Browsing by Author "Onufrienko, Halyna S."
Now showing 1 - 20 of 79
Results Per Page
Sort Options
Item Scientific articles as a mandatory intellectual resource of the educational process in master’s and postgraduate studies(International Science Group, 2022) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина Сергеевна; Коваленко, Єлизавета Віталіївна; Kovalenko, Yelyzaveta V.; Коваленко, Єлизавета ВитальевнаUK: Обґрунтовано актуальність і потужність інтелектуального ресурсу наукових статей для забезпечення якості та продуктивності навчальної діяльності здобувачів як магістерського рівня освіти, так і вченого ступеня кандидата наук/доктора філософії. EN: The relevance and power of the intellectual resource of scientific articles to ensure the quality and productivity of educational activities of applicants for both master's degree and the academic degree of Candidate of Science / Doctor of Philosophy are substantiated. RU: Обоснованы актуальность и потенциал интеллектуального ресурса научных статей для обеспечения качества и продуктивности учебной деятельности соискателей как магистерского уровня образования, так и ученой степени кандидата наук/доктора философии.Item Text format of the scientific report for the conference and abstracts of this report: common and different(International Science Group, 2022) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина Сергеевна; Коваленко, Єлизавета Віталіївна; Kovalenko, Yelyzaveta V.; Коваленко, Єлизавета ВитальевнаUK: Здійснено компаративний аналіз функційного ресурсу студентських наукових конференцій, організовуваних і офлайн, і на сучасних онлайн платформах Zoom, Google meet, задля виокремлення спільних та відмінних рис усного й письмового академічного тексту, який є універсальним інструментом вербальної комунікації і вправне користування яким віддзеркалює сформовану в здобувачів вищої освіти інтегральну фахову компетентність. EN: A comparative analysis of the functional resource of student scientific conferences organized both offline and on modern online platforms Zoom, Google meet, is carried out to identify common and distinctive features of oral and written academic text, which is a universal tool for verbal communication and the skillful use of which reflects the integral professional competence formed in higher education applicants. RU: Осуществлен компаративный анализ функционального ресурса студенческих научных конференций, организуемых и офлайн, и на современных онлайн-платформах Zoom, Google meet, для выделения общих и отличительных черт устного и письменного академического текста, который является универсальным инструментом вербальной коммуникации и грамотное пользование которым отражает сложившуюся у соискателей высшего образования интегральную профессиональную компетентность.Item Актуалітети екології мовної комунікації у сучасному науковому дискурсі(Національний університет «Запорізька політехніка», 2021) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина СергеевнаUK: Визначено чинники і складники екології мовної комунікації та окреслено актуалітети її виміру у сучасних найпоширеніших жанрових різновидах наукової літератури EN: The factors and components of the ecology of linguistic communication are determined and its actualities in the modern most common genre varieties of scientific literature are indicated RU: Определены факторы и составляющие экологии языковой коммуникации и обозначены ее актуалитеты в современных наиболее распространенных жанровых разновидностях научной литературыItem Алгоритмізація навчального анотування фахових текстів у практиці викладання української мови як іноземної(Львівський національний університет ім. Івана Франка, 2015) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина СергеевнаUK: У статті автором обґрунтовано лінгводидактичну доцільність алгоритмізації процесу анотування фахових текстів як сучасної ефективної технології у викладанні української мови в іншомовній аудиторії. Запропоновано зразок алґоритмічного припису до анотування наукових текстів для використання іноземними студентами й аспірантами в навчальному процесі. EN: Linguodidactic expediency of the algorithmization of annotating scientific texts by occupation as a modern effective technology in teaching the Ukrainian language in a foreign audience is proved. The pattern of algorithmic instructions for annotating scientific texts for the usage by foreign students and postgraduates in educational process is proposed. RU: В статье автором обоснована лингводидактическая целесообразность алгоритмизации процесса аннотирования текстов по специальности как современной эффективной технологии в преподавании украинского языка в иноязычной аудитории. Предложен образец алгоритмического предписания к аннотированию научных текстов для использования иностранными студентами и аспирантами в учебном процессе.Item Алгоритмізація процесу наукової творчості у ВНЗ у контексті діяльнісної теорії навчання української фахової мови(Львівський національний університет ім. Івана Франка, 2017) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина СергеевнаUK: У статті обґрунтовано алгоритмічні приписи як ефективний лінгводидактичний інструмент організації мисленнєво-мовленнєвої діяльності у процесі наукової творчості. Автором розроблено й запропоновано для практичного використання приписи до текстотворення у жанрах доповідей, тез, есе, статей, систематизовано мовні засоби когерентності наукового твору, подано креативні завдання для комунікативного тренінгу в рамках наукового дискурсу на кожному з трьох рівнів освіти у ВНЗ (бакалаврат, магістратура, аспірантура). Ключові слова: алґоритмічний припис (АП), лінгводидактика, наукове мовлення, наукова доповідь, наукова стаття, діяльнісна теорія навчання фахової мови, українська мова як іноземна (УМІ), креативні завдання, етика наукової творчості. EN: Linguodidactic appropriateness of the algorithmization of students’ scientific work, efficient modern technology in teaching Ukrainian as a language of occupation, including foreign students, undergraduates and postgraduates is proved in the given article. Among the tasks of high priority in the context of Bologna process the author gives reasons for the need of independent work at all three levels of modern higher education in Ukraine (bachelor, MA, postgraduate courses), which specifies the obligation of its efficient organization on the bases of systemacy, sufficiency, succession, professiocentrism, textocentrism, communicativeness. Proceeding from the above and personal academic experience the author suggests its definite perspective in the system of interconnected and complementary disciplines, special courses. The author’s models (patterns) of algorithmic instructions for drafting and giving a presentation of a scientific report (message), taking part in scientific debates, writing theses, reports, essays, articles go with blocks of creative tasks for using them in communicative training within scientific discourse at each level of higher education. RU: В статье обоснована актуальность и лингводидактическая целесообразность алгоритмизации познавательной деятельности студентов в процессе обучения научному украинскому языку, описана методика работы с алгоритмическими предписаниями и предложена их модель.Item Алгоритмічні приписи як інструмент сучасної лінгводидактики у практиці навчання студентів продуктивного реферування фахової літератури(Львівський національний університет ім. Івана Франка, 2016) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина СергеевнаUK: Запропоновано регламентовану схему мисленнєво-мовленнєвих дій, яка ефективно допомагає студентам самостійно готувати продуктивні реферати, подано зразок клішованого реферату та лексичні тести з креативним компонентом в блоці докомунікативних завдань для іноземних студентів при вивченні мови професійного спрямування. EN: A regulated scheme of mental-speech actions is proposed, which effectively helps students to prepare productive abstracts on their own, a sample of a clichéd abstract and lexical tests with a creative component in the block of communicative tasks for foreign students when learning the language of their specialty. RU: Предложена регламентированная схема мыслительно-речевых действий, которая эффективно помогает студентам самостоятельно готовить продуктивные рефераты , приведены образец клишированного реферата и лексические тесты с креативным компонентом в блоке докоммуникативных заданий для иностранных студентов при изучении ими языка своей специальности.Item Алґоритмізація пізнавальної діяльності іноземних студентів як ефективна технологія навчання української мови(Львівський національний університет ім. Івана Франка, 2011) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина СергеевнаUK: У статті обґрунтовано актуальність і лінгводидактичну доцільність алгоритмізації пізнавальної діяльності студентів у процесі навчання наукової української мови, описано методику роботи з алгоритмічними приписами та запропоновано їх модель. EN: Actuality and linguistic didactic expediency of algorithm of cognitive activities of foreign students in the process of teaching Ukrainian language is wellgrounded in this article. Also methods of work with algorithm instructions are described and their pattern is suggested. RU: В статье обоснована актуальность и лингводидактическая целесообразность алгоритмизации познавательной деятельности студентов в процессе обучения научному украинскому языку, описана методика работы с алгоритмическими предписаниями и предложена их модель.Item Анотований звіт про виконання у 2012-2015 рр кафедральної НДР 08512 «Системно-структурна організація лексичного ярусу мови спеціальності»(Кафедра українознавства та ЗМП, 2015) Адаменко, Ольга Володимирівна; Брацун, Оксана Іванівна; Єршова, Валентина Костянтинівна; Ільчук, Клавдія Іванівна; Миронюк, Ліна Віталіївна; Полежаєва, Ніна Антонівна; Сергієнко, Галина Олександрівна; Аверіна, Інна Іванівна; Bilenko, Tetyana H.; Katysh, Tetyana V.; Voroniuk, Iryna O.; Bondarchuk, Kateryna S.; Bratsun, Oksana I.; Yershova, Valentina K.; Ilchuk, Klavdiya I.; Myroniuk, Lina V.; Polezhyaeva, Nina A.; Sergiyenko, Halyna O.; Averina, Inna I.; Adamenko, Olga V.; Onufrienko, Halyna S.; Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Біленко, Тетяна Григорівна; Катиш, Тетяна Валентинівна; Воронюк, Ірина Олександрівна; Бондарчук, Катерина СергіївнаUK: Подано анотований звіт про виконання у 2012-2015 рр НДР 08512 : викладено основні наукові результати дослідження; визначено практичну цінність досягнутих результатів для навчального процесу у ЗВО при викладанні "Наукового стилю української мови" аспірантам усіх спеціальностей, "Риторики" для аспірантів усіх спеціальностей та студентів ФЕУ, "Української мови за професійним спрямуванням" для студентів усіх спеціальностей; подано бібліографічний перелік опублікованих 16 наукових статей у фахових та зарубіжних виданнях, у тому числі у співавторстві наукового керівника зі студентами ГФ, а також 35 тез доповідей, оприлюднених на міжнародних і всеукраїнських наукових конференціях, 16 навчально-методичних матеріалів, у т.ч. термінологічних перекладних словників; зазначено керівника НДР їх (доц.Онуфрієнко Г.С.) і 12 виконавців НДР на різних її етапах (Біленко Т.Г., Катиш Т.В.; Воронюк І.О.; Бондарчук К.С.; Адаменко О.В., Брацун О.І., Єршова В.К., Ільчук К.І., Миронюк Л.В., Полежаєва Н.А., Сергієнко Г.О.; Аверіна І.І.), а також залучених студентів гуманітарних та юридичних спеціальностей. EN: An annotated report on the implementation in 2012-2015 of R&D 08512 is presented: the main scientific results of the study are outlined; the practical value of the results achieved for the educational process in the HEI in teaching "Scientific style of the Ukrainian language" to graduate students of all specialties, "Rhetoric" for graduate students of all specialties and students of FEU, "Ukrainian language for professional purposes" for students of all specialties is determined; A bibliographic list of published 16 scientific articles in professional and foreign journals, including co-authorship of the supervisor with students of the GF, as well as 35 abstracts of reports published at international and all-Ukrainian scientific conferences, 16 teaching materials, including terminological translation dictionaries; the head (Assoc. Prof. Onufrienko G.S.) and 12 executors of the research (at different stages (Bilenko T.G., Katysh T.V., Voronyuk I.O.; Bondarchuk K.S.; Adamenko O.V., Bratsun O.I., Yershova V.K., Ilchuk K.I., Myronyuk L.V., Polezhaeva N.A., Sergienko G.O.; Averina I.I.), as well as involved students of humanitarian and legal specialties.Item Анотований звіт про виконання у 2015-2018 рр кафедральної НДР 08515 «Динаміка галузевих термінологій у сферах їх фіксації та функціонування».(Кафедра українознавства та ЗМП, 2018) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Біленко, Тетяна Григорівна; Катиш, Тетяна Валентинівна; Воронюк, Ірина Олександрівна; Бондарчук, Катерина Сергіївна; Брацун, Оксана Іванівна; Єршова, Валентина Костянтинівна; Ільчук, Клавдія Іванівна; Миронюк, Ліна Віталіївна; Полежаєва, Ніна Антонівна; Сергієнко, Галина Олександрівна; Onufrienko, Halyna S.; Bilenko, Tetyana H.; Katysh, Tetyana V.; Voronyuk, Iryna O.; Bondarchuk, Kateryna S.; Bratsun, Oksana I.; Yershova, Valentina K.; Ilchuk, Klavdiya I.; Myroniuk, Lina V.; Polezhyaeva, Nina A.; Sergiyenko, Halyna O.UK: Подано анотований звіт про виконання у 2015-2018 рр кафедральної НДР 08515: викладено основні наукові результати прикладного дослідження; визначено практичну цінність досягнутих результатів для навчального процесу у ЗВО при викладанні "Української мови за професійним спрямуванням" студентам усіх спеціальностей; подано бібліографічний перелік публікацій з НДР: 2-х навчальних посібників, виданих у Києві, з Грифом МОН; 27 наукових статей у фахових та зарубіжних виданнях, у тому числі у співавторстві наукового керівника зі студентами ГФ; 55 тез доповідей, оприлюднених на 7 міжнародних, 12 всеукраїнських, 2-х регіональних, 3-х загальноуніверситетських наукових конференціях; також 1 глосарія та 7 термінологічних перекладних словників; зазначено керівника НДР (доц. Онуфрієнко Г.С.) і 10 виконавців на різних її етапах (Біленко Т.Г., Катиш Т.В., Воронюк І.О., Бондарчук К.С., Брацун О.І., Єршова В.К., Ільчук К.І., Миронюк Л.В., Полежаєва Н.А., Сергієнко Г.О.), а також залучених студентів гуманітарних і дизайнерських спеціальностей. EN: An annotated report on the implementation in 2015-2018 of the department's research 08515 is presented: the main scientific results of applied research are outlined; the practical value of the achieved results for the educational process in the HEI in teaching "Ukrainian language for professional purposes" to students of all specialties is determined; a bibliographic list of publications on research is presented: 2 textbooks published in Kyiv with the stamp of the Ministry of Education and Science; 27 scientific articles in professional and foreign journals, including co-authorship of the supervisor with students of the GF; 55 abstracts of reports published at 7 international, 12 all-Ukrainian, 2 regional, 3 all-university scientific conferences; also 1 glossary and 7 terminological translation dictionaries; the head of the research (Assoc. Prof. Onufrienko G.S.) and 10 performers (Bilenko T.G., Katysh T.V., Voronyuk I.O., Bondarchuk K.S., Bratsun O.I., Yershova V.K., Ilchuk K.I., Myronyuk L.V., Polezhaeva N.A., Sergienko G.O.) at its various stages, as well as involved students of humanities and design specialties.Item Анотований звіт про виконання у 2018-2021 рр кафедральної НДР 08518 «Мовна комунікація у часопросторі і професійному дискурсі»(Кафедра українознавства та ЗМП, 2021) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Біленко, Тетяна Григорівна; Катиш, Тетяна Валентинівна; Воронюк, Ірина Олександрівна; Бондарчук, Катерина Сергіївна; Брацун, Оксана Іванівна; Ільчук, Клавдія Іванівна; Миронюк, Ліна Віталіївна; Сергієнко, Галина Олександрівна; Onufrienko, Halyna S.; Bilenko, Tetyana H.; Katysh, Tetyana V.; Voronyuk, Iryna O.; Bondarchuk, Kateryna S.; Bratsun, Oksana I.; Ilchuk, Klavdiya I.; Myroniuk, Lina V.; Sergiyenko, Halyna O.UK: Подано анотований звіт про виконання у 2018-2021 рр кафедральної НДР 08518: викладено основні наукові результати прикладного дослідження; визначено практичну цінність досягнутих результатів для навчального процесу при викладанні у ЗВО "Української мови за професійним спрямуванням" студентам усіх спеціальностей та навчанні іноземних студентів академічної комунікації українською мовою; подано бібліографічний перелік 61 публікації з НДР 08518 (наукових статей у фахових та зарубіжних виданнях, у т.ч. у співавторстві наукового керівника зі студентами ГФ, БАД, ЮФ; тез доповідей, оприлюднених на 11-ти міжнародних, 9-ти всеукраїнських, 5-ти міжвишівських за міжнародною участю регіональних, 3-х всеуніверситетських наукових конференціях; також 1 тримовного термінологічного словника з кримінального права; 8 навчально-методичних матеріалів); зазначено керівника НДР (доц. Онуфрієнко Г.С.) і 8 виконавців на різних її етапах, (Біленко Т.Г., Катиш Т.В.; Воронюк І.О.; Бондарчук К.С.; Брацун О.І., Ільчук К.І., Миронюк Л.В., Сергієнко Г.О.), а також залучених студентів гуманітарних та юридичних спеціальностей. EN: An annotated report on the implementation in 2018-2021 of the department's research 08518 is presented: the main scientific results of the applied research are outlined; the practical value of the achieved results for the educational process in teaching the Ukrainian language for professional purposes to students of all specialties and teaching academic communication in the Ukrainian language to foreign students is determined; a bibliographic list of 61 publications from the research 08518 is submitted: (scientific articles in professional and foreign journals, including co-authorship of a supervisor with students of the GF, BAA, LF; abstracts of reports published at 11 international, 9 all-Ukrainian, 5 inter-university with international participation regional, 3 all-university scientific conferences; also 1 trilingual terminological dictionary of criminal law; 8 educational and methodological materials); the head of the research (Assoc. Prof. Onufrienko G.S.) and 8 performers (Bilenko T.G., Katysh T.V., Voroniuk I.O., Bondarchuk K.S., Bratsun O.I., Ilchuk K.I., Myronyuk L.V., Sergienko G.O.) at different stages, as well as involved students of humanitarian and legal specialties.Item Анотований звіт про виконання у 2021-2024 рр кафедральної НДР 06211 «Текст у сучасній професійній комунікації українською мовою»(Кафедра українознавства та ЗМП, 2024) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Катиш, Тетяна Валентинівна; Біленко, Тетяна Григорівна; Воронюк, Ірина Олександрівна; Бондарчук, Катерина Сергіївна; Чернова, Ірина Вікторівна; Мантуло, Наталія Борисівна; Миронюк, Ліна Віталіївна; Меснянкіна, Світлана Валеріївна; Onufrienko, Halyna S.; Katysh, Tatyana V.; Bilenko, Tetyana H.; Voronyuk, Iryna O.; Bondarchuk, Kateryna S.; Chernova, Irina V.; Mantulo, Nataliia B.; Myroniuk, Lina V.; Mesnyankina, Svitlana V.UK: Подано розгорнутий анотований звіт керівника НДР 06211 "Текст у сучасній професійній комунікації українською мовою" докторки філософії, доцентки Галини Онуфрієнко про виконання у 2021-2024 рр завдань усіх трьох її етапів. Викладено основні досягнуті наукові результати НДР з виконання її тематичного плану, визначено практичну цінність досягнутих результатів, у т.ч. для навчального процесу при викладанні у ЗВО нормативної дисципліни "Українська мова за професійним спрямуванням"; подано бібліографічний перелік 61 публікації з НДР 06211: один новаторського типу навчальний посібник Онуфрієнко Г.С. для студентів ЗВО, виданий 2022 р. із рекомендацією вченої ради університету та розміщений електронному репозитарії; 31 наукова стаття - у 7 виданнях категорії Б , у 12 зарубіжних виданнях, у 12 виданнях категорії В; 30 тез доповідей, які оприлюднені на 3-х університетських наукових конференціях "Тиждень науки"; зазначено наукові результати, досягнуті персонально керівником НДР 06211 доц. Онуфрієнко Г.С., та результати, досягнуті на різних етапах виконавцями НДР 06211 Катиш Т.В., Біленко Т.Г., Воронюк І.О., Мантуло Н. Б., Черновою І.В., Бондарчук К.С., Миронюк Л.В., а також названо залучених студентів гуманітарних, дизайнерських та юридичних спеціальностей. Матеріали дослідження є актуальними та практично значущими для прикладного українського мовознавства, лінгводидактики. EN: A detailed annotated report of the head of the NDR 06211 "Text in modern professional communication in the Ukrainian language" - Ph.D., associate professor Halyna Onufrienko on the implementation of the tasks of all three of its stages in 2021-2024 has been submitted. The main achieved scientific results of the GDR from the implementation of its thematic plan are outlined, the practical value of the achieved results is determined, including for the educational process when teaching the normative discipline "Ukrainian language for professional direction" in higher education institutions; a bibliographic list of 61 publications under GDR 06211 is provided: one of the innovative type on 148 pages. study guide H.S. Onufrienko for students of higher education institutions, which was issued in 2022 with the recommendation of the academic council of the university; 31 scientific articles - in 7 editions of category B, in 12 foreign editions, in 12 editions of category B; 30 abstracts of reports published at the 3rd all-university scientific conferences "Science Week"; the indicated scientific results achieved individually by the head of the NDR 06211 Onufrienko H.S. and the results of work done by 7 performers at its various stages (Katysh T.V.; Bilenko T.G., Voronyuk I.O.; Mantulo N.B.; Chernova I.V.; Bondarchuk K.S.; Myronyuk L.V.), and the involved students of humanities, design and legal specialties are also named. The research materials are relevant and practically significant for the applied linguistics and Ukrainian lingvodudac.Item Вища школа і Болонський процес: методичні матеріали для магістрантів усіх спеціальностей денної та заочної форм навчання(Запорізький національний технічний університет, 2013) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина СергеевнаUK: Навчально-методичний посібник містить усі необхідні матеріали (теоретичні засади, короткий зміст базових документів, плани практичних занять, завдання для індивідуальної та творчої самостійної роботи, теми контрольних робіт, термінологічний тлумачний словник, тести, питання до заліку, методичні рекомендації, література) для якісного опанування магістрантами нової дисципліни «Вища школа і Болонський процес». EN: Study guide includes all necessary materials (theoretical bases, contents of basic documents, plans of a practical training, tasks for individual and creative independent work, themes of control tests, the terminological explanatory dictionary, tests, questions to credit, methodical recommendations, literature) for high-quality assimilation by undergraduates of discipline “Higher School and the Bologna Process”. RU: Учебно-методическое пособие включает все необходимые материалы (теоретические основы, содержание базовых документов, планы практических занятий, задания для индивидуальной и творческой самостоятельной работы, темы контрольных работ, терминологический толковый словарь, тесты, вопросы к зачету, методические рекомендации, литература) для качественного усвоения магистрантами дисциплины «Высшая школа и Болонский процесс».Item Галузева термінографія як регулятор наукової комунікації(Національний університет водного господарства та природокористування, 2016) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина СергеевнаUK: Автор аналізує сферу фіксації наукової термінології з позицій теоретико-методологічних засад сучасного термінознавства, обґрунтовує перспективи навчальної термінографії в умовах Болонського процесу та детермінує принципами сучасної лінгводидактики лексичні посібники словникового типу для регуляції наукової комунікації. EN: The author analyzes the area of fixing of scientific terminology from a position of theoretical and methodological background of modern terminology studies, proves prospects of an educational terminography in the conditions of the Bologna Process and determines the principles of modern linguodidactics study guide of vocabulary type for regulation of academic communication. RU: Автор анализирует сферу фиксации научной терминологии с позиций теоретико-методологических основ современного терминоведения, обосновывает перспективы учебной терминографии в условиях Болонского процесса и детерминирует принципами современной лингводидактики лексические пособия словарного типа для регуляции научной коммуникации.Item Галузеві термінології. Сфери їх функціонування у дзеркалі кроснаукових досліджень: комунікативний та лінгводидактичний виміри(Львівський національний університет імені Івана Франка, 2019) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина СергеевнаUK: Розглянуто мультиаспектуальність сфери функціонування галузевих термінологій. Запропоновано інтегративну візію її як актуального об’єкта кроснаукових досліджень на перетині гуманітарних та соціальних наук (текстології, філософії, семіотики, логіки, етимології, термінознавства, когнітивної та комунікативної лінгвістики, перекладознавства, психології, теорії мовної комунікації, риторики) з використанням апарату статистичної стилістики. Умотивовано лінгводидактичну доцільність урахування матеріалів і результатів кроснаукових досліджень для забезпечення ефективності у ЗВО комплексного формування і вдосконалення термінологічної компетентності в різних сферах професійної комунікації. EN: The article illustrates one of the actual problems in Ukrainian terminology. Its results are important for modern university linguodidactics and professional communication. The author substantiates the multiaspectness in the sphere of branch terms functioning, which is primary in relation to the sphere of their fi xation, and, on the basis of cross-scientifi c research, offers an integrative view of branch terminologies in scientifi c texts and professional discourses in general. The author examines the professional text in a cross-disciplinary way, taking into account a number of humanitarian, social and exact sciences (textology, philosophy and semiotics, logic, cognitive linguistics, psychology and communicative linguistics, general and applied linguistics, rhetoric, terminology and statistical stylistics) and makes conclusions about statistical homogeneity of professional texts concerning terms; specifi c role, communicative potential and derivational paradigms of the terms of hybrid linguistic nature; communicative type of terms in accordance with their partially linguistic nature; functional semantic stratifi cation of vocabulary in professional texts; contextual usage of terms; specifi cs of defi nitions as key communicative units in a professional text. The materials and results of the research allowed to determine the range of topical problems of applied terminology in relation to the study of branch terminologies in the sphere of their functioning and, on this basis, motivate the proposal to introduce such substantially signifi cant disciplines as «Standard of Scientifi c Speech» at the second educational level (Master’s Degree), «Ukrainian Scientifi c Language» and «Scientifi c and Academic Rhetoric» at the educational-scientifi c level (post-graduate / doctoral course) into the educational process at Ukrainian universities, which will help to achieve the responsible integrative task assigned by the Ministry of Education and Science of Ukraine to form up to date terminological and linguistic communicative competencies. RU: Рассмотрена мультиаспектуальность сферы функционирования отраслевых терминологий. Предложено интегративное видение ее как актуального объекта кроснаукових исследований на пересечении гуманитарных и социальных наук (текстологии, философии, семиотики, логики, этимологии, терминоведения, когнитивной и коммуникативной лингвистики, переводоведения, психологии, теории речевой коммуникации, риторики) с использованием аппарата статистической стилистики. Мотивирована лингводидактическая целесообразность учета материалов и результатов кроснаукових исследований для обеспечения эффективности в ЗВО комплексного формирования и совершенствования терминологической компетентности в различных сферах профессиональной коммуникации.Item Глосарій до навчальної дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)»(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина СергеевнаUK: У глосарії подано пояснення з коментарями та прикладами до 305 слів і словосполучень, використовуваних в усній та писемній професійній комунікації. Глосарій першого видання підготовлено на виконання завдань першого етапу «Галузеві термінології у сфері їх наукової фіксації» (2015-2016рр.) кафедральної НДР 08515 та доповнено відповідно до завдань нової кафедральної НДР 06211 «Текст у сучасній професійній комунікації українською мовою» (2021-2024). У глосарії подано пояснення з коментарями та прикладами до 305 слів і словосполучень, використовуваних в усній та писемній професійній комунікації. Для здобувачів вищої бакалаврської освіти, які опановують обов’язкову дисципліну «Українська мова (за професійним спрямуванням)», а також для магістрантів й аспірантів усіх спеціальностей денної та заочної форм навчання і всіх, хто прагне поглибити знання для вдосконалення мовної, термінологічної та комунікативної компетентностей, у тому числі в рамках нововведених спецкурсів, зокрема «Українська наукова мова», «Культура наукового мовлення», «Культура фахового спілкування», «Прикладна риторика», «Практика мовної комунікації». EN: The Glossary is arranged for the tasks performance of the first phase of the "Industrial terminology in the domain of their scientific fixing" (2015-2016) of the academic department of the scientific research №08515. Research work 06211 "Text in modern professional communication in the Ukrainian language" (2021-2024). The explanations with the additional comments, the examples numbering up to 305 words with the phrases, exploited in both oral and written professional communication are presented in the Glossary. For the students of all the specialties of both daytime and remote forms of studying, acquiring higher education qualification degree "Bachelor" and acquiring the mandatory discipline "Ukrainian language (for professional purposes)" as well as for Masters, post-graduate students, and anyone who wants to deepen their knowledge of the basic and complex concepts within the language and the cultural-linguistic courses, including the "Ukrainian scientific language", the "Culture of scientific speech", the "Culture of professional communication", the "Applied rhetorics", and the "Practical application of communication".Item Глосарій до навчальної дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для студентів усіх спеціальностей денної і заочної форм навчання(Запорізький національний технічний університет, 2016) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Онуфриенко, Галина Сергеевна; Onufrienko, Halyna S.UK: Глосарій підготовлено на виконання завдань першого етапу «Галузеві термінології у сфері їх наукової фіксації» (2015-2016 рр.) кафедральної НДР 08515. У глосарії подано пояснення з коментарями та прикладами до 270 слів і словосполучень, використовуваних в усній та писемній професійній комунікації. Для студентів, що здобувають вищу освіту за кваліфікаційним рівнем «бакалавр» й опановують обов’язкову дисципліну «Українська мова (за професійним спрямуванням)», а також для магістрантів й аспірантів усіх спеціальностей денної та заочної форм навчання і всіх, хто прагне поглибити знання для вдосконалення мовної, термінологічної та комунікативної компетентностей, у тому числі в рамках нововведених спецкурсів, зокрема «Українська наукова мова», «Культура наукового мовлення», «Культура фахового спілкування», «Прикладна риторика», «Практика мовної комунікації». EN: The Glossary is arranged for the tasks performance of the first phase of the "Industrial terminology in the domain of their scientific fixing" (2015-2016) of the academic department of the scientific research №08515. The explanations with the additional comments, the examples numbering up to 270 words with the phrases, exploited in both oral and written professional communication are presented in the Glossary. For the students of all the specialties of both daytime and remote forms of studying, acquiring higher education qualification degree "Bachelor" and acquiring the mandatory discipline "Ukrainian language (for professional purposes)" as well as for Masters, post-graduate students, and anyone who wants to deepen their knowledge of the basic and complex concepts within the language and the cultural-linguistic courses, including the "Ukrainian scientific language", the "Culture of scientific speech", the "Culture of professional communication", the "Applied rhetorics", and the "Practical application of communication". RU: Глоссарий подготовлен в соответствии с задачами первого этапа «Отраслевые терминологии в сфере их научной фиксации» (2015-2016 рр.) кафедральной НИР 08515. В глоссарии представлены толкования с комментариями и примерами к 270 словам и словосочетаниям, используемым в устной и письменной профессиональной коммуникации. Для студентов, получающих высшее образование по квалификационному уровню «бакалавр» и изучающих обязательную дисциплину «Украинский язык (по профессиональному направлению)», а также для магистрантов и аспирантов всех специальностей дневной и заочной форм обучения и всех, кто хочет углубить знания для совершенствования языковой, терминологической и коммуникативной компетентностей, в том числе в рамках нововведенных спецкурсов, в частности «Украинский научный язык», «Культура научной речи», «Культура профессионального общения», «Прикладная риторика», «Практика языковой коммуникации».Item Еволюція поняття глосарій в інформаційному просторі(2016) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина СергеевнаUK: У матеріалах доповіді автором простежено траєкторію зміни змісту понять глоса і глосарій під впливом різних чинників когнітивної лінгвістики в процесі інформатизації суспільства. Автор переконливо доводить, що сучасний контекст лексикографічної науки дозволяє аналізувати глосарії як специфічні друковані словники здебільшого інтегративного типу з обов’язковими коментувальною та ілюстративною частинами, що надає йому довідкового характеру. Проаналізовані автором джерела в контексті прогресивних ідей Болонського процесу мають достатні підстави для актуалізації особливої галузі сучасної лексикографії – навчальної глосографії. EN: I the theses of the report the author traces the trajectory of changing the concepts gloss and glossary meaning depending on the factors of cognitive linguistics in the course of society informatization. The author proves earnestly that the modern context of lexicographical science allows analyzing of glossaries as specific printed dictionaries mainly of integrative type with obligatory commenting and illustrative parts that adds to it a reference nature. Analyzed sources in the context of Bologna process progressive ideas give enough grounds to actualize a specific field of the modern lexicography – educational glossography. RU: В материалах доклада автором прослежена траектория изменения содержания понятий глосса и глоссарий под влиянием различных факторов когнитивной лингвистики в процессе информатизации общества. Автор убедительно доказывает, что современный контекст лексикографической науки позволяет анализировать глоссарии как специфические печатные словари преимущественно интегративного типа с обязательными комментирующей и иллюстративной частями, что придает ему справочный характер. Проанализированные автором источники в контексте прогрессивных идей Болонского процесса имеют достаточные основания для актуализации особенной отрасли современной лексикографии – учебной глоссографии.Item Конспект лекцій з навчальної дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для студентів першого курсу денної та заочної форм навчання на гуманітарному факультеті, які здобувають вищу бакалаврську освіту за спеціальністю "Міжнародні економічні відносини"(Національний університет «Запорізька політехніка», 2020) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина СергеевнаUK: Авторські навчально-методичні матеріали містять опорний конспект до кожної лекції з УМПС : її тему, розгорнутий план, перелік основних термінів теми та термінів-синонімів, виклад основних понять теми, рекомендований до теми список навчальної та наукової літератури, де представлені наукові праці та новаторські навчальні посібники автора для ЗВО , яким надано Гриф МОН України . EN: Methodical materials contain for each lecture its topic, a detailed plan, a list of basic terms of the topic and synonymous terms, a statement of the basic concepts of the topic, a recommended list of educational and scientific literature on the topic. RU: Авторские учебно-методические материалы содержат к каждой лекции ее тему, развернутый план, перечень основных терминов темы и терминов-синонимов, основные понятия темы, рекомендованный к теме список учебной и научной литературы , где представлены научные работы и новаторские учебные пособия автора для ВНЗ, каким присвоено Гриф МОН Украины.Item Креативний формат колективного обговорення професійних проблем у сфері міжнародної комунікації(Національний університет «Запорізька політехніка», 2022) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Онуфриенко, Галина Сергеевна; Міщенко, Софія Андріївна; Mishchenko, Sofia A.; Міщенко, София АндреевнаUK: Визначено у сфері міжнародної професійної комунікації потужні креативні форми, уточнено та узагальнено інформацію про їх перше використання EN: Identified in the field of international professional communication its forms with a great potential for creativity, clarified and summarized information about their first use RU: Определены в сфере международной профессиональной коммуникации ее формы с большим потенциалом креативности, уточнена и обобщена информация об их первом использованииItem Лексичні новотвори в умовах воєнного стану: функції, різновиди, роль у боротьбі українського народу з агресором(Національний університет "Запорізька політехніка", 2023) Онуфрієнко, Галина Сергіївна; Onufrienko, Halyna S.; Васильченко, Софія Андріївна; Vasilchenko, Sofia A.UK: Автори визначили за дериваційним критерієм основні групи українськомовних новотворів, обґрунтували актуальність неологізмів та функційний спектр у сучасному комунікаційному просторі. EN: The authors identified the main groups of Ukrainian-language innovations based on the derivational criterion, substantiated the relevance of neologisms and their functional spectrum in the modern communication space.