Наукові статті кафедри ІФ та П
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові статті кафедри ІФ та П by Author "Bondarenko, Olena M."
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Cтруктурно-семантичні характеристики терміноодиниць техніки та особливості їх перекладу (на матеріалі текстів автомобільної галузі)(Запорізький національний університет, 2016) Бондаренко, Олена Миколаївна; Bondarenko, Olena M.; Бондаренко, Елена Николаевна; Медведєва, Євгенія Юріївна; Medvedeva, Evgeniya Yu.; Медведева, Евгения ЮрьевнаUK: Стаття присвячена структурно-семантичній характеристиці термінів автомобільної галузі. Автори розглядають засоби створення термінів та аналізують ті їх ознаки, які є визначальними на морфологічному, семантичному та синтаксичному рівнях мови. У статті також розглядаються особливості перекладу автомобільної лексики. EN: The paper is devoted to the structural and semantic characteristics of automobile industry terms. The paper provides insights into peculiarities of automobile lexicon on semantic and syntactic levels, because the knowledge of structural and semantic features of new terms helps make their adequate translation. RU: Статья посвящена структурно-семантической характеристике терминов автомобильной отрасли. Авторы рассматривают способы образования терминов и анализируют их особенности на морфологическом, семантическом, синтаксическом уровнях языка. В статье также рассматриваются особенности перевода автомобильной лексики.Item Аналіз морфологічних неологізмів англійської мови, створених у зв’язку з пандемією Сovid-19(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Бондаренко, Олена Миколаївна; Bondarenko, Olena M.; Бондаренко, Елена НиколаевнаUK: Стаття присвячена аналізу морфологічних неологізмів англійської мови, які виникли для позначення явищ економічного та соціального життя в період пандемії COVID-2019. Стаття розглядає неологізми, які створені за допомогою словоскладання і телескопії, тому що ці способи словотвору виявилися продуктивнішими. Існують певні закономірності між прозорістю семантики нового слова та швидкістю його асиміляції у мові. На начальному етапі існування нового слова складно прогнозувати, чи буде слово прийняте системою мови, але семантична прозорість та простота форми неабиякою мірою сприяє успішній асиміляції. EN: The current study is aimed to explore the linguistic analyses of morphological neologisms coined as a response to economic and social hazards caused by COVID-19 pandemics. The study covers new words created with the help of composition and blending. There is some correlation between the word’s semantics and probability of its future assimilation in the language system. At initial stage of word’s coinage, it is hard to predict the future functioning of the word, but still neology in particular has elaborated some methods of predicting. RU: Статья посвящена анализу морфологических неологизмов английского языка, которые возникли для обозначения явлений экономической и социальной сферы в период пандемии COVID-19.В статье рассматриваются неологизмы, образованные с помощью словосложения и телескопии, так как эти способы создания новых слов являются наиболее продуктивными. Существуют определенные закономерности между прозрачностью семантики нового слова и скоростью его ассимиляции в языке. На начальном этапе существования нового слова сложно прогнозировать темпы ассимиляции, но простота формы и семантики способствуют этому.Item Англійські неологізми: нове у використанні способів утворення(Запорізький національний університет, 2010) Бондаренко, Олена Миколаївна; Bondarenko, Olena M.; Бондаренко, Елена Николаевна; Черневич, Анастасія Олександрівна; Chernevich, Anastasya O.UK: Стаття присвячена новим тенденціям в утворенні неологізмів. Основна увага приділяється процесам утворення похідних слів від лексичних одиниць, які самі деякий час тому вважалися неологізмами. Простежуються найуживаніші словотворчі елементи медичної термінології. EN: The article deals with new tendencies in neologisms’ formation. The attention is drawn to the creation of derivatives from lexical units that were considered to be neologisms some time ago. The most used wordforming elements of medical terminology are examined. RU: Статья посвящена новым тенденциям в образовании неологизмов. Основное внимание уделяется процессам образования производных слов от лексических единиц, которые сами некоторое время назад считались неологизмами. Прослеживаются наиболее употребимые словобразовательные элементы медицинской терминологии.Item Оцінювальна лексика в сучасному політичному дискурсі(Запорізький національний університет, 2014) Бондаренко, Олена Миколаївна; Bondarenko, Olena M.; Бондаренко, Елена Николаевна; Литвиненко, Олена Костянтинівна; Lytvynenko, Olena K.; Литвиненко, Елена КонстантиновнаUK: Стаття присвячена дослідженню оцінювальної лексики в сучасному англомовному політичному дискурсі. Проведено семантичний аналіз оцінювальних висловлювань у промовах політиків. EN: The article deals with modern political discourse and evaluative lexis in it. Evaluative lexis in modern political discourse is under semantic analysis. RU: Статья посвящена исследованию оценочной лексики в современном политическом дискурсе. Проведен семантический анализ оценочных высказываний в речах политиков.Item Прагматичність при перекладі англомовних автомобільних рекламних текстів(Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2017) Бондаренко, Олена Миколаївна; Bondarenko, Olena M.; Бондаренко, Елена НиколаевнаUK: Стаття розглядає способи досягнення прагматичності перекладу текстів автомобільної реклами, звертає увагу на особливості перекладу в залежності від цільової аудиторії, аналізує об’єктивні проблеми перекладу. Зміна лексичного наповнення та загальної тональності повідомлення відбувається залежно від цільової аудиторії та гендерних ознак. EN: The article deals with the methods of automobile industry advertisement message translation. The author lays emphasis on the necessity of studying social, racial, gender peculiarities, analyzing some problems of translating. Thoughts, sensations, and lexicon are to be essentially changed taking into account the identity of target audience. RU: Статья рассматривает способы достижения прагматичности перевода текстов автомобильной рекламы, обращая внимание на особенности перевода в зависимости от целевой аудитории, анализирует объективные трудности перевода. Лексическое наполнение и общая тональность сообщения меняются в зависимости от целевой аудитории и гендерних характеристик.Item Телескопізми англійської мови у галузі моди: етимологія, морфологія, семантика(Хмельницький національний університет, 2016) Бондаренко, Олена Миколаївна; Bondarenko, Olena M.; Бондаренко, Елена Николаевна; Приходько, Єлизавета Сергіївна; Prikhodko, Yelizaveta S; Приходько, Елизавета СергеевнаUK: Телескопія є одним з найпопулярніших засобів створення нових слів англійської мови, але лексика галузі моди опинилася поза увагою дослідників. Автори розглядають засоби створення телескопі змів цієї галузі та аналізують ті ознаки, що є визначальними на морфологічному та семантичному рівнях мови. Для кращого розуміння семантики та будови слів автори досліджують також етимологію складових елементів новоутворень. EN: Blending is one of the most productive word formation ways. Fashion industry blends happen to be practically unknown to scholars. The paper provides insights into peculiarities of fashion industry lexicon on morphological and semantic levels. Insight into etymology of words is necessary, because borrowing from other languages is also considered as a way of lexical enrichment. RU: Телескопия является одним из популярнейших способов образования новых слов английского языка, но лексика индустрии моды оказалась практически неизученной. Авторы рассматривают способы образования блендов и анализируют новые слова на морфологическом и семантическом уровнях. Для лучшего понимания семантики и строения слов авторы обращаются к этимологии элементов нового слова.