенко, Сергій Анатолійович; Pashchenko, Serhii A.UK: З літературних джерел та технічної інформації автовиробників визначено особливості заходів технічного обслуговування, пов’язаних з заміною ременя та ланцюга газорозподільного механізму (ГРМ) на двигунах легкових автомобілів. На основі інструкції автовиробника та досвіду авторів розроблено удосконалену методику заміни привідного ременя газорозподільного механізму дизельного двигуна Renault К9К автомобіля Renault Laguna 3. EN: From literary sources and technical information of car manufacturers, the features of maintenance measures related to the replacement of the timing belt and chain on passenger car engines have been determined. Based on the car manufacturer's instructions and the authors' experience, an improved method for replacing the timing belt of the Renault K9K diesel engine of the Renault Laguna 3 car has been developed.Item Дослідження впливу резонансного наддуву бензинового двотактного двигуна на його швидкісну характеристику(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Слинько, Георгій Іванович; Slyn’ko, Georgiy I.; Слинько, Віра Василівна; Slynko, Vira V.; Лук’яненко, Віталій Павлович; Lukyanenko, Vitaliy P.UK: Наведено результати розрахунку резонатора системи випуску двотактного бензинового двигуна за комбінованою методикою Блера і Григор’єва. Моделювання потоків відпрацьованих газів виконувалось в середовищі САПР SolidWorks Flow Simulation. Для розрахунку циклу двигуна використовувалась комп’ютерна програма Engine Calculation. Об’єкт дослідження – двотактний одноциліндровий бензиновий двигун мотоцикла ІЖ Планета Спорт 350. EN: The results of the calculation of the resonator of the exhaust system of a two-stroke gasoline engine using the combined Blair and Grigoriev method are presented. The modeling of exhaust gas flows was performed in the SolidWorks Flow Simulation CAD environment. The Engine Calculation computer program was used to calculate the engine cycle. The object of the study is a two-stroke single-cylinder gasoline engine of the IZH Planeta Sport 350 motorcycle.Item Дослідження впливу кута між кривошипами на запас міцності неповноопорного колінчастого валу 2-циліндрового опозитного двигуна(Національний університет «Запорізька політехніка», 2025) Слинько, Георгій Іванович; Slyn’ko, Georgiy I.; Корогодський, Володимир Анатолійович; Korohodskyi, Volodymyr A.; Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.; Слинько, Віра Василівна; Slynko, Vira V.UK: Метою дослідження є зменшити навантаження, що діють на елементи неповноопорного колінчастого валу двоциліндрового опозитного двигуна внутрішнього згорання за рахунок вибору оптимального значення кута між кривошипами. Це дасть можливість підвищити запас надійності колінчастого валу. В роботі використовуються теоретичні (перехід від конкретного до абстрактного), емпіричні (спостереження, вимірювання, порівняння) та комплексні (абстрагування, моделювання, аналіз і синтез) методи досліджень. Для виконання дослідження використовувалась комп’ютерна програма Engine Calculation, пакет програм Microsoft Office. Об’єкт дослідження – чотиритактний двоциліндровий опозитний бензиновий мотоциклетний двигун МТ-10-36. Предмет дослідження – вплив кута між кривошипами γк неповноопорного колінчастого валу на запас міцності двоциліндрового опозитного двигуна. EN: The purpose of the study is to reduce the loads acting on the elements of the incompletely supported crankshaft of a two-cylinder boxer internal combustion engine by choosing the optimal value of the angle between the cranks. This will make it possible to increase the safety margin of the crankshaft. The work uses theoretical (transition from the concrete to the abstract), empirical (observation, measurement, comparison) and complex (abstraction, modeling, analysis and synthesis) research methods. The study was carried out using the Engine Calculation computer program, Microsoft Office software package. The object of the study is a four-stroke two-cylinder boxer gasoline motorcycle engine MT-10-36. The subject of the study is the influence of the angle between the cranks γк of the incompletely supported crankshaft on the safety margin of a two-cylinder boxer engine.Item Аналіз технічного рівня двотактних двигунів для бензопил(ФОП Бровін О.В., 2025) Слинько, Георгій Іванович; Slyn’ko, Georgiy I.; Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.UK: Протягом багатьох десятиліть конструкція двотактних ДВЗ для інструменту зазнавала мінімальних змін. Як зазначається в ряді робіт, основними напрямками удосконалення двотактних бензинових ДВЗ є покращення паливної економічності та зменшення рівня викидів токсинів. EN: For many decades, the design of two-stroke internal combustion engines for tools has undergone minimal changes. As noted in a number of works, the main areas of improvement of two-stroke gasoline internal combustion engines are improving fuel efficiency and reducing the level of toxic emissions.Item Fatigue Damages Evaluation of the Ni-Based Alloy via AE Monitoring under the High-Cyclic Loading(Elsevier, 2024) Беженов, Сергій Олександрович; Bezhenov, Sergiy O.; Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.UK: У статті представлені дослідження процесу втомного руйнування зразків на основі нікелю шляхом реєстрації параметрів АЕ в різних частотних діапазонах. Досліджувалися зразки, виготовлені з високотемпературного нікелевого сплаву, виплавленого у вакуумі дуговим способом. Під час випробувань на втому швидкість рахунку сигналів АЕ реєструвалася одночасно в трьох частотних діапазонах. Експериментальні результати показали, що зразки з різним технологічним наслідком, що випробовувалися на різних рівнях навантаження багатоциклової втоми, мали однаковий тип розподілу швидкості рахунку АЕ. Конкретні зміни швидкості рахунку АЕ в різних частотних діапазонах визначають певні стадії втомного руйнування. EN: In the paper, there were presented the studies of the process of Ni-based specimens fatigue fracture by means of registration of the AE parameters in various frequency bandwidths. There were investigated the samples made of the high-temperature strength vacuum-arc-melted Ni-alloy. During the fatigue tests the count rate of AE signals were recorded simultaneously in three frequency bands. The experimental results have shown that the specimens having various processing inheritance, being tested on different load levels of high-cycle fatigue, had identical type of the AE count rate distribution. The specific changes of the AE count rate in various frequency bandwidths determine the certain stages of the fatigue failure.Item «Зірка за службу» – нагорода за вислугу років в Бельгійському Конго(Харківська державна академія культури, 2024) Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.; Тюркеджи, Наталя Станіславівна; Tiurkedzhy, NataliaItem Resistance of heat-resistant yttrium-containing sealing coatings to mechanical fracture when forming cutting paths.(Карагандинский университет имени академика Е.А. Букетова, 2024) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich , Vadim I.; Фасоль, Єлизавета Олександрівна; Fasol, YelyzavetaUK: За результатами триботехнічних випробувань покриттів із лігатур сплаву КНА-82 з додаванням ітрію 0,1 %, 0,3 %, 0,5 % отримано дані, які дозволили встановити характер зміни динамічного коефіцієнта тертя та енергетичної інтенсивності зношування матеріалу за період випробування. Оцінка покриттів, сформованих газополуменевим та іонно-плазмовим методами, базувалася на наступному положенні. Максимальний опір механічному руйнуванню визначається проявом постійного мінімального значення динамічного коефіцієнта тертя. Це служить індикатором зменшення сили тертя до досягнення межі втоми. Іншим ключовим фактором є кількість розділених частинок, що утворюються на одиницю інтегральної роботи під час процесу тертя. Ці оціночні параметри вишиковуються в ряд за кількістю балів від 1 до 4. Максимальна оцінка відповідає максимальному опору, тобто меншому значенню енергоємності зношування матеріалу та мінімальному значенню коефіцієнта стійкого тертя. Встановлено, що однаковим збігом цих параметрів за балами майже на всіх етапах випробувань (І-ІІІ) було покриття, сформоване газополуменевим методом із вмістом ітрію 0,3%-0,5%. Виняток становило покриття, сформоване іонно-плазмовим методом з концентрацією ітрію 0,1 % на четвертому етапі випробувань. EN: According to the results of tribotechnical tests of coatings made of KNA-82 alloy ligatures with the addition of yttrium of 0.1%, 0.3%, 0.5%, data were obtained that allowed us to establish the nature of changes in the dynamic coefficient of friction over the test period and numerous values of the energy intensity of material wear. The evaluation of coatings formed by the gas-flame and ion-plasma method was based on the following premise. The maximum resistance to mechanical fracture is determined by the manifestation of a constant minimum value of the dynamic coefficient of friction. This serves as an indicator of reduced friction force before reaching the fatigue limit. Another key factor is the number of separated particles produced per unit of integral work during the friction process. These evaluation parameters are lined up in a row by the number of points from 1 to 4. The maximum score corresponds to the maximum resistance, i.e., a lower value of the energy intensity of material wear and the minimum value of the stable friction coefficient. It has been determined that the same coincidence of these parameters according to the scores is almost at all stages of testing (I-III) was the coating formed by the gas-flame method with a yttrium concentration of 0.3%-0.5%. The exception was the coating formed by the ion-plasma method with a yttrium concentration of 0.1% at the fourth stage of testing.Item Influence of PolytronTMC Composition on the Tribological State of the System of materials “40Ch - Transmission Oil - HCh15” when Simulating Friction Modes and Lubrication Conditions(НАО «Карагандинский технический университет имени Абылкаса Сагинова» (КарТУ имени Абылкаса Сагинова), 2024) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich , Vadim I.; Чернета, Олег Георгійович; Cherneta, OlegUK: У роботі проведені трибологічні випробування системи матеріалів «40Х - трансмісійне масло - ШХ15» для оцінки характеру дії додаткової композиції ПОЛІТРОНМТС на її адаптивність до високошвидкісних, силових умов нагружения і здатність створювати надійні мастильні утворення в умовах недостатнього змащування. Проведено фізичне моделювання проявів тертя на верхньої межі граничного мащення при коефіцієнті тертя 0,12 ≤ μg≤ 0,2, а також напівсухого і сухого тертя. Встановлено, що високі контактні тиски в діапазоні від 4,2 МПа до 8,6 МПа на початку роботи створюють особливості протидії надходженню компонентів оливи в зони контурних площин фрикційної взаємодії, які в більшій мірі визначають механічні зв'язки металів при ковзанні з досить високим коефіцієнтом тертя μs = 0,3-0,7. У цьому випадку умовний точковий контакт при швидкостях ковзання визначав кількість молекул оливи, які надходили в дифузорну зону, тобто за кульку по траєкторії тертя на поверхні диска, що обертався. Виявлено принципіальні відмінності у прояві функціональності POLYTRONMTC при його додавання до олив Opet Fullgear FRM 75W-80, CastrolSyntraxUniversal 80W-90, що мають синтетичну основу, і оливу Castrol ATF MultiVehicle 75W-80, що має мінеральну основу. EN: In this work, definitive tribological tests were carried out on the material system “40Ch - gear oil - HCh15” to assess the nature of the action of the additional composition POLYTRONMTC for its adaptability to high-speed, power loading conditions and the ability to form reliable lubricating formations in conditions of insufficient lubrication. Physical modeling of the manifestation of friction in the upper boundary of boundary lubrication with a friction coefficient of 0.12 ≤ μg≤ 0.2, as well as semi-dry and dry friction was performed. It was established that high contact pressures in the range from 4.2 MPa to 8.6 MPa at the beginning of running-in created features of resistance to the flow of oil components into the zones of the contour areas of friction interaction, which determined to a greater extent mechanical metal connections when sliding with a sufficiently high coefficient of friction μс = 0.3-0.7. In this case, the conditional point contact at sliding speeds determined the number of oil molecules that were directed to the diffuser contact zone, i.e. behind the ball along the friction path on the surface of the rotating disk. A fundamental difference in the manifestation of POLYTRONMTС was revealed when it is added to Opet Fullgear FRM 75W-80, CastrolSyntraxUniversal 80W-90 oils, which have a synthetic base, and Castrol ATF MultiVehicle 75W-80 oil, which has a mineral base. Graphic patterns of changes in friction and wear characteristics have been constructed for the model conjugation “moving disk-fixed ball”Item Comparison of High-Temperature Wear Resistance of Gas-Flame and Ion-Plasma Sealing Coatings with 0.1% Yttrium.(Инженерный факультет, Крагуевацкий университет, Сербия, 2024) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich , Vadim I.; Фасоль, Єлизавета Олександрівна; Fasol, YelyzavetaUK: Розглянуто зносостійкі ущільнювальні покриття системи КНА-82 з додаванням 0,1 % ітрію для гарячих частин газотурбінних двигунів, які нанесені газополуменевим та іонно-плазмовим методами.. Розроблено методику моделювання процесів контактної взаємодії деталей двигуна в умовах експлуатації. Проведено триботехнічні випробування, що моделюють контакт поверхні покриття з вершинами гребнів ротора та опереннями лопатей, після чого виміряно лінійний знос та статистично оброблено результати. Газополум'яні покриття демонструють повільніше зниження зносу при температурах до 800 ℃, тоді як обидва покриття демонструють схожі властивості при 1100 оС. Покращені властивості пояснюються утворенням фазоподібної сполуки Ni3Y на межах зерен. EN: Wear-resistant sealing coatings of KNA-82 system with 0.1% yttrium addition for hot parts of gas-turbine engines, applied by gas-flame and ion-plasma methods, are considered. The introduction of yttrium increases the operating temperature from 900oC to 1100oC. The methodology of modeling of processes of contact interaction of engine parts under operating conditions has been developed. Tribotechnical tests modeling the contact of the coating surface with the rotor ridge tops and blade feathers have been carried out, after which linear wear has been measured and the results have been statistically processed. The gas-flame coatings show slower wear reduction at temperatures up to 800℃, while both coatings show similar properties at 1100оС. The improved properties are attributed to the formation of phase-like Ni3Y compound in the grain boundaries.Item Вміст СО2 та СО у відпрацьованих газах при взаємодії з картерним простором двигуна ВАЗ-21011 на швидкісних режимах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich , Vadim I.; Чернета, Олег Георгійович; Cherneta, Oleg; Куцай, Максим Юрійович; Kutsay, MaximUK: В роботі отримані закономірності зміни концентрації СО2 та СО у газах вентиляції картера та випускної системи при частотах обертання колінчастого валу двигуна від 1000 хв-1 до 4000 хв-1 на його частково прогрітому та нормальному температурному режимах роботи. EN: In this work, the regularities of changes in the concentration of CO2 and CO in gases of the crankcase ventilation and exhaust system at rotational speeds of of the engine crankshaft from 1000 min-1 to 4000 min-1 at its partially partially warmed up and at normal operating temperatures.Item Вплив показників пружності гумового елемента опори двигуна на передачу вібрацій на кузов автомобіля(Хмельницький національний університет, 2024) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich , Vadim I.; Чернета, Олег Георгійович; Cherneta, Oleg; Канський. Антон Володимирович; Kanskii, AntonUK: В роботі наведено результати досліджень впливу деформаційної характеристики гумових елементів лівої опори двигуна Z14XEP на гасіння вібрацій, які передаються на кузов автомобіля Opel Астра G (F69) при його роботі на режимі обертів холостого ходу. Визначено межу жорсткості гумового елемента опори двигуна, при якій рівень вібрацій за виміряною амплітудно-частотною характеристикою не відчувається у тактильний спосіб на рульовому колесі у нейтральному положенні та за акустичною складовою при керуванні автомобілем. EN: This paper presents the results of studies of the influence of the deformation characteristics of the rubber elements of the left support of the Z14XEP engine on the damping of vibrations transmitted to the body of the Opel Astra G (F69) when it operates at idle speed. For a clear description of the vibrations that occurred, their amplitude-frequency characteristics were measured using the Steval-mki062v1 multi-sensor module and the INEMO Software Tool, which made it possible to graphically obtain vibration oscillograms. It was found that the vibration frequencies are almost the same for the new and used supports, and the deviation values have a slight spread. It follows that the rubber element of the supports does not absorb vibrations in terms of vibration frequency. When a new support is installed, both the amplitude of oscillations and the deviations from their average values decrease. This is more pronounced in the transverse direction, where the amplitude decreases by 1.4 times and the deviation by 4.1 times, and in the vertical direction, where the amplitude decreases by 1.2 times and the deviation by 1.4 timesItem Особливості прояву вібрацій двигуна Z14XEP на холостих обертах при навантаженні системою гідропідсилювача рульового керування(Національний авіаційний університет, 2024) Кубіч, Вадим Іванович; Kubich , Vadim I.; Чернета, Олег Георгійович; Cherneta, Oleg; Канський, Антон Володимирович; Kanskii, AntonUK: Наведено результати визначення амплітудно-частотної характеристики вібрацій двигуна Z14XEP автомобіля Opel Астра G (F69) на обертах холостого ходу в залежності від положення рульового колеса. Привід у дію системи гідравлічного підсилення з електричним приводом насоса у цілому викликає збільшення амплітуди коливань двигуна на 24,2% у повздовжній та вертикальній площині, що мало місце до заміни рідини, та на 14,4% після її заміни. EN: The paper presents the results of determining the amplitude-frequency characteristic of the Z14XEP engine vibration of the Opel Astra G (F69) at idle speed depending on the steering wheel position. The opposite of changes in the values of the amplitude and frequency of mechanical vibrations of the engine on its supports was determined: an increase in amplitude and a decrease in frequency under the condition of the beginning of the movement of the hydraulic fluid through the power cylinder of the hydraulic booster.Item Дослідження особливостей роботи системи охолодження 4-тактного дизельного двигуна(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Євсєєва, Наталія Олексіївна; Yevsyeyeva, Nataliya O.; Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.; Рябошапка, Наталія Євгенівна; Ryaboshapka, Nataliya Y.; Сметанко, Олександр Віталійович; Smetanko, Oleksandr V.Item Математичне моделювання процесу прогріву системи охолодження ДВЗ із електроприводом водяного насоса(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Євсєєва, Наталія Олексіївна; Yevsyeyeva, Nataliya O.; Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.; Крестьянінов, Сергій Павлович; Krestjaninov, Sergey P.Item Дослідження впливу соплових отворів розпилювача форсунки на характеристики дизельного двигуна У2Д6(Національний університет «Запорізька політехніка», 2023) Євсєєва, Наталія Олексіївна; Yevsyeyeva, Nataliya O.; Борзій, Віктор Вікторович; Borzii, Viktor V.; Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.; Беженов, Сергій Олександрович; Bezhenov, Sergiy O.Item Дослідження впливу пропусків запалювання на нерівномірність обертання бензинового двигуна(Національний університет «Запорізька політехніка», 2024) Слинько, Георгій Іванович; Slyn’ko, Georgiy I.; Рябошапка, Наталія Євгенівна; Ryaboshapka, Nataliya Y.; Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.; Євсєєва, Наталія Олексіївна; Yevsyeyeva, Nataliya O.; Солдатченков, Олександр Г.; Soldatchenkov, Oleksandr G.Item Дослідження тепловіддачі у випускному колекторі КДВЗ(Національний університет «Запорізька політехніка», 2012) Сухонос, Роман Федорович; Sukhonos, Roman F.